Auteur Topic: [Spoiler] Spoiler Topic  (gelezen 89829 keer)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #120 Gepost op: 14-01-2020, 06:15:15 »
Tja. Ik vind het persoonlijk wel leuk dat we als kijker BN'ers heel anders leren kennen eigenlijk. En denk dat de gemiddelde kijker (niet molloot) minder snel zal kijken als er geen een bekende tussen zit, ook al zijn inmiddels lang niet alle BN'ers even bekend.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #121 Gepost op: 14-01-2020, 06:43:20 »
Ik hoop dat diegenen die de foto's op dit Forum en op andere media heeft/hebben geplaatst zich eens achter de oren krab(ben)t!
Zie wat een impact dit heeft.
Ben je, zijn jullie, nu gelukkig met het resultaat?
Je mist het punt. Die mannensite is totaal niet geinteresseerd in WIDM. Die willen een scoop scoren.

Ik had dat verleden jaren ook met Jaan van Zessen's blog. Die vent is geen molloot, die vindt het programma geen bal aan. Zijn hobby is sociale media monitoren, en dan trekt hij conclusies. Big data en alles, allemaal heel modern.

Dus die mannensites gaan zich echt niet achter de oren krabbelen hoor. Die zitten nu al klaar om naar de volgende spoilers te speuren want ja, ze zijn HEEL gelukkig met het resultaat. Geen enkele scrupules.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #122 Gepost op: 14-01-2020, 09:12:01 »
Precies wat Lo zegt; het interesseert ze geen fluit, zolang ze zelf maar hits genereren.
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #123 Gepost op: 14-01-2020, 09:15:50 »
Gewoon weer met onbekende Nederlanders. Ze zullen heus nog steeds wel gespot worden, maar de kans daarop is aanzienlijk kleiner.

hear hear hear

En niet naar China gaan maar naar een godvergetenverlaten land waar geen toerist te vinden is.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #124 Gepost op: 14-01-2020, 09:17:10 »
hear hear hear

En niet naar China gaan maar naar een godvergetenverlaten land waar geen toerist te vinden is.
Op naar Kiribati dus?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #125 Gepost op: 14-01-2020, 09:20:05 »
ja zoiets :-)

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #126 Gepost op: 14-01-2020, 11:27:17 »
Dit is zo irritant. Zat net een reactie te schrijven in een ander deel van dit forum. In die reactie ging ik er al eigenlijk onbewust vanuit dat iedereen wist van de gelekte beelden. Gelukkig net voordat ik op zend knop wilde drukken bedacht ik dat er spoilers in de tekst zaten. Je bent nu continu met meel in de mond aan het praten.

Ik merk dit ook op mijn werk. Sommige willen niets weten van de gelekte beelden maar je verspreekt je zo makkelijk. Zelfs onbewust. Je kijkt naar de landelijke polls en je merkt dat er iets niet klopt. Ik heb het idee dat ze hebben geprobeerd te compenseren voor het feit dat veel mensen de beelden hebben gezien. Tot zeer recent zag je in alle polls, inclusief de landelijke poll, dat de mensen die te zien zijn in de beelden het meest verdacht zijn. Nu zie je ineens dat een Tina het meest verdacht wordt en een Rob het minst verdacht wordt. Dit terwijl hier Rob ver uit het meest verdacht is.

Ik denk dat ze landelijk de groep in tweeën hebben gesplitst. De mensen uit de beelden worden dan wat verdachter gemaakt zodat ze gemiddeld net zo verdacht zijn als de mensen die je niet ziet in de beelden. Ik kan anders niet verklaren dat heel veel mensen weten dat er gelekte beelden zijn en dat je dat niet terugziet in de landelijke poll terwijl je dat resultaat wel terug ziet in alle andere polls.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #127 Gepost op: 14-01-2020, 12:29:21 »
Je komt toch zelf ook in dit topic? Dan loop je het risico dat je tegen een spoiler aanloopt. Dus niet zo hypocriet graag.
Ja, dat wel, maar ik verwacht niet dat iemand zulk soort foto's post omdat dat voor een hele hoop mensen het spelplezier verpest. Bovendien kun je er zeker van zijn dat de media er mee aan de haal gaan.
In mijn idee heb je (vrij onschuldige) spoilers die misschien een hint geven en zaken zoals de foto's die een boel verpesten.
Het moet speuren blijven.
Nu is het net of je in een boek de eerste helft kan overslaan en meteen naar de 2e helft overgaat om zo snel mogelijk aan het eind te komen.
Ik hoop van harte dat de opdrachten in de volgende afleveringen dit goed maken en dat er nog een heleboel speurwerk over blijft in de laatste afleveringen.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #128 Gepost op: 14-01-2020, 12:33:48 »

En niet naar China gaan maar naar een godvergetenverlaten land waar geen toerist te vinden is.

Ik denk dat dit wel meevalt, China is enorm, als je de steden en toeristische plekken vermijdt moet het te doen zijn. Helaas zijn de opdrachten met de lokale bevolking wel echt heel leuk, maar het risico om dan gesnapt te worden is wel groot

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #129 Gepost op: 14-01-2020, 13:09:05 »
Op naar Kiribati dus?

Dan mogen ze wel opschieten, gezien de zeespiegelstijing.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #130 Gepost op: 14-01-2020, 15:32:44 »
Dit is zo irritant.. Knip ...in alle andere polls.

Ik denk toch echt dat ruim 90 procent van de stemmers gewoon casual kijker is, voor wie widm 60 minuten per week duurt (met wat napraten, dan). Zo'n spoiler zal niet snel de grote massa bereiken, zolang het niet pontificaal besproken wordt in iets als shownieuws ofzo. En dan nog blijven mensen in een tunnel zitten en het nieuws niet geloven.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #131 Gepost op: 14-01-2020, 15:58:48 »
Ik denk toch echt dat ruim 90 procent van de stemmers gewoon casual kijker is, voor wie widm 60 minuten per week duurt (met wat napraten, dan). Zo'n spoiler zal niet snel de grote massa bereiken, zolang het niet pontificaal besproken wordt in iets als shownieuws ofzo. En dan nog blijven mensen in een tunnel zitten en het nieuws niet geloven.
Ook in de main stream media zoals OP1 talkshow zijn dit soort beelden getoond. Weliswaar zijn dan de gezichten geblurd maar mensen zien het wel. Ze hoeven dan natuurlijk ook niet zelf op zoek. Er is altijd wel een handig neefje die dan even de foto of de namen deelt. Dat soort dingen gaan altijd razendsnel. Het zal dan niet zo zijn dat iedereen deze beelden heeft bekeken maar meestal toch wel genoeg mensen dat het een effect heeft op de uitslag van de pol.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #132 Gepost op: 14-01-2020, 16:01:13 »
Ook in de main stream media zoals OP1 talkshow zijn dit soort beelden getoond. Weliswaar zijn dan de gezichten geblurd maar mensen zien het wel. Ze hoeven dan natuurlijk ook niet zelf op zoek. Er is altijd wel een handig neefje die dan even de foto of de namen deelt. Dat soort dingen gaan altijd razendsnel. Het zal dan niet zo zijn dat iedereen deze beelden heeft bekeken maar meestal toch wel genoeg mensen dat het een effect heeft op de uitslag van de pol.

Maar dat blijkt dus wel mee te vallen. Ze gaan echt geen polls aanpassen lijkt me

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #133 Gepost op: 14-01-2020, 16:14:10 »
Dat vraag ik me dus af. Vlak voor de eerste aflevering was het nog zo dat de 5 kandidaten in de foto's de 5 meest verdachte mollen waren. In veel andere media zoals hier op de site zie je nog steeds die 5 kandidaten als de 5 top verdachten.

Het is toch op zijn minst opmerkelijk te noemen dat de top mol op deze site die hier iets van 25% haalt op de landelijk pol het minst scoort met slechts 6%. Dit terwijl het vrij algemeen bekend is dat hij in de groep van 5 mensen zit die over blijven.

Wat zou jij doen als redactie als je ziet dat mainstream media deze beelden in een populaire talkshow laten zien en je ziet dat de mensen in de beelden strak op nummer 1 t/m 5 staan?

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #134 Gepost op: 14-01-2020, 16:48:48 »
Dat vraag ik me dus af. Vlak voor de eerste aflevering was het nog zo dat de 5 kandidaten in de foto's de 5 meest verdachte mollen waren. In veel andere media zoals hier op de site zie je nog steeds die 5 kandidaten als de 5 top verdachten.

Het is toch op zijn minst opmerkelijk te noemen dat de top mol op deze site die hier iets van 25% haalt op de landelijk pol het minst scoort met slechts 6%. Dit terwijl het vrij algemeen bekend is dat hij in de groep van 5 mensen zit die over blijven.

Wat zou jij doen als redactie als je ziet dat mainstream media deze beelden in een populaire talkshow laten zien en je ziet dat de mensen in de beelden strak op nummer 1 t/m 5 staan?

Vorig jaar stond Merel ook aan het begin bovenaan/bij de bovenste paar verdachten in de statistieken van de app, daar heeft de productie ook niets aan gedaan. Bovendien stond Rob ook al voor aflevering 1 helemaal onderaan in de statistieken van de app als ik het me goed herinner. Het kan ook zo zijn dat de overige 4 kandidaten die bij de laatste 5 horen bekender zijn dan Rob en daarom meer verdacht worden, of dat mensen Rob niet echt verdenken op basis van zijn voorstelfilmpje en wat ze van hem hebben gezien tot nu toe. Ik denk in ieder geval niet dat de productie zo erg met de verdenkingen in die app aan het sjoemelen is, we moeten hier dus mijns inziens niet te veel achter zoeken.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #135 Gepost op: 14-01-2020, 18:24:57 »
Ik denk zelfs dat het goed te verklaren is. Er kijken 3 miljoen mensen naar Widm. Daarvan zijn er misschien maximaal 10.000 ofzo echt het hele jaar aan het speuren? Ik denk dat voordat het seizoen begon gewoon nog heel veel van de gewone kijkers de app nog niet had ingevuld - simpelweg omdat ze pas tijdens de aflevering enige informatie kregen over de kandidaten. Ze hebben zich dus gebaseerd op molacties/verdacht zijn en dat was Tina voor de neutrale kijker - die niet al anders kijkt door de spoiler - zeer zeker!

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #136 Gepost op: 14-01-2020, 19:00:53 »
Ik denk zelfs dat het goed te verklaren is. Er kijken 3 miljoen mensen naar Widm. Daarvan zijn er misschien maximaal 10.000 ofzo echt het hele jaar aan het speuren? Ik denk dat voordat het seizoen begon gewoon nog heel veel van de gewone kijkers de app nog niet had ingevuld - simpelweg omdat ze pas tijdens de aflevering enige informatie kregen over de kandidaten. Ze hebben zich dus gebaseerd op molacties/verdacht zijn en dat was Tina voor de neutrale kijker - die niet al anders kijkt door de spoiler - zeer zeker!

Dit dus.

Ik zie ook veel mensen in mijn omgeving die alleen maar naar de uitzendingen zelf kijken, sommigen kijken ook naar Moltalk, maar veel doen zelfs dat niet eens. De podcast luisteren ze al helemaal niet en ze hebben voorafgaand aan het seizoen zich er ook niet mee bezig gehouden.
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #137 Gepost op: 14-01-2020, 19:24:23 »
Dit dus.

Ik zie ook veel mensen in mijn omgeving die alleen maar naar de uitzendingen zelf kijken, sommigen kijken ook naar Moltalk, maar veel doen zelfs dat niet eens. De podcast luisteren ze al helemaal niet en ze hebben voorafgaand aan het seizoen zich er ook niet mee bezig gehouden.

En nog mensen die de spoiler met een half oog zien maar niet verder gaan zoeken en na vijf minuten alweer vergeten zijn wie er op de foto stonden.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #138 Gepost op: 14-01-2020, 22:58:59 »
Ook in de main stream media zoals OP1 talkshow zijn dit soort beelden getoond. Weliswaar zijn dan de gezichten geblurd maar mensen zien het wel. Ze hoeven dan natuurlijk ook niet zelf op zoek. Er is altijd wel een handig neefje die dan even de foto of de namen deelt. Dat soort dingen gaan altijd razendsnel. Het zal dan niet zo zijn dat iedereen deze beelden heeft bekeken maar meestal toch wel genoeg mensen dat het een effect heeft op de uitslag van de pol.

Ja, maar de makers wakkeren  de buzz rond het toch al krankzinnig massaal bekekeken WIDM ook doelbewust aan - zie de bekendmaking van de kandidaten bijvoorbeeld. Dan moeten zij (en wij) ook niet mekkeren als er 'nieuws' over het programma wordt gebracht. De geheimzinnigheid rond WIDM is legendarisch, dus elk buitenreglementair kijkje achter de schermen is gewoon nieuwswaardig, vooral in de 24-uurs hijg-en-klik-cyclus van tegenwoordig.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2020, 23:14:54 door Michmol »
Woosie down?

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #139 Gepost op: 14-01-2020, 23:12:48 »
Je mist het punt. Die mannensite is totaal niet geinteresseerd in WIDM. Die willen een scoop scoren.

Ik had dat verleden jaren ook met Jaan van Zessen's blog. Die vent is geen molloot, die vindt het programma geen bal aan. Zijn hobby is sociale media monitoren, en dan trekt hij conclusies. Big data en alles, allemaal heel modern.

Dus die mannensites gaan zich echt niet achter de oren krabbelen hoor. Die zitten nu al klaar om naar de volgende spoilers te speuren want ja, ze zijn HEEL gelukkig met het resultaat. Geen enkele scrupules.
Ik bedoelde diegenen die die foto's geplaatst heeft op deze site.