Auteur Topic: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)  (gelezen 29435 keer)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1
« Reactie #80 Gepost op: 11-10-2020, 16:59:07 »
Die ketting breekt op n punt waar ze helemaal niet aan t zagen waren.  ???

Apart. Misschien was er een zwakke schakel waar de mol van afwist, zodat het mooi spannend werd en de twee nét op tijd konden ontsnappen. Want het is natuurlijk minder leuk als de twee al een halfuur, of nog langer, weg waren geweest.
« Laatst bewerkt op: 11-10-2020, 17:02:18 door Run »

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #81 Gepost op: 11-10-2020, 17:09:08 »
Hoe zou het zijn gelopen als de toegangspoort nog niet open was en Tygo en Nikkie ontsnapt zijn uit de ruimte. Ze kunnen dan geen kant op want de poort zit dicht. Het zou leuke tv-beelden geven als ze als ratten in de val zitten. Dan is het verstoppertje spelen denk ik ::rofl::

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #82 Gepost op: 11-10-2020, 17:33:17 »
Stel Nikkie en Tygo waren een uur eerder ontsnapt, dan waren ze de anderen tegen gekomen, 'stop maar, we zijn al ontsnapt', dat is geen leuke tv, opdracht valt dan in het water. Of zie ik dat verkeerd?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #83 Gepost op: 11-10-2020, 17:35:36 »
helemaal waar. Hun ontsnapping was totaal in scene gezet. Het was leuker geweest, als het echt zo nipt was, dat met 1 camera shot de beide teams in beeld waren...

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2
« Reactie #84 Gepost op: 11-10-2020, 17:39:00 »
Ik denk dat ze veel eerder ontsnapt waren, want Anders waren ze toch zichtbaar toen Met name Peggy op de kantelen stond.

Ik denk dat de montage het spannender wilde maken dan het was.


Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1
« Reactie #85 Gepost op: 11-10-2020, 17:46:17 »
Apart. Misschien was er een zwakke schakel waar de mol van afwist, zodat het mooi spannend werd en de twee nét op tijd konden ontsnappen. Want het is natuurlijk minder leuk als de twee al een halfuur, of nog langer, weg waren geweest.

Dan zou de MOL of Nikkie of Tygo moeten zijn.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2
« Reactie #86 Gepost op: 11-10-2020, 17:59:33 »
Ik denk dat ze veel eerder ontsnapt waren, want Anders waren ze toch zichtbaar toen Met name Peggy op de kantelen stond.

Ik denk dat de montage het spannender wilde maken dan het was.
Dat kan niet want als een de mol is, is de ander kandidaat en dan kun je niet net doen alsof ze net op tijd ontsnapt waren terwijl ze al veel eerder ontsnapt waren.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2
« Reactie #87 Gepost op: 11-10-2020, 18:29:29 »
Ik denk dat ze veel eerder ontsnapt waren, want Anders waren ze toch zichtbaar toen Met name Peggy op de kantelen stond.

Ik denk dat de montage het spannender wilde maken dan het was.
Als ze al veel eerder ontsnapt waren, hoe verklaar je dan dat de poort open was?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #88 Gepost op: 11-10-2020, 18:43:34 »
Hebben we de binnenkant van de poort gezien?  Kan deze deur  van binnen uit geopend worden?   Het enige wat ons het idee geeft dat de zoekers In de buurt waren is het geluid en dat de beelden zo achter elkaar gezet zijn.

Hoeveel tijd heb je nodig om 3 kettingen door te zagen?  In dezelfde montage doen ze ons geloven dat ze al vastzaten toen de Anderen aankwamen. Stond de klok toen op 5 uur en zouden nikkie en tygo dan echt bijna 5 uur nodig hebben gehad. Ik geloof het gewoon niet. 





Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #89 Gepost op: 11-10-2020, 19:00:49 »
Volgens mij hebben ze nog behoorlijk wat geld gevonden deze opdracht. En veel aanwijzingen. En uteindelijk de puzzel compleet! Maar net iets te laat. Dat is dan weer jammer.

Offline daniwidm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #90 Gepost op: 11-10-2020, 19:20:55 »
Bij deze mijn overzichtje van de locaties deze opdracht. Ik ben ervan overtuigd dat er nog een geldpunt was gezien het totaal van 4500 euro. Wanneer op geldzakken telkens 1000 euro zou liggen en op loepjes 500 zou dat perfect uitkomen.
Het ene geldzakje dat we dan niet gezien zouden hebben ligt denk ik bij Duomo di Portoferraio. Wanneer de kandidaten aan het begin bij de kaart staan, zegt Ron namelijk dat op locatie 6 geld ligt, waarna de rest ermee instemt lijkt het. Locatie 6 was dus Duomo di Portoferraio.

@de therMOLmeter:
Op pagina3 heb ik laten zien dat wat jij hier tekent in ieder geval niet op hun kaart staat! Het is wel waar dat ze de Duomo noemen op het bord (de rode nr 6) van de parkeerplaats, maar volgens mij is dat een vergissing met de blauwe nr 6. Of er is iets anders gaande.. waardoor ik het niet snap.
https://www.wieisdemol.com/forum/2020-renaissance/?topic=69998.msg2339684#msg2339684
« Laatst bewerkt op: 11-10-2020, 19:24:51 door daniwidm »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #91 Gepost op: 11-10-2020, 23:28:03 »
Hebben jullie Jeroen ook op het podium zien lopen? En niet via het trapje maar uit de coulissen. Ik denk dat het vermiste geld in het theater lag, hetzij in de coulissen of boven op de balkons. Hier is geld niet opgehaald of weggegooid. Zien we in aflevering 8 wel.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #92 Gepost op: 11-10-2020, 23:38:41 »
Wat wel opviel was dat er een vouw zat in het kaartje met de aanwijzing  in het theater toen het bij het 2e bezoek gevonden werd terwijl het in een eerste.shot niet gevouwen was. Er zijn wat stoelnummers te zien in het eerste shot.

Heeft de mol het kaartje gevouwen en meegenomen om.het later.weer terug te leggen?

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #93 Gepost op: 11-10-2020, 23:42:42 »
Had ik ook al opgemerkt en gepost.  Viel wel op hè? Iemand heeft dat kaartje tijdelijk in bezit gehad, maar wie?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #94 Gepost op: 11-10-2020, 23:50:51 »
In het theater is denk ik 1 zakje van 100 euro niet gevonden (of weggegooid) en een kluisje met code 2379 met daarin 1000 euro niet gevonden of verstopt door de mol. Heel sneaky zagen we Jeroen ook in beeld op het podium, beetje donker op afstand. Niet in de spotlights. Er is daar ook gezocht naar geld.
Ah Napoleon wees de lokatie van dat kluisje aan.
Peggy belt Patrick door: Is Napoleon de sleutel tot het verhaal, alleen zegt Jeroen hier toch echt "de sleutel tot het verhaal" voordat Patrick dat zegt. Nou is de geluidsediting in Widm lastig, maar dit is geen foutje. Jeroen maakt de zin af en Patrick heeft niks door.
« Laatst bewerkt op: 12-10-2020, 00:14:11 door foxhunter »

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #95 Gepost op: 12-10-2020, 00:03:12 »
In het theater gaat Peggy op het toneel staan en terwijl zij naar de balkons wijst, roept zij:" Daarboven zijn ook nog rijen". Niemand reageert. Het zou goed mogelijk zijn dat er boven ook nog geld te vinden was.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #96 Gepost op: 12-10-2020, 00:17:24 »
Maar waar was die code dan voor?

Jeroen laat de sleutel zien aan Peggy. Oeh wat een klein sleuteltje. Jeroen: het was ook/weer een heel klein slotje.
Zo, Jeroen krijgt er plezier in?
(ik denk dat hij het slotje van de kluis/kistje bedoelde in het theater)
Op zoek naar de missende 1100 euro. (4500 min 3400).
« Laatst bewerkt op: 12-10-2020, 07:24:06 door foxhunter »

Online annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #97 Gepost op: 12-10-2020, 08:02:24 »
Maar waar was die code dan voor?

Nergens voor denk ik. Heeft de groep zelf verzonnen.  ;D

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #98 Gepost op: 12-10-2020, 08:12:36 »
Ik vond het wel een redelijke aanname dat stoelnummers waar geld lag iets van een code konden vormen. Dat kaartje met aanwijzingen zat ook tussen de stoelen. Er is een shot te zien waarop het kaartje op een opengeklapte theaterstoel te zien is. Er zit niet veel verschil in kleur tussen het kaartje en de stoelen. Het zou bij het zoeken naar geld (stoel open/dicht) klem zijn kunnen komen te zitten tussen de stoelen en daarbij gevouwd geraakt,  maar dat lijkt me wel heel toevallig. Het was voor de kandidaten niet cruciaal om de locatie te vinden, maar zorgde er wel voor dat er geen nadruk op het belang van de sleutel kwam te liggen.

Ik vraag me ook al heel de tijd af wat ze verder met die poster moesten die buiten hing. De kaart stond er nog een keer op. Waarom?

Ik kreeg in de montage van de "spannende ontsnapping" de indruk dat ze sowieso veel te laat bij het kasteel waren. De hele timing van de opdracht snap ik sowieso al niet. Wanneer werden Tygo en Nikkie precies opgesloten? Met maximaal een uurtje moet je die kettingen toch wel door hebben gezaagd lijkt me. Of was de daadwerkelijke uitdaging alleen maar om ongezien door de door de andere vier geopende poort te komen?
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline WieIsUt

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2
« Reactie #99 Gepost op: 12-10-2020, 08:53:45 »
Ik denk dat ze veel eerder ontsnapt waren, want Anders waren ze toch zichtbaar toen Met name Peggy op de kantelen stond.

Ik denk dat de montage het spannender wilde maken dan het was.

As usual, ik focus me daar ook niet meer op, de montage is altijd meh. Net als de hints die je achteraf krijgt, valt me op dat het vaak dingen zijn die je als kijker vrijwel niet kon zien. Ben ook benieuwd naar de onthulling, ik hoop op een De Mol stijl en niet weer zo'n gare liveshow, want die zijn echt heel kut.