Auteur Topic: Hoe goed was Jeroen als mol?  (gelezen 9169 keer)

Offline Yrien

  • Winnaar WIDM-pool 2023
  • Forumlid
Re: Hoe goed was Jeroen als mol?
« Reactie #20 Gepost op: 26-10-2020, 17:54:29 »
Vanuit de podcast: Jeroen heeft Nikkie wijs proberen te maken dat hij een vrijstelling kon verdienen als ze hem niet zag.

Volgens mij heeft hij dit vanochtend in de ochtendshow zo gezegd en niet in de podcast.

Online monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoe goed was Jeroen als mol?
« Reactie #21 Gepost op: 26-10-2020, 18:19:05 »
Volgens mij heeft hij dit vanochtend in de ochtendshow zo gezegd en niet in de podcast.

Ah heb ik gemiskwoot, scuzie  ::schaam::
My fall will be for you

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoe goed was Jeroen als mol?
« Reactie #22 Gepost op: 26-10-2020, 21:13:58 »
Koploper: Milouska
Subtop: George/Dennis/Jan/Jeroen/Kees
Linkerrijtje: Yvon/Rob, Thomas, Klaas, Merel
Middenmoot: Deborah, Elise, Nico, Susan, Patrick
Rechterrijtje: Jon, Kim, Inge, Anne-Marie, Margriet

1. Milouska
2. George
2. Dennis
2. Kees
2. Jan
2. Jeroen
7. Yvon
8. Klaas
9. Merel
10. Rob
11. Thomas
12. Deborah
12. Elise
12. Nico
12. Susan
12. Patrick
17. Jon
18. Kim
19. Inge
20. Annemarie
21. Margriet

Jeroen valt voor mij in de groep van George, Dennis, Kees en Jan. Hij kan met zijn gedurfde actie op sokken in Poppi en op grind in San Galgano maar ook door Tygo in zijn tunnel te laten bij zijn voorgangers aansluiten.

Qua de Vlaamse mol.. seizoen 1 t/m 3 nooit gezien.. dus benoem ik geen namen van de andere reeksen voor wie nog wil kijken.
1. De Mol IV
2. De Mol V
2. De Mol VIII
4. De Mol VI
5. De Mol VII

Mol 4 was goe bezig amai, Mol 5 had ik in de smiezen, Mol 8 stond ik  ::oink:: bij te kijken, Mol 6 vond ik zeer plezant nadat ik De Mol in het vizier had, Mol 7 keigave groep en opdrachten (zoveel mooie uitspraken  ::rofl::) maar in vergelijking tot de rest toch minder sterk qua mol naar mijn smaak. Is ook lastiger want onvoorbereide mol. Geeft een mooi element maar net als in WIDM 2009..geef mij maar vantevoren voorbereidde mollen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline bmol

  • Forumlid
Re: Hoe goed was Jeroen als mol?
« Reactie #23 Gepost op: 26-10-2020, 21:49:56 »
Mijn mol top 10
1. Dennis
2. Inge
3. George
4. Miloeska
5. Jan
6. Jeroen
7. Kees
8. Thomas
9. Deborah
10. Susan

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoe goed was Jeroen als mol?
« Reactie #24 Gepost op: 26-10-2020, 21:54:09 »
Mijn lijstje (ik kijk sinds 2011)

1. Jan
2. Kees
3. Jeroen
4. Merel
5. Thomas
6. Klaas
7. Rob
8. Patrick
9. Margriet
10. Susan
11. Anne-Marie

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoe goed was Jeroen als mol?
« Reactie #25 Gepost op: 26-10-2020, 22:05:11 »
Middenmoot, vooral door het onnodig geld binnen brengen. Qua acties en verdenkingen verder een goede mol  ::ok::

Fantastische mollen:
1. Milouska
2. Jan
3. Dennis

Hele goede mollen:
4. George
5. Thomas
6. Margriet
7. Kees
8. Jon

Goede mollen:
9. Merel
10. Rob
11. Patrick
12. Yvon
13. Jeroen
14. Anne-Marie

Oké mollen:
15. Elise
16. Susan
17. Deborah
18. Kim

Minder goede mollen:
19. Klaas
20. Nico
21. Inge
Frankje Lapi

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoe goed was Jeroen als mol?
« Reactie #26 Gepost op: 28-10-2020, 08:02:02 »
Jeroen is een goede mol, ergens op plaats 5-9, omdat hij aan de eerste vier op de lijst toch echt niet kan tippen (idd Jan, George, Milouska en Dennis, over de volgorde kunnen twisten).

Ik snap werkelijk niet waarom Milouska zo hoog wordt aangeschreven.

mijn top 5
1. George
2. Jan
3. Kees
4. Deborah
5. Jeroen
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline sherlock

  • Forumlid
Re: Hoe goed was Jeroen als mol?
« Reactie #27 Gepost op: 30-10-2020, 22:46:17 »
Ik snap werkelijk niet waarom Milouska zo hoog wordt aangeschreven.

Misschien doordat ze onder aan de streep meer mingeld dan plusgeld had binnengebracht. Het hele spel haar rol van domme onnozele vrouw (als afgestudeerde journalist) heeft weten vol te houden. Zichzelf hierdoor eenzaam volledig buiten de groep gezet heeft. Geen 1 moment verzaakt heeft en nooit onnodig geld heeft verdiend. Een finalist een aanwijzing in de finale nodig had om haar te verdenken (en deze nog verkeerd interpreteerde) En ze zelfs de presentator volledig wist te verrassen.
Met stip op 1, George voor mij nummer 2, Dennis op 3. Verder vond ik Jon en Jan ook goede mollen. De rest is allemaal vrij inwisselbaar of zelfs matig tot slecht geweest. Inge vond ik trouwens niet zo slecht als ik hier in de meeste lijstjes zie. Ik had haar dan wel door, het seizoen vond ik niet heel geweldig, maar als mol heeft ze het toch niet zo slecht gedaan als ik in veel lijstjes zie?

Om op Jeroen terug te komen, ik heb het al eerder ergens geschreven op dit forum: in de social game echt geweldig sterk gespeeld, maar in veel spellen wat mij betreft toch wel teleurstellend. Zijn plezier maakte voor mij wel veel goed, zal ergens tussen plek 7 en 12 uitkomen voor me, maar dat deel van de lijst ontloopt elkaar weinig.

Voor mij bungelen Margriet, Anne-Marie, Kim, Klaas en Thomas trouwens diep onderaan de lijst


Offline Molekule

  • Forumlid
Re: Hoe goed was Jeroen als mol?
« Reactie #28 Gepost op: 31-10-2020, 16:48:34 »
Jeroen was heel sterk in het spelen van kandidaat, zowel naar de medespelers als naar de kijker toe.
Daar staat echter tegenover dat er erg weinig (goede) molacties waren en al zeker geen die zal bijblijven. Als Michel Angelo wegsturen, die er ‘s avonds toch gewoon zit moet getoond worden weet je het wel.
Ik had na de reveal-aflevering helemaal niet het gevoel dat we het hadden moeten weten (zonder het handschrift dan).
Alles samen een goed profiel maar geen mol die zal bijblijven bij mij.
« Laatst bewerkt op: 31-10-2020, 16:51:09 door Molekule »

Offline garfreek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoe goed was Jeroen als mol?
« Reactie #29 Gepost op: 31-10-2020, 17:51:29 »
Ik vond hem gaaf!  ::tandpastasmiley::

Niet al teveel geld gepakt, leuke  acties en ik vind hem sowieso gewoon heel tof! 

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Hoe goed was Jeroen als mol?
« Reactie #30 Gepost op: 31-10-2020, 21:09:57 »
Ik snap werkelijk niet waarom Milouska zo hoog wordt aangeschreven.
De mol heeft 2 doelen:
  • de pot zo laag mogelijk houden
  • weinig verdacht worden
Milouska deed allebéi. Ze bracht weinig geld in, èn werd weinig verdacht.

Bij de meeste mollen is het óf het een of het ander - een molactie die geld kost, maakt iemand meestal verdachter, en verdenkingen "wegspelen" levert meestal geld op.

Daarom zou ik Milouska denk ik ook op 1 zetten.

Om ontopic te komen, Jeroen zou ik denk ik in de sub-top zetten. Ik vond hem echt wel leuk en goed als mol, brutaal gedurfd en speelde met enorm plezier, maar ik vond de "topmollen" zoals Kees of Jan of George denk ik toch nog wel nèt iets beter.

Edit: een poging tot classificatie (maar ik merk dat ik dat echt wel lastig vind en zo'n lijstje zou morgen weer anders zijn):
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Het wordt wel echt weer eens tijd voor een echt goede vrouwelijke mol :)
« Laatst bewerkt op: 31-10-2020, 21:26:21 door Erik Leppen »
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoe goed was Jeroen als mol?
« Reactie #31 Gepost op: 31-10-2020, 22:21:00 »
De mol heeft 2 doelen:
  • de pot zo laag mogelijk houden
  • weinig verdacht worden

We kunnen eindeloos twisten over dit soort lijstjes, maar in een poging er iets meer structuur aan te brengen, kunnen we proberen de mol te scoren op deze doelen.

Niet verdacht worden is natuurlijk meetbaar. Van de afgelopen 20 seizoenen (ik heb seizoen 1 nooit gezien), kom ik dan op:
- slechts 1 verdenking, maar pas laat: Dennis
- slechts 1 verdenking, maar al langer: Jeroen, Jan, Thomas, Inge (zonder Nadja’s verdenking, omdat ze daar uiteindelijk van af stapte)
- 2 verdenkingen, maar pas laat: Milouska, George
- 2 verdenkingen, maar al langer: Susan, Yvon
- 3 verdenkingen, maar pas laat: Rob
- 3 verdenkingen, maar al langer: Klaas, Margriet, Kees (inclusief de verdenking van Janine), Patrick, Kim, Jon, Elise, Nico
- meer dan 3 verdenkingen: Merel (inclusief de verdenking van Nikkie), Anne-Marie

De pot zo laag mogelijk houden vind ik lastig meetbaar, want er kan discussie over zijn hoeveel de mol invloed had op het verdiende bedrag in een opdracht en bovendien is de vergelijking oneerlijk omdat de opdrachten iedere keer anders zijn (en soms heeft de mol meer / minder goede opties om te saboteren). Mijn eigen intuïtie is dat het ongeveer (per saldo) zo uiteenvalt:
- heel veel geld gekost: Margriet, Jon, Milouska, George
- veel geld gekost: Rob, Jan, Thomas, Kees, Dennis
- aardig wat geld gekost: Klaas, Susan, Patrick, Inge, Yvon, Elise, Nico
- wat teleurstellend: Jeroen, Merel, Anne-Marie, Kim

Ik heb dit allemaal op geheugen gedaan, dus niet erg wetenschappelijk. Als iemand zin heeft, kan hij een gewogen FTM overzicht van elk seizoen proberen samen te stellen om het wat sterker te maken (met de kennis van na de finale).

Als ik dat bij elkaar optel, kom ik op de volgende lijst (grofweg):
1. Dennis
2. Milouska
3. George
4. Jan
5. Thomas
6. Inge
7. Margriet
8. Jon
9. Rob
10. Jeroen
11. Susan
12. Yvon
13. Kees
14. Patrick
15. Klaas
16. Elise
17. Nico
18. Kim
19. Merel
20. Anne-Marie

Er zitten een paar vreemde onverwachte uitkomsten bij (Inge staat hoger dan verwacht, Kees lager), maar over het algemeen klopt het wel aardig met mijn verwachtingen vooraf.
« Laatst bewerkt op: 31-10-2020, 22:54:09 door Leendert »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Hoe goed was Jeroen als mol?
« Reactie #32 Gepost op: 31-10-2020, 23:02:36 »

De leukste mollen zijn de mollen met lef en de mollen die er plezier in hebben. Jeroen had beide maar de lef zat hem niet in sabotages van de opdrachten maar meer in het bespelen van kandidaten. Het leeghalen van de bakjes was mindfuck maar geen sabotage waardoor er geen of minder geld binnenkwam. Het was leuk maar hij lifte vooral mee op fouten van anderen en zoals al eerder genoemd heeft hij ook onnodig geld verdiend. (laseropdracht, Fortuin, groeten uit Florence, treinopdracht) Hij had er lol in om Tygo op het laatst nog dieper in de Nikkie tunnel te duwen maar dat was niet nodig en het bracht bij de treinopdracht  ook  nog eens 500 euro in de pot.

Ik houd toch meer van sabotage's zoals George en Dennis dat gedaan hebben.
Ik heb net The Mole UK1 gebinchwatched en dat vind ik toch betere sabotageacties, saboteren maar het zo spelen dat een ander verdacht wordt, maar wellicht kan dat nu ook niet meer. Bovengenoemde series zijn wel uit de begintijd van De Mol. Hier wordt ook de briefing in beeld gebracht en gewoon  genoemd welke acties mislukt zijn net zoals in de Vlaamse mol

Als je de serie nog wil kijken niet op onderstaande link klikken ;)
hier alle info incl sabotages


Offline garfreek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoe goed was Jeroen als mol?
« Reactie #33 Gepost op: 1-11-2020, 12:42:01 »
Ik vond dat we ook niet moeten vergeten dat je Nala mol de groep ook kunt sturen, en daardoor veel geld kost. Dat was waarin Jeroen erg uitblonk volgens mij.

Ten tweede, je kunt mazzel hebben (Dennis met Patrick), en je kunt veel pech hebben (Jeroen met Patrick  :P). Patrick trapte bij Dennis overal in, een heerlijke dekmantel waar alle verdenking op viel.

In dit seizoen moet Jeroen hem meerdere keren vervloekt hebben. Want Patrick vond op de meest miraculeuze manieren, vaak op het laatste moment, de juiste dingen. Spiegels, geldzakjes, zijn enthousiasme in Florence.

Het enige wat je dan nog kan doen is damage control! (En dat deed Jeroen bijvoorbeeld door alle hoge bedragen eruit te schieten in Florence. 5.foto's tegenover 1 foto! )

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe goed was Jeroen als mol?
« Reactie #34 Gepost op: 1-11-2020, 13:58:37 »
En daar is ons molrank-topic weer. Altijd leuk om na een seizoen even de balans op te maken. (Ik doe dat ook elk jaar braaf, zodat ik er volgend jaar weer op door kan borduren.)

In het verleden heb ik voor mezelf een lijstje gemaakt met criteria voor een goede mol. Dit lijstje citeer ik maar weer eens.

Citaat
Ik kijk om de beste mol te vinden voornamelijk naar actieve molacties en de hoeveelheid geld die een mol wel / niet in de pot heeft gebracht. Ik vind een mol echt goed als hij/zij zelf en actief geld uit te pot weet te spelen in plaats van te profiteren van fouten van andere kandidaten. Directe beïnvloeding van het spel door de crew (door bijvoorbeeld een mol dingen te laten afluisteren) vind ik minder leuk. Ook heb ik een gruwelijke hekel aan opdrachten waarbij de hele pot wordt verspeeld, want in de praktijk blijkt dat het de kandidaten vrijwel nooit lukt om de pot te behouden (en zo hoeft de mol van tevoren niet echt zijn best te doen). Natuurlijk speelt ook nog een deel persoonlijke voorkeur mee; als een mol mij een hele serie niet weet te boeien (o.a. Kim en Anne-Marie) vind ik ze minder goede mollen. En het is ook wel fijn als de kandidaten de mol niet meteen vanaf de eerste aflevering door hebben gehad.

Hoe scoort mol Jeroen op dit lijstje? Ik heb wisselende gedachten bij Jeroen als mol. Hij had overduidelijk plezier in zijn rol en durfde ook risico te nemen. Hij wilde een stuntmol zijn en dat is zeker gelukt. Jammer alleen dat hij vooral risico nam in opdrachten die nauwelijks invloed hadden op de pot. De bakjes-opdracht (twee keer) was gedurfd, maar realistisch gezien was daar toch geen geld te verdienen. En bij andere opdrachten koos Jeroen ervoor om juist wél geld binnen te halen, weliswaar een klein bedrag, maar toch geld dat niet per sé nodig was geweest. Denk bijvoorbeeld aan de laatste opdracht: Jeroen wilde Tygo liever nog wat dieper in de Nikkie-tunnel duwen en haalde daarbij 500 euro binnen. Ook bij het lasercircuit had hij zich met gemak af kunnen laten schieten of had hij nog geld uit de kist kunnen halen (ofzo). Jeroen heeft zeker dingen laten mislukken, bijvoorbeeld die schilderijenopdracht, maar veel molacties mislukten ook. De man die Jeroen bij dat diner wegstuurde, kwam toch opdagen. En dat sluiten van die luiken was natuurlijk erg geregisseerd (een beetje als de 'mol luistert af in het Höfdi-huis'). Jeroen bleef lang onverdacht, zowel bij de deelnemers als de kijkers. Hij heeft heel goed de kandidaat gespeeld. Super knap hoe hij bewust dat risico nam met dat gescheurde 100-eurobriefje. Al met al vind ik Jeroen best een aardige mol, maar geen topper. Puur doordat hij teveel geld heeft binnengeharkt en te vaak heeft gekozen om onverdacht te blijven.

Mijn top-21 is nu:
1 Dennis
2 George
3 Milouska
4 Rob
5 Kees
6 Elise
7 Margriet
8 Jan
9 Thomas
10 Yvon
11 Klaas
12 Jeroen
13 Merel
14 Deborah
15 Nico
16 Jon
17 Inge
18 Patrick
19 Kim
20 Susan
21 Anne-Marie

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Hoe goed was Jeroen als mol?
« Reactie #35 Gepost op: 1-11-2020, 14:41:59 »
Ik ben het volledig eens met joligmolletje. Jeroen was een leuke mol maar kan niet vergeleken worden met topmollen als George en Dennis, daarvoor heeft hij individueel te weinig uit de pot gehouden. Rob eerder dit jaar plaats ik ook een stuk hoger met meer (geslaagde) molacties.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Hoe goed was Jeroen als mol?
« Reactie #36 Gepost op: 1-11-2020, 15:13:39 »
Veel ligt ook aan de opdrachten. Het ene seizoen zijn die veel beter molbaar dan het andere. Zo vond ik Merel wel een goede Mol maar had ze het erg lastig met veel moeilijk molbare opdrachten. Dat haar uitschieters dan van die geregisseerde molacties waren (geld pikken in de ene en daarmee sjoemelen in een andere opdracht) maakt dat ik haar toch laag zet in mijn persoonlijke ranking.

Jeroen zet ik nu wat hoger maar het blijft een groot deel nattevingerwerk en persoonlijke voorkeur natuurlijk.

George
Dennis, Kees, Milouska
Elise, Jon, Margriet, Thomas, Jan, Rob
Deborah,    Inge,    Patrick,    Susan,    Jeroen
Nico,     Yvon,     Kim,     Anne-Marie,     Klaas,     Merel

oppermol - fantastische mollen - zeer goede mollen - goede mollen - oké mollen. ::tandpastasmiley::

Offline sherlock

  • Forumlid
Re: Hoe goed was Jeroen als mol?
« Reactie #37 Gepost op: 1-11-2020, 16:05:57 »
Veel ligt ook aan de opdrachten. Het ene seizoen zijn die veel beter molbaar dan het andere.

Dat, en natuurlijk ook aan de groep. Als er veel door kandidaten al mis gaat, bewust of onbewust, komt de mol ook al minder goed uit de verf.

Verder blijft geheel objectief beoordelen natuurlijk onmogelijk. Het verschil tussen een goede mol en een leuke mol is voor mij erg groot, maar leuke mollen worden ook al snel als goede mol gezien. Laat ik Kees als voorbeeld nemen, ik vond hem echt 1 van de leukste mollen, maar bij lange na geen goede mol. Patrick en Inge vond ik dan weer behoorlijk saaie mollen, maar deden het niet zo slecht qua sabotages in mijn ogen. Toch ben je dan sneller geneigd om ze lager te zetten, het blijft tv om naar te kijken en om je te vermaken.

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: Hoe goed was Jeroen als mol?
« Reactie #38 Gepost op: 1-11-2020, 16:45:09 »
Mijn favoriete mollen: Milouska ::bravo::, Kees, George, Dennis & Jan ::jaja::

Goede mollen: Jeroen  ::ok::, Margriet, Rob, Patrick

Oké mollen: Anne-Marie ::blond::, Merel, Susan, Klaas, Jon

Slechte mollen: Thomas ::slaap:: & Inge

Ik kan me niet echt veel meer herinneren van Yvon, Deborah, Elise & Nico

Online Molest

  • Forumlid
Re: Hoe goed was Jeroen als mol?
« Reactie #39 Gepost op: 1-11-2020, 17:16:02 »
Nu de Elba-opdracht op het laatste moment moest worden aangepast vanwege het weer, heb ik wel meer begrip voor Jeroen. Ik vond hem het hele seizoen goed, terwijl hij het daar wat liet liggen, en een onduidelijke tactiek had. Maar hij moest waarschijnlijk gewoon niet goed genoeg gebrieft een aangepaste opdracht in, want ze waren 24 uur met zijn vieren. Jammer, het was de mooiste opdracht van het seizoen en ik ga er vanuit dat hij zich daar goed op had voorbereid.