Poll

Was Roeland de oorspronkelijke mol in 2005?

Ja, daar lijkt het nu wel op...
133 (63%)
Nee, ik geloof er niets van!
21 (10%)
Misschien.
57 (27%)

Totaal aantal stemmen: 211

Auteur Topic: Molwissel 2005  (gelezen 86794 keer)

Re: Molwissel 2005
« Reactie #60 Gepost op: 3-02-2020, 19:35:08 »
Pwooh. Zou wel een hoop verklaren zeg.

Offline Bram0546

  • Forumlid
Re: Molwissel 2005
« Reactie #61 Gepost op: 7-02-2020, 15:55:06 »
Ik heb morgen voor Tunnelvisie een interview met Sander de Heer.
Zou ik het hem voorleggen? ook al weet ik dat hij er waarschijnlijk toch niets over gaat zeggen. Het is telefonisch dus wellicht hoor ik alsnog een bepaalde emotie waar ik iets uit kan halen..

Zie zojuist dat je het toch niet gedaan hebt haha jammer

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Molwissel 2005
« Reactie #62 Gepost op: 7-02-2020, 22:09:44 »
Zie zojuist dat je het toch niet gedaan hebt haha jammer

Jawel wel naar gevraagd en ook een antwoord gehad maar besloten samen met Sander het niet te verwerken in het interview.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molwissel 2005
« Reactie #63 Gepost op: 7-02-2020, 22:34:54 »
Jawel wel naar gevraagd en ook een antwoord gehad maar besloten samen met Sander het niet te verwerken in het interview.

Wat was zijn antwoord?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molwissel 2005
« Reactie #64 Gepost op: 7-02-2020, 22:43:32 »
Kennelijk iets bevestigends en dat ie het eigenlijk niet mag zeggen want anders had ie wel geantwoord dat ie er niks van weet en dan kan dat gewoon in het interview verschijnen. Maar ik hoor het graag van Rämon wat ie antwoordde. :)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Molwissel 2005
« Reactie #65 Gepost op: 7-02-2020, 22:56:00 »
Het lijkt mij wel duidelijk nu. Ik ben benieuwd of de makers het nog lang zullen blijven ontkennen. Ze lezen toch ook wel eens mee hier, en in de trust-nobody podcast wordt het ook wel eens benoemd.

Misschien wordt het wel de verrassing voor de molloten, Roeland die opeens verkleed voorbij komt dit seizoen (zijn schoenen laat poetsen ofzo, ik zeg maar wat)
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molwissel 2005
« Reactie #66 Gepost op: 7-02-2020, 22:57:48 »
Hij is in ieder geval al in de leader te zien dit jaar. Op die televisies.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Molwissel 2005
« Reactie #67 Gepost op: 8-02-2020, 11:25:14 »
Wat was zijn antwoord?
Mij lijkt dat als Rämon er iets over had mogen/willen/kunnen zeggen, dat ie dat dan wel had gedaan in zijn stuk. Ik zou daar dan verder niet naar vissen, voordat Rämon iets roept waar hij spijt van krijgt.

Het staat niet voor niets niet in het stuk.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Bram0546

  • Forumlid
Re: Molwissel 2005
« Reactie #68 Gepost op: 8-02-2020, 14:50:17 »
Hij is in ieder geval al in de leader te zien dit jaar. Op die televisies.

Die opdracht is volgens mij vanavond, eindelijk antwoord op deze vraag vanavond?  :P

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Molwissel 2005
« Reactie #69 Gepost op: 8-02-2020, 15:29:07 »
Nooit vertoonde beelden van 20 jaar widm verwerken in een opdracht zou ik best leuk vinden.  ::ok::
Maar het zal wel niet zo zijn.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molwissel 2005
« Reactie #70 Gepost op: 8-02-2020, 23:01:32 »
Het idee van een molwissel vind ik best aannemelijk. Je moet toch wat als plan b als de mol ziek/geblesseerd raakt/heimwee heeft of ivm overlijden familielid zijn/haar rol opgeeft. En natuurlijk zal de widm redactie/crew dit nooit toegeven en er niks over laten weten.

Maar waarom het enkel op Roeland/Yvon moet slaan? Zo kun je ook vraagtekens stellen bij het vertrek Annette van Trigt, Manuel Venderbos, Janine Abbring of Nikkie/Jean-Marc. In 2012 las ik nog iets over het lastminute vragen van Dio en het al dan niet onvoorbereid zijn van Annemarie plus direct door de mand vallen.

En het voor waar moet aannemen van één enkele zeer betrouwbare bron kan iederen wel stellen. Alle journalisten vinden hun bronnen zeer betrouwbaar zelfs als ze dat niet zijn.

Dus ik heb op misschien gestemd. Geeft wel aanleiding om seizoen 5 nogmaals te bekijken. Seizoen 1 t/m 4 heb ik al recent nogmaals bekeken. Seizoen 5 vind ik nog steeds een van de memorabele seizoenen dus dat is helemaal geen straf om het eens vanuit dit kader te bekijken.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molwissel 2005
« Reactie #71 Gepost op: 9-02-2020, 11:48:30 »
Mij lijkt dat als Rämon er iets over had mogen/willen/kunnen zeggen, dat ie dat dan wel had gedaan in zijn stuk. Ik zou daar dan verder niet naar vissen, voordat Rämon iets roept waar hij spijt van krijgt.

Het staat niet voor niets niet in het stuk.

Volgens mij is het normaal dat ik me afvraag wat het antwoord was. Rämon betrekt het forum zelf bij zijn interview.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Molwissel 2005
« Reactie #72 Gepost op: 9-02-2020, 12:39:03 »
Bij Jean-Marc moet je even terug kjken naar aflevering 1 van seizoen 18. Zaten daar niet onweerlegbare fragmenten in die naar Jan leidden?

Dat seizoen is naar mijn mening geen punt van discussie.

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molwissel 2005
« Reactie #73 Gepost op: 9-02-2020, 14:05:36 »
Is in seizoen 2 ook niet iemand naar huis gegaan uit zichzelf? Ze zat een tijd afgesloten van de groep en vertrok toen. Ik heb me altijd afgevraagd of Nico wel de originele mol was. Ik zou het seizoen nog eens moeten kijken. Maar ik heb altijd een raar gevoel gehouden over dat seizoen.
Ma how, zeg!

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Molwissel 2005
« Reactie #74 Gepost op: 9-02-2020, 14:11:43 »
Is in seizoen 2 ook niet iemand naar huis gegaan uit zichzelf? Ze zat een tijd afgesloten van de groep en vertrok toen. Ik heb me altijd afgevraagd of Nico wel de originele mol was. Ik zou het seizoen nog eens moeten kijken. Maar ik heb altijd een raar gevoel gehouden over dat seizoen.

Volgens mij bedoel je Astrid uit seizoen 4.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Molwissel 2005
« Reactie #75 Gepost op: 9-02-2020, 14:15:38 »
Zo kun je ook vraagtekens stellen bij het vertrek Annette van Trigt, Manuel Venderbos, Janine Abbring of Nikkie/Jean-Marc.


Ik zou werkelijk niet weten welke vraagtekens je zou willen stellen bij het vertrek van Janine. Of vind je misschien dat een gebroken rugwervel geen goede reden is?
 ::niet-ok::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molwissel 2005
« Reactie #76 Gepost op: 9-02-2020, 14:17:15 »
Volgens mij bedoel je Astrid uit seizoen 4.

Ja sorry! Die bedoel ik.

Ik zie nu ook dat ik niet de enige ben die dat denkt.
Ma how, zeg!

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Molwissel 2005
« Reactie #77 Gepost op: 9-02-2020, 14:19:43 »
Het is al jaren zo. Zodra een kandidaat wegens ziekte of een ander calamiteit eerder naar huis moet, komen de geruchten dat hij/zij eigenlijk de mol was. Alsof een kandidaat niet ziek kan worden. Het is inmiddels een net zo'n berucht terugkerend fenomeen als de discussies over twee mollen. Voor mij blijft het puur sensationele onzin.

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Molwissel 2005
« Reactie #78 Gepost op: 9-02-2020, 14:28:59 »

Ik zou werkelijk niet weten welke vraagtekens je zou willen stellen bij het vertrek van Janine. Of vind je misschien dat een gebroken rugwervel geen goede reden is?
 ::niet-ok::
Wauw rustig Tunnelgraver ;), hij zegt hier alleen maar dat ie vragen stelt bij of ze mogelijk de mol waren, niet of hun vertrek gerechtvaardigd was.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Molwissel 2005
« Reactie #79 Gepost op: 9-02-2020, 14:31:52 »
In de meeste gevallen zie ik ook geen reden dat een ziek persoon echter de mol was.

In 2005 vind ik het wel wat anders, als veel kandidaten al zeggen dat het een chaos was en meerdere bronnen aangeven dat Roeland oorspronkelijk de mol was, kan ik daar heel goed in mee. Daarbij komt nog eens dat het heel raar is dat in aflevering 1 niemand afviel, en de afvaller van aflevering 2 weer terugkwam in het spel. Aflevering 4 begon met 9 personen. En als je dan kijkt naar wat Yvon de eerste 2 afleveringen voor molacties had, dan is daar weinig van te zien.

Als ik dat vergelijk met andere jaren dat iemand op niet reguliere wijze het spel moest verlaten, dan zie ik bij de andere series een veel normaler spelverloop.

Dan zou je vervolgens nog kunnen afvragen of Roelands ziekte wel echt was, hij werd immers door veel mensen verdacht. Maar ik denk dat je een dubbele virusinfectie lastig kan faken en bovendien was hij voor vertrek ook al niet helemaal 100%. Het kan natuurlijk ook zijn dat hij vanwege de ziekte veel werd verdacht.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?