Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 1: (Weer) achter je rug  (gelezen 23822 keer)

Offline Gerhardt78

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: (Weer) achter je rug
« Reactie #40 Gepost op: 18-10-2020, 10:10:44 »
3000 euro voor de winnaar als hij/zij hier de envelop van de mol had gepakt... Is dat een optie?

Zou mooi zijn als het gescheurde briefje van Jeroen erin zou zitten.  ::tandpastasmiley::

Offline Revolution93

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: (Weer) achter je rug
« Reactie #41 Gepost op: 18-10-2020, 10:33:23 »
Mijn gevoel zegt dat er in die enveloppen stukjes met het handschrift van de kandidaat hebben gezeten. Die kunnen ze dan vergelijken met de spiegels in hun geheugen

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: (Weer) achter je rug
« Reactie #42 Gepost op: 18-10-2020, 10:48:17 »
Het is toch geniaal dat een opdracht uit aflevering 1 terugkomt! ::bravo:: ::bravo:: En dat De Mol die quotes heeft geschreven vind ik ook geweldig, ondanks dat De Mol nu 99% zeker duidelijk is (voor de meesten dan). Hoewel ik het flauw vind dat er niets te verdienen viel vond ik het dus toch erg leuk. Ik ben benieuwd wat er in de andere enveloppen zat.

Offline Heinz

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: (Weer) achter je rug
« Reactie #43 Gepost op: 18-10-2020, 10:48:53 »
Grappig dat we ons hier vaak meer bezighouden met wat we niet gezien hebben dan met wat we wel gezien hebben in een opdracht. Dat geeft ook wel een beetje de zwakte van zo'n opdracht aan denk ik. Met een goede opdracht heb je al genoeg aan de informatie die we wel krijgen om lekker mee te kunnen speuren.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: (Weer) achter je rug
« Reactie #44 Gepost op: 18-10-2020, 11:05:57 »
En dan de tekst "ik ben de mol" op een van de spiegels. Grapje van Tygo?

Volgorde was: Tygo, Nikkie, Jeroen.

Jon en vooral Merel deden het heel goed!

Allebei heel anders ook (andere toon), maar beide wisten het spannend te brengen. Erg goed gedaan inderdaad!

Jammer dat er geen geld te verdienen viel. Misschien zat er toch nog iets verstopt in de envelop van de mol (die niemand heeft gekozen)?  ::vergroot::

Ik denk dat de mol (in een ander handschrift  :D) de tekst ‘Ik ben de mol’ heeft geschreven.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Expeditie Robinson, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: (Weer) achter je rug
« Reactie #45 Gepost op: 18-10-2020, 12:39:44 »
Waarom keek niemand meer achterom tijdens de speeches van Merel en Jon? Je weet toch dat er weer iets uit die bakjes gaat verdwijnen? ???
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: (Weer) achter je rug
« Reactie #46 Gepost op: 18-10-2020, 12:44:32 »
Je mocht alleen iets pakken bij het teruglopen toch? Hoe hadden ze dan ooit geld kunnen verdienen, als ze gewild zouden hebben?

Daarnaast idd benieuwd waarom niemand zich omdraait hier, na al eerder hetzelfde te hebben meegemaakt.
Meer L

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: (Weer) achter je rug
« Reactie #47 Gepost op: 18-10-2020, 13:18:23 »
In scène gezet / afspraken gemaakt dat de kandidaten zich niet om zouden draaien?

Heb je er als productie weer een 'molactie' bij.


Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: (Weer) achter je rug
« Reactie #48 Gepost op: 18-10-2020, 13:20:42 »
Je mocht alleen iets pakken bij het teruglopen toch? Hoe hadden ze dan ooit geld kunnen verdienen, als ze gewild zouden hebben?

Daarnaast idd benieuwd waarom niemand zich omdraait hier, na al eerder hetzelfde te hebben meegemaakt.
Vond ik ook zo vreemd... misschien dan toch geld in die andere enveloppen?

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: (Weer) achter je rug
« Reactie #49 Gepost op: 18-10-2020, 13:25:08 »
In scène gezet / afspraken gemaakt dat de kandidaten zich niet om zouden draaien?

Heb je er als productie weer een 'molactie' bij.

Ja, dat lijkt me inderdaad een regie-aanwijzing. Op zich niet supererg; instructies over hoe de kandidaten moeten lopen, zitten etc. zijn al vanaf het eerste seizoen usance bij WIDM, evenals retakes. Al is de laatste jaren het accent wel heel erg verschoven naar het schieten van 'mooie plaatjes'.
Woosie down?

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: (Weer) achter je rug
« Reactie #50 Gepost op: 18-10-2020, 14:43:11 »
Afgezien van het feit dat Peggy er uit is, vind ik deze opdracht teleurstellend. Het feit dat Merel en Jon hun opwachting maakten doet daar niets aan af.
Logisch toch dat ze allemaal de enveloppe met het vraagteken pakten.
Er zijn nog genoeg dingen te verzinnen om deze opdracht een spannende draai te geven.
BV 3 enveloppen met een vraagteken er op.
Of met een blinddoek om random een envelop pakken.
Of de oude MOL niet mogen zien maar alleen maar naar hem/haar moeten luisteren en na het terug lopen langs de bakjes van de oude MOL horen of ze een goede keus hebben gemaakt. (dat verder uitwerken)
Of de inhoud van de envelop, met daarin voor ieder een andere tip, geheim houden. Dan niet allemaal naar de spiegel kamer, maar een andere ruimte sturen.

En zo verder. Dan had de opdracht meer lagen gehad.

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: (Weer) achter je rug
« Reactie #51 Gepost op: 18-10-2020, 15:12:16 »
Grappig dat we ons hier vaak meer bezighouden met wat we niet gezien hebben dan met wat we wel gezien hebben in een opdracht. Dat geeft ook wel een beetje de zwakte van zo'n opdracht aan denk ik. Met een goede opdracht heb je al genoeg aan de informatie die we wel krijgen om lekker mee te kunnen speuren.
Haha ja mooi! Voor mij is het niet zozeer de zwakte maar een soort nieuwsgierigheid van hoe ze deze opdracht uitgedacht hebben ;)

Offline keek

  • Forumlid
  • Trust Nobuddy!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: (Weer) achter je rug
« Reactie #52 Gepost op: 18-10-2020, 15:41:24 »
Je mocht alleen iets pakken bij het teruglopen toch? Hoe hadden ze dan ooit geld kunnen verdienen, als ze gewild zouden hebben?

Als ze zich tijdens het verhaaltje zouden omkeren, zodat de mol geen kans kreeg om het geld weg te pakken.
« Laatst bewerkt op: 18-10-2020, 23:18:36 door keek »

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: (Weer) achter je rug
« Reactie #53 Gepost op: 18-10-2020, 16:02:00 »
Ik vind het sowieso mooi dat dit weer terugkwam. Zo is het cirkeltje mooi rond ::bravo:: Iets wat ik al vaker heb benoemd als iets wat mooi zou zijn voor een molserie. Seizoen 18 deed dit bijvoorbeeld ook heel goed.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: (Weer) achter je rug
« Reactie #54 Gepost op: 18-10-2020, 16:13:53 »
Het is toch geniaal dat een opdracht uit aflevering 1 terugkomt! [...]

Ik vond het dus niet echt geniaal, er was eigenlijk nul toegevoegde waarde aan de eerste versie, en nu vond ik Rik's praatje vooraf, en de tekst van Merel en Jon (goed gedaan idd) ook niets toevoegen.Ik had er meer van verwacht. De zogenaamde 'achter je rug' actie was ook niet spannend meer, die spanning was er na de eerste keer ook vanaf. Ik denk dat productie hier ook meer van had verwacht. De plaatjes waren prachtig, een geweldig decor, de muziek eronder maakte het nog mooier, maar het spel was wel gespeeld al.

Het lijkt mij duidelijk dat op de spiegel met de de tekst van de Mol na zijn bezoek aan de spiegels 'ik ben de mol!' is geschreven (in het blokletter-handschrift van de mol) dus dat wordt nog even de bakstenen vergelijker als het uberhaupt mogelijk is...

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: (Weer) achter je rug
« Reactie #55 Gepost op: 18-10-2020, 16:28:43 »
Dan is het wel heel toevallig dat Jeroen ook de finale haalt. Kans van 2 op 9 dat de mol net de juiste persoon kiest om het handschrift van na te maken
Ja. Het was ook een nachtelijk spinsel. 
Hoewel, volslagen onmogelijk is het niet. Ik weet niet  of deelnemers elkaar na draaitijd hun molboekje hebben laten zien of welke 'bondjes'/ afspraken ze buiten de camera's met elkaar maken.  Wie weet dat wel? 😊

In scène gezet / afspraken gemaakt dat de kandidaten zich niet om zouden draaien?

(...)
Dat dacht ik ook meteen.
« Laatst bewerkt op: 18-10-2020, 22:50:51 door Heinz, Reden: berichten samengevoegd »

Offline Marmolleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: (Weer) achter je rug
« Reactie #56 Gepost op: 18-10-2020, 16:54:40 »
Ja. Het was ook een nachtelijk spinsel. 
Hoewel, volslagen onmogelijk is het niet. Ik weet niet  of deelnemers elkaar na draaitijd hun molboekje hebben laten zien of welke 'bondjes'/ afspraken ze buiten de camera's met elkaar maken.  Wie weet dat wel? 😊
De mol heeft de citaten op de avond voor de allereerste ontmoeting op de spiegels geschreven. Toen waren de molboekjes nog onbeschreven  ;)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: (Weer) achter je rug
« Reactie #57 Gepost op: 18-10-2020, 18:33:00 »
Iedereen koos voor het vraagteken; dat was bijna een gedwongen keuze. En spiegels, die komen elke aflevering terug. Het handschrift ben ik nog niet zo heel zeker van dat dat van Jeroen is, wat veel mensen toch lijken te denken. Trouwens ook leuk dat Jon en Merel er nu waren.

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: (Weer) achter je rug
« Reactie #58 Gepost op: 18-10-2020, 18:33:36 »
Ik ben nog niet overtuigd van Jeroen als Mol op basis van het handschrift.

Waarom? Je kunt namelijk prima twee handschriften hebben. Ik heb er ervaring mee gezien mijn werk als leerkracht op een basisschool. Naast mijn normale handschrift (los) kan ik ook met gemak aan elkaar schrijven, dat doe ik in mijn lessen en bij het nakijken.

Bedenk je ook dat Nikkie vroeger mogelijk een ander handschrift had en dat ze de avond er voor alle tijd had om die teksten te schrijven... was er eentje niet naar tevredenheid ging deze gewoon opnieuw...

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: (Weer) achter je rug
« Reactie #59 Gepost op: 18-10-2020, 19:21:52 »
Er moet bijna wel hele in de enveloppen hebben gezeten, want anders is het niet te verdienen. De envelop van de Mol bij iedere kandidaat 750 euro? Als je zeker genoeg bent een geen hint meer nodig hebt, dan verdien je geld.

Misschien inderdaad aangevuld met het stukje uit de brief van die kandidaat.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)