Auteur Topic: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)  (gelezen 19500 keer)

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #120 Gepost op: 21-09-2020, 00:46:15 »
Zullen de laatste 3 een aanbod hebben gehad van 'de eliminatie is niet geldig als jullie x geld uit de pot betalen'?
Want dan snap ik de zure blikken van Ron en Patrick wel

Zoiets heb ik ook aan zitten denken.  ::jaja::
Dat is dan het ‘Besluit’ waar de afleveringstitel op slaat. Want waarom zien we anders niet gewoon de rest van de executie, als het op de normale manier was gegaan? En waarom is er geen vooruitblik naar volgende week, maar een ‘wordt vervolgd’? Dat impliceert toch wel dat er daar iets ‘raars’ is gebeurd bij de executie. Ik kan me niet voorstellen dat ze dit alleen doen om de kijker een week gek te maken en te laten speculeren, en dat ze dan volgende week laten zien dat alles gewoon net als anders is gegaan. Dat zou wel een anticlimax zijn...   ::ohno::

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #121 Gepost op: 21-09-2020, 10:03:22 »
Ik vind het geen gekke aanname, maar er zitten wel een paar belangrijke "maren" aan:
- Ron en Patrick moeten blijkbaar zwijgen. Waarom laten ze ze dan bij Ellie instappen en niet alleen in een auto? Ze zijn het enige trio. Of zou Ellie op deze manier als penningmeester ook een speciale positie krijgen?
- Als Horace in het spel blijft heeft hij door zijn rode scherm een enorme informatievoorsprong gekregen t.o.v. de rest.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline loetjef

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #122 Gepost op: 21-09-2020, 10:59:08 »
De rode-scherm-niet-zien-deal was ook de theorie die meteen in mijn hoofd op kwam. Zoals eerder genoemd; de relaxte reactie van Patrick achter Horace op het rode scherm ondersteunt dat idee.

De punten van molton zijn ook bij mij opgekomen, maar anderzijds wellicht ook wel te verklaren:
- Ze stappen bij de penningsmeester. Is dat toeval? Als er een deal is gesloten, is dat hoogst waarschijnlijk voor geld uit de pot gegaan, en dat geld moet toch betaald worden, dus in dat opzicht is het niet gek dat ze bij Ellie zitten. Hadden ze bij een willekeurige andere kandidaat gezeten, dan was het pas echt onlogisch geweest. En ik denk dat daar in de volgende aflevering ook iets mee gebeurt.
- Ja, Horace heeft een informatievoorsprong. Maar het is, als de theorie klopt, waarschijnlijk een beslissing van hun drieën geweest. Ze wisten dan alledrie dat degene met het rode scherm een voordeel zou hebben, maar ja, je hebt op dat moment 1/3 kans om eruit te vliegen, en hoe zuur is het als je de kans had om te blijven maar het toch afslaat. Dat neemt niet weg dat er geen voorsprong is, maar het is dus niet meer de keuze van de regisseur, maar van de kandidaten op die manier. Anderzijds is er ook een informatievoorsprong voor de andere kandidaten: ja, er zijn nog 8 kandidaten, maar van een kun je denk ik wel zeggen dat deze niet de Mol is, immers, als ze de deal niet hadden aangenomen, was hij met rood scherm naar huis gegaan.

Mijn idee (en vooral ook hoop, want het is mijn favoriete kandidaat dit seizoen): Horace komt terug, maar is niet de Mol.

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #123 Gepost op: 21-09-2020, 11:06:54 »
Ook dat hele afsluitende gesprek met Horace lijkt wel een beetje geacteerd. Patrick en Ron doen ook een beetje raar bij het terugkomen in het busje. Er is vast en zeker een of ander aanbod geweest, waarbij Horace terug kan komen in het spel.

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #124 Gepost op: 21-09-2020, 14:50:07 »
Volgens mij wordt er hier vanuit gegaan dat enkel het busje met Ellie, Ron en Patrick weet dat Horace naar huis is gegaan. Je ziet echter dat de drie busjes tegelijk wegrijden. Er is wel sprake van blindering, maar je kan gewoon naar buiten kijken. Kunnen de deelnemers in de andere twee busjes niet ook gewoon Ron en Patrick zien aan komen lopen?

Ik denk ook dat de verwachtingen misschien wat al te hoog zijn. Horace gewoon eruit, en zeker niet de Mol. (Ook met het aantal afleveringen in totaal in het achterhoofd...) Concentreren op wat de gevolgen van het opsplitsen gaan zijn.
« Laatst bewerkt op: 21-09-2020, 15:23:34 door Uil »

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #125 Gepost op: 21-09-2020, 15:06:34 »
Er is vast en zeker een of ander aanbod geweest
Het zou ook kunnen zijn dat werd gezegd dat er twee mensen een rood scherm zouden krijgen. Maar als ze met z'n drieën zouden kunnen bepalen wie een rood scherm zou krijgen te zien, dat de andere twee dan mochten doorgaan (zonder hun scherm te zien). Duivels dilemma! En dat de groep uiteindelijk erachter komt dat er een keer twee personen tegelijk gaan afvallen. (Ik probeer ook maar een gekke wending te verzinnen.)
« Laatst bewerkt op: 21-09-2020, 15:12:07 door Avogadro »

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #126 Gepost op: 21-09-2020, 16:13:01 »
Anderzijds is er ook een informatievoorsprong voor de andere kandidaten: ja, er zijn nog 8 kandidaten, maar van een kun je denk ik wel zeggen dat deze niet de Mol is, immers, als ze de deal niet hadden aangenomen, was hij met rood scherm naar huis gegaan.
Hij zou inderdaad het nadeel hebben dat niemand hem meer kan verdenken. Dat staat tegenover het voordeel dat hij weet dat zijn verdachten waarschijnlijk de mol niet zijn.

Horace terug laten komen met een bevestigd rood scherm gaat in tegen het hele idee van het programma. Een bevestigde niet-mol heeft geen plek in het spel.

Als Horace terugkomt dan moet Rik haast wel gezegd hebben dat het rode scherm in dit geval een bevestiging is dat hij zijn test het slechtste heeft gemaakt (en niet dat hij de mol niet is). Maar dat is een andere betekenis geven aan het rode scherm dan normaal... normaal is het de kandidaat (niet-mol) die de test het slechtste heeft gemaakt. Dan zou je de speculatie krijgen of de mol in dit geval de test juist goed of niet goed gemaakt heeft, wetende dat dit er aan zat te komen. Maar dat zou de enige manier zijn waarop een rood scherm hem niet bevestigt als niet-mol.

Ik zou het in ieder geval niet logisch vinden om hem terug te laten keren. Het druist, op basis van de informatie die we nu hebben, in tegen het principe van het spel. Maar er moet toch iets achter deze vreemde executie zitten...  ::vergroot::
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #127 Gepost op: 21-09-2020, 16:18:51 »
Ik denk ook dat de verwachtingen misschien wat al te hoog zijn. Horace gewoon eruit, en zeker niet de Mol. (Ook met het aantal afleveringen in totaal in het achterhoofd...) Concentreren op wat de gevolgen van het opsplitsen gaan zijn.

Dat denk ik ook! Benieuwd wat komende zaterdag gaat brengen!
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #128 Gepost op: 21-09-2020, 16:23:09 »
dat hele afsluitende gesprek met Horace lijkt wel een beetje geacteerd. Patrick en Ron doen ook een beetje raar bij het terugkomen in het busje. Er is vast en zeker een of ander aanbod geweest, waarbij Horace terug kan komen in het spel.
Ja ik denk dat ook! En dat dit zelfs de meestertruc van de mol zal blijken te zijn.

Heinz heeft er een mooie gif van gemaakt, moet je zien:

 ::rofl:: ::ok::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #129 Gepost op: 21-09-2020, 16:56:31 »
Als avatar in de categorie "fun" want zelf geloof ik het nog niet. ;)

NB: Net als in aflevering 2 doet Horace hier in aflevering 3 weer z'n handen voor zijn ogen, precies als Patrick Stoof in Horace's seizoen als hint deed.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #130 Gepost op: 21-09-2020, 17:40:55 »
Ik had dit nog niet opgemerkt maar er komt zo wel erg veel overeen. Bijv. die stoel van Ellie verleden week die er in seizoen 11 ook was, de aflevering 1 ervoor waarin je in een ruimte samen kwam met de mol (bus t.o.v. kasteelzaal), en dat Horace er in de 3e aflevering uitging in seizoen 11, en nu dus weer.

Als Horace terugkomt dan moet Rik haast wel gezegd hebben dat het rode scherm in dit geval een bevestiging is dat hij zijn test het slechtste heeft gemaakt
Er is informatie achterstand en voorsprong. Ron en Patrick weten alles. Wat met die arme Jeroen?

Je zou een punt hebben als het gewoon en groupe was gebeurd. Dan ging iedereen ervan uit dat Horrie de test het slechtst gemaakt heeft en dus de mol niet kan zijn. Maar dat is hier niet gebeurd.

Heeft Jeroen straf omdat hij de test als een na slechtste gemaakt heeft? Waarom die volgorde, waarom moeten Nikkie, Tygo, Peggy pech hebben? Zij krijgen ook nog wel een rol. En Patrick en Ron keken helemaal niet blij.

Ik denk dat het allemaal mooi ondervangen is zo. ja, de mol een rood scherm. Maar nee, niet en plein public.
« Laatst bewerkt op: 21-09-2020, 17:46:31 door Lo »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #131 Gepost op: 21-09-2020, 20:00:02 »
Ron en Patrick zeggen niet alleen niks, ze kijken alsof ze niks mogen zeggen. Het zou wel heel apart zijn als zij de enige twee zijn die het rode scherm van Horace te zien krijgen. Maar zoals al eerder opgemerkt, de anderen zullen Ron en Patrick ook hebben zien aan komen lopen, waarschijnlijk door het geblindeerde glas van binnen naar buiten (de andere busjes vertrekken tegelijkertijd).

Wat gaan Ron en Patrick uiteindelijk zeggen over wat er daar gebeurd is (of Horace nou terug komt of niet)? Als er geld uit de pot is moet Ellie dit verantwoorden.

We gaan het volgende week zien... het is natuurlijk ook de bedoeling van de makers dat je er alleen met deze aflevering er niet achter komt ;D
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #132 Gepost op: 21-09-2020, 21:14:43 »
Ik denk dat 'besluit' op Horace valt. Hij besluit de 250 euro terug te geven. Vreemd vond ik de reactie van Nikkie, zij wist gelijk dat het om de 250 euro in het kasteel was.

Online Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #133 Gepost op: 21-09-2020, 21:25:36 »
Ik vind het geen gekke aanname, maar er zitten wel een paar belangrijke "maren" aan:
- Ron en Patrick moeten blijkbaar zwijgen. Waarom laten ze ze dan bij Ellie instappen en niet alleen in een auto? Ze zijn het enige trio. Of zou Ellie op deze manier als penningmeester ook een speciale positie krijgen?
- Als Horace in het spel blijft heeft hij door zijn rode scherm een enorme informatievoorsprong gekregen t.o.v. de rest.

Het is afwachten.. mogelijke theorie: Ron & Patrick moeten iets geheim houden, Ellie is de mol.
Haar test als eerste is bewuste manier om t Ron & Patrick moeilijk te maken

Als er trouwens sprake was van een '2e kans deal' dan gok ik dat t vanuit de productie geen perongelijke keuze is geweest Ron bij die laatste 3 te stoppen
« Laatst bewerkt op: 21-09-2020, 21:33:54 door Heinz, Reden: Berichten samengevoegd »

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #134 Gepost op: 22-09-2020, 00:07:33 »

Dat zou zeker kunnen, al zijn de grijstinten in mijn ogen verschillend. vooral goed te zien vind ik bij de rechterkant van de kin. Daar is Jeroen zijn baard donker en Jeroen2.0 zijn baard lichtgrijs. de onscherpte maakt het natuurlijk ook niet makkelijker. Hier bij mij dachten inderdaad ze ook dat het Jeroen was. Het was mij in de uitzending niet opgevallen, toen ben ik het op gaan zoeken.

Dankje Marvin!
Het is moeilijk aan te nemen dat er een dubbelganger op precies dit moment aanwezig was.
Maar wat is de betekenis van het feit dat Jeroen Tygo staat op te wachten.
Kunnen we er iets mee of is het toeval dat dit in beeld is gekomen?
Wie een idee heeft mag het zeggen!


Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #135 Gepost op: 22-09-2020, 12:40:57 »
Het zou niet gek zijn dat Jeroen op Tygo stond te wachten bv om te zeggen in welke auto hij moest stappen of zo iets? Je kunt van alles verzinnen. Heb alleen geen idee of het op de één of andere manier belangrijk zou kunnen zijn.

Maar waarom dan Jeroen, waarom niet Peggy of beter nog Nikkie bij wie hij moest gaan zitten? Jeroen was de 1e die wegging en Tygo was pas de 4e.

Offline thomasNL

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #136 Gepost op: 22-09-2020, 13:11:53 »
Hoewel ik erg hoop dat er meer aan de hand is, heb ik na nog een keer kijken toch het gevoel dat het inderdaad allemaal mee gaat vallen.

Ik denk dat ze via de gekke niet-chronologische edit probeerde extra drama in deze executie probeerde te krijgen. Het effect van Patrick en Ron die daar lopen, wij die denken: "het zal toch niet", en uiteindelijk de reveal dat het inderdaad Horace is die een rood scherm krijgt.

Het kan natuurlijk ook zelfs nog zijn dat er iets achter de schermen mis is gegaan tijdens die opnames waardoor ze een deel eruit moesten knippen.

Ik las ook dat mensen het hadden over een eventuele zwijgplicht van Patrick en Ron maar als je goed luistert hoor je Patrick gewoon "ja" antwoorden op Ellie's opmerking dat Horace eruit ligt.

Het enige wat mij hoop biedt op een plottwist is het gebrek aan vooruitblik.

We gaan het zien ;)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #137 Gepost op: 22-09-2020, 13:27:30 »
Maar wat is dan die grote verrassing die volgens Rik halverwege de serie zou komen? Als dit het niet is dan moet ie wel heel erg snel alsnog komen. Ik acht de kans dat dit DE twist is zo ongeveer wel 99%.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #138 Gepost op: 22-09-2020, 17:37:02 »
« Laatst bewerkt op: 22-09-2020, 17:54:45 door Heinz, Reden: filmpje erin geplakt »
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #139 Gepost op: 22-09-2020, 17:56:22 »
Hij is toch echt weg:
https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/item/afscheid-van-horace



Opvallend dat ze er nu toch nog mee komen.

Weet niet of ik het gedrag van Ron helemaal geloofwaardig vind... :P