Poll

Wie is de Mol?

Buddy Vedder
39 (11.2%)
Miljuschka Witzenhausen
31 (8.9%)
Nathan Rutjes
88 (25.4%)
Rob Dekay
189 (54.5%)

Totaal aantal stemmen: 346

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 252420 keer)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol 2020?
« Reactie #20 Gepost op: 6-12-2019, 11:09:35 »
Miljuschka omdat ik hoop dat ze er lang in zit.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol 2020?
« Reactie #21 Gepost op: 6-12-2019, 11:54:32 »
Buddy is mijn schot-voor-de-boeg- en ook vreesmol.

Nou ja, een van mijn vreesmollen, maar ik weet niet of die anderen door een mollicitatie zouden zijn gekomen. Claes vind ik bijvoorbeeld veel te nerveus in zijn voorstelvideo.  :-\\
 

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol 2020?
« Reactie #22 Gepost op: 6-12-2019, 15:40:06 »
Buddy is wel wat druk gebarend in zijn voorstellingsfilmpje. Hij zegt dat hij ook een rustige kant heeft, die zou ik dan eerder verwachten in de presentatie. Ook nog behoorlijk jong, maar zou kunnen. En dan die dubbelzinnigheden:
"Het is sick" --> "Het is ik"
"Je kan dit spel denk ik niet alleen winnen" --> "Je kunt ook de Mol zijn"
"Misschien gaat een Mol van nu of, kan ik dat ook wel toepassen"
Afijn, volgens Claes is een goeie Mol gewoon "one of the buddies". :)

Ik houd het voorlopig op een van de laatste drie in het rijtje: Nathan (svdb), Rob of Tina.
Wensmol: Johan! Een open gezicht en kan volgens zijn vrienden niet liegen.
« Laatst bewerkt op: 7-12-2019, 06:18:34 door Newbie2 »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol 2020?
« Reactie #23 Gepost op: 7-12-2019, 13:43:39 »
Na alle filmpjes gezien te hebben zeg ik:

Tina absoluut niet
Leonie niet, die is eerder een typische harde kandidate.
Buddy, Jaike, Claes, Miljuschka niet. Buddy te jong, van de anderen krijg ik het idee dat ze de taak liever niet op zich zouden willen nemen. Met Claes als klein twijfelgeval.
Rob en Anita misschien.
Johan en Nathan zeer waarschijnlijke mollen.

Ik houd het op Johan als schot-voor-de-boeg-mol.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol 2020?
« Reactie #24 Gepost op: 7-12-2019, 14:02:44 »
Ik heb iets raars ontdekt aan de voorstelfilmpjes. Wat mij opvalt is dat Johan in de verleden tijd praat als hij het heeft over zichzelf als kandidaat. Ik dacht wel ...., terwijl anderen in de tegenwoordige tijd praten (o.a. Jaike, ik vind het lastig om in te schatten hoe ik ben als kandidaat). Ik mag toch hopen dat Johan zich hier niet heeft verraden?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol 2020?
« Reactie #25 Gepost op: 7-12-2019, 21:06:05 »
Vind de stemmen al vrij dichtbij elkaar liggen  ::oink::.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol 2020?
« Reactie #26 Gepost op: 7-12-2019, 21:15:49 »
Nathan zou leuk zijn maar ligt misschien erg voor de hand als de "onwaarschijnlijke" Mol. Hij heeft nu ook de meeste stemmen al zie ik.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol 2020?
« Reactie #27 Gepost op: 7-12-2019, 22:11:42 »
Nathan zou leuk zijn maar ligt misschien erg voor de hand als de "onwaarschijnlijke" Mol. Hij heeft nu ook de meeste stemmen al zie ik.

Dat denk ik ook. Hij valt al op zonder dat hij wat doet, niet echt wenselijk voor een mol misschien.

Ik krijg bij Johan zijn filmpje het idee dat hij zich dommer voordoet dan dat hij is. En nu hoop ik niet dat ik hem beledigd heb ::hypocriet::

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol 2020?
« Reactie #28 Gepost op: 8-12-2019, 11:32:43 »
Ik denk dat ie het andersom erger zou vinden. ::rofl::

Serieus, ik heb nog bij niemand een 'molvibe'. Als ik een schot voor de boeg moet wagen: Johan. Maar nergens op gebaseerd eigenlijk.

Offline Christie

  • Forumlid
Re: Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol 2020?
« Reactie #29 Gepost op: 15-12-2019, 01:53:32 »
Johan is mijn schot-voor-de - boeg mol. Kan me echt niet voorstellen dat hij meedoet omdat hij het ‘gezellig’ vindt zoals hij het meermalen in het voorstellingsfilmpje zegt. Daarbij lijkt hij over te komen als in zijn cabaretier rol, alsof hij me nu al in de maling neemt.
Anita lijkt me niet omdat ze al jaren twijfelt om mee te doen. Molschap lijkt me dan een brug te ver. Leonie is de fanatieke kandidate. Claes kende het programma voorheen niet echt maar zou de grote onbekende kunnen spelen. Jaike lijkt me te onzeker voor die rol. Tina heeft nauwelijks tekst in het interview in het molboekje. Dat voorspelt een snelle aftocht. Miljouska ook maar zij kan een rol spelen. Ik sluit haar niet uit. Nathan is teveel een wegsmol. Buddy wil graag mol zijn maar te jong? Bij Rob krijg ik niet meteen een molgevoel maar zou toch kunnen om meer bekendheid te krijgen.
Dus 1- Johan. 2. Miljouska  3. Rob


Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol 2020?
« Reactie #30 Gepost op: 15-12-2019, 02:17:12 »
Zullen we het dan wel op Miljuschka houden? ;)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol 2020?
« Reactie #31 Gepost op: 28-12-2019, 19:28:46 »
Rob
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol 2020?
« Reactie #32 Gepost op: 1-01-2020, 22:35:59 »
Er is me toch iets aparts opgevallen in de voorstelfilmpjes. Leonie lijkt zich ‘in te dekken’ als ze aangeeft moeite te hebben met technische opdrachten?. Wat zijn technische opdrachten en welke kandidaat bedenkt en zegt dit vooraf? Merel deed vorig jaar eenzelfde iets, dekte zich vooraf ook in.
Bij Miljuschka was het enigszins apart dat ze de nadruk legde op haar karakter als slechte teamplayer. Een mol opereert ook alleen.
Ben benieuwd wat we hiervan tegenkomen in de opdrachten  ???

Offline Mollenval

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol 2020?
« Reactie #33 Gepost op: 2-01-2020, 21:29:31 »
Mijn schot voor de boeg: MOLjuschka!  ::bravo::

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol 2020?
« Reactie #34 Gepost op: 2-01-2020, 21:35:54 »
Tina, echt een moluitstraling op de fotos ::rofl::

En ze zegt eerst dat ze chaotisch is, maar later dat de mol overzicht moet hebben. Ze profileert zichzelf dus duidelijk als niet-mol.

Offline Mol-Cooper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hey!
Re: [Poll] Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol 2020?
« Reactie #35 Gepost op: 2-01-2020, 21:37:03 »
Miljuschka of Johan.
Hallo! Hello! Bonjour! 你好! Hej! Hei! გამარჯობა! Γεια! Aloha nui! Dia duit! Halló! Halo! Ciao! こんにちは! Сәлем! 안녕! Xin chŕo! Merhaba! Salaan! Hola! Olá!

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol 2020?
« Reactie #36 Gepost op: 3-01-2020, 11:19:50 »
Mijn schotvoordeboegmol is op de volgende (volkomen subjectieve, uiteraard ;) ) criteria gebaseerd:

[1] Wel of geen longtime fan van WIDM;
[2] Lange of korte antwoorden in molboekje;
[3] Wel of niet verdacht neergezet in voorstelfilmpje;
[4] Molvibe in voorstelfilmpje (overtuigingskracht, vlotte babbel, pokerface)

Daarmee kom ik tot vier kandidaten die voor mijn gevoel dicht bij elkaar zitten: Johan, Leonie, Nathan en Rob. Ik ga op dit moment voor Nathan.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [Poll] Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol 2020?
« Reactie #37 Gepost op: 3-01-2020, 20:06:31 »
Mijn schot-voor-de-boeg mol is Anita, enerzijds omdat ze verdacht op me overkomt, en anderzijds vind ik het wel weer eens tijd voor een wat oudere mol.

Leonie komt heel mollig over (niet letterlijk!) maar is een beetje Merel-achtig, en twee seizoenen achter elkaar een zelfde soort Mol doen ze (denk/hoop ik) niet zo snel. Moljuschka (zeg maar Mol) is ook Merel-achtig, maar van haar zou ik het niet erg vinden.

Tina doet me dan weer meteen denken aan Susan Visser en Stine en die waren niet zo populair.

Ja, ik generaliseer heel erg, omdat ik ze pas anderhalve minuut ken, maar ik hoop altijd heel erg op originele mollen. Dus hoop ik op iemand als Anita, die alleen te vergelijken is met Inge Ipenburg, maar dat is alweer een hele tijd geleden.

Claes is mijn wensmol. Nathan natuurlijk ook, maar daar kan ik me echt niets bij voorstellen, ik snap ook niet dat hij hier in de poll bovenaan staat.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol 2020?
« Reactie #38 Gepost op: 4-01-2020, 08:05:16 »
Claes is mijn wensmol. Nathan natuurlijk ook, maar daar kan ik me echt niets bij voorstellen, ik snap ook niet dat hij hier in de poll bovenaan staat.
Mede door mij, maar ik heb er nu al spijt van. :) Inderdaad toch meer als wensmol. Een vraag aan de moderators: mogen we tot aan het begin van het seizoen nog wijzigen?

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol 2020?
« Reactie #39 Gepost op: 4-01-2020, 09:02:04 »
Stem wijzigen kan nu.