Poll

Wie is de Mol?

Buddy Vedder
39 (11.2%)
Miljuschka Witzenhausen
31 (8.9%)
Nathan Rutjes
88 (25.4%)
Rob Dekay
189 (54.5%)

Totaal aantal stemmen: 346

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 253888 keer)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1140 Gepost op: 7-03-2020, 23:32:42 »
Hoezo is Nathan eigenlijk het meest verdacht bij de kijkers?  ::rofl::

Ik dacht na deze aflevering dat Rob ver boven de rest zou staan..

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1141 Gepost op: 7-03-2020, 23:33:47 »
Mee eens. Als hij de Mol is (en daar ga ik vanuit, al hou ik een heeeeeel klein beetje rekening met Buddy), dan was dit een uitermate zwak moment van hem. Tenzij het echt zo was dat iedereen op Leonie zat en de regie hem heeft ingefluisterd dat een finale waarbij niemand de Mol goed heeft echt niet kan en hij dus werd aangemoedigd om even heel duidelijk te mollen.
1750 euro in de pot stoppen alleen om onverdachter te worden zou nog veel zwakker zijn.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1142 Gepost op: 7-03-2020, 23:34:42 »
Hoezo is Nathan eigenlijk het meest verdacht bij de kijkers?  ::rofl::

Ik dacht na deze aflevering dat Rob ver boven de rest zou uitsteken..

Door dingen als dat hij als enige het rugnummer 3 had bij de laseropdracht en die morse code hint misschien?
Na aflevering 7 waarna beide mogelijke hints aan het licht kwamen schoot hij omhoog in de landelijke verdenkingen in ieder geval...

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1143 Gepost op: 7-03-2020, 23:36:53 »
Door dingen als dat hij als enige het rugnummer 3 had bij de laseropdracht en die morse code hint misschien?
Na aflevering 7 waarna beide mogelijke hints aan het licht kwamen schoot hij omhoog in de landelijke verdenkingen in ieder geval...

Ik hoop ook nog altijd op Nathan, maar de percentages op de site van wieisdemol.nl schrikken me wel wat af. Kans lijkt toch wel veel groter dat het gewoon Rob is.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1144 Gepost op: 7-03-2020, 23:43:02 »
Rob had het juiste bedrag moeten noemen. Dan had hij de anderen toch nog op een dwaalspoor kunnen zetten.

Of Rob heeft iedereen op het dwaalspoor gezet juist door het verkeerde bedrag te noemen. Nu zit iedereen op Rob terwijl hij het niet is.

Rob zit als enige op Buddy, die veel samen gedaan heeft met mol Mil. Dus meer vragen onbedoeld goed. Rob wordt winnaar  ::bravo::
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1145 Gepost op: 7-03-2020, 23:43:21 »
Hoezo is Nathan eigenlijk het meest verdacht bij de kijkers?  ::rofl::

Ik dacht na deze aflevering dat Rob ver boven de rest zou staan..
Hij scoort heel veel wensmol punten. Daardoor letten mensen op hem en schrijven verdachte dingen aan hem toe. Omdat ze hem verdachte dingen zien doen, letten ze op hem... Het is een zelfversterkend effect.

Het zou ook echt geniaal zijn als hij de mol is.

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1146 Gepost op: 8-03-2020, 00:19:03 »
Nog even deze aflevering verteren...
Rob.
Nee, toch Nathan met zijn sturend gedrag naar 6... zijn 2xX.., zijn stap opzij en klappen als het de finale blijkt te zijn...
Rob met 1600..
Even weer in Rothan modus.
« Laatst bewerkt op: 8-03-2020, 00:46:09 door Mosquito »
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1147 Gepost op: 8-03-2020, 00:24:58 »
1750 euro in de pot stoppen alleen om onverdachter te worden zou nog veel zwakker zijn.

Ja, dat is waar. Feitelijk dus een niet zo erg goed doordachte opdracht, want in deze fase kon de Mol makkelijk voor het blok worden gezet. Wat dan ook gebeurde. Buddy speelde het zeer scherp. Kennelijk wist hij dat de anderen ook al op Rob zaten en gokte hij erop dat hij de meeste kennis heeft en dus winnaar op punten wordt.

Het enige dat Rob nog had kunnen doen was blijven weigeren een bedrag te noemen. Tenslotte weigerde Buddy dat ook. Maar dan was het wel een beetje vervelend geworden. Zelden zo'n ontmaskerende scene gezien. Eigenlijk niet meer sinds Kees keihard werd uitgelachen door Paulien en Carolien.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1148 Gepost op: 8-03-2020, 00:34:08 »
Misschien schuift het niveau wel op in een richting die wij Molloten niet leuk vinden, maar sluit dit wel aan bij de doelgroep: gezinnen met kinderen. Als die het moeten kunnen begrijpen, dan is dit misschien wel nodig. Voor ons niet leuk, maar ja.
(Wij hebben vanaf morgen toch het superprogramma 'De Mol'!)

Dan zou je verwachten dat ze de uitleg van de opdrachten ook wat duidelijker zouden maken, geloof dat de meeste kijkers nu regelmatig geen idee hebben wat de bedoeling van een opdracht is (ik ook niet altijd trouwens) ☺️

Ik blijf bij Rob.
En als dat zo is, dan verwacht ik dat er volgende week genoeg leuke acties te zien zullen zijn.

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1149 Gepost op: 8-03-2020, 00:51:56 »
Misschien schuift het niveau wel op in een richting die wij Molloten niet leuk vinden, maar sluit dit wel aan bij de doelgroep: gezinnen met kinderen. Als die het moeten kunnen begrijpen, dan is dit misschien wel nodig. Voor ons niet leuk, maar ja.
(Wij hebben vanaf morgen toch het superprogramma 'De Mol'!)

Mee eens. Vind het drie keer niets.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1150 Gepost op: 8-03-2020, 00:55:27 »
Nathan ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1151 Gepost op: 8-03-2020, 00:59:10 »
Maar eigenlijk kan het Rob niet zijn. Dat zou funest zijn voor de aflevering van volgende week. Niemand valt van zijn stoel als iedereen op de mol zat. Ik zat lang in de Nathan / Rob tunnel, de ene keer meer in de ene, dan weer in de andere. Misschien moet ik het de Buddy / Nathan tunnel maken, maar een serieuze tunnel vinden in dit seizoen lijkt te moeilijk,
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1152 Gepost op: 8-03-2020, 00:59:34 »
Mee eens. Vind het drie keer niets.

Qua opdrachten vond ik het wederom een nogal matig seizoen. Niveau koekhappen.
Maar goed, het evaluatiedraadje komt nog wel. En ik ga me vanaf morgen lekker verliezen in de Vlaamse Mol.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1153 Gepost op: 8-03-2020, 01:03:34 »
Waarom zou Rob een slechte mol zijn vanwege de verdenkingen? De anderen zijn pas ná het vertrek van Leonie overgestapt op Rob als mol. Hij heeft het dus als mol gewoon goed gedaan.
Dat Nathan een briljante mol is, daar ben ik het niet mee eens. Hij had meer kunnen mollen. Hij werd toch niet verdacht.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1154 Gepost op: 8-03-2020, 01:08:13 »
Waarom zou Rob een slechte mol zijn vanwege de verdenkingen? De anderen zijn pas ná het vertrek van Leonie overgestapt op Rob als mol. Hij heeft het dus als mol gewoon goed gedaan.
Dat Nathan een briljante mol is, daar ben ik het niet mee eens. Hij had meer kunnen mollen. Hij werd toch niet verdacht.

Ja inderdaad, hij heeft toch compleet onnodig 1000 euro de pot in geknald als hij het is... en ik zou dat niet vergelijkbaar vinden met wat Merel deed, die haalde alleen onnodig individueel geld binnen bij opdrachten waarbij ze stiekem geld uit de pot hield. We kunnen met zekerheid zeggen dat Nathan dat niet gedaan kan hebben bij de opdrachten waarbij hij onnodig individueel geld verdiende (je zou over de fietsopdracht nog kunnen zeggen dat hij ook 550 euro had kunnen verdienen of dat hij misschien fietsen heeft verplaatst, maar waarom dan alsnog 250 euro binnen fietsen als niemand je toch verdenkt in de voorlaatste aflevering?).
Nathan zou ik nog steeds een prima mol vinden als hij het is, maar zeker niet de beste mol ooit.

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1155 Gepost op: 8-03-2020, 01:11:46 »
Waarom zou Rob een slechte mol zijn vanwege de verdenkingen? De anderen zijn pas ná het vertrek van Leonie overgestapt op Rob als mol. Hij heeft het dus als mol gewoon goed gedaan.
Dat Nathan een briljante mol is, daar ben ik het niet mee eens. Hij had meer kunnen mollen. Hij werd toch niet verdacht.

Mensen zouden hem een briljante Mol vinden vanwege zijn altijd positieve karakter, zijn persoonlijkheid. Dat contrasteert namelijk enorm met de rol van de Mol. Dat alleen maakt je echter niet automatisch een goede Mol. Een goede Mol ben je als je én goed (als in: zo sluw en slinks mogelijk) molt en alleen geld verdient wanneer het écht nodig is en je er simpelweg niet onderuit kunt. En dan het liefst ook nog zo een klein mogelijk bedrag mogelijk. Daar had Nathan beter kunnen scoren wat mij betreft, waarbij ik vooral op de fietsopdracht van vorige week en de wandeling in het park doel (en nog een of twee, maar die heb ik zo even niet paraat), al vind ik dat die laatste ergens ook nog wel uit te leggen is als mols, hoe paradoxaal dat ook klinkt. Ik stoor me dan ook enigszins aan eenieder die roept dat Nathan 'de meest briljante mol aller tijden zou zijn.' Nee, sorry. Dan sla ik een Milouska, George en Dennis een stuk hoger aan.  Aan de andere kant zijn er ook genoeg die slechter zijn hoor. Hij is wel een van mijn meest favoriete kandidaten aller tijden.

Als je weinig verdacht wordt ben je overigens ook niet automatisch een goede Mol. Je kunt namelijk ook weinig verdacht worden omdat je gewoon slecht molt, als in dat je te vaak onnodig geld verdient. Dan gaan natuurlijk vanzelf heel veel kandidaten je niet verdenken.
« Laatst bewerkt op: 8-03-2020, 01:20:29 door RICKDEMOL »
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1156 Gepost op: 8-03-2020, 06:39:30 »
Mijn reden om te switchen naar Rob zou zijn vanwege de finaleverdenkingen die doorgaans vertellen wie het is en de massale verdenking van dit forum die geloof ik altijd goed zit. Maar ik kan niet uit mijn tunnel geraken dus blijf ik er lekker in. Stort hij in dan stort hij in  ::rofl::

Nathan dus.

Hoezo is Nathan eigenlijk het meest verdacht bij de kijkers?  ::rofl::

Ik dacht na deze aflevering dat Rob ver boven de rest zou staan..

Heb het Nathan topic al vol gekalkt, misschien daarom? ;)

Offline Lythianc

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Pieter-Jan is en blijft de echte mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1157 Gepost op: 8-03-2020, 06:39:42 »
Waarom zou Rob een slechte mol zijn vanwege de verdenkingen? De anderen zijn pas ná het vertrek van Leonie overgestapt op Rob als mol. Hij heeft het dus als mol gewoon goed gedaan.
Dat Nathan een briljante mol is, daar ben ik het niet mee eens. Hij had meer kunnen mollen. Hij werd toch niet verdacht.

Helemaal mee eens, een mol die pas in de finale test voor het eerst als mol gekozen wordt is niks mis mee. Verder ook precies waarom ik Nathan totaal niet verdenk. Onnodig geld pakken kan best handig zijn soms, maar hij had het totaal niet nodig. Leuke kandidaat verder, maar ik geloof er niet zo in. Of ik hoop er gewoon vooral niet zo in, ik ben denk ik in de minderheid als ik zeg dat ik hem niet graag als mol zou zien, hoe leuk die gast ook is ::rofl::

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1158 Gepost op: 8-03-2020, 09:40:56 »
Nathan heeft nooit gezegd dat ie toen op Leonie zat. Hij leek zelfs het tegenovergestelde te suggereren.

Er werd inderdaad de indruk gewekt dat Nathan zuiver op Leonie zat, terwijl hij haar slechts meenam in zijn test. Zijn andere verdachte mochten we niet horen. Dat zal toen al Rob zijn geweest.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1159 Gepost op: 8-03-2020, 09:47:37 »
Er werd inderdaad de indruk gewekt dat Nathan zuiver op Leonie zat, terwijl hij haar slechts meenam in zijn test. Zijn andere verdachte mochten we niet horen. Dat zal toen al Rob zijn geweest.
Sorry Blip, ik had die post net gewist. Ik ben helemaal in de war nu, maar daar sta ik nog wel achter, ja. Als Nathan kandidaat is ...anders is het echt heel mooi geëdit door de regie. Complimenten voor de productie in dat laatste geval (Nathan = mol).