Auteur Topic: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)  (gelezen 20065 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #80 Gepost op: 20-09-2020, 11:03:17 »
De reacties vliegen weer alle kanten op. De 1 vond deze aflevering maar niets. De ander vond het prachtig.

Ik kijk naar het geheel, naar de opbouw. Dat begon voor mij eigenlijk al met de apart gezette stoel.

De eerste vier die groen zagen, hebben nu een achterstand. De anderen weten immers dat Horace rood had.

Als de opdrachten inhoudelijk tegen zouden vallen, dan weegt die aparte executie, en het ontbreken van de vooruitblik daar, wat mij betreft, ruim tegenop.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #81 Gepost op: 20-09-2020, 11:06:07 »
Als de opdrachten inhoudelijk tegen zouden vallen, dan weegt die aparte executie, en het ontbreken van de vooruitblik daar, wat mij betreft, ruim tegenop.

Dan ben je wel heel coulant vind ik. Want we weten nog niet eens wat die aparte executie inhoudelijk voorstelt. Dat moeten we nog maar afwachten. Maar het effect was wel alvast heel mooi. ::jaja::

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #82 Gepost op: 20-09-2020, 11:20:47 »
Ik wil nog even benadrukken dat ik enkel over de opdrachten niet tevreden ben. De sfeer, de overzichtjes en de kandidaten maken veel goed!

Ik heb weer een echt molgevoel door de mysterieuze elementen en sfeer die gecreëerd wordt!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #83 Gepost op: 20-09-2020, 11:23:10 »
Mijn mening is dat ik het erg leuk vind de wat eenvoudigere opdrachten en soort van back to basic sfeer die er over dit seizoen hangt. In deze aflevering vond ik dat erg goed uitpakken met de tweede opdracht, op zoek naar die luiken. Maar het kan soms ook te simpel zijn en dan krijgt het iets knulligs en dat had ik met de eerste opdracht met de kettingen. Een halfuurtje van hot naar her rennen (als je je al los hebt kunnen maken!) en briefjes overgeven vind ik gewoon onvoldoende voor een opdracht van WIDM. Met epische muziek eronder en een kwartier heel serieus nabespreken vind ik zoiets alleen maar lachwekkender worden. ::rofl::

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #84 Gepost op: 20-09-2020, 11:57:07 »
Ik snap niet zo goed waarom de eerste opdracht slechter beoordeeld wordt voor widm dan de derde. In de eerste kun je als mol nog iets doen,namelijk of je Sloten niet open krijgen of je kokers gewoon niet openen of het geld gewoon niet doorgeven.

Maar In opdracht drie is er echt niets te mollen. Er staan continue 3 deelnemers op je vingers te zien bij betrekkelijk eenvoudige deelopdrachten. Enige wat je als mol kan doen is zorgen dat het te verdienen bedrag niet maximal wordt, want buiten de3 molpijlen komen er nog 21 kandidaatpijlen  voor maximaal 8 schilden.

Als ik de te verdienen bedragen van de afgelopen week en gisteren bekijk, is de kans op een veiling aanwezig. Het lijkt er namelijk op dat er er geld In de pot Moet zitten om het er later weer uit te spelen

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #85 Gepost op: 20-09-2020, 12:10:51 »
Executie bizar, hier klopt iets niet dat is wat we moeten denken.  Ook het gesprekje met horace en Rik doet niet echt aan als afvallersgesprek

Juist. Ik lees verder anti-climax, geen vooruitblik, wat een rare montage, geacteerd afscheidsgesprek, titel 'besluit' doet besluitvorming vermoeden maar geen executie, enz.

De commentaren komen wel overeen met wat ik in het Horace topic schreef. Prachtig dat we zo'n overlappende opdracht hebben, deze aflevering die doorvloeit in de volgende!

Ik denk dat ze Ellie als penningmeester als enige laten weten wat er daar gebeurd is, verder weet niemand nog wat. Geen toeval.

Tot we de Podcast krijgen zit ik sowieso nog in de mooiste tunnel ever; de mol die een rood scherm krijgt! Hier heb ik altijd van gedroomd, 20 jaar lang. Rik zei al, we gaan iets zien wat nog nooit gebeurd is!

Van de mol zijn we nog niet af!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #86 Gepost op: 20-09-2020, 12:18:56 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 20-09-2020, 15:40:10 door Heinz, Reden: spoilertags toegevoegd »

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #87 Gepost op: 20-09-2020, 12:36:54 »
Misschien keert hij nog terug in de uitzending, maar niet als kandidaat.

Beetje wat er afgelopen editie ook in België gebeurde.

Ik kan me niet voorstellen dat we met 8 kandidaten in aflevering 4 zitten.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #88 Gepost op: 20-09-2020, 13:17:24 »
Ik vond het ook wel iets nostalgiscch hebben deze aflevering. Al waren sommige opdrachten misschien wel iets te simpel. Spannend einde, benieuwd wat er volgende week gaat gebeuren.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #89 Gepost op: 20-09-2020, 13:33:22 »
Is het na deze executie en de montage ervan mogelijk dat we gewoon drie groepjes kandidaten zien die na 3 aparte deelopdrschten wordeb gebracht en we er teveel In willen zien. Ik heb al mensen gehoord over het omgekeerde georgie verhaal.

Wat hebben nu In feite meegekregen
- elk van de deelnemers Met groen moest meteen door ( afwijkend) en stapt In een auto
- we krijgen niet te zien of ze Allen in verschillende autos stappen, of In dezelfde of In groepjes
- rik vertelt ons en de deelnemers dat dit de laatste momenten In deze regio zijn en het vervolgens richting Florence gaat.
- we zien groene schermen voor jeroen, Ellie, Peggy, nikkie en tygo en we zie hen in een auto stappen.
- vervolgens zien we niet de schermen van Horace, Patrick en ron, maar zien we ron en Patrick in de auto stappen Waar we Ellie in zien zitten ( zitten daar nog Andere deelnemers .?)
- we horen Ellie zeggen dus horace valt af , geen bevestiging van Patrick en/of ron
- we zien drie autos wegrijden en elk van hen neemt een Andere afslag.

Dat we nu allemaal aannemen dat Horace is afgevallen en dat drie groepjes deelnemers naar verschillende locaties worden gebracht , is een logische aanname op basis van wat we hebben gezien. En wordt versterkt door het ontbreken van een Vooruitblik.

Maar het kan ook allemaal zo gemonteerd zijn om ons te doen geloven dat er heel wat gaat gebeuren, om dan volgende week een uitleg te krijgen die uitlegt dat de afvaller geen horace is, en dat hij, Patrick en ron een bepalende rol spelen In de volgende opdracht.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #90 Gepost op: 20-09-2020, 13:35:58 »
Is het na deze executie en de montage ervan mogelijk dat we gewoon drie groepjes kandidaten zien die na 3 aparte deelopdrschten wordeb gebracht en we er teveel In willen zien. Ik heb al mensen gehoord over het omgekeerde georgie verhaal.

Wat hebben nu In feite meegekregen
- elk van de deelnemers Met groen moest meteen door ( afwijkend) en stapt In een auto
- we krijgen niet te zien of ze Allen in verschillende autos stappen, of In dezelfde of In groepjes
- rik vertelt ons en de deelnemers dat dit de laatste momenten In deze regio zijn en het vervolgens richting Florence gaat.
- we zien groene schermen voor jeroen, Ellie, Peggy, nikkie en tygo en we zie hen in een auto stappen.
- vervolgens zien we niet de schermen van Horace, Patrick en ron, maar zien we ron en Patrick in de auto stappen Waar we Ellie in zien zitten ( zitten daar nog Andere deelnemers .?)
- we horen Ellie zeggen dus horace valt af , geen bevestiging van Patrick en/of ron
- we zien drie autos wegrijden en elk van hen neemt een Andere afslag.

Dat we nu allemaal aannemen dat Horace is afgevallen en dat drie groepjes deelnemers naar verschillende locaties worden gebracht , is een logische aanname op basis van wat we hebben gezien. En wordt versterkt door het ontbreken van een Vooruitblik.

Maar het kan ook allemaal zo gemonteerd zijn om ons te doen geloven dat er heel wat gaat gebeuren, om dan volgende week een uitleg te krijgen die uitlegt dat de afvaller geen horace is, en dat hij, Patrick en ron een bepalende rol spelen In de volgende opdracht.

We zien niet wat een gebeurt volgende week, want er zitten drie niet in Florence  ::rofl::. Anders zou gelijk de gag al weg zijn.

Offline Crysus101

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #91 Gepost op: 20-09-2020, 13:40:24 »
Is het na deze executie en de montage ervan mogelijk dat we gewoon drie groepjes kandidaten zien die na 3 aparte deelopdrschten wordeb gebracht en we er teveel In willen zien. Ik heb al mensen gehoord over het omgekeerde georgie verhaal.

Wat hebben nu In feite meegekregen
- elk van de deelnemers Met groen moest meteen door ( afwijkend) en stapt In een auto
- we krijgen niet te zien of ze Allen in verschillende autos stappen, of In dezelfde of In groepjes
- rik vertelt ons en de deelnemers dat dit de laatste momenten In deze regio zijn en het vervolgens richting Florence gaat.
- we zien groene schermen voor jeroen, Ellie, Peggy, nikkie en tygo en we zie hen in een auto stappen.
- vervolgens zien we niet de schermen van Horace, Patrick en ron, maar zien we ron en Patrick in de auto stappen Waar we Ellie in zien zitten ( zitten daar nog Andere deelnemers .?)
- we horen Ellie zeggen dus horace valt af , geen bevestiging van Patrick en/of ron
- we zien drie autos wegrijden en elk van hen neemt een Andere afslag.

Dat we nu allemaal aannemen dat Horace is afgevallen en dat drie groepjes deelnemers naar verschillende locaties worden gebracht , is een logische aanname op basis van wat we hebben gezien. En wordt versterkt door het ontbreken van een Vooruitblik.

Maar het kan ook allemaal zo gemonteerd zijn om ons te doen geloven dat er heel wat gaat gebeuren, om dan volgende week een uitleg te krijgen die uitlegt dat de afvaller geen horace is, en dat hij, Patrick en ron een bepalende rol spelen In de volgende opdracht.

We zien wel het rode scherm van Horace en de reactie van Horace. En tevens hoor je Ellie in de auto zeggen: Oh dus Horace valt af? Waarop Patrick zegt: ja

Offline Crysus101

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #92 Gepost op: 20-09-2020, 13:43:09 »
Ik vond Patrick en Ron meer aangeslagen dan anders. Ze waren erg stilletjes. Ook oogt Ron erg zenuwachtig, te klooien met die stoel in die auto.

Kan het niet zijn dat Horace, Patrick en Ron een soort deal hebben gekregen? Bijvoorbeeld dat Rick een bedrag aanbiedt om je scherm niet te zien? Horace had erg veel zelfvertrouwen en misschien heeft hij gezegd laat mijn scherm maar zien.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #93 Gepost op: 20-09-2020, 13:55:41 »
Als Horace in een van de auto’s zit ga ik er vanuit dat hij niet al bij andere kandidaten zit. Als hij alleen is dan vind ik het geen logisch vervolg van de verhaallijn dat de drie auto’s opsplitsen. Ik kan het niet uitsluiten, maar het opsplitsen van de overgebleven kandidaten vind ik voordehandliggender.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #94 Gepost op: 20-09-2020, 14:02:38 »
Jeroen Peggy in de voorste auto.
Nikkie Tygo  in de tweede auto.
Ellie Patrick Ron in de laatste auto.
« Laatst bewerkt op: 20-09-2020, 17:47:49 door foxhunter »

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #95 Gepost op: 20-09-2020, 14:11:34 »
Jeroen Peggy Tygo in de voorste auto.
Nikkie alleen in de tweede auto.
Ellie Patrick Ron in de laatste auto.

Waar is dit (op Ellie, Patrick, Ron na) op gebaseerd? ???
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #96 Gepost op: 20-09-2020, 14:14:30 »
Ik vond het wel raar dat we door het voorstukje van vorige week al snel wisten dat Ellie dus ook wel door zou zijn. Maar wel een super tof einde, vooral dat met die auto's die allemaal een andere kant op gingen.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #97 Gepost op: 20-09-2020, 14:21:42 »
Wat een heerlijke aflevering was het gisteren. Echt genieten!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #98 Gepost op: 20-09-2020, 14:30:03 »
Bij ons thuis hebben allemaal genoten van de aflevering. Sowieso vinden wij de sfeer geweldig, Toscane erg mooi, de groep leuk en ook wel interessant qua samenstelling.

Heb eveneens het idee dat deze opdrachten er op gericht waren geld in de pot te krijgen. Veiling aanstaande?

Executie met raadsels omgeven.
Toen Horace zijn rode scherm kreeg waren Ron en Patrick niet in beeld. Waarom niet? Waren ze er niet bij?

Vond Horace behoorlijk nerveus tijdens de hele executie.
Nikkie vertrok geen spier.

De vraag: Wie stapt er bij wie in de auto?
Alleen van Ron en Patrick weten wij dat zij bij Ellie (penningmeester) in de auto stappen. Ellie leek mij oprecht verrast.
Is dit een opgezet plan dat Ellie in haar functie Ron en Patrick in de auto kreeg? Moeten zij een opdracht gaan uitvoeren buiten de anderen om? En heeft dat dan met geld uit de pot te maken?

Als Ron en Patrick zwijgplicht zouden hebben gekregen, is het raar dat zij niet apart gehouden worden. Daarom kunnen we aannemen dat zij Ellie ergens voor nodig gaan hebben. Geld!

Wat mij opviel is dat terwijl Tygo de deur uitgaat een glimp te zien is van een man met baardje. Lijkt erg op Jeroen zonder pet. Misschien kan iemand hier iets mee? Wij hebben daar de apparatuur niet voor. Het lijkt of deze persoon op Tygo staat te wachten. Kan ook iemand van de crew zijn of een voorbijganger.
Als het Jeroen blijkt te zijn, waarom staat hij daar dan, wij hebben hem net in de auto zien stappen.

Komt Horace nog terug, met een knipoog naar Ron, en vallen er dan 2 kandidaten af in aflevering 4?

Dit was kennelijk deel 1 van aflevering 3.
Volgende week deel 2 in aflevering 4. (Met de lege stoel)

PS
Als het inderdaad Jeroen blijkt te zijn die op Tygo wacht, dan zal dat een duo blijken te zijn geworden. We hebben al Ellie, Ron en Patrick, gevolg is dat Peggy en Nikkie samen een stel gaan vormen.



« Laatst bewerkt op: 20-09-2020, 14:41:16 door Gadoesja »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #99 Gepost op: 20-09-2020, 14:51:17 »
Als Horace in een van de auto’s zit ga ik er vanuit dat hij niet al bij andere kandidaten zit. Als hij alleen is dan vind ik het geen logisch vervolg van de verhaallijn dat de drie auto’s opsplitsen. Ik kan het niet uitsluiten, maar het opsplitsen van de overgebleven kandidaten vind ik voordehandliggender.

Maar waarom dan de kandidaten al na hun groene scherm één voor één laten vertrekken, en waarom dan die rare edit? Het wegrijden van de busjes staat verbonden met de executie.

Sowieso is het voor de groep en ook voor Horace best raar dat ze geen afscheid van hem zouden hebben kunnen nemen.