Auteur Topic: [Spoiler] Spoiler Topic  (gelezen 89863 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #180 Gepost op: 17-01-2020, 14:35:37 »
Thomas in de duinen, Merel bij de lasers, en zo zijn er vast nog meer voorbeelden te verzinnen, dit mag allemaal gewoon besproken worden in de betreffende kandidaten- en opdrachttopics. Als je twijfelt bij dit soort molacties, gebruik dan gerust spoilertags, maar het hoeft niet. Want hoe duidelijk bewijs voor de een ook mag zijn, anderen zullen toch wel blijven twijfelen of het niet met je eens zijn. Maar bedenk ook: dat is prima. Natuurlijk is het forum er om te discussiëren, maar het is niet nodig om iemand per se proberen te overtuigen.

Wat hints betreft zei ik dus al dat spoilertags gewenst zijn als het om iets als een KLAAS-hint gaat. Denk ook aan INGE DE MOL, CASE IS THE MOLE en TOLISDEMOL. De ruimte voor twijfel wordt hier namelijk wel erg klein (al zal die er altijd zijn) en bovendien vinden sommigen het veel leuker om de Mol aan de hand van molacties en gedrag te vinden en wordt voor hen de lol bedorven door een te duidelijke hint.

Hopelijk is nu wat duidelijker wat wel en geen spoilers zijn en waar dit topic voor bedoeld is. Over je verzoek voor een algemeen topic waar vrijuit over alle informatie gesproken mag worden ga ik het nog met de moderators hebben.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #181 Gepost op: 17-01-2020, 21:26:45 »
Zo Heinz, je moet wel aan de bak als moderator ;-) Mooi dat je zuiver probeert te houden. Ondertussen hoort deze uitwisseling van gedachten bijna in een 'over de regels op dit forum' - topic.

Voor de goede orde, het gaat toch hierom..?

  • Een spoiler is informatie die een deel van de plot verklapt van bijvoorbeeld een boek of film, die voor de lezer of kijker verborgen had moeten blijven. Vaak is dit informatie die pas laat in het verhaal verteld wordt. Kennisname vooraf daarvan kan de spanning en verrassing bederven.

Je zou de potientele forumbezoeker bij het bezoeken van dit topic via een dubbele bevestiging ['druk hier om door te gaan / weet je zeker dat je in het spoiler topic wilt lezen?] kunnen waarschuwen, zoiets?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #182 Gepost op: 17-01-2020, 21:33:15 »
Lijkt me overbodig aangezien de naam van het topic al aangeeft dat je spoilers krijgt te lezen.

Wat Heinz al zei, laten we dit topic dan ook uitsluitend daarvoor gebruiken ipv het te gebruiken voor discussies  ;)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #183 Gepost op: 17-01-2020, 21:40:43 »
Je zou de potientele forumbezoeker bij het bezoeken van dit topic via een dubbele bevestiging ['druk hier om door te gaan / weet je zeker dat je in het spoiler topic wilt lezen?] kunnen waarschuwen, zoiets?
Dat moet dan technisch wel kunnen natuurlijk. En dan is het ook de vraag of dit het (waarschijnlijk vele) werk waard is. Als je geen spoilers wilt weten is het gewoon duidelijk volgens mij dat je hier niet moet komen, het staat zelfs dubbel aangegeven in de titel van het topic.

Maar we werken aan een beslissing ::ok:: en nemen uiteraard de feedback mee. Mogelijk is er in de toekomst technisch weer meer mogelijk.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #184 Gepost op: 18-01-2020, 09:18:22 »
Mededeling van de moderators:

Naar aanleiding van RazorBlade's vraag om een plek op het forum waar je vrijuit kan discussiëren met/over alle informatie die beschikbaar is, hebben we met de moderators besloten om van dit topic die plek te maken.

Dit spoilertopic was aanvankelijk zoals elk jaar bedoeld als een topic om over (mogelijke) spoilers te praten. Nog steeds is alleen dit topic die plek. Maar vanaf nu mogen er ook algemene discussies over wie de Mol is in dit topic gevoerd worden die gebruik maken van de door de (mogelijke) spoilers vergaarde kennis. Het gebruik van spoilertags is hierbij niet nodig.

Nog steeds geldt dat we met spoilers bedoelen:
- Informatie over nog niet uitgezonden beelden.

Overtuigende molacties zoals Thomas in de duinen en Merel bij de lasers kunnen gewoon in de betreffende kandidaten- en opdrachttopics worden besproken. Hints kunnen gewoon in het hints-topic besproken worden. Hints van het kaliber CASE ISTHEMOLE en de KLAAS-hint ook, maar dan met gebruik van spoilertags.

Deze opzet is een experiment dat ontstaan is uit de situatie met de vervelende spoiler van de gelekte beelden. Mogelijk doen we het volgend jaar weer anders.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #185 Gepost op: 18-01-2020, 10:12:38 »
Vraag me af of veel mensen die spoiler van die foto van de vijf deelnemers opengemaakt hebben. Ik heb dat zelf niet gedaan, dat zou - als het klopt- voor mij widm 2020 verpesten. Ik vroeg me dit af omdat ik in de pool bepaalde kandidaten wel heel vaak als bijv.  afvaller genoemd zie worden. Ook bij de mol,winnaar en verliezer springen er duidelijk drie namen uit. Kan bijna geen toeval zijn. Misschien had ik de pool ook moeten spoileren😐althans het deel van wat deden de andere pooldeelnemers. De mol die ik nu in gedachten heb staat (nog) niet in deze top drie. Ik hoop dat die spoiler of niet klopte of dat toch de meeste molloten hem niet geopend hebben. Het is toch heel jammer als je al weet welke vijf erover blijven.  ::niet-ok::

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #186 Gepost op: 18-01-2020, 10:38:47 »
Ik moet ook wel zeggen dat degenen die niet in de spoiler voorkomen, voor mij persoonlijk in aflevering 1 ook niet echt verdacht waren. En de verdenkingen van de appgebruikers komen daar grotendeels mee overheen.

Ik verbaas me er ook enigszins over dat dit topic het populairste topic is op dit forum -op widm 2020 na dan-. Dus het lijkt me terecht dat dit topic bestaat, maar wel jammer dat dit terug te zien is in alle polls.

Ikzelf zal de polls proberen zoveel mogelijk in te vullen op basis van de aflevering. Maar ook ik ben natuurlijk wel bevooroordeeld.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #187 Gepost op: 18-01-2020, 10:47:44 »
Het is inderdaad jammer dat bij de start van de seriie al.e.e.a. bekend is.
Toch blijkt ieder jaar weer dat niets zeker is en dat je er over kunt discussieren. Bovendien kun je op het verkeerde been gezet worden. Denk aan Jan en Olcay die bij terugkeer op Schiphol gezien zijn. We hadden dat jaar twee grote tunnels: Stine en Simone. Olcay werd ook wel verdacht maar ook zij was de mol niet. Denk aan Tygo die door een backpacker bij de laatste vier gezien werd. Tygo werd ook veel verdacht. Denk aan Frits Sissing die samen met PJH bij vertrek uit Japan gesignaleerd is. Ook Frits was hoofdverdachte maar geen mol. Kortom je vindt er de mol.niet mee  ::rofl::
Het voorspellen van afvallers blijkt ook lastig ook al weet je dat ze de finale niet halen. Bijvoorbeeld Aaf die een column geschreven had tijdens de opnames. Ze werd week na week als afvaller ingevuld maar ze hield het nog best lang vol.

Bovendien kan je door de edit in de eerste afleveringen meestal wel zien wie er ver komen en wie niet.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #188 Gepost op: 18-01-2020, 10:51:08 »
Het is inderdaad jammer dat bij de start van de seriie al.e.e.a. bekend is.
Toch blijkt ieder jaar weer dat niets zeker is en dat je er over kunt discussieren. Bovendien kun je op het verkeerde been gezet worden. Denk aan Jan en Olcay die bij terugkeer op Schiphol gezien zijn. We hadden dat jaar twee grote tunnels: Stine en Simone. Olcay werd ook wel verdacht maar ook zij was de mol niet. Denk aan Tygo die door een backpacker bij de laatste vier gezien werd. Tygo werd ook veel verdacht. Denk aan Frits Sissing die samen met PJH bij vertrek uit Japan gesignaleerd is. Ook Frits was hoofdverdachte maar geen mol. Kortom je vindt er de mol.niet mee  ::rofl::
Het voorspellen van afvallers blijkt ook lastig ook al weet je dat ze de finale niet halen. Bijvoorbeeld Aaf die een column geschreven had tijdens de opnames. Ze werd week na week als afvaller ingevuld maar ze hield het nog best lang vol.

Bovendien kan je door de edit in de eerste afleveringen meestal wel zien wie er ver komen en wie niet.

Ben hier het mee eens. Spoilers zullen er altijd blijven, maar zeggen zeker niet 100 procent of iemand de mol wel of niet is.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #189 Gepost op: 18-01-2020, 10:51:36 »
Je zou bijna gaan hopen dat er vanavond 4 (ja, vier) kandidaten afvallen, zodat iedereen weer op dezelfde pagina zit en het geëmmer over al dan niet uit andere media, topics, pools of polls af te leiden spoilers eindelijk verleden tijd zal zijn.   :-X
« Laatst bewerkt op: 18-01-2020, 10:53:40 door Michmol »
Woosie down?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #190 Gepost op: 18-01-2020, 11:20:38 »
Vraag me af of veel mensen die spoiler van die foto van de vijf deelnemers opengemaakt hebben. Ik heb dat zelf niet gedaan, dat zou - als het klopt- voor mij widm 2020 verpesten. Ik vroeg me dit af omdat ik in de pool bepaalde kandidaten wel heel vaak als bijv.  afvaller genoemd zie worden. Ook bij de mol,winnaar en verliezer springen er duidelijk drie namen uit. Kan bijna geen toeval zijn. Misschien had ik de pool ook moeten spoileren😐althans het deel van wat deden de andere pooldeelnemers. De mol die ik nu in gedachten heb staat (nog) niet in deze top drie. Ik hoop dat die spoiler of niet klopte of dat toch de meeste molloten hem niet geopend hebben. Het is toch heel jammer als je al weet welke vijf erover blijven.  ::niet-ok::
Ik snap dat het jammer is, maar dit soort posts voegen niets toe. Als je geen spoilers wilt zien of horen moet je niet in dit topic komen. Dit is voor mensen die de spoilers wel willen bespreken. (bespreken dus, niet erover klagen ;))
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #191 Gepost op: 18-01-2020, 21:45:20 »
Wederom geen autootjes en geen bakfietsen in de preview te zien. Waarschijnlijk Jaike eruit dus volgende week.

Offline Grenouille

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Keep Portland Weird
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #192 Gepost op: 18-01-2020, 21:46:48 »
Wederom geen autootjes en geen bakfietsen in de preview te zien. Waarschijnlijk Jaike eruit dus volgende week.

Ik ben nog steeds in de war, want Jaike staat toch gewoon op die autootjes-foto?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #193 Gepost op: 19-01-2020, 06:04:30 »
Ik ben nog steeds in de war, want Jaike staat toch gewoon op die autootjes-foto?

Nee dat is Momo Zarroue (crew)

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #194 Gepost op: 19-01-2020, 20:56:50 »
Met de kennis dat
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
verder zijn gekomen dan de rest begin je toch anders naar de afleveringen kijken. Met name de verdenkingen worden interessant.

Miljuschka geeft aan dat de mol waarschijnlijk in de control room zit, verder ziet Miljuschka op een gegeven moment dat Leonie zit te mollen met de elektra kastjes. Er zijn namelijk dingen die niet goed zijn aangesloten. Verder geeft ze aan dat ze Tina verdenkt en Leonie. Zijn dat de redenen dat Miljuschka zo ver in het spel komt?

Buddy zat de vorrige aflevering redelijk in een tunnenvisie omdat hij alleen Leonie aanwees als verdachte en ook deze aflevering geeft hij aan dat hij Leonie verdenkt. Toch ligt hij niet uit het spel en komt hij verder.

Nathan ziet heel duidelijk wat er gebeurd met de elektra kastjes en blijft in het spel zitten.

Van Rob weten we niet wie hij verdenkt

Leonie verdenkt Tina maar blijft in het spel zitten.

Tina verdenkt niet leonie en is uit het spel.

Anita verdenkt niet leonie en is uit het spel

Jaike verdenkt niet Leonie en zal waarschijnlijk binnenkort afvallen

De vraag is natuurlijk of we hier mee nu al voldoende aanwijzingen hebben om de mol aan te wijzen. Als ik ga kijken wie de 5 kandidaten verdenken die overblijven dan kom ik maar op één persoon uit. Van die 5 hebben ze allemaal een opdracht gedaan met Leonie of hebben haar als hoofdverdachte. Op basis van die informatie is mijn hoofd verdachte op dit moment leonie.

Ik moet overigens wel toegeven dat dit vreemd is want de regie maakt haar ook heel erg verdacht en ik vraag me af waarom ze dat zouden doen als ze de mol is.



« Laatst bewerkt op: 19-01-2020, 21:26:45 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #195 Gepost op: 19-01-2020, 21:00:54 »
Tina verdenkt niet leonie en is uit het spel.

Waarom denk je dat?

In de podcast zegt Tina: "Ik was gewoon op iemand gegaan die heel erg deed alsof ie de Mol was." (...) "Echt zo hard getunneld." Dat zou best Leonie kunnen zijn.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #196 Gepost op: 19-01-2020, 21:02:19 »
Kan dit niet gewoon in het wie verdenkt wie topic?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #197 Gepost op: 19-01-2020, 21:02:41 »
Nee dat is Momo Zarroue (crew)
die jongeman met de krullen, bedoel je?

Momo is toch de ''dronoloog''? Of is dat weer iemands anders?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #198 Gepost op: 19-01-2020, 21:04:53 »
die jongeman met de krullen, bedoel je?

Momo is toch de ''dronoloog''? Of is dat weer iemands anders?

Ja die helemaal achteraan

Hier legt hij uit wat hij doet
http://25346.hosts.ma-cloud.nl/2018/02/26/353/

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #199 Gepost op: 19-01-2020, 21:05:49 »
Waarom denk je dat?

In de podcast zegt Tina: "Ik was gewoon op iemand gegaan die heel erg deed alsof ie de Mol was." (...) "Echt zo hard getunneld." Dat zou best Leonie kunnen zijn.

Ze zegt dat ze haar mollen heeft gereduceerd. Dat wil dus zeggen dat het nog steeds de zelfde verdachten zijn alleen van die verdachten heeft ze de lijst korter gemaakt. Anders zou ze zeggen dat ze is geswitcht. Dan moet je dus terug naar de vorige aflevering en toe had ze als hoofdverdachte Johan.

Kan dit niet gewoon in het wie verdenkt wie topic?

Nee, want ik gebruik in mijn redenatie het gegeven dat we in een latere aflevering
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
zien. Het is dus intresant om te weten wat het verschil is tussen deze 5 en de rest van de groep die dus nog gaan afvallen.
« Laatst bewerkt op: 19-01-2020, 23:47:15 door RazorBlade »