Auteur Topic: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)  (gelezen 29369 keer)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #120 Gepost op: 12-10-2020, 20:10:58 »

Zouden Nikkie en Tygo dan een paar keer gespeeld hebben dat ze zich moesten verstoppen en stilhouden om dat er uiteindelijk in te kunnen stoppen? Nikkie deed het in ieder geval op zo een manier dat ze het vooral lollig vond, niet overdreven spannend.
Lijkt me sowieso het geval, ja. 0 kans bijna dat Nikkie & Tygo op een haar na ontsnapten aan de groep. Dat ze zich de 1e keer stil moesten houden ...tja. We zullen het er maar op houden dat het leuk zaterdagavondvermaak is ;)

Offline Jooffab

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #121 Gepost op: 12-10-2020, 20:12:39 »
Ja is me opgevallen  ;)

Edit: citaat toegevoegd

Ah, heb niet op t ontbijt van Peggy gelet, maar als er geknipt is, is dat idd raar. Maar als de volgorde niet klopt door t knippen, vraag ik me toch af waar die andere telefoon dan vandaan komt?
Fabienne

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #122 Gepost op: 12-10-2020, 21:55:29 »
De aanwijzing van het theater zit mij nog steeds een beetje dwars. Uitzending van vorige week bekeken, bij de vooruitblik naar volgende week zie je een beeld van Napoleon. Daar zal nog een aanwijzing geweest zijn.

Beeld gevonden, is bij Villa San Martino, ver buiten het plaatsje. Dit is dus niets. Daar zie je ook de Valk en de laurkrans met de N erin.

Napoleon wijst bij het theater naar rechts en dat is naar Palazzini di Mulini, waar P&J geweest zijn. In ieder geval niet naar het Forte Falcone.
« Laatst bewerkt op: 13-10-2020, 01:11:53 door Jezet »
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #123 Gepost op: 13-10-2020, 00:13:05 »
De eerste stoel die Jeroen in het theater bekijkt is de 3e stoel van rij 4 vanaf het podium (of vanaf de andere kant stoel 7). Hier ligt de aanwijzing. Later zien we Jeroen weer terug lopen door die rij. Hij kan de aanwijzing dus meegenomen hebben zodat niemand die zou vinden, en zodra die rij voldoende doorzocht was weer teruggelegd hebben.
Ik dacht dat Peggy bij de stoel stond maar dat was door het beeld vanaf het podium waarbij de eerste rijen niet in beeld waren toen Ron de aanwijzing vond.

Je kan van de rijen 2 3 4 7 9 ook 2-3-94 maken de geboortedatum van Nikkie, houdt je de 7 over.
« Laatst bewerkt op: 13-10-2020, 10:17:19 door foxhunter »

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #124 Gepost op: 13-10-2020, 11:37:09 »
Een denkpuntje. Het gevonden geld ging in de pot, of Nikkie en Tygo nu wel of niet gevonden werden. Als Peggy of Jeroen de mol zijn, is het dan niet zo dat de mol heel erg zijn best doet om zo snel mogelijk die 2 te bevrijden? Dan zou de mol zich er toch van verzekeren dat elk team een telefoon heeft, de aanwijzingen vindt alsook de sleutel meteen meeneemt zodat er zo weinig mogelijk geld mee is.
Of de executie met 4 dan wel met 6 is, maakt voor de mol toch niet veel uit? Hij/zij moet zorgen voor zo weinig mogelijk geld in die pot.
Je kan er als mol ook voor kiezen om zo veel mogelijk tijd te rekken en te laat komen aan het kasteel, maar als dat het opzet was is het toch serieus mislukt.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #125 Gepost op: 13-10-2020, 11:46:54 »
Iemand anders merkte al op dat deze opdracht wel een hele uitzending moest vullen. Ik ben het me je eens dat het z.s.m. bevrijden van Nikkie en Tygo de pot waarschijnlijk lager had gehouden, maar dan hadden we een een uitzending van hooguit een half uurtje gehad.

De simpelste oplossing voor dit dilemma is overigens om de mol op te sluiten in het fort. Die kan dan niet de schuld krijgen van het feit dat hij/zij de anderen teveel geld laat vinden doordat hij/zij ter programmavulling tijd moet rekken.
« Laatst bewerkt op: 13-10-2020, 11:48:46 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #126 Gepost op: 13-10-2020, 12:32:33 »
Een uitzending valt altijd wel te vullen, lijkt me. Ze hebben uren en uren aan materiaal van zo'n opdracht, hoeveel camera's doen er wel niet aan mee? Verdachte discussies en acties genoeg, ook (of misschien wel juist) als er niet naar geldzakjes gezocht wordt. En dan hadden we misschien nog wat meer van de achtervolging na de ontsnapping van Tygo en Nikkie gezien, bijvoorbeeld, die dan al eerder los waren gekomen. Kwestie van de klok aanpassen.
Het lijkt me niet dat de Mol hier de opdracht meekrijgt om naar geldzakjes te zoeken, of in het fort wordt opgesloten, omdat de productie bang is dat de aflevering anders niet gevuld kan worden. Dan maak je het de Mol wel heel lastig om zijn taak te uit te voeren.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #127 Gepost op: 13-10-2020, 13:23:53 »
Ik was degene die de opmerking maakte dat het een afleveringsvullende opdracht moest zijn. Er is altijd wel een plan B,  er kan altijd nog een extra opdracht gespeeld worden indien nodig maar ik denk niet dat de opzet van de zoektocht was om die zo snel mogelijk af te ronden.
Er is geld gevonden maar ook 1100 euro niet.
 

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #128 Gepost op: 13-10-2020, 13:41:49 »
Ik denk niet dat het de opzet van de opdracht was, maar wel de beste moltactiek. De mol wil simpelweg zo min mogelijk geld in de pot. Dat dat in deze opdracht prima te combineren is met een kandidatentactiek is een pre. Immers, zo snel mogelijk de oplossing vinden en Tygo en Nikkie bevrijden is goed voor mol én kandidaat.
Mol: Zo snel mogelijk naar het kasteel = minder tijd om geld te vinden
Kandidaat: Zo snel mogelijk naar het kasteel = minder kans om naar huis te gaan

Ik kan me daarom niet voorstellen dat de mol in het kasteel zit. Voor de programmamakers is het ideaal om een mol te hebben die de perfecte kandidaat kan spelen én tegelijk mols kan handelen.

Daarmee vind ik, áls Jeroen inderdaad de aanwijzing zou hebben verstopt, Jeroen ook onmols. Het zorgt er immers voor dat de kandidaten nog eens alles gaan afzoeken en de kans op geld alleen maar toeneemt.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #129 Gepost op: 13-10-2020, 14:02:23 »
Eens! ::jaja:: ::jaja::

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #130 Gepost op: 13-10-2020, 14:08:07 »
Ik denk niet dat het de opzet van de opdracht was, maar wel de beste moltactiek. De mol wil simpelweg zo min mogelijk geld in de pot. Dat dat in deze opdracht prima te combineren is met een kandidatentactiek is een pre. Immers, zo snel mogelijk de oplossing vinden en Tygo en Nikkie bevrijden is goed voor mol én kandidaat.
Mol: Zo snel mogelijk naar het kasteel = minder tijd om geld te vinden
Kandidaat: Zo snel mogelijk naar het kasteel = minder kans om naar huis te gaan

Ik kan me daarom niet voorstellen dat de mol in het kasteel zit. Voor de programmamakers is het ideaal om een mol te hebben die de perfecte kandidaat kan spelen én tegelijk mols kan handelen.

Daarmee vind ik, áls Jeroen inderdaad de aanwijzing zou hebben verstopt, Jeroen ook onmols. Het zorgt er immers voor dat de kandidaten nog eens alles gaan afzoeken en de kans op geld alleen maar toeneemt.
Dat is het ook, door het terug moeten keren is de kans op extra geld vinden veel groter.
Iedereen onmols dus. De mol zou dan daar moeten zijn waar de sleutel ligt en die ook moeten vinden.
Zou de mol dan toch naast een plaatsje in de groep hebben gegrepen en in de heli zijn beland?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #131 Gepost op: 13-10-2020, 14:36:44 »
Dat is het ook, door het terug moeten keren is de kans op extra geld vinden veel groter.
Iedereen onmols dus. De mol zou dan daar moeten zijn waar de sleutel ligt en die ook moeten vinden.
Zou de mol dan toch naast een plaatsje in de groep hebben gegrepen en in de heli zijn beland?

Als Tygo de mol is en dan kan ik dit wel een beetje begrijpen  ::rofl::. Die laat zo'n helikopter rit echt niet achter zijn rug voorbij gaan. Nikkie trouwens ook niet.

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #132 Gepost op: 13-10-2020, 15:08:51 »
Hij probeerde wel nog effe om niet bij Nikkie in de auto te moeten. Maar als mol zou hij toch geweten moeten hebben dat hij snel bij een van de andere 2 cabrio's moest aansluiten.
Ik ga toch nog eens kijken wie wat waar doet.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #133 Gepost op: 13-10-2020, 16:09:17 »
Maar als het belangrijk is dat de sleutel de eerste keer meegenomen wordt en het onmols van Jeroen zou zijn om Patrick weg te leiden van deze aanwijzing waarom zat Peggy dan niet op deze locatie als ze de mol is?

Peggy heeft het laten gebeuren dat ze zonder kaart en telefoon met onhandige Ron op een locatie zat waar zijzelf al het werk moest doen en dat de belangrijkste aanwijzing bij het andere duo te vinden was.

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #134 Gepost op: 13-10-2020, 16:18:12 »
Heeft Peggy niet een sleutel meegenomen uit de toren (touwtje aan de balustrade)? Opdracht was zonder sleutel al mislukt. Geld in de haven laten liggen (als Patrick het niet had gevonden). Uit elkaar gaan in de wetenschap dat de twee telefoons bij P&J zijn is ook mols, geen communicatie, verwarring en chaos.

Maar Peggy is niet mijn mol (wel een mooie 2e, ik zou willen dat ze het was).
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #135 Gepost op: 13-10-2020, 16:20:02 »
Als Tygo de mol is en dan kan ik dit wel een beetje begrijpen  ::rofl::. Die laat zo'n helikopter rit echt niet achter zijn rug voorbij gaan. Nikkie trouwens ook niet.

Ik acht dit best mogelijk, al zou het een beetje taakverzuim van de mol zijn (jezelf buitenspel zetten en geen gelegenheid hebben om te saboteren om maar een leuke helicopterrit te hebben).

Ik zou ook verwachten dat een snelle oplossing in het belang van de mol is. Maar aan de andere kant: als alle aanwijzingen binnen 60 minuten gevonden worden, zou iemand kunnen voorstellen om toch nog maar 10 minuten te besteden om ook nog naar het geld te zoeken. Dat is voor de mol ook niet handig. Ik vind zoals het gelopen is vrij raar (grote tijdsdruk, maar toch bijna al het geld gevonden) en ik denk niet dat de mol gerekend had op deze uitkomst.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #136 Gepost op: 13-10-2020, 16:21:30 »
Uit elkaar gaan in de wetenschap dat de twee telefoons bij P&J zijn is ook mols, geen communicatie, verwarring en chaos.

Maar dan ga je toch eerder opzoek naar geld ?? Door die telefoons is Patrick weer naar de geldzakjes gegaan en vonden ze zo juist meer geld.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #137 Gepost op: 13-10-2020, 16:31:48 »

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #138 Gepost op: 13-10-2020, 16:38:13 »
Het leek erop dat de pot nog even gespekt moest worden om toch tot een redelijk eindbedrag te komen.

Zou de Mol daarom wel buitenspel zijn gezet?
Het lijkt me heel erg onwaarschijnlijk dat je in een programma dat draait om een mol die de pot moet saboteren gaat zeggen dat de mol te goed saboteert en dus 1 van de 7 afleveringen niet mee mag doen. Logischer is dat het veel geld is omdat het maar 1 opdracht is ipv 3. 4500 euro voor 1 aflevering.

Een denkpuntje. Het gevonden geld ging in de pot, of Nikkie en Tygo nu wel of niet gevonden werden. Als Peggy of Jeroen de mol zijn, is het dan niet zo dat de mol heel erg zijn best doet om zo snel mogelijk die 2 te bevrijden? Dan zou de mol zich er toch van verzekeren dat elk team een telefoon heeft, de aanwijzingen vindt alsook de sleutel meteen meeneemt zodat er zo weinig mogelijk geld mee is.
Of de executie met 4 dan wel met 6 is, maakt voor de mol toch niet veel uit? Hij/zij moet zorgen voor zo weinig mogelijk geld in die pot.
Je kan er als mol ook voor kiezen om zo veel mogelijk tijd te rekken en te laat komen aan het kasteel, maar als dat het opzet was is het toch serieus mislukt.
Helemaal eens, het vertragen en niet met elkaar kunnen communiceren leidde juist tot het vinden van extra geld. Mol wil zsm Nikkie en Tygo vinden en dan is het spel klaar, kan er geen geld meer bij. je wilt niet extra lang/vaak door het dorp lopen.


De mol zit dus niet in het kasteel.
Zo zie je dat bijvoorbeeld Tygo op 2 belangrijke momenten, waar ook geld mist, niet in de gelegenheid was om daaraan bij te dragen, bij de luikenopdracht en op Elba. Die kan je alleen op basis daarvan al grotendeels afschrijven.

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #139 Gepost op: 13-10-2020, 17:17:31 »
Maar dan ga je toch eerder opzoek naar geld ?? Door die telefoons is Patrick weer naar de geldzakjes gegaan en vonden ze zo juist meer geld.

En eigenlijk vond ik dat juist een onlogisch verloop en kan ik me voorstellen dat je dat niet voorziet. Je zou verwachten dat communicatie herstellen een grotere prioriteit heeft (i.v.m. hints en N+T bevrijden), maar Patrick gaat toch ook liever eerst even geld oppikken. Wellicht had Jeroen niet moeten voorstellen in de openheid van de haven te willen gaan kijken.