Auteur Topic: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)  (gelezen 28706 keer)

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #200 Gepost op: 17-10-2020, 11:28:48 »
Tijd rekken.....  Jeroen en Patrick gaan naar Fort Stella, Palazzo Mulini, nog even naar de haven en op zoek naar Ron en Peggy, die in Molo Elba hebben lopen zoeken. Dat was natuurlijk veel ingewikkelder en tijdrovender dan van J&P gedaan hebben (of zijn de molacties van Peggy iets minder duidelijk in beeld gebracht).

Onduidelijk is hoe de groepjes tot stand gekomen zijn, maar ik kan een scenario bedenken waarbij Peggy op het laatste moment besluit om toch met Ron (zonder telefoon) op pad te gaan.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #201 Gepost op: 17-10-2020, 11:58:58 »
Misschien heeft de regie er wel voor gezorgd dat de persoon die bij de laatste test het beste had gescoord in de helikopter terecht is gekomen. (Een beetje zoals met vrije kandidaat in de eerste aflevering van de laatste Belgische serie, al ging het daar om bieden op een vrijstelling).En had zijn/haar partner geluk dat die dan ook de kans op vrijstelling had.
Het lijkt mij dan dat de regie ons dit misschien nu nog niet laat weten om de verdachtmakingen naar alle kandidaten mogelijk te houden, en één kandidaat niet uit te sluiten van het manschap..  Maar zie ze dit dan misschien wel opbiechten in de reveal-aflevering.

Dit lijkt mij erg ver gezocht, sorry!
Het blijft hoe dan ook oneerlijk.

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #202 Gepost op: 17-10-2020, 12:01:46 »
Het lijkt er idd op dat de verdeling op t laatste moment nog veranderd is.
Als je kijkt naar t fragment dat Ron ze op t bord met legenda wijst, zie je op t eind hem nog met  vinger heen en weer gaan tussen Jeroen en Patrick van " jullie hebben de telefoons"...oftewel was dat op dat moment blijkbaar nog kloppend.

Of deze verandering van teamsamenstelling door Peggy in gang is gezet weet ik niet, kan ook Jeroen zijn geweest lijkt me...

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #203 Gepost op: 17-10-2020, 12:45:56 »
Het lijkt er idd op dat de verdeling op t laatste moment nog veranderd is.
Als je kijkt naar t fragment dat Ron ze op t bord met legenda wijst, zie je op t eind hem nog met  vinger heen en weer gaan tussen Jeroen en Patrick van " jullie hebben de telefoons"...oftewel was dat op dat moment blijkbaar nog kloppend.

Of deze verandering van teamsamenstelling door Peggy in gang is gezet weet ik niet, kan ook Jeroen zijn geweest lijkt me...
Wat ik zie is dat Ron zich richting Jeroen en Peggy richt op het moment dat hij zegt: "jullie hebben allebei een telefoon". Hij wijst volgens mij ook Jeroen en Peggy aan. Peggy pikt dit niet op want die is op dat moment druk bezig met de kaart. Patrick voelt zich blijkbaar ook aangesproken want die voelt op dat moment naar zijn zakken. Jeroen zegt dat hij een telefoon heeft en dat het geluid aan staat. Patrick noch Peggy bevestigen dat zij een telefoon hebben.
Maar aangezien Ron naast Patrick staat en Jeroen naast Peggy zou je inderdaad verwachten dat het de bedoeling was dat Ron en Patrick samen zouden gaan en dat er later geswitcht is.
Wat niet slim is dat Peggy met iets anders bezig is op het moment dat er vitale informatie wordt uitgewisseld. Zij weet immers dat ze zelf geen telefoon heeft en ook dat Ron er geen heeft vanwege het woordje "jullie". Dan is het toch wel handig om te weten wie er met jullie wordt bedoeld.

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #204 Gepost op: 17-10-2020, 13:26:37 »
Of deze verandering van teamsamenstelling door Peggy in gang is gezet weet ik niet, kan ook Jeroen zijn geweest lijkt me...
Kan net zo goed. Twee telefoons is net zo verdacht als geen telefoon. Alleen fanatieke kandidaat Peggy die pas zo laat door heeft dat haar groepje geen telefoon heeft. ik vind dat ze daar opvallend vroeg te laat achter komt.

Ik denk dat ze in het dorp de sleutel tot het verhaal hebben laten liggen en dat dat iets te maken heeft met de codes uit het theater.
Napoleon (silhouet van mol) of wijzen naar mol vind ik te mager.
« Laatst bewerkt op: 17-10-2020, 14:12:34 door Jezet »
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #205 Gepost op: 17-10-2020, 13:54:20 »
Wat niet slim is dat Peggy met iets anders bezig is op het moment dat er vitale informatie wordt uitgewisseld. Zij weet immers dat ze zelf geen telefoon heeft en ook dat Ron er geen heeft vanwege het woordje "jullie". Dan is het toch wel handig om te weten wie er met jullie wordt bedoeld.
Ik denk dat Peggy dit wel weet.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #206 Gepost op: 17-10-2020, 14:27:38 »
ik vind dat ze daar opvallend vroeg te laat achter komt.
::rofl:: Maar daar heb je wel een punt. Ook meteen die verdenking naar Ron.

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #207 Gepost op: 17-10-2020, 17:10:13 »
Wat ik zie is dat Ron zich richting Jeroen en Peggy richt op het moment dat hij zegt: "jullie hebben allebei een telefoon". Hij wijst volgens mij ook Jeroen en Peggy aan. Peggy pikt dit niet op want die is op dat moment druk bezig met de kaart. Patrick voelt zich blijkbaar ook aangesproken want die voelt op dat moment naar zijn zakken. Jeroen zegt dat hij een telefoon heeft en dat het geluid aan staat. Patrick noch Peggy bevestigen dat zij een telefoon hebben.

Dat dacht ik eerst ook....maar bij vaker kijken lijkt het me toch anders... door hoek van camera denk ik.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #208 Gepost op: 27-10-2020, 00:27:54 »
Na het lezen van het feedback topic kwam er toch vaak naar boven dat Tygo en Nikkie weinig aandeel hadden in deze opdracht. Het geld lag immers voor oprapen bij het andere team, dat zich bevond in Elba. Toch denk ik dat de makers het Nikkie en Tygo wat moeilijker hadden kunnen maken en dus ook voor ons. Een gehele escape room door het kasteel leek mij niet handig gezien ze opgesloten zaten in één ruimte. Ik had zelf gekozen voor deze simpele opstelling:

  • Om zichzelf te bevrijden moesten Tygo en Nikkie eerst twee zagen bemachtigen door twee cijfersloten te kraken en zo twee houten kistjes te openen. Ze konden de combinaties van de cijfersloten weten door twee puzzels op te lossen. Deze puzzels hadden raadsels kunnen zijn, iets waarbij ze naar buiten hadden moeten kijken (om een aantal van iets te tellen) of totaal iets anders
  • Na het bemachtigen van één of twee zagen stonden ze voor het dilemma of zowel ijzeren kettingen door te snijden om zichzelf te bevrijden (blauw) of voor ijzeren kettingen met geld bundels te gaan (goud).
  • Eenmaal zichzelf bevrijd konden ze niet meer voor de geldbundels gaan en bleef dat geld dus achter.


Offline Stargaze

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #209 Gepost op: 30-10-2020, 10:15:27 »
Jeroen zegt dat zijn doel hier aanwijzingen vinden is en tijd rekken. Maar waarom tijdrekken? Hij heeft er toch geen belang bij een executie van 4. Als hij er voor gezorgd had dat de sleutel meteen gevonden was dan waren ze toch eerder in het kasteel en werd er geen tijd meer besteed aan het zoeken naar geld en kon er een executie met 6 plaats vinden.