Auteur Topic: [Theorie] Post  (gelezen 100364 keer)

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: [Theorie] Post
« Reactie #320 Gepost op: 14-03-2014, 14:28:04 »


Een tweede: ben ik de enige die deze post-twist niet leuk vindt? De kandidaten is voorgespiegeld dat al het geld dat opgestuurd was naar Ellis Island veilig was. Ik vind dat ze crew zich dan ook aan deze belofte moet houden, want met die gedachte hebben de kandidaten het spel ook gespeeld. Nu blijkt dat geld toch niet zo veilig te zijn als dat gedacht werd.

Hmm ik had wel gedacht dat de mol hier nog een slag zou kunnen slaan. Het was meer 'veilig'.  Maar ik snap je punt.
No Milk today???

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #321 Gepost op: 14-03-2014, 14:35:50 »
De kandidaten is voorgespiegeld dat al het geld dat opgestuurd was naar Ellis Island veilig was. Ik vind dat ze crew zich dan ook aan deze belofte moet houden, want met die gedachte hebben de kandidaten het spel ook gespeeld. Nu blijkt dat geld toch niet zo veilig te zijn als dat gedacht werd.

Maar het is precies zoals het is voorgespiegeld (voorbehouden dat Susan de mol is).
Al het geld dat de kandidaten hebben verstuurd is veilig aangekomen, zoals beloofd, alleen het geld dat de mol heeft verstuurd niet.
De twist zit erin dat de kandidaten op een of andere manier hadden moeten voorkomen dat de mol geld kon versturen.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Post
« Reactie #322 Gepost op: 14-03-2014, 21:58:04 »
Een tweede: ben ik de enige die deze post-twist niet leuk vindt? De kandidaten is voorgespiegeld dat al het geld dat opgestuurd was naar Ellis Island veilig was. Ik vind dat ze crew zich dan ook aan deze belofte moet houden, want met die gedachte hebben de kandidaten het spel ook gespeeld. Nu blijkt dat geld toch niet zo veilig te zijn als dat gedacht werd.
De belofte was toch dat al het geld dat aankomt op Ellis Island veilig is?
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Post
« Reactie #323 Gepost op: 14-03-2014, 22:05:31 »
Nog een keer dan voor de zekerheid terug gekeken:

Omdat de pot in wie is de mol niet altijd veilig is kun je met deze enveloppen potgeld veilig stellen voor de toekomst.
Stop geld dat je veilig wil stellen in deze enveloppen en adresseer ze aan een van je medekandidaten aflevering 9 Ellis Islands
Geld wat in aflevering 9 aankomt blijft sowieso in de pot. Als de persoon die op de envelop staat in aflevering 9 nog in het spel zit dan levert dat extra geld op.

« Laatst bewerkt op: 14-03-2014, 22:11:31 door Syllie10 »

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Theorie] Post
« Reactie #324 Gepost op: 16-03-2014, 09:11:49 »
Nu er her en der een link wordt gelegd met 14 (Valentijn/hart), dacht ik ook opeens aan: Post! Wellicht een subtiele verwijzing die we over het hoofd zien. Met Valentijn (hart/ rood/ 14) stuur je post naar jouw geliefde……Haha ik draai door  ::tandpastasmiley::
Meer L

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #325 Gepost op: 16-03-2014, 11:02:05 »
Nog een keer dan voor de zekerheid terug gekeken:

Omdat de pot in wie is de mol niet altijd veilig is kun je met deze enveloppen potgeld veilig stellen voor de toekomst.
Stop geld dat je veilig wil stellen in deze enveloppen en adresseer ze aan een van je medekandidaten aflevering 9 Ellis Islands
Geld wat in aflevering 9 aankomt blijft sowieso in de pot. Als de persoon die op de envelop staat in aflevering 9 nog in het spel zit dan levert dat extra geld op.



Nog even terug naar het moment dat ze de enveloppen kregen. Hier was Susan niet bij! Je zou dus kunnen stellen dat de enveloppen, en de uitleg ervan, puur en alleen aan de kandidaten was gericht en dat heel bewust de mol hiervan was buitengesloten. De kandidaten hebben de kans gekregen de mol buiten het geld versturen te houden, bijvoorbeeld door af te spreken dat er alleen gezamenlijk verstuurd mocht worden en bij anonieme stemming vooraf naar wie (meeste stemmen gelden), maar die kans hebben ze niet gepakt.
In plaats daarvan werden de enveloppen verdeeld, waardoor ze  ook wisten dat de mol hier iets mee zou kunnen. Bij het overleg hebben ze het hier over gehad, dus dat risico hebben ze ingecalculeerd.

Terugdenkend, waarom was het Owen die met Susan mee moest? Zat hij bij zijn eerste test al zo fout, dat voor hem de kans het grootst was dat hij zich toch nooit met de enveloppen zou hoeven bemoeien?
Mogelijk hebben de kandidaten hier een dubbele kans gehad de schade zo veel mogelijk te beperken. Kans niet gepakt, resultaat : 2 enveloppen helemaal niet verstuurd, en 1 door de mol, waarvan je toch kunt bedenken dat daar nog iets mee kan gebeuren.

Oneerlijk zou ik het gevonden hebben als de mol een andere envelop had laten liggen. (Moet nu niet Sofie de mol zijn...gaat het mooie verhaal niet meer op en was de molsactie: enveloppen verdeeld krijgen).

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Post
« Reactie #326 Gepost op: 16-03-2014, 11:05:32 »
Dan zal ik het omdraaien dat Sofie de mol is.

Sofie krijgt de enveloppen in haar hand geduwd en leest voor wat de bedoeling er van is.

Ik denk juist dat de mol hierbij wel aanwezig is aangezien de uiteindelijk bedoeling van de enveloppen zou kunnen zijn dat ze er voor moeten zorgen dat de mol geen envelop verstuurd.
Dus als de mol hierbij zit dan kan diegene de discussie nog sturen zodra het die kant uit dreigt te gaan.

Zit de mol hier niet bij en is weg en de discussie is gevoerd kan de mol hierin niet veel meer wijzigingen in aanbrengen zonder dat het al te veel op zal vallen.

Offline MeneerTed

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #327 Gepost op: 16-03-2014, 11:18:48 »
Waarschijnlijk al ergens benoemd, maar kan het niet vinden. Hoe was het precies gegaan met het geld in de tweede envelop van Tygo, werd dit 'gestolen' uit de pot? Indien dit het geval was, is het dan niet raar dat het niet wordt opgemerkt door de penningmeester / de groep dat er geld mist in de pot?

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Post
« Reactie #328 Gepost op: 16-03-2014, 11:23:05 »
Susan en Freek vinden beide enveloppen die Tygo verstuurd heeft.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #329 Gepost op: 16-03-2014, 11:28:01 »
Waarschijnlijk al ergens benoemd, maar kan het niet vinden. Hoe was het precies gegaan met het geld in de tweede envelop van Tygo, werd dit 'gestolen' uit de pot? Indien dit het geval was, is het dan niet raar dat het niet wordt opgemerkt door de penningmeester / de groep dat er geld mist in de pot?

Volgens mij gingen ze gewoon het hele potbedrag versturen, maar had Tygo met Jennifer de afspraak dat ze een trucje met  het geld zou uithalen zodat hij het ongemerkt over 2 enveloppen kon verdelen. Er was dus geen geld verdwenen hier.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Theorie] Post
« Reactie #330 Gepost op: 20-03-2014, 23:07:07 »
Ik plaats het maar even hier, van www.wieisdemol.nl :

Bekijk de berekening van de rente over het potgeld dat gepost is naar aflevering 9.

Er zijn in totaal vijf enveloppen naar aflevering 9 gestuurd waarop een naam stond van een kandidaat die in aflevering 9 nog in de serie zat:

Opgestuurd in aflevering 3:
Door Sofie: € 1200,- naar Susan.

Opgestuurd in aflevering 5:
Door Jennifer: € 1500,- naar Sofie
Door Tygo: € 1000,- naar Susan
Door Tygo: € 500,- naar Susan

Opgestuurd in aflevering 6:
Door Susan: € 1750,- naar Freek

Hoe éérder een envelop werd gepost, hoe méér rente dat zou opleveren. Opsturen was mogelijk gedurende 7 afleveringen, namelijk aflevering 2 t/m 8.


In aflevering 3 werd € 1200.- opgestuurd.
€ 1200,- gedeeld door 7 is ongeveer €175,-

Als het al in aflevering 2 was opgestuurd, dan kwam er de volle € 1200,- bij, maar nu 6 x € 175,- is € 1050,-

In aflevering 5 werd € 3000,- opgestuurd.
€ 3000,-  gedeeld door 7 is ongeveer € 425,-.
4 x 425,- is € 1700,-

De envelop van Susan aan Freek is verdwenen, dus daar verdienen ze geen rente aan.

€ 1050,- plus  € 1700,- is totale rente verdiend: € 2750,-

(www.wieisdemol.nl)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Theorie] Post
« Reactie #331 Gepost op: 22-03-2014, 14:33:16 »
Wel leuk om te lezen dat Susan dus daadwerkelijk een brief in de brievenbus heeft laten zitten.
Ich bin ein Bärliner!