Poll

Wie is de Mol?

Buddy Vedder
39 (11.2%)
Miljuschka Witzenhausen
31 (8.9%)
Nathan Rutjes
88 (25.4%)
Rob Dekay
189 (54.5%)

Totaal aantal stemmen: 346

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 254047 keer)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #800 Gepost op: 24-02-2020, 20:50:42 »
Dat is en blijft een vreemd moment waarin we niet het complete beeld hebben. Ik denk dat de spanning die vaak van zijn gezicht af te lezen valt "gezonde wedstrijdspanning" is en dat dit er een voorbeeld van was.

Hij ziet het van alle kandidaten het meeste als het simpele spelletje om zo veel mogelijk geld in de pot brengen door de opdrachten zo goed mogelijk uit te voeren. En mensen die dat niet doen zijn mogelijk de mol. Hij lijkt niet bezig met zichzelf strategisch verdacht te maken bij andere kandidaten. Het verklaart denk ik ook waarom hij voor het geld koos bij de waaieropdracht. De kans dat je de mol zo kunt ontmaskeren halverwege de serie is nihil, dus hij gaat voor de pot. Het enige dat nog meer telt als de pot voor Nathan is het team.
Eens, daarmee is ook voor het enige grote manipulatiemoment van Nathan in het groepsproces een alternatieve verklaring mogelijk.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #801 Gepost op: 24-02-2020, 21:17:19 »
Naja als niet-verkenner had hij ook niet echt een positie om zich uit te spreken over die laatste envelop.
Waarom niet? Als niet verkenner heeft hij tijdens het verkennen alles meegekregen van de gevonden enveloppen en als mol weet hij ook om welke enveloppen het gaat. Als hij de fanatieke mol is die Rik beschrijft had hij op zijn minst een een poging kunnen wagen om Leonie aan te sporen.
Citaat
Telefoonnummer bij voicemol was sowieso verkeerd door de 91, waar Nathan mogelijk verantwoordelijk voor is. Hier staat hij op de perfecte plaats om in het begin te mollen en de rest aan de kandidaten over te laten.
Als mol moet hij juist voorkomen dat alsnog het goede nummer wordt gevonden. Dat kan door andere nummers te veranderen om de aandacht van de foute 91 af te houden. Door dit aan anderen over te laten loopt hij juist het risico dat de 91 90 wordt.
Citaat
Kleur rijk: Ook hier was het antwoord sowieso fout. 7 maal 3 maal 3... dat als mol gaan zitten uitrekenen vind ik eerder verdacht. Dan zou ik eerder zeggen “nee dat is te veel” en dichter bij het goede antwoord gaan zitten.
  Als mol weet hij toch wat het antwoord is, hij had iig een poging kunnen wagen en dan een fout antwoord geven. Ik vind het veel verdachter dat de som  bestaat uit de exacte juiste antwoorden 7, 3 en 3.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2020, 21:49:38 door Heinz, Reden: Citaten hersteld »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #802 Gepost op: 24-02-2020, 22:04:34 »
Waarom niet? Als niet verkenner heeft hij tijdens het verkennen alles meegekregen van de gevonden enveloppen en als mol weet hij ook om welke enveloppen het gaat. Als hij de fanatieke mol is die Rik beschrijft had hij op zijn minst een een poging kunnen wagen om Leonie aan te sporen.

Omdat hij niks kan zeggen over de moeilijkheidsgraad van de envelop en hoe groot de kans is dat Leonie het goed heeft onthouden. Wel eens dat Rob hier verdachter is om het wél te proberen, zou ik wel een brutale actie vinden om zo’n blind vertrouwen in de warrige Leonie te stellen. Nog daargelaten dat zij een grote verdachte is van de groep. Dat Rob het wilde proberen moet toch scheve gezichten hebben gegeven bij de kandidaten.

Citaat
Als mol moet hij juist voorkomen dat alsnog het goede nummer wordt gevonden. Dat kan door andere nummers te veranderen om de aandacht van de foute 91 af te houden. Door dit aan anderen over te laten loopt hij juist het risico dat de 91 90 wordt.

De groep heeft de 91 nooit gewijzigd en twijfelde enkel aan de andere nummers. Kennelijk kwam zijn meting heel betrouwbaar over en de andere metingen die later kwamen veel minder. Het was niet nodig voor Nathan om hier in te grijpen.

Citaat
Als mol weet hij toch wat het antwoord is, hij had iig een poging kunnen wagen en dan een fout antwoord geven. Ik vind het veel verdachter dat de som  bestaat uit de exacte juiste antwoorden 7, 3 en 3.

Klopt maar het antwoord ging toch al de verkeerde kant op. Hij hoefde zich er dus niet mee te bemoeien. En hoezo zou hij het kunnen weten? Alleen Buddy zou een redelijk antwoord moeten kunnen geven.
Dat hij die som geeft is idd opmerkelijk, dat ben ik met je eens.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #803 Gepost op: 24-02-2020, 22:17:04 »
De groep heeft de 91 nooit gewijzigd en twijfelde enkel aan de andere nummers. Kennelijk kwam zijn meting heel betrouwbaar over en de andere metingen die later kwamen veel minder. Het was niet nodig voor Nathan om hier in te grijpen.

Maar als je je afzijdig houdt op dit soort momenten maak je geen onderdeel uit van de groep die eventueel dat soort twijfels heeft en kan beïnvloeden. Had Nathan in dit geval ineens ingegrepen wanneer 91 toch veranderd zou worden was dit veel te opvallend geweest.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #804 Gepost op: 24-02-2020, 22:28:31 »
Maar als je je afzijdig houdt op dit soort momenten maak je geen onderdeel uit van de groep die eventueel dat soort twijfels heeft en kan beïnvloeden. Had Nathan in dit geval ineens ingegrepen wanneer 91 toch veranderd zou worden was dit veel te opvallend geweest.

Ja dat ben ik met je eens. Maar de vraag is, waarom verandert de groep die 91 niet? Kennelijk waren ze er zo van overtuigd dat die goed was dat ze alleen de laatste metingen hebben geprobeerd. Want Nathan zal het toch wel goed hebben gedaan...? Leonie is immers de mol!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #805 Gepost op: 24-02-2020, 22:34:34 »
Dan komt het er dus op neer dat Nathan zodanig het vertrouwen krijgt dat ie op posities komt waarin ie met minimaal mollen de opdrachten toch kan saboteren zonder dat ie zich verder met discussies als molposities of andere beslissingen hoeft te bemoeien. Dat vind ik enerzijds te mooi om waar te zijn en anderzijds lijkt het me ook erg saai voor Nathan als Mol.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #806 Gepost op: 24-02-2020, 22:36:02 »
Dan komt het er dus op neer dat Nathan zodanig het vertrouwen krijgt dat ie op posities komt waarin ie met minimaal mollen de opdrachten toch kan saboteren zonder dat ie zich verder met discussies als molposities of andere beslissingen hoeft te bemoeien. Dat vind ik enerzijds te mooi om waar te zijn en anderzijds lijkt het me ook erg saai voor Nathan als Mol.

Thee pot al vergeten? ;D

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #807 Gepost op: 24-02-2020, 22:37:28 »
Op "theepot" na dan, wat ie kennelijk niet aankon als Mol aan zijn lichaamstaal te zien. :P

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #808 Gepost op: 24-02-2020, 22:40:03 »
Op "theepot" na dan, wat ie kennelijk niet aankon als Mol aan zijn lichaamstaal te zien. :P

Vandaar natuurlijk dat ie het daarna wat rustiger aan doet, na thee pot was het wel ff genoeg met het gedurfd mollen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #809 Gepost op: 24-02-2020, 22:41:52 »
Ik hou het nog even bij Rob. ::tandpastasmiley::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #810 Gepost op: 24-02-2020, 22:49:26 »
Nathan

Met Leonie als eventuele opvolger

Buddy is echt uitgesloten nu en Mil zie ik meer als winnaar

De Robtunnel voelt te Freekerig. Je kan m niet uitsluiten maar geen goed gevoel bij. Volgens mij is hij ook de helft vd tijd aangeschoten  ::)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #811 Gepost op: 24-02-2020, 22:57:19 »
Dat hij die som geeft is idd opmerkelijk, dat ben ik met je eens.

Hij geeft niet de som, maar het product. De som zou zijn 7+3+3=13. Het product is 7x3x3=63.
En dat is inderdaad best wel opmerkelijk. Als Buddy de Mol is, eet Rob vast zijn hoed op!
 ;D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #812 Gepost op: 24-02-2020, 23:15:16 »
De Robtunnel voelt te Freekerig. Je kan m niet uitsluiten maar geen goed gevoel bij. Volgens mij is hij ook de helft vd tijd aangeschoten  ::)
Hij leek tot nu toe weinig verdacht in de groep... net als Dennis. 't is schijnbaar een goede dekmantel. :P

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #813 Gepost op: 24-02-2020, 23:16:25 »
Ik geef m geen ongelijk  ::wijn::

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #814 Gepost op: 25-02-2020, 03:06:19 »
Hier lijkt het het meest op een kruisje, maar het is lastig te bepalen. Het lijkt wel of Leonie van ketting wisselt. Volgende aflevering misschien beter te zien.

Dit is bewust zo gedragen. Een kruisje van vier pijltjes die wijzen naar niks. Bij 'volgende week' zag ik al dat het iets anders was.

Update:
Niet naar niks, maar naar haar.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2020, 14:11:43 door AvOgadrO »

Offline GeorgeisdeMol

  • Forumlid
  • @GeorgeisdeMol (Twitter)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #815 Gepost op: 25-02-2020, 07:40:24 »
Het is opvallend dat vorige week (en de weken ervoor) Rob bovenaan stond in de Poll en dat dit na één duidelijk naar Nathan verwijzende aflevering (alle acties / hints wezen hem aan als Mol) behoorlijk gewijzigd is.

Het lijkt op vorig jaar toen een grote groep rond deze tijd wisselde van Merel naar Sarah (inclusief ik zelf  :-X).

Ik hoop niet dat het weer zo’n situatie is. Ik neig er nu namelijk naar om Nathan op 1 te zetten en Rob op 2, maar wil niet weer in die val trappen  :o

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #816 Gepost op: 25-02-2020, 09:05:24 »
Het blijft spannend. Wat zou het een twist zijn als volgende aflevering Nathan EN Rob zouden afvallen  ::oink::

Zonder finalevrijstelling is die kans vrij groot. Buddy en Mil weten meer over Leonie.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #817 Gepost op: 25-02-2020, 12:20:05 »
Ik keer terug naar Mol Miljuschka. Heb geloof ik al twee keer de switch gemaakt van Nathan naar Miljuschka en andersom,  ;D, maar nu blijf ik bij haar.

De mooie muziekhint -naar Nathan- van Blip zette me juist weer op háár spoor, vooral vanwege de titel van het nummer, Rising Threat, en de naam van het spel,
Call of duty, Infinite Warfare.

Verder denk ik nu dat haar uiterst toepasselijke kledingkeuze geen toeval meer kan zijn (inmiddels bij vijf opdrachten, als ik goed heb geteld).
De camouflageblouse bij de laseropdracht spant wat mij betreft wel de kroon. Zo mooi bij de 'Infinite Warfare'.

Ook is zij inderdaad, zoals hier door onder anderen Tunneltelevisie is opgemerkt, de meest manipulatieve van het stel.

Tenslotte: door sommigen wordt geopperd dat Miljuschka niet zo lenig zou zijn als de anderen (lenigheid nodig bij lasergame). Ik denk dat wel eens reuze mee kan vallen. Haar jurkjeskeuze laat haar vaak breder (minder lenig daardoor?) lijken dan ze in werkelijkheid is. Misschien was ook dit wel een ingecalculeerde zet van haar...

Edit: typo
« Laatst bewerkt op: 25-02-2020, 19:33:28 door Marisa »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #818 Gepost op: 25-02-2020, 15:22:01 »
Is het al ooit voorgevallen dat de kandidaten massaal juist zaten en dit forum massaal fout zat? Dat zou eens iets nieuws kunnen zijn.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #819 Gepost op: 25-02-2020, 15:27:43 »
Is het al ooit voorgevallen dat de kandidaten massaal juist zaten en dit forum massaal fout zat? Dat zou eens iets nieuws kunnen zijn.

Spoiler: spoiler over Vlaamse mol (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 25-02-2020, 17:57:58 door D*N, Reden: spoiler verduidelijkt »