Poll

Wie is de Mol?

Buddy Vedder
39 (11.2%)
Miljuschka Witzenhausen
31 (8.9%)
Nathan Rutjes
88 (25.4%)
Rob Dekay
189 (54.5%)

Totaal aantal stemmen: 346

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 253982 keer)

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #920 Gepost op: 1-03-2020, 08:42:10 »
Ik blijf bij Rob. Ondanks de afspraken met Mil deed hij toch alleen maar Nathan, die hij vervolgens ook nog eens de kortste route gaf (terwijl juist hij de sportiefste is), zodat de andere 2 niet veel kans meer maakten op een goed geldbedrag. Bij doordraaien vond hij het blijkbaar allemaal niet zo belangrijk en schreef hij alleen maar lollige antwoorden op. En op de brug was hij ook weer lekker bezig met verwarring zaaien en was er niet te volgen wat hij bij zijn eigen kistje deed.
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #921 Gepost op: 1-03-2020, 09:31:54 »
Ik blijf bij Rob. Moest Nathan de mol zijn zou hij een geniale mol zijn (Jan 2.0).

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #922 Gepost op: 1-03-2020, 09:47:44 »
Ik blijf bij Rob. Ondanks de afspraken met Mil deed hij toch alleen maar Nathan, die hij vervolgens ook nog eens de kortste route gaf (terwijl juist hij de sportiefste is), zodat de andere 2 niet veel kans meer maakten op een goed geldbedrag. Bij doordraaien vond hij het blijkbaar allemaal niet zo belangrijk en schreef hij alleen maar lollige antwoorden op. En op de brug was hij ook weer lekker bezig met verwarring zaaien en was er niet te volgen wat hij bij zijn eigen kistje deed.
Dit. Het staat zo goed als vast.

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #923 Gepost op: 1-03-2020, 11:27:38 »
Rob
Nathan
Milouska
Buddy

Offline Alebbela

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #924 Gepost op: 1-03-2020, 11:35:41 »
Na deze afl toch misschien weer Mil...
1e opdracht compleet verknald, laatste opdracht was absoluut onmogelijk met maar 4 kandidaten.
Het enige wat mij echt van haar weghoud is het afvallen van Leonie...

Maar wie dan? Rob zou nog kunnen, maar ook die test bij afl 7...
Buddy geloof ik echt helemaal niet meer in.
Nathan kan nog, maar die haalt veels te veel geld binnen

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #925 Gepost op: 1-03-2020, 12:40:33 »
Na deze aflevering ben ik weer gaan twijfelen en neig ik toch meer naar Rob.
250 euro binnen fietsen in de laatste 30 seconden was totaal onnodig voor de totaal onverdachte mol Nathan. Als hij de mol is, snap ik deze keuze van hem daarom niet. Goodwill kweken in aflevering 8 hoeft niet meer. Hij kan het natuurlijk nog steeds zijn, Merel haalde ook onnodig geld binnen, maar ik verwacht van een totaal onverdachte mol eigenlijk dat hij naar hartenlust molt en ieder kansje grijpt om geld uit de pot te spelen in aflevering 8. Dit was zo'n kans, hij was ook nog eens alleen waardoor niemand kon zien wat hij deed en dan maakt hij hier niet ten volste gebruik van... als hij de mol is, zou ik dat jammer vinden. Ook speelde hij al eens onnodig 250 euro in de pot terwijl hij dat makkelijk niet had kunnen doen zonder verdacht te zijn. Dit twee keer doen vind ik wat veel worden voor een mol. Bij het terugkijken van deze opdracht zie ik Nathan ook niets doen wat ik echt verdacht vind verder, terwijl Rob toch de topsporter de kortste route laat fietsen.

Ook heb ik de brugopdracht opnieuw gekeken en daar vind ik Rob ook verdachter dan Nathan. Het is Nathan die uiteindelijk met het inzicht komt dat hij 3 kokers voor Rob heeft (weliswaar later dan had gekund want hij had al eerder gedeeld met Rob welke kokers hij had en welke bedragen zij moesten samenstellen, maar Rob leek totaal ontgaan te zijn dat Nathan de juiste combinatie aan kokers voor hem had). Ook had Rob toen hij hoorde welke kokers Nathan had de kennis om zowel kistje 150 als kistje 210 met de juiste kokers te vullen maar hij deed hier niets mee. Het lijkt ook alsof hij bewust informatie achterhoudt tijdens het overleg met Nathan. Tevens haalt hij Leo uit haar concentratie wanneer zij haar kokers opent en hij leek mee te gaan in een fout die Leo maakte met betrekking tot haar kokers. Al met al zie ik Rob alleen maar verwarring zaaien/niets bijdragen waar dat wel had gekund, terwijl het enige mogelijke verdachte wat ik Nathan zie doen is dat hij kokers voor Rob aanlevert die later niet de juiste combinatie blijken te zijn. Wederom verwacht ik meer van een totaal onverdachte mol. Verder vind ik het ook verdacht dat Rob maar op sleutelposities blijft staan... bij de fietsopdracht ook al en als we Nathan mogen geloven bood hij zich daar ook voor aan.

Ook mij viel verder de reactie van Nathan en Rob op Leonie's vertrek op. Rob reageerde nauwelijks terwijl je van een kandidaat toch wel opluchting zou verwachten omdat niet hij maar Leonie naar huis moet, al helemaal omdat zij zijn mol was. Ik zag verder ook niet echt dat hij in shock was in tegenstelling tot de overige kandidaten... onder wie Nathan, die nog het meeste in shock leek te zijn van iedereen. Dit zou overeenkomen met dat Leonie voor kandidaat Nathan een verdachte was.

Wat me wel niet helemaal lekker zit, is de laseropdracht. Daarbij was Nathan toch echt verdachter, al helemaal omdat hij rugnummer 3 droeg en de rest rugnummer 4. Maar ja.. er zijn ook sterke aanwijzingen naar dat het Rob was die een envelop heeft verwisseld bij Alles Kenners. Dus beide heren hebben mogelijk iets mols gedaan buiten het zicht van de kandidaten om en de montage probeert dus of Rob, of Nathan verdachter neer te zetten. Momenteel ga ik toch voor Rob als mol denk ik omdat ik hem qua acties toch verdachter vind. Mijn definitieve keuze stel ik nog even uit tot na aflevering 9, maar ik verwacht eigenlijk niet dat die nog om gaat slaan. Als geen enkele kandidaat in aflevering 9 Nathan als mol aanwijst (wat ik wel verwacht, zeker nadat hij als enige geld binnen fietste last minute), dan denk ik dat ik niet meer twijfel aan dat het Rob is.



« Laatst bewerkt op: 1-03-2020, 17:06:10 door Saskiaax95 »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #926 Gepost op: 1-03-2020, 13:08:10 »
Nathan

Ik ga lachen als hij straks gewoon wat agentjes geregeld heeft om te zorgen dat de rest niet binnenkwam en hij zelf wel. Das echt n leuke molactie

Op de brug heeft hij denk de boel in de war gegooid—-> weinig verdiend weer

En bij de draaitafel vond ik het weer verdacht dat hij als eerste mocht en opeens niet meer wist in welke envelop geld lag zodat Mil won

Bij executie zag ik handen voor t gezicht en toneel.

Ik blijf bij Nathan. Geen twijfels  ::trots::

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #927 Gepost op: 1-03-2020, 13:15:12 »
Ik moet nu wel echt een keuze maken, maar ik weet het nog steeds niet.... is het Nathan of Rob. In mijn ogen is Nathan meer betrokken geweest bij het (onnodig) binnen halen van geld. Dus voor mij nu een lichte voorsprong voor Rob. 60% Rob en 40% Nathan momenteel

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #928 Gepost op: 1-03-2020, 13:17:55 »
Mijn wensmol is nog steeds Nathan, Maar ik denk dat het Mil is. Rob zie ik wel in de finale, maar niet als mol. Maar wat een mooie ontknoping zullen we krijgen ::bravo::.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #929 Gepost op: 1-03-2020, 13:21:31 »
Als geen enkele kandidaat in aflevering 9 Nathan als mol aanwijst (wat ik wel verwacht, zeker nadat hij als enige geld binnen fietste last minute), dan denk ik dat ik niet meer twijfel aan dat het Rob is.

Hoewel ik ook meer Rob als mol zie denk ik wel dat de mogelijkheid bestaat dat in de finale niemand op de goede mol zit. De kandidaat die dan de minste fouten heeft wint dan. Dus dat is ook een optie.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #930 Gepost op: 1-03-2020, 13:28:18 »
Hoewel ik ook meer Rob als mol zie denk ik wel dat de mogelijkheid bestaat dat in de finale niemand op de goede mol zit. De kandidaat die dan de minste fouten heeft wint dan. Dus dat is ook een optie.

Het is een optie maar het is nog nooit eerder gebeurd en daarnaast heb ik op dit forum meermaals gelezen dat de regisseur dit geen wenselijke situatie vindt.
Als Nathan dus de mol is, verwacht ik daarom dat hij onderhand zich toch iets meer in de kijker speelt bij de overige kandidaten om zo'n situatie te voorkomen. Als enige 250 euro binnen fietsen in de laatste 30 seconden van een opdracht in aflevering 8 vind ik ook daarom niet bij een totaal onverdachte mol passen.

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #931 Gepost op: 1-03-2020, 13:31:27 »
ik switch naar Nathan

Rob is het sws niet ...kijk die reactie dan als Leo rood krijgt.  ::fluit::

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #932 Gepost op: 1-03-2020, 13:35:55 »
Het is een optie maar het is nog nooit eerder gebeurd en daarnaast heb ik op dit forum meermaals gelezen dat de regisseur dit geen wenselijke situatie vindt.
Als Nathan dus de mol is, verwacht ik daarom dat hij onderhand zich toch iets meer in de kijker speelt bij de overige kandidaten om zo'n situatie te voorkomen. Als enige 250 euro binnen fietsen in de laatste 30 seconden van een opdracht in aflevering 8 vind ik ook daarom niet bij een totaal onverdachte mol passen.

Klopt, alleen vind ik Rob ook verantwoordelijk voor die 250 euro. Hij lijkt Nathan wel perfect te sturen. Rob lijkt Nathan volledig te vertrouwen en omgekeerd lijkt dit ook zo te zijn.

Waar andere kandidaten wat twijfelen over Rob, vind ik het dus vreemd dat Nathan nog in het spel zit als Rob de mol zou zijn.. Ik denk Nathan, maar ik ga Buddy toch ook weer in overweging nemen  ::schaam::

Edit: al lijkt Nathan Rob wel niet te vertrouwen in de 3de opdracht...  ::rofl::

Maar dan denk ik even terug aan de vorige executie. Als Nathan daadwerkelijk Rob verdenkt, dan zou hij toch Rob de vrijstelling geven. Zo heeft hij zelf meer kans, maar dat doet hij niet. Hij lijkt dus Rob niet te verdenken? Kandidaat Nathan maakt vreemde sprongen in zijn verdenkingen..
« Laatst bewerkt op: 1-03-2020, 13:40:48 door Convans »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #933 Gepost op: 1-03-2020, 13:36:54 »
Nathan wil meteen fietsen.. die heeft voor obstakels gezorgd voor de anderen.  ;D

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #934 Gepost op: 1-03-2020, 13:50:42 »
Nathan is als we de beelden moeten geloven , totaal onverdacht. Waarom is het dan nodig om 250 euro binnen te halen? Zeker als we daarbij ook nog moeten geloven dat hij obstakels opwerpt voor de andere fietsers!

Ik zou nathan een topmol vinden, maar er zijn teveel zaken die hem voor mij toch een kandidaat maken.

Buddy geeft teveel informatie door aan mil en die informatie blijkt vaak ook nog te kloppen. Wat heeft een mol voor voordeel aan dit gedrag?  Voor mij de minst waarschijnlijke mol van de 4

Mil. Vanaf aflevering 1 hoog op mijn verdenkingslijst. Heel de serie door mooie non-verbale interactie met nathan ( is er iets tijdens de escape truck voorgevallen waardoor zij weten hoe het zit en dat van elkaar ook weten?).  Vaak sturend aanwezig, maar ook paar keer echt te passief voor een mol( hovercraft, brug) . Maar besefte ze al dat deze opdrachten toch in chaos zouden eindigen ?

Rob. Speelt steeds gestructureerd, geeft vaak prima informatie waar anderen mee verder kunnen. Maar toch blijft er een pad van vage, rare acties hem achtervolgen. Soms trekt hij anderen daarin mee en soms corrigeren ze hem. Escape truck, kleurwerk, porseleinkamer .  Tel daarbij op de geluidshint uit de leader en in het begin van deze aflevering en tevreden/Deventer en hij zou een goede mol zijn.

Mede door de reactie van rob na de executie van leonie en het feit dat hij geen acteur is, ga ik voorlopig nog steeds voor mil.  ( als het rob id, meteen gouden kalf geven )

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #935 Gepost op: 1-03-2020, 13:58:25 »
Nathan wil meteen fietsen.. die heeft voor obstakels gezorgd voor de anderen.  ;D
Goed gezien ...dat is de meest voor de hand liggende mol actie hier. Ik krijg wel scripted reality vibes bij dit scenario. Niet te zuinig ook.

Want Nathan die maar een paar woorden Mandarijn spreekt zou dan de locale popo kunnen mobiliseren, alleen om Leo en Bud te trollen. :P
« Laatst bewerkt op: 1-03-2020, 14:01:26 door Amethyst »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #936 Gepost op: 1-03-2020, 14:02:06 »
Nathan


Die 250 binnenfietsen had wel een extreem hoog mol=held gehalte. Ik ben het op zich wel eens met de kritiek want hij is al onverdacht maar dat slaat wellicht nu om als een blad in de wind want Leonie is eruit dus iedereen moet herbezinnen. Dan heeft hij zich met deze laatste glansrol wel in een pracht positie gemanouvreerd en hij zal onverdacht blijven, en penningmeester blijven..... daarin heeft hij al vele malen de sleutelrol gekregen en veel meer uit de pot gehouden dan de fooitjes van 250 die hij er als held heeft ingestopt.

Nathan moet het nu ook wel zijn want Leonie zette in op Rob (& Buddy). Die was er anders in gebleven want Buddy zette immers vol op haar in. Hij had niet eens de vraag of de mol een man of vrouw is goed.....

Maar over al die verdenkingen, hier ben ik het mee eens:
Mijn definitieve keuze stel ik nog even uit tot na aflevering 9, maar ik verwacht eigenlijk niet dat die nog om gaat slaan. Als geen enkele kandidaat in aflevering 9 Nathan als mol aanwijst (wat ik wel verwacht, zeker nadat hij als enige geld binnen fietste last minute), dan denk ik dat ik niet meer twijfel aan dat het Rob is.

Ik wacht de laatste aflevering ook af want het kwartje moet wel een keer gaan vallen. En mogelijk komt er nog die ene grote penningmeestertruc.....
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #937 Gepost op: 1-03-2020, 14:28:56 »
Na de exit van Leonie kan het voor mij alleen nog maar Nathan zijn!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #938 Gepost op: 1-03-2020, 14:58:20 »
Rob of Buddy.

Leonie eruit op Mil, Nathan haalt nu al voor de tweede keer als enige geld binnen.

Ik neig naar Buddy vanwege direct bewijs tegen Rob (theeservies) tegenover indirect bewijs tegen Buddy (vrijstellingsroute, verdenkingen). Daarnaast vind ik Buddy in de opdrachten sturender.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #939 Gepost op: 1-03-2020, 15:05:12 »
Leonie is eruit dus iedereen moet herbezinnen. Dan heeft hij zich met deze laatste glansrol wel in een pracht positie gemanouvreerd en hij zal onverdacht blijven, en penningmeester blijven..... daarin heeft hij al vele malen de sleutelrol gekregen en veel meer uit de pot gehouden dan de fooitjes van 250 die hij er als held heeft ingestopt.

Dit zou een verklaring kunnen zijn. Hij wist dat Leonie fout zat de vorige keer en groen had gekregen, dus kans is groot dat er héél veel tunnels gaan instorten de week erna.