Poll

Wie is de Mol?

Buddy Vedder
39 (11.2%)
Miljuschka Witzenhausen
31 (8.9%)
Nathan Rutjes
88 (25.4%)
Rob Dekay
189 (54.5%)

Totaal aantal stemmen: 346

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 253951 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #360 Gepost op: 28-01-2020, 09:22:09 »
Dat minpuntje vind ik een heel grote.
Ik ook

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #361 Gepost op: 28-01-2020, 10:08:42 »
Dat minpuntje vind ik een heel grote.
Ik vond het wel slim. Eerst twijfel zaaien, tijd rekken, en als het probleem opgelost dreigt te worden, Mil, Johan, Rob en Leonie komen in de winkel langs, dan wegwezen, dan kunnen zij de twijfel overnemen. Dat deed Johan niet, maar tegen een zware prijs, niemand zal hem meer verdenken, de andere bleven liever twijfelen en nepmollen.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #362 Gepost op: 28-01-2020, 12:38:49 »
Ik vond het wel slim. Eerst twijfel zaaien, tijd rekken, en als het probleem opgelost dreigt te worden, Mil, Johan, Rob en Leonie komen in de winkel langs, dan wegwezen, dan kunnen zij de twijfel overnemen. Dat deed Johan niet, maar tegen een zware prijs, niemand zal hem meer verdenken, de andere bleven liever twijfelen en nepmollen.

Ja inderdaad. Als Johan en Mil nu niet (op tijd) met juiste theekannetje waren teruggekomen waren zij verdacht geweest en niet Nathan zelf. Bovendien wist verder alleen Buddy welk kannetje door die vrouw was aangewezen. Het kan onmols zijn van Nathan, maar het kan ook een actie van een sluwe mol zijn die de schuld af wil schuiven op een ander en die de kans wil verkleinen dat het kannetje gevonden wordt (hoe meer mensen zoeken, hoe groter die kans is tenslotte). Wat ik trouwens ook raar vond, is dat je Nathan ‘Hij lijkt erop man!!’ hoort roepen wanneer Johan met dat melkkannetje bij de koffer komt. Wat, toen dat vrouwtje dat kannetje aanwees in de winkel zei je nog dat dat het zeker niet was?  ::rofl:: Vreemd...

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #363 Gepost op: 28-01-2020, 13:51:06 »
Ik blijf bij Mil, die eigenlijk alleen een goed €-teken op haar naam heeft staan, terwijl dat eigenlijk geen effect heeft. Iemand die constant anderen stuurt en fouten laat maken. Die het ogenschijnlijk zelf geweldig doet. Nèt te laat bij beltegoed, goodwill bij parkeertarief, goede draden maken maar geen vuurwerk, in de goede hoovervraft stappen maar een verkeerd iemand meenemen, vage omschrijvingen bij beeldig, er vandoor gaan bij wereldbeeld, twijfelen over het laatste stukje servies. Het stemgedrag daar zal een alternatieve verklaring voor moeten zijn.

Sturen, iedereen subtiel beïnvloeden, zelf ogenschijnlijk goede acties ondernemen, maar nooit echt iets verdienen.

EDIT: Ik begrijp dat Nathan een van haar hoofdverdachten is. Die vind ik te nadrukkelijk in beeld gebracht als Mol bij een op zich kandidaatse actie. Ik denk, dat zij samen de finale halen. Dat zou betekenen dat de discussie over het gokje op het servies nog tot aflevering 10 kan doorgaan en mensen zal verdelen  ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 28-01-2020, 13:53:30 door Tarballs »

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #364 Gepost op: 28-01-2020, 15:17:09 »
Nathan, Buddy, Miljuschka.

De regie doet goed haar best...
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #365 Gepost op: 28-01-2020, 18:14:10 »
Zal je straks zien dat Claes de mol is  ::rofl::
Meer L

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #366 Gepost op: 28-01-2020, 19:12:58 »
Ik krijg Jan-visioenen van Buddy, maar net als met destijds Olcay houd ik het maar bij Mil. Nu switchen terwijl ik de argumenten niet echt heb, helpt qua punten ook niet veel meer.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #367 Gepost op: 28-01-2020, 23:16:43 »
Soepstengel  ::tandpastasmiley::

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #368 Gepost op: 28-01-2020, 23:34:10 »
Voorlopig Rob.
Maar Mil heeft mijn aandacht, zeker na aflevering 3.
Zou het echt een stunt vinden als Buddy het blijkt te zijn.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #369 Gepost op: 29-01-2020, 09:46:29 »
Rob of Nathan. Ik hou het nog even bij Rob. Miljouschka en Buddy nog niet uitgesloten.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Vl4d

  • Forumlid
  • Soms wel, soms niet
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #370 Gepost op: 30-01-2020, 09:12:31 »
Na aflevering 3 is Rob mijn mol, Nathan nog slechts een reservemolletje.
Doorslaggevend is de waarschijnlijk verdwenen 100 euro, maar dat is zeker niet de enige reden dat ik Rob al vanaf aflevering 1 op m'n mollenlijstje heb staan. Mocht Rob inderdaad de mol zijn, dan vind ik 'm zijn rol bijzonder vernuftig spelen. Een redelijk afzijdige speler, met een buitengewoon goed gevoel voor heel subtiele manipulatie, zoals tijdens de opdrachten "lijn(ver)diensten" (bij Buddy) en "theepot" (bij de gehele groep). Briljant!
De rest is wat mij betreft inmiddels zo goed als afgevallen als potentiële mol.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #371 Gepost op: 30-01-2020, 10:51:08 »
Bij gebrek aan ook maar één overduidelijke mogelijke mol (want die heb ik nog steeds niet), dan toch maar weer voor mn schot-voor-de-boeg stemmen in de hoop dat ik dat dan toch een keer goed heb: Rob. Maar van echt helemaal niemand ben ik overtuigd en alleen Johan durf ik af te schrijven. De anderen kunnen het allemaal nog zijn.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #372 Gepost op: 31-01-2020, 13:46:45 »
Idem als Sven. Voorlopig hou ik het op Nathan (1), Rob (2) en Mil (3).

Buddy geloof ik niet in, Leonie te opzichtig, Claes te kandidaats en Johan überkandidaat.

Maar ik schrijf niemand definitief af. Behalve Anita, Tina en Jaike.  ;)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #373 Gepost op: 31-01-2020, 15:18:05 »
Na aflevering 3:
1.Buddy
2. Miljuschka (die ik eigenlijk had afgestreept  :-X, nu dus een van de hoofdverdachtes)
3. Nathan

En Rob... Ik let veel te weinig op hem.  :-X Die gaat ook bij dit rijtje. Pft.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #374 Gepost op: 1-02-2020, 13:41:30 »
Ik ga deze week maar eens voor Rob.
Mil zakt bij mij naar nr. 2, wel nog stevig in de top, en ik hoop dat zij het is. :)

Als Mil trouwens heeft beweerd dat ze vanwege boter, suiker en alles wat cheesecake is niet met kabels kon rennen... Dat sprintje met Johan om het servies compleet te maken, gefilmd vanuit de lucht, mocht er best zijn. :)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #375 Gepost op: 1-02-2020, 16:02:48 »
Toch Nathan ::joehoe:: Ik neem hem z'n serviesactie toch kwalijk. Het is alleen jammer dat er in geknipt is waardoor je nooit helemaal de context kan snappen :-\\ Maar ook in de discussies erna (extra beelden) weet hij zich geen houding te geven als zijn negatieve acties besproken worden in de groep.

Mijn oude Mol Rob blijkt het eigenlijk een stuk minder mols te doen over het algemeen - zie het alles combineren-topic voor uitleg. Ik hou vertrouwen in mijn theorie ::jaja::
...óf niet!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #376 Gepost op: 1-02-2020, 18:03:35 »
Ik ga nog steeds voor Buddy. Die heeft gedacht: hoe kom ik het spel als mol door? Door overal superenthousiast op te reageren! En in beeld doe ik verbazingwekkend veel dingen goed, maar achter ieders rug om niet!
« Laatst bewerkt op: 1-02-2020, 18:07:41 door Run »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #377 Gepost op: 1-02-2020, 18:06:10 »
Dat is inderdaad wel tricky met Buddy, dat overdreven enthousiasme van 'm waardoor je het gevoel krijgt dat ie bijna altijd aan het acteren is. En wat ie dus prima zou kunnen gebruiken als Mol.

Ik hou het nog bij Nathan. Benieuwd of aflevering 4 me wijzer maakt. :)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #378 Gepost op: 1-02-2020, 18:09:05 »
Gestemd op Mil. Buddy, Claes en Johan zijn het denk ik niet. Van de andere vier kan ieder het zijn. Ondanks dat sommigen wel heel verdacht in beeld komen.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #379 Gepost op: 1-02-2020, 18:11:58 »
Ik blijf nog even bij ROB. Zit voor de tunnel maar ga er nog niet in.
Die extra beelden van de gezamenlijke lunch geven mij het idee dat het Nathan niet is. Eerst spontaan in het gesprek, wat later meer afstandelijker. Zo van: " Had ik niet beter mijn mond kunnen houden"