Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 1: (Weer) achter je rug  (gelezen 23811 keer)

Offline RicoMolloot

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: (Weer) achter je rug
« Reactie #60 Gepost op: 18-10-2020, 20:19:09 »
Dit inderdaad. Er moet geld in de enveloppen met namen gezeten.

Offline mol-mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: (Weer) achter je rug
« Reactie #61 Gepost op: 18-10-2020, 21:08:43 »
Ik ben nog niet overtuigd van Jeroen als Mol op basis van het handschrift.

Waarom? Je kunt namelijk prima twee handschriften hebben. Ik heb er ervaring mee gezien mijn werk als leerkracht op een basisschool. Naast mijn normale handschrift (los) kan ik ook met gemak aan elkaar schrijven, dat doe ik in mijn lessen en bij het nakijken.

Bedenk je ook dat Nikkie vroeger mogelijk een ander handschrift had en dat ze de avond er voor alle tijd had om die teksten te schrijven... was er eentje niet naar tevredenheid ging deze gewoon opnieuw...
Toen kon ze nog niet weten dat ze met Jeroen in de finale zou staan. (en dat ook nog iemand op internet thuis toevallig een handgeschreven briefje had van Jeroen om het goed te kunnen vergelijken)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: (Weer) achter je rug
« Reactie #62 Gepost op: 18-10-2020, 21:21:33 »
Ik blijf het jammer vinden dat niet álle oud-mollen hun opwachting hebben gemaakt, al was het maar via een geluids- of video-opname. Nu voelt het enigszins onaf. En cameo's van een handvol eerdere mollen (of presentatoren) hebben we sowieso al eerder gezien.

Ook het veronachtzamen van de eerste vier seizoenen komt mij nogal badinerend over jegens de 'onbekende' mollen.
Woosie down?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: (Weer) achter je rug
« Reactie #63 Gepost op: 18-10-2020, 21:29:14 »
Ik blijf het jammer vinden dat niet álle oud-mollen hun opwachting hebben gemaakt, al was het maar via een geluids- of video-opname. Nu voelt het enigszins onaf. En cameo's van een handvol eerdere mollen (of presentatoren) hebben we sowieso al eerder gezien.

Ook het veronachtzamen van de eerste vier seizoenen komt mij nogal badinerend over jegens de 'onbekende' mollen.

Er was toch een shoot met alle mollen? Dat was al een cameo opzich en een knipoog naar 20 jaar de mol vind ik. Dat ze niet alle mollen konden strikken voor de show snap ik wel.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: (Weer) achter je rug
« Reactie #64 Gepost op: 18-10-2020, 21:44:34 »
Er was toch een shoot met alle mollen? Dat was al een cameo opzich en een knipoog naar 20 jaar de mol vind ik. Dat ze niet alle mollen konden strikken voor de show snap ik wel.

Maar ze konden ze wel strikken voor die 'shoot'? Ik bedoel: als jij voor een camera kan duckfacen kun je ook wel een voicemail inspreken.
« Laatst bewerkt op: 18-10-2020, 21:52:38 door Michmol »
Woosie down?

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: (Weer) achter je rug
« Reactie #65 Gepost op: 18-10-2020, 22:43:27 »
De mol heeft de citaten op de avond voor de allereerste ontmoeting op de spiegels geschreven. Toen waren de molboekjes nog onbeschreven  ;)
Touché!

Het zou wel nog kunnen dat Nikkie de teksten op de spiegels aan de hand van door de productie verschafte schrijfsels van Jeroen heeft vervaardigd.
Ik weet alleen niet zeker of ik dit zelf wel geloof.  ::rofl::

Edit: En ze moet inderdaad wel over helderziende gaven beschikken om tevoren te weten wie er met haar in de finale staat/staan.
Tja, waar is het dichtstbijzijnde ronde archief?
« Laatst bewerkt op: 18-10-2020, 22:53:41 door Marisa »

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: (Weer) achter je rug
« Reactie #66 Gepost op: 18-10-2020, 23:14:05 »
De mol heeft de citaten op de avond voor de allereerste ontmoeting op de spiegels geschreven. Toen waren de molboekjes nog onbeschreven  ;)

De mol heeft toch van iedereen een (misschien wel handgeschreven?) brief gekregen. Dus die handschriften hoeven geen probleem te zijn.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: (Weer) achter je rug
« Reactie #67 Gepost op: 18-10-2020, 23:26:54 »
Wat is de zin ervan voor de mol om iemand anders' handschrift proberen te imiteren? Je weet van te voren toch niet wie er met je overblijven in de finale.
Dus : dit handschrift is van Jeroen, omdat het daar het meest op lijkt, óf Nikkie heeft gewoon een soort nephandschrift gedaan dat ze niet van zichzelf gebruikt (dat kan wel als je er op oefent) en héél toevallig lijkt dit handschrift best wel op dat van Jeroen. Tygo en Peggy hadden er niets aan (herkenden het niet) en voor Nikkie was het óf een bevestiging óf ze is zelf de mol. Voor ons kijkers is het nu leuk dat het op dat van Jeroen lijkt als Nikkie het gefabriceerd heeft, maar wat als Jeroen niet in de finale had gestaan? Dan was het gewoon een voor ons onbekend handschrift geweest.

Ik ga voor de meest waarschijnlijke optie, het is het handschrift van Jeroen. Een beetje zoals de stem van Rob met de stemvervormer die uitgefilterd kon worden, daar konden we toen eigenlijk ook niet meer omheen.

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: (Weer) achter je rug
« Reactie #68 Gepost op: 19-10-2020, 01:15:46 »
Ik denk dat Mol Nikkie zelf op een spiegel heeft geschreven. ''ik ben de mol''

en gewoon van ieder handschrift een beetje heeft gepakt. En de voice ding van Rob vind ik anders dan dit, want dit zit letterlijk in de aflvering dat het zo is en de voice was gewoon ons speurwerk.
Nikkie is gewoon de mol
chipsverslaafde <3

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: (Weer) achter je rug
« Reactie #69 Gepost op: 19-10-2020, 05:19:36 »
Hoewel ik denk dat Jeroen de mol is, overtuigde het handschrift me niet echt. Nikki schrijft bij de gastenlijst opdracht erg langzaam en duidelijk leesbaar. Dat kan zijn zodat iedereen het goed kan lezen maar kan ook zijn zodat de kandidaten het handschrift niet herkennen als dat op de spiegels. Bovendien vreemd dat Tygo die zoveel met Nikki opgetrokken heeft in dit en een ander programma, niet ziet dat het haar handschrift niet is en vol op Nikki blijft gaan.

Denk dat de opdracht iets minder spetterend is uitgepakt dan de regie hoopte. Ze reageerden eigenlijk een beetje lauw allemaal op het gegeven dat ze het handschrift van de mol te zien kregen terwijl dat een loei van een laatste hint is.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: (Weer) achter je rug
« Reactie #70 Gepost op: 19-10-2020, 09:01:51 »
Hoewel ik denk dat Jeroen de mol is, overtuigde het handschrift me niet echt. Nikki schrijft bij de gastenlijst opdracht erg langzaam en duidelijk leesbaar. Dat kan zijn zodat iedereen het goed kan lezen maar kan ook zijn zodat de kandidaten het handschrift niet herkennen als dat op de spiegels. Bovendien vreemd dat Tygo die zoveel met Nikki opgetrokken heeft in dit en een ander programma, niet ziet dat het haar handschrift niet is en vol op Nikki blijft gaan.

Je hoort Tygo letterlijk zeggen: wat moet ik hiermee, dus ik denk dat hij het wel degelijk doorheeft maar niet kan rijmen met zijn overtuiging van de mol.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: (Weer) achter je rug
« Reactie #71 Gepost op: 19-10-2020, 10:12:54 »
Deze hint is gewoon dé hint. Zonder die oude brief van Jeroen was er niks aan de hand...

Een mol gaat geen ander handschrift hanteren. Alleen zal de mol niet iemand zomaar in zijn molboekje laten kijken tijdens dit hele avontuur, waardoor de kandidaten inderdaad nog geen idee hebben van wie het handschrift is. Dat de speurneuzen dit uitzoeken is iets anders. En zelfs nu geloven mensen nog in Nikkie, dus zo sterk is de hint niet voor iedereen.

Jeroen is de mol, duidelijker krijg je het niet (en dat komt door de goed gevonden brief) :P

Offline keek

  • Forumlid
  • Trust Nobuddy!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: (Weer) achter je rug
« Reactie #72 Gepost op: 19-10-2020, 10:51:37 »
Ik had het toch leuker gevonden als ze het eerste bak leeg hadden gelaten en de mol het geld er vervolgens in had gelegd. Dat was pas een mindfuck geweest.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: (Weer) achter je rug
« Reactie #73 Gepost op: 19-10-2020, 11:39:49 »
1) In deze opdracht was geld te verdienen, dus er moet geld gezeten hebben in een van de enveloppen. Meest voor de hand liggend is (a) de enveloppe van de Mol of (b) de enveloppe van de kandidaat.

2) De Mol zal altijd het vraagteken kiezen, al was het maar dat anders die spiegels voor niets in de kamer zijn gezet. Dat andere kandidaten dat ook kiezen is iets waar je op kan gokken, maar wat zeker geen gelopen race is. Dat kandidaten niet hun eigen enveloppe kiezen is een zekerheidje...

3) De Mol moet als laatste langs de spiegels zijn gegaan en er toen de extra tekst op hebben gezet. Dit keer geen zon en schaduwen waar we de volgorde uit kunnen afleiden. Heeft iemand kunnen ontdekken op welke spiegel (met welke quote) de tekst staat?

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: (Weer) achter je rug
« Reactie #74 Gepost op: 19-10-2020, 15:11:09 »
Lijkt me verder het meest voor de hand liggend dat Merel en Jon "hun" kandidaten na elkaar hebben toegesproken.

3) De Mol moet als laatste langs de spiegels zijn gegaan en er toen de extra tekst op hebben gezet. Dit keer geen zon en schaduwen waar we de volgorde uit kunnen afleiden. Heeft iemand kunnen ontdekken op welke spiegel (met welke quote) de tekst staat?
Als je het stukje van Jeroen terugkijkt, zie je dat hij in het midden voor de spiegels gaat staan en bij dit shot (uit een ander topic gekopieerd) naar rechts kijkt.
In precies hetzelfde camera standpunt zien we zowel de tekst als Jeroen.
Dit kan naar mijn idee geen toeval meer zijn!


Als Tygo de ruimte binnenkomt zie je een overzicht van alle spiegels. Die met de quote van Nikkie staat links van het midden, die van Jeroen staat rechts van het midden. Lijkt me dat de mol de quote op zijn eigen spiegel schrijft...
« Laatst bewerkt op: 19-10-2020, 15:20:42 door molton »
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Leek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: (Weer) achter je rug
« Reactie #75 Gepost op: 19-10-2020, 16:36:37 »
De mol had het geld rustig kunnen laten liggen. In deze fase van het spel zal NIEMAND voor het geld gaan. Van mij had er een extra envelop/bakje met een vraagteken mogen zijn. Daar had een kandidaat misschien nog wel voor willen gaan.

Heeft iemand ook nog het handschrift van Tygo vergeleken, zodat we hem ook definitief kunnen afstrepen. Hoewel ik niet geloof dat de twist in dat staartje van het seizoen zit.

Waarom inderdaad niet omgekeken. Als de afspraak is gemaakt dat dit niet mocht dan vind ik het heel vreemd. Waarom zou je dan zo'n herhaling doen in hetzelfde seizoen.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: (Weer) achter je rug
« Reactie #76 Gepost op: 19-10-2020, 16:41:13 »
De mol had het geld rustig kunnen laten liggen. In deze fase van het spel zal NIEMAND voor het geld gaan. Van mij had er een extra envelop/bakje met een vraagteken mogen zijn. Daar had een kandidaat misschien nog wel voor willen gaan.
De kandidaten kunnen de pot bijna rúiken. Kandidaten hebben wel vaker gezegd dat juist tegen het einde van het spel, wanneer iedereen z'n verdachte wel zo'n beetje weet en het dus voor zaak is om de laatste testen zo goed mogelijk te maken, het geld juist meer naar de voorgrond komt. Kan ik wel begrijpen eigenlijk.

Ik had alleen inderdaad een hoger bedrag gekozen, zeg 1000 euro. Dat is al een stuk aanlokkelijker dan weer een bedragje dat kleiner aanvoelt. Hetzelfde vond ik met de eerste 'Achter Je Rug': niemand kiest 250 euro als je mogelijk een vrijstelling of joker kan verdienen.
...óf niet!

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: (Weer) achter je rug
« Reactie #77 Gepost op: 19-10-2020, 17:18:42 »
Persoonlijk vind ik het een gemiste kans om het bakje niet leeg te halen, maar het geld te vervangen voor een finalevrijstelling. De kans dat een kandidaat doorloopt tot dit laatste bakje is enorm klein na de twist in aflevering 1, dus des te groter was de shock geweest als er een vrijstelling in had gelegen.  ::)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: (Weer) achter je rug
« Reactie #78 Gepost op: 19-10-2020, 17:49:01 »

Heeft iemand ook nog het handschrift van Tygo vergeleken, zodat we hem ook definitief kunnen afstrepen. Hoewel ik niet geloof dat de twist in dat staartje van het seizoen zit.
Ja, Tygo is idd ook te strepen

reactie #195
https://www.wieisdemol.com/forum/2020/?topic=51340.msg1658643#msg1658643

Offline xxsignedmexx

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: (Weer) achter je rug
« Reactie #79 Gepost op: 19-10-2020, 18:31:03 »
Ik heb nog eens teruggekeken en geluisterd, je hoort iedereen ontzettend goed als ze over de stenen aan komen lopen. Ik heb nog niet bij iedereen geluisterd of je nog iets hoort tijdens de uitleg, maar bij Jeroen in ieder geval niet (ook door muziek en gepraat)

Ik ga ook nog eens de schoenen checken in aflevering 1 en wie je daar wel of niet hoort lopen.

En in het Nikkie topic zag ik een foto van Nikkie die naar binnen loopt, waar je rechts een man verscholen ziet staat.
Wat denken jullie daarvan?