Auteur Topic: Hoe goed was Jeroen als mol?  (gelezen 9139 keer)

Online monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Hoe goed was Jeroen als mol?
« Gepost op: 26-10-2020, 14:12:17 »
Ik zag dit topic nog niet, dus maar aangemaakt. Hoe vonden jullie Jeroen als "extra" mol ten opzichte van de andere mollen?

Voor mijzelf scoort hij hoog, vanwege de weinige verdenkingen binnen zijn groep, het plezier bij de biechten en de gewaagde acties.

1 George
2 Dennis
3 Milouska
4 Jan
5 Jeroen
6 Kees
7 Thomas
8 Jon
9 Elise
10 Klaas
11 Rob
12 Patrick
13 Margriet
14 Merel
15 Inge
16 Yvon
17 Susan
18 Kim
19 Anne-Marie

Seizoen 1 en 2 heb ik niet gezien. Ik zie wel dat het op Milouska (en Elise) na alleen maar mannen zijn die hoog scoren. Dat zag ik pas achteraf. Oh ja, de laatste Vlaamse mol zou ook zeker hoog scoren.
My fall will be for you

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Hoe goed was Jeroen als mol?
« Reactie #1 Gepost op: 26-10-2020, 14:17:05 »
Ik moest vooral lachen om de acties die eigenlijk mislukten, zoals Michelangelo, die tot zijn teleurstelling tóch bij het diner aanwezig was.

En het subliem bedachte excuus tegenover Nikkie, toe hij betrapt was in de eerste bakjes-opdracht. Je moet maar net de tegenwoordigheid van geest hebben om dat ervan te maken.


Bij mij staat Jeroen stevig in de top 3. Waar ik de anderen nu neerzet, daar zou ik even over moeten denken.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoe goed was Jeroen als mol?
« Reactie #2 Gepost op: 26-10-2020, 14:19:25 »
Jeroen is een goede mol, ergens op plaats 5-9, omdat hij aan de eerste vier op de lijst toch echt niet kan tippen (idd Jan, George, Milouska en Dennis, over de volgorde kunnen twisten).

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Hoe goed was Jeroen als mol?
« Reactie #3 Gepost op: 26-10-2020, 14:37:18 »
Mijn top 10:
1. George
2. Dennis
3. Milouska
4. Jon
5. Jeroen
6. Jan
7. Kees
8. Yvon
9. Elise
10. Rob

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Hoe goed was Jeroen als mol?
« Reactie #4 Gepost op: 26-10-2020, 14:41:58 »
Voor mij zit ie ongeveer rond het niveau van Merel, dus middenmoot-laag. En dat is absoluut niet slecht naar Jeroen toe, maar meer dat ik de rest daarboven beter vond. Hij heeft natuurlijk ook minder kansen gehad om goed te saboteren door het kortere seizoen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Hoe goed was Jeroen als mol?
« Reactie #5 Gepost op: 26-10-2020, 14:44:04 »
Voor mij zit ie ongeveer rond het niveau van Merel, dus middenmoot-laag. En dat is absoluut niet slecht naar Jeroen toe, maar meer dat ik de rest daarboven beter vond. Hij heeft natuurlijk ook minder kansen gehad om goed te saboteren door het kortere seizoen.

Ik vond Jeroen misschien ook wel goed, omdat ik dit seizoen echt heel goed vond ter vergelijking met de afgelopen seizoenen. Vond Jeroen ook echt plezier hebben in zijn rol  ::bravo::

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Hoe goed was Jeroen als mol?
« Reactie #6 Gepost op: 26-10-2020, 15:06:33 »
Ik heb grofweg drie criteria waarop ik een goede Mol zou beoordelen: hoeveel geld iemand uit de pot heeft gehouden, hoe onverdacht hij is gebleven én hoeveel met hoeveel lol en lef hij zijn rol heeft gespeeld. Jeroen is een middenmoot-Mol als het op het geld aankomt (zie bv. de laatste opdracht waar hij onnodig geld binnenhaalt), maar op die andere twee punten scoort hij heel hoog ::bravo::

Hij wist mede met dank aan zijn karakter en tactische zetten zoals het gescheurde briefje, bijzonder onverdacht te blijven. Hij behoort tot de minderheid van Mollen die tot in de finale iemand op het verkeerde been hebben weten te zetten ::ok:: Dat zijn tot nu toe alleen Deborah, Milouska, Inge, Dennis, Thomas en Jan gelukt (Susan werd wel verdacht door twee kandidaten). Super gedaan dus ::bravo::

En dan de lol die hij erin had. Ik hou van Mollen die gewoon lekker op beeld Mollen en risico's nemen. Het is een brutaliteit die ook maar weinig Mollen zo goed in de vingers hadden. Ik had dit totaal niet verwacht van Jeroen, en mede daarom ben ik extra enthousiast over hem als Mol ::hyper::
...óf niet!

Offline jokeJD

  • Forumlid
Re: Hoe goed was Jeroen als mol?
« Reactie #7 Gepost op: 26-10-2020, 15:20:08 »

En het subliem bedachte excuus tegenover Nikkie, toe hij betrapt was in de eerste bakjes-opdracht. Je moet maar net de tegenwoordigheid van geest hebben om dat ervan te maken.

Hey, die heb ik gemist! Wat was het excuus?

Online monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoe goed was Jeroen als mol?
« Reactie #8 Gepost op: 26-10-2020, 15:30:12 »
Hey, die heb ik gemist! Wat was het excuus?

Vanuit de podcast: Jeroen heeft Nikkie wijs proberen te maken dat hij een vrijstelling kon verdienen als ze hem niet zag.
My fall will be for you

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe goed was Jeroen als mol?
« Reactie #9 Gepost op: 26-10-2020, 15:43:53 »
Vanuit de podcast: Jeroen heeft Nikkie wijs proberen te maken dat hij een vrijstelling kon verdienen als ze hem niet zag.
Nee, hij zei dat hij Nikkie niet gesproken had erover, maar dat hij had begrepen dat Nikkie bleef twijfelen, bijvoorbeeld om bovenstaande reden. Dit zei hij in het AD- filmpje:
https://www.ad.nl/show/jeroen-de-mol-kijk-in-de-vegte-bleef-kalm-nadat-hij-werd-betrapt~add5c23b/

Ik vond hem héél goed want ik heb hem halverwege afgeschreven als mol.  :(
« Laatst bewerkt op: 26-10-2020, 15:47:44 door Run »

Offline jokeJD

  • Forumlid
Re: Hoe goed was Jeroen als mol?
« Reactie #10 Gepost op: 26-10-2020, 15:44:44 »
Vanuit de podcast: Jeroen heeft Nikkie wijs proberen te maken dat hij een vrijstelling kon verdienen als ze hem niet zag.
Ik heb de laatste podcast geluisterd (en ook alleen de laatste), maar daarin hoorde ik juist dat Nikkie dat zelf had verzonnen, omdat ze niet kon geloven dat ze het echt nu al opgelost had. En pas nadat ze zelf niet iets uit een bakje hoefde halen én de andere kandidaten er niet over begonnen een lichtje ging branden.
En vanuit Jeroens verhaal hoorde ik vooral 'kalm blijven' etcetera en kwamen ze op een ander onderwerp voor hij kon vertellen of en hoe hij met Nikkie doorgepraat hadden.
Maar misschien is er nog een andere podcast of is het multi-interpretabel?

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe goed was Jeroen als mol?
« Reactie #11 Gepost op: 26-10-2020, 15:48:31 »
Ik heb de laatste podcast geluisterd (en ook alleen de laatste), maar daarin hoorde ik juist dat Nikkie dat zelf had verzonnen, omdat ze niet kon geloven dat ze het echt nu al opgelost had. En pas nadat ze zelf niet iets uit een bakje hoefde halen én de andere kandidaten er niet over begonnen een lichtje ging branden.
En vanuit Jeroens verhaal hoorde ik vooral 'kalm blijven' etcetera en kwamen ze op een ander onderwerp voor hij kon vertellen of en hoe hij met Nikkie doorgepraat hadden.
Maar misschien is er nog een andere podcast of is het multi-interpretabel?
https://www.ad.nl/show/jeroen-de-mol-kijk-in-de-vegte-bleef-kalm-nadat-hij-werd-betrapt~add5c23b/
Hierin zegt hij dat hij en Nikkie er niet over gesproken hebben.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Hoe goed was Jeroen als mol?
« Reactie #12 Gepost op: 26-10-2020, 15:49:47 »
Ik vind dat Jeroen het 5 afleveringen lang meer dan uitstekend heeft gedaan! Met uitzondering van het betrapt worden in afl. 1 dan, toch iets te overmoedig achteraf. Dat zal een flinke tegenvaller geweest zijn, en iets wat je moet verwerken. Zie dan maar eens verder te gaan met je rol. Maar toch heeft hij in die eerste 5 afleveringen fantastisch gespeeld, en m.i. ook precies op de juiste momenten gemold. Niets op aan te merken. Ook niet op de kist, en ook niet op de pijl, ik begrijp zijn beweegredenen daar heel goed.
Ik had hem heel graag de kroon op zijn werk zien zetten op Elba! Daar vind ik dat Jeroen voor het eerst wel een steek laat vallen. Als je met Patrick een duo vormt en die vindt 2.500 euro, dan heb je iets niet goed gedaan. Ik denk dat hij dat zelf achteraf ook wel betreurt. Die Patrick zat hem bepaald niet mee, bij de zwarte vrijstelling ook al. Jammer. Maar verder niets dan lof voor Jeroen!
::bravo::

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Hoe goed was Jeroen als mol?
« Reactie #13 Gepost op: 26-10-2020, 15:52:05 »
1. Milouska Meulens (06)
2. Jon van Eerd (09)
3. Margriet van der Linden (15)
4. Jan Versteegh (18)
5. Dennis Weening (08)
6. Kees Tol (13)
7. Jeroen Kijk in de Vegte (20.2)
8. Yvon Jaspers (05)
9. Rob Dekay (20
10. Kim Pieters (10)
11. Susan Visser (14)
12. Merel Westrik (19)
13. Thomas Cammaert (17)
14. Patrick Stoof (11)
15. Klaas van Kruistum (16)
16. Inge Ipenburg (07)
17. Anne-Marie Jung (12)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe goed was Jeroen als mol?
« Reactie #14 Gepost op: 26-10-2020, 15:53:26 »
. Als je met Patrick een duo vormt en die vindt 2.500 euro, dan heb je iets niet goed gedaan. Ik denk dat hij dat zelf achteraf ook wel betreurt. Die Patrick zat hem bepaald niet mee, bij de zwarte vrijstelling ook al. Jammer. Maar verder niets dan lof voor Jeroen!
::bravo::
Ik weet niet of het jullie is opgevallen maar Patrick had haviksogen, die zag héél veel, alleen interpreteerde hij het niet goed.  :-\\ Voor een mol lijkt me heel moeilijk om voor Patrick geldzakjes te verbergen. Dus dat ga ik Jeroen niet aanrekenen. Nee hoor, prima mol die uitstekend kan toneelspelen en dat vind ik altijd extra leuk als ze toneelstukjes opvoeren. Begon al in dat interview op de radio waar ik ook intrapte.
Ik dacht wel toen bij die monnikskapsspier, hmm hmm maar ook dat ging ik geloven.
« Laatst bewerkt op: 26-10-2020, 16:00:08 door Run »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Hoe goed was Jeroen als mol?
« Reactie #15 Gepost op: 26-10-2020, 16:05:18 »
Helemaal met je eens hoor, Run. Maar er waren wel kansen. Patrick wilde bv. op een gegeven moment naar een verkeerde plek op de kaart. Maar Jeroen kapte dat af. Dat snap ik niet zo goed, dan waren ze namelijk nooit, of pas veel later, in het huis van Napoleon aangekomen. Maar misschien moest er toch een soort draaiboek gevolgd worden, en alle plekken waar het echt spannend was, worden bezocht.

Jeroen staat ondanks dat in mijn schamele lijstje van de 5 laatste mollen op nummer 2! Achter
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe goed was Jeroen als mol?
« Reactie #16 Gepost op: 26-10-2020, 16:17:51 »
Een mol die ik totaal niet doorhad tot het einde was Patrick Stoof, dus die zet ik gewetensvol op 1.  ::schaam::
Twee is Kees Tol, hoewel ik die op het laatst wel doorhad geloof ik, maar die is zo superadrem, die is geweldig als mol.
Drie Jeroen omdat ik die ook tot op het laatst niet in het vizier had.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Hoe goed was Jeroen als mol?
« Reactie #17 Gepost op: 26-10-2020, 16:19:36 »
Gebaseerd op hoe goed ik de mol vond en hoeveel ik geëntertaind was:
*Vlaamse mollen zijn zonder naam en alleen de moderne seizoenen heb ik gezien
1. Vlaamse mol (04)
2. Jan Versteegh (18)
3. George (03)
4. Milouska Meulens (06)
5. Dennis Weening (08)
6. Kees tol (13)
7. Margriet van der Linden (15)
8. Rob Dekay (20)
9. Vlaamse mol (02)
10. Jon van Eerd (09)
11. Merel Westrik (19)
12. Patrick Stoof (11)
13. Vlaamse mol (01)
14. Thomas Cammaert (17)
15. Inge Ipenburg (07)
16. Susan Visser (14)
17. Elise (04)
18. Deborah (01)
19. Kim Pieters (10)
20. Vlaamse mol (03)
21. Yvon Jaspers (05)
22. Vlaamse mol (05)
23. Jeroen Kijk in de Vegte (AS)
24. Klaas van Kruistum (16)
25. Anne-Marie Jung (12)
26. Nico (02)
« Laatst bewerkt op: 26-10-2020, 17:00:05 door Sanmol »

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Hoe goed was Jeroen als mol?
« Reactie #18 Gepost op: 26-10-2020, 16:58:28 »
Gebaseerd op hoe goed ik de mol vond en hoeveel ik geëntertaind was:
*Vlaamse mollen zijn zonder naam en alleen de moderne seizoenen heb ik gezien
1. Vlaamse mol (05)
2. Jan Versteegh (18)
3. George (03)
4. Milouska Meulens (06)
5. Dennis Weening (08)
6. Kees tol (13)
7. Margriet van der Linden (15)
8. Rob Dekay (20)
9. Vlaamse mol (02)
10. Jon van Eerd (09)
11. Merel Westrik (19)
12. Patrick Stoof (11)
13. Vlaamse mol (01)
14. Thomas Cammaert (17)
15. Inge Ipenburg (07)
16. Susan Visser (14)
17. Elise (04)
18. Deborah (01)
19. Kim Pieters (10)
20. Vlaamse mol (03)
21. Yvon Jaspers (05)
22. Vlaamse mol (05)
23. Jeroen Kijk in de Vegte (AS)
24. Klaas van Kruistum (16)
25. Anne-Marie Jung (12)
26. Nico (02)

Vlaamse mol 5 staat op plek 1 en 22 :P Een van de twee is 4 en ik verwacht dat 4 nummer 1 is? ::bravo::

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Hoe goed was Jeroen als mol?
« Reactie #19 Gepost op: 26-10-2020, 17:00:24 »
Vlaamse mol 5 staat op plek 1 en 22 :P Een van de twee is 4 en ik verwacht dat 4 nummer 1 is? ::bravo::

Goed gezien! Ja, klopt seizoen 4 staat op 1.