Auteur Topic: [Theorie] Post  (gelezen 100817 keer)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #300 Gepost op: 8-03-2014, 14:20:11 »
EDIT: Susan heeft 1.750 opgestuurd en heeft alleen gepost. Die kan dus als daar de mogelijkheid voor was geld achterover gedrukt hebben. Tygo en Jennifer hebben samen ook een groot bedrag gepost, maar de verdeling van dat geld is niet bekend.

Susan heeft het totaalbedrag uit de pot in bijzijn van iedereen in haar envelop gestopt.
Dat was namelijk de afspraak sinds het gebeuren met Freek en Sofie: Iedereen is erbij als het geld in de envelop gestopt wordt maar degene aan wie je het post mag uiteindelijk met wat privacy gebeuren.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Post
« Reactie #301 Gepost op: 8-03-2014, 15:33:21 »
Susan heeft het totaalbedrag uit de pot in bijzijn van iedereen in haar envelop gestopt.
Dat was namelijk de afspraak sinds het gebeuren met Freek en Sofie: Iedereen is erbij als het geld in de envelop gestopt wordt maar degene aan wie je het post mag uiteindelijk met wat privacy gebeuren.

Ze stopt het geld in het bijzijn van de anderen in de Envelop, echter als ze op de envelop schrijft, is de envelop voor de anderen uit het zicht (achter het kastje).  Hier zou ze misschien nog iets kunnen uithalen.

Bijvoorbeeld dat de envelop waar ze op schrijft, niet de envelop met het geld is, maar dat ze als mol een extra envelop had. Dit lijkt me niet het meest aannemelijke scenario, maar zoiets zou kunnen. Het zou wel prachtig zijn, een dergelijke molactie onder het oog van de anderen, zonder dat ze het zien.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #302 Gepost op: 8-03-2014, 15:40:24 »
Dit lijkt me niet het meest aannemelijke scenario,

Nee, daar zijn we het dan over eens.  :P
Met de hele groep pottenkijkers die your every move volgt geld achteroverdrukken?
Gewaagd (op het roekeloze af) is dan het woord that comes to mind.

Als je als Mol toch geld wilt verduisteren zijn er handiger en minder riskante manieren om dat aan te pakken lijkt me.  ;)

Maar we merken volgende week vanzelf wel hoe of wat.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Post
« Reactie #303 Gepost op: 8-03-2014, 15:59:44 »
Kan iemand het voor elkaar krijgen om een leesbare screen van het linkerplaatje (Als Susan de envelop vult) te maken?  Staat daar ook bijna CUis Island? Loopt het kringeltje van de d daar ook net door het mollogo? Staan de woorden daar op precies dezelfde plek als het plaatje rechts? Ben nu stiekem toch wel benieuwd of dit een en dezelfde envelop is.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Theorie] Post
« Reactie #304 Gepost op: 8-03-2014, 16:09:17 »
Kan iemand het voor elkaar krijgen om een leesbare screen van het linkerplaatje (Als Susan de envelop vult) te maken?  Staat daar ook bijna CUis Island? Loopt het kringeltje van de d daar ook net door het mollogo? Staan de woorden daar op precies dezelfde plek als het plaatje rechts? Ben nu stiekem toch wel benieuwd of dit een en dezelfde envelop is.

Ik kan geen goed frame vinden om een goed screenshot van te maken, maar het is dezelfde envelop.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Post
« Reactie #305 Gepost op: 8-03-2014, 16:12:41 »
Ik kan geen goed frame vinden om een goed screenshot van te maken, maar het is dezelfde envelop.

Volgens mij ook inderdaad, ik krijg hem niet goed in beeld, maar zelfde handschrift en woorden en letters staan op dezelfde positie, voor zover ik ze kan zien. Een envelop omwisselen door Susan en een lege opsturen zal hier dus niet een molactie geweest zijn

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Theorie] Post
« Reactie #306 Gepost op: 8-03-2014, 16:12:57 »
Misschien is jet handiger om de handen eens goed te vergelijken...   Het zijn vrouwenhanden, dus de keus is beperkt, in dit stadium van de serie.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Post
« Reactie #307 Gepost op: 8-03-2014, 16:24:33 »
Misschien is jet handiger om de handen eens goed te vergelijken...   Het zijn vrouwenhanden, dus de keus is beperkt, in dit stadium van de serie.

Die zijn beiden van Susan. Dit is slechts een gedeelte van het totale plaatje wat ik eruit geknipt heb. Links is Susan die 1750 in de envelop doet, rechts is Susan die de envelop beschrijft. Ik was benieuwd of het misschien 2 verschillende enveloppen zouden zijn, waardoor Susan een lege envelop opstuurde.  Zo te zien is het echter dezelfde envelop.

Mocht er dus geld verduisterd zijn bij het opsturen, is het niet gebeurd door een envelop te wisselen.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Post
« Reactie #308 Gepost op: 10-03-2014, 11:40:42 »
Tja, bij WIDM is niets wat het lijkt, maar het feit dat er geld verduisterd kan zijn vind ik nog niet eens zo vreemd in de oren klinken.

Citaat
Tja en Tygo neemt wel vaker vreemde beslissingen Grin
Daarom hoop ik eigenlijk ook dat hij toch, ondanks alle schijn tegen te hebben, door de executie komt en de mol blijkt te zijn :D

Offline Chillin

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #309 Gepost op: 10-03-2014, 13:02:18 »
Hmm, nog een breinbreker (en ik kon het nog niet lezen hier)

In het vooruitblik naar de volgende aflevering zie je dat Susan idd 2x een envelop krijgt met Zuus.
In het shot in de eerste aflevering zie je 4 enveloppen: Freek, Sofie, Zuus en ? <---- Ergo dit is de 2e maal Zuus (verklaard overigens de montage, want als je al had gezien dat er 2 maal hetzelfde in hetzelfde handschrift naar Susan was gestuurd had iedereen al kunnen weten dat de persoon met 2 enveloppen én naar dezelfde persoon stuurt én er nog niet uit gaat zolang die envelop niet weg was)
Maar, dat betekend ook dat Sofie haar envelop niet naar Susan gestuurd kan hebben. Dit geld is klaarblijkelijk verloren gegaan in de strijd. Waar heeft zij het naartoe gestuurd?

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Theorie] Post
« Reactie #310 Gepost op: 10-03-2014, 13:26:13 »
Hmm, nog een breinbreker (en ik kon het nog niet lezen hier)

In het vooruitblik naar de volgende aflevering zie je dat Susan idd 2x een envelop krijgt met Zuus.
In het shot in de eerste aflevering zie je 4 enveloppen: Freek, Sofie, Zuus en ? <---- Ergo dit is de 2e maal Zuus (verklaard overigens de montage, want als je al had gezien dat er 2 maal hetzelfde in hetzelfde handschrift naar Susan was gestuurd had iedereen al kunnen weten dat de persoon met 2 enveloppen én naar dezelfde persoon stuurt én er nog niet uit gaat zolang die envelop niet weg was)
Maar, dat betekend ook dat Sofie haar envelop niet naar Susan gestuurd kan hebben. Dit geld is klaarblijkelijk verloren gegaan in de strijd. Waar heeft zij het naartoe gestuurd?

Overzicht brieven

Aflevering 3: Freek stuurt 1.200 euro naar Jennifer (komt geen rente over, Jennifer is afgevallen)
Aflevering 3: Sophie stuurt 1.200 euro naar Susan (komt dus rente over)
Aflevering 4: Aaf stuurt 350 euro naar Daphne (komt geen rente over, Daphne is afgevallen)
Aflevering 5: Tygo stuurt één envelop met 1.000 euro naar Susan (komt dus rente over)
Aflevering 5: Tygo stuurt envelop twee met 1.700 euro ook naar Susan (komt dus rente over)
Aflevering 5: Jennifer stuurt 1.500 naar Sophie (komt dus rente over)
Aflevering 6: Susan stuurt 1.750 naar Freek (komt dus rente over)
Totaal bedrag opgestuurd: 8.700 euro
Over de opgestuurde enveloppen van Freek en Aaf komt geen rente: geen rente over 1.550 euro van de 8.700 euro
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Chillin

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #311 Gepost op: 10-03-2014, 13:33:38 »
Overzicht brieven

Aflevering 3: Freek stuurt 1.200 euro naar Jennifer (komt geen rente over, Jennifer is afgevallen)
Aflevering 3: Sophie stuurt 1.200 euro naar Susan (komt dus rente over)
Aflevering 4: Aaf stuurt 350 euro naar Daphne (komt geen rente over, Daphne is afgevallen)
Aflevering 5: Tygo stuurt één envelop met 1.000 euro naar Susan (komt dus rente over)
Aflevering 5: Tygo stuurt envelop twee met 1.700 euro ook naar Susan (komt dus rente over)
Aflevering 5: Jennifer stuurt 1.500 naar Sophie (komt dus rente over)
Aflevering 6: Susan stuurt 1.750 naar Freek (komt dus rente over)
Totaal bedrag opgestuurd: 8.700 euro
Over de opgestuurde enveloppen van Freek en Aaf komt geen rente: geen rente over 1.550 euro van de 8.700 euro

En dit klopt mijns inziens dus niet, want dan zouden er 5 enveloppen in de hand van die man moeten zitten, en geen 4

Re: [Theorie] Post
« Reactie #312 Gepost op: 10-03-2014, 13:42:25 »
Dat zijn ook maar 3 enveloppen

Re: [Theorie] Post
« Reactie #313 Gepost op: 10-03-2014, 14:01:16 »
Zou het niet zo kunnen zijn dat er 1 brievenbus is voor de renteloze enveloppen en dan voor Freek,  Sofie en Susan 1? Dat betekent dat er 2 enveloppen aan renteloze brievenbus wordt gericht,  1 aan Freek, 1 aan Sofie en 3 aan Susan.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #314 Gepost op: 10-03-2014, 17:02:08 »
Als ik het zo hoor over de app, valt het me op dat er vooral hogere bedragen genoemd worden. Hoe zou zoiets kunnen? Er was toch niet meer geld ofzo? Of zou het gaan over de rente die er over te verdienen valt? Dat er bij gerekend zal worden, maar dat het slecht geformuleerd is ofzo? Het is toch echt een rare vraag, vind ik. Doe dan het huidige bedrag en 3 lagere... Zeker als je weet dat men denkt dat Freek mogelijk wat verduisterd heeft, speel je daar toch op in?

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #315 Gepost op: 10-03-2014, 17:04:52 »
Zou het niet zo kunnen zijn dat er 1 brievenbus is voor de renteloze enveloppen en dan voor Freek,  Sofie en Susan 1? Dat betekent dat er 2 enveloppen aan renteloze brievenbus wordt gericht,  1 aan Freek, 1 aan Sofie en 3 aan Susan.

Het lijkt erop dat ze het geld al gaan halen als ze nog met z'n vieren zijn. Een brievenbus voor Tygo voor de show zou dan ook wel leuk zijn. Al is die dan wel gewoon leeg.

Offline Miepmandarijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Post
« Reactie #316 Gepost op: 13-03-2014, 21:42:29 »
En dan mist er ineens een envelop, 6 ipv 7.
Er was 8700 euro opgestuurd. Na ontvangst van de rente stond de teller op 17700 euro, maar na het tellen van het geld, blijken ze maar 15950 euro in de pot.

Het verschil: 1750 Euro!

Dan zou de envelop die Susan naar Freek heeft gepost, niet opgehaald zijn.
Of helemaal niet gepost zijn... Dat zou meteen die blik recht in de camera verklaren van Susan, meteen na het 'posten' van de pot.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #317 Gepost op: 13-03-2014, 23:24:40 »
Maar er waren wel 7 brieven verstuurd, had Art gezegd... Om een of andere reden hebben ze deze laten liggen. Susan en Freek die een verkeerde brievenbus gepakt hebben en er later een over geslagen hebben, precies degene met het geld dat Susan verstuurd heeft?

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Post
« Reactie #318 Gepost op: 14-03-2014, 00:19:09 »
Heb in het topic van de aflevering net een lijstje neergezet.Wie weet kun je er iets mee.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Post
« Reactie #319 Gepost op: 14-03-2014, 14:22:30 »
En dan mist er ineens een envelop, 6 ipv 7.
Er was 8700 euro opgestuurd. Na ontvangst van de rente stond de teller op 17700 euro, maar na het tellen van het geld, blijken ze maar 15950 euro in de pot.

Het verschil: 1750 Euro!

Dan zou de envelop die Susan naar Freek heeft gepost, niet opgehaald zijn.
Of helemaal niet gepost zijn... Dat zou meteen die blik recht in de camera verklaren van Susan, meteen na het 'posten' van de pot.

Dit klopt volgens mij niet helemaal. Ze krijgen het geld van de 6 enveloppen en de rente van Art, het geld van Susan's envelop was daar al afgehaald. Ik denk dat er nog ergens anders 1750 euro is verdwenen (dat dat niet het geld van de envelop is, maar de mol die iets uit de pot heeft gestolen ofzo).

Een tweede: ben ik de enige die deze post-twist niet leuk vindt? De kandidaten is voorgespiegeld dat al het geld dat opgestuurd was naar Ellis Island veilig was. Ik vind dat ze crew zich dan ook aan deze belofte moet houden, want met die gedachte hebben de kandidaten het spel ook gespeeld. Nu blijkt dat geld toch niet zo veilig te zijn als dat gedacht werd.
« Laatst bewerkt op: 14-03-2014, 14:24:35 door jolmolletje »