Poll

Wie is de Mol?

Buddy Vedder
39 (11.2%)
Miljuschka Witzenhausen
31 (8.9%)
Nathan Rutjes
88 (25.4%)
Rob Dekay
189 (54.5%)

Totaal aantal stemmen: 346

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 254156 keer)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1200 Gepost op: 8-03-2020, 19:42:08 »
+1

Ik blijf bij Miljuschka.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1201 Gepost op: 8-03-2020, 19:46:05 »
Het verbaast mij echt dat veel mensen hier denken dat de productie in aflevering negen duidelijk laat zien dat iedereen Rob verdenkt, om vervolgens in aflevering 10 te vertellen dat Rob de mol is. De productie wil verbazen en als daar voor nodig is verdenkingen in aflevering 9 vaag te houden, doen ze dat. Daarnaast durf ik op geen van de kandidaten 1:1 geld in te zetten....
Er zijn zoveel finales waarin beide finalisten op de mol zitten en ze dit ook laten zien. De enige reden dat mensen het nu ineens er "te dik bovenop" vinden liggen is omdat er een 3e finalist is. Maar in principe laten ze in de finale gewoon de echte verdenkingen zien, alleen in de seizoenen dat de winnaar of verliezer bekend maakten niet.

Als iemand anders de mol is, vind ik het juist raar dat de mol dan niet iemand anders verdenkt dan Rob om het spannender te maken.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1202 Gepost op: 8-03-2020, 20:20:32 »
Er zijn zoveel finales waarin beide finalisten op de mol zitten en ze dit ook laten zien. De enige reden dat mensen het nu ineens er "te dik bovenop" vinden liggen is omdat er een 3e finalist is. Maar in principe laten ze in de finale gewoon de echte verdenkingen zien, alleen in de seizoenen dat de winnaar of verliezer bekend maakten niet.

Als iemand anders de mol is, vind ik het juist raar dat de mol dan niet iemand anders verdenkt dan Rob om het spannender te maken.

Vanuit de 'Rob is de Mol'-hypothese vind ik het ook een nogal vreemde zet om hem Buddy te laten verdenken. Alsof Merel Niels zou hebben verdacht, Margriet Marlijn, Jan Olcay, Klaas Annemieke, Kees Carolien, Jon Vivienne, Patrick Soundos, Dennis Regina etc. Al die mollen zaten zonder uitzondering NIET op de minst verdachte. Voor het grote publiek is Buddy nu wél de minst verdachte van allemaal.
« Laatst bewerkt op: 8-03-2020, 20:25:10 door RICKDEMOL »
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1203 Gepost op: 8-03-2020, 20:24:24 »
Vanuit de 'Rob is de Mol'-hypothese vind ik het ook een nogal vreemde zet om hem Buddy te laten verdenken. Voor het grote publiek de minst verdachte van allemaal. Maar goed, dat hadden ze tijdens de opnames niet helemaal zeker kunnen weten vanzelf.

Het is ook een hele vreemde zet van Rob als hij een kandidaat is, want zijn maatje en kamergenoot Claes had hoogstwaarschijnlijk een tunnelvisie op Buddy en vloog er al in aflevering 6 uit... dit moet hij geweten hebben.
Ook Leo zat vermoedelijk hoofdzakelijk op Buddy en daar had Rob vanaf aflevering 7 een bondje mee.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1204 Gepost op: 8-03-2020, 20:24:50 »
Vanuit de 'Rob is de Mol'-hypothese vind ik het ook een nogal vreemde zet om hem Buddy te laten verdenken. Voor het grote publiek de minst verdachte van allemaal. Maar goed, dat hadden ze tijdens de opnames niet helemaal zeker kunnen weten vanzelf.
Dat wisten ze inderdaad op dat moment nog niet. Buddy was verder juist in opdracht 1 de enige die ook verdacht was door Rob te laten kiezen, terwijl hij zelf het juiste getal wist. Vanuit het idee dat ze na Leonie allemaal opnieuw moesten kiezen, vind ik Buddy dan juist de meest logisch keuze. Miljuschka deed verder eigenlijk niets fout deze aflevering, en een switch naar Nathan was helemaal ongeloofwaardig geweest aangezien Rob eerst nog zijn hoed zou opeten als hij de mol was ::rofl::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1205 Gepost op: 8-03-2020, 20:40:05 »
Vanuit de 'Rob is de Mol'-hypothese vind ik het ook een nogal vreemde zet om hem Buddy te laten verdenken. Alsof Merel Niels zou hebben verdacht, Margriet Marlijn, Jan Olcay, Klaas Annemieke, Kees Carolien, Jon Vivienne, Patrick Soundos, Dennis Regina etc. Al die mollen zaten zonder uitzondering NIET op de minst verdachte. Voor het grote publiek is Buddy nu wél de minst verdachte van allemaal.

Waaruit je dus zou kunnen concluderen dat Rob niet de Mol is, maar Buddy. In dat geval is Rob de winnaar, staat Nathan erbij als een boer die lacht met kiespijn en is Mil totally screwed! 
 ;D





PS: O zei Mil zelf 'screwed' in plaats van het f-woord? Nou, dan had ik dat verkeerd onthouden. Maar komt wel op hetzelfde neer.
« Laatst bewerkt op: 8-03-2020, 23:29:30 door Tunnelgraver »
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1206 Gepost op: 8-03-2020, 20:43:13 »
Dit heb je al vaker gezegd en dit klopt gewoonweg niet. Mil en Buddy hebben hem in eerdere afleveringen genoemd.

Ik bedoel dat ze bij de laatste vraag in de test ook daadwerkelijk zeggen dat Nathan de mol is. Dat is wat anders dan dat iemand gaat spreiden over meerdere kandidaten en bij sommige vragen Nathan meenemen.

Ik kan me overigens niet herinneren dat ik dat vaker heb gezegd maar het zou kunnen.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1207 Gepost op: 8-03-2020, 23:06:54 »
Ja, het zal ook gewoon Rob wel zijn. Maar het einde van de aflevering zit me niet lekker. Opeens die vólle bak op Rob, dat niet alleen benoemen, maar ook nog iedereen laten uitweiden over waaróm, met mogelijke molacties (die genoemd werd in de vrachtwagen sloeg natuurlijk nergens op met het argument 'ja, hee, en die man kan niet uit een vrachtwagen komen?' - dat kun je dan bij iedereen bij wie het niet lukte, zeggen): why? De productie heeft ons volgens mij énorm in de war gemonteerd dit seizoen, meer dan ooit, en dan ga je na zo'n samenzweerderig geproduceerd seizoen zó de spanning eruit halen nog voor de ontknoping? I don't buy it. Nergens voor nodig.

Tenzij ze alle drie Rob al wel wat langer serieuzer verdachten dan wij te zien kregen, en dan heeft de productie gewoon het aha-moment uitgesteld. Maar alsnog: waarom zo nadrukkelijk, op deze manier, vóór de ontknoping?
Ik deel de mening over het einde van de aflevering. De flashback focussen volledig op Rob. Dat is in lijn met de kandidaten verdenkingen (en ze kiezen bij de finale voor oprechte montage), maar zou je die montage niet iets meer balanceren als iemand anders de mol is?
Ik deel niet de mening over het in de war monteren. Dat valt toch best mee? De overgebleven kandidaten zaten deels (of zelfs voor een groot deel) op Leonie. De werkelijke mol is tot nu toe weinig verdacht door de kandidaten die al eerder afvielen, dus Nathan of Rob?


Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1208 Gepost op: 8-03-2020, 23:08:31 »
MILJUSCHKA
want in beeld.

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1209 Gepost op: 8-03-2020, 23:47:43 »
Dit, exact.

Ik moet er maar aan geloven en eindigen waar ik begon. Ik begon met in de pool Buddy winnaar, Mil verliezer en Rob mol in te vullen. Maar daarna overgestapt op Nathan als de geweldige Wensmol.

"Had ik maar" aan mijn eigen strategie vastgehouden, ik zit zo graag in mijn eigen tunnel. Dan had ik wel stijf bovenaan gestaan want voor het eerst in 20 jaar had ik ook alle afvallers goed  ::oink::

In de app wel altijd Rob ingevuld. Ik ook met mijn stricte regels..... ik kon na de theepot en vooral het vasthouden aan de ZV en bondjes die hij aanging niet meer bij Rob blijven.

Alleen nou 'begaat' Nathan nog grotere doodzondes door onverdacht te blijven en in een onbekeken situatie gewoon dik geld te pakken. Whyyyyy?

Zoveel zaken schreeuwen bij beiden nog om opheldering maar ik moet de keus nu maken dus dan maar weer terug bij het originele plan. Rob is de mol, Nathan slechts de wensmol  :-\\ :-[ :o ::zweet:: ::bloos::

 Nathan is ook mijn wensmol, dat was mijn eerste schot voor de boeg, daarna in de Rob tunnel gedoken en gebleven.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1210 Gepost op: 9-03-2020, 01:02:08 »
Ik blijf ook bij Mil. Ondanks dat het vreemd is dat ze niet wordt genoemd in de finale als mol.

Als Buddy het is, wat zelfs ook nog zou kunnen, heeft hij het geweldig gedaan.
Ook met Rob houd ik rekening, omdat het volkomen logisch lijkt dat hij de mol is.

Ik zou ze eigenlijk alle vier nog kunnen verdenken, nog steeds  ::rofl::, maar ik houd het toch bij Miljuschka.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1211 Gepost op: 9-03-2020, 06:56:11 »
Nathan. Ondanks dat alle kandidaten dan fout zitten.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1212 Gepost op: 9-03-2020, 10:47:36 »
Nathan
Frankje Lapi

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1213 Gepost op: 9-03-2020, 12:06:36 »
Mol: Rob.

Wensmol: Nathan.

Mogelijke verrassingsmol: Buddy. Áls er nog een twist komt, kan ik me niet voorstellen dat het iemand anders dan Buddy is. En heeft hij iedereen behalve Rob om de tuin geleid.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1214 Gepost op: 9-03-2020, 12:15:58 »
Ik blijf bij Nathan.

Het meest logische is dat het Rob is.

Buddy of Mil zou ik echt van mijn stoel vallen.  ;D

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1215 Gepost op: 9-03-2020, 12:38:46 »
Rob, maar ik hoop Nathan..
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1216 Gepost op: 9-03-2020, 13:45:28 »
Mogelijke verrassingsmol: Buddy. Áls er nog een twist komt, kan ik me niet voorstellen dat het iemand anders dan Buddy is. En heeft hij iedereen behalve Rob om de tuin geleid.


Het zou de enige manier zijn waarop dit seizoen met recht nog spectaculair mag worden genoemd.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1217 Gepost op: 9-03-2020, 14:36:47 »
Klein uitstapje gehad naar Rob maar het is toch Nathan. Ondanks een paar onlogische dingen.  :P

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1218 Gepost op: 9-03-2020, 14:49:56 »
Het zou de enige manier zijn waarop dit seizoen met recht nog spectaculair mag worden genoemd.

Dat heeft alles te maken met de torenhoge verwachtingen die de programmamakers hebben geschapen. Ik kijk zelf al te lang naar dit soort programma's om beloftes over 'spektakel' nog serieus te kunnen nemen. Expeditie Robinson heeft daar ook een handje van. Beloven elke week zonder blikken of blozen fantastische tv, maar zenden vervolgens doodleuk een aflevering uit die nog slaapverwekkender en voorspelbaarder is dan de vorige.

Maar ja, wat moeten ze dan? "Kijk vanavond ook weer naar een doorsnee aflevering van WIDM"? Zo staat het nu eenmaal niet in de marketingboeken. Ik ga de afleveringen zonder verwachtingen in, dan kan het alleen maar meevallen. Als Rob de mol is is hij niet de beste ooit, maar ook zeker niet de slechtste. Helemaal na productie-assistente Merel vorig jaar. Die overigens óók door de laatste drie kandidaten verdacht werd. Alleen viel Sinan als laatste af en hadden we geen finale met vier. De opzet met vier finalisten helpt wat dat betreft bepaald niet om de ontknoping een beetje spannend te houden.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1219 Gepost op: 9-03-2020, 14:57:51 »

Maar ja, wat moeten ze dan? "Kijk vanavond ook weer naar een doorsnee aflevering van WIDM"?
"Kijk vanavond naar een nieuwe aflevering van WIDM" doet wonderen ;). Iets fantastisch beloven en dan het niet krijgen is nou ook niet bepaald goeie marketing.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human