Auteur Topic: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen  (gelezen 167351 keer)

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #220 Gepost op: 28-01-2020, 17:01:57 »
Ik bedacht me even een hint voor de Buddy-tunnel. Hij zegt: "We hebben 1500 euro! We hebben nog nooit..." Met andere woorden, volgens Buddy zijn ze 'Welvarend'.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #221 Gepost op: 28-01-2020, 18:33:07 »
Alle afleveringstitels even uitgelegd vanuit China Perspectief:

-Afgeschermd, China heeft vele dingen die bestempeld worden als negatief of niet gepast. Ofwel illegaal
 verklaard of "afgeschermd"

-Tegendraads, In China zijn veel normale dingen in ons leven compleet anders. Of China staat er ook wel
 om bekend dat ze nogal eigenwijs kunnen zijn.

-Welvarend, Moet ik deze uitleggen?
  China heeft een van de grootste economieën op aarde
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #222 Gepost op: 29-01-2020, 11:20:08 »
Mag ik je laatste noot nuanceren, met alle respect overigens voor ieders theorie  ;) China heeft lang een van de meest groeiende economieën, maar daarmee is het nog geen welvarend land...

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #223 Gepost op: 29-01-2020, 11:24:47 »
Er is een youtube video van Siem, die de Lao Tse spreuken heeft geanalyseerd en komt tot:

WIDM NO NINE

In datzelfde filmpje laat hij zien dat er in widm serie 19 een officiële hint was waarin de identiteit  van Jan als  mol werd onthuld, namelijk:

WIDM WW JAN

Dit was nieuw voor mij.

En gaf mij het idee voor de waarschijnlijk juiste oplossing van de spreuken, namelijk:
WIDM NN ONIE, waarbij NN de onbekende ontbreken letters zijn! (NN = Nomen Nescio)

Vul maar in:
WIDM LE ONIE

De makers van het programma wilden het blijkbaar dit keer niet te gemakkelijk maken door de naam voluit te geven.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #224 Gepost op: 29-01-2020, 12:36:35 »
Het lijkt mij logischer om de letters aan te houden die we daadwerkelijk hebben. NO NINE zou dan kunnen wijzen op de 9e persoon in de leader (Miljouschka) of de negende op de groepsfoto (Rob). Of de negende kandidaat die tijdens die opdracht bij Rik aankwam (ook Rob).
« Laatst bewerkt op: 29-01-2020, 12:42:34 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #225 Gepost op: 29-01-2020, 12:54:06 »
Ik ben zo iemand die al 21 jaar kijkt maar alles van afgelopen jaren vergeet. Dus alvast sorry daarvoor...  :)

Was het niet in Mexico dat het getal 8 qua taal met Mol in verband kon worden gebracht?

Dan vond ik het opvallend dat Nathan het in afl.3 tijdens 'theepot' had over "een 8 met een hoed op" toen hij een chinees karakter omschreef. Hij was vlak daarvoor in de uitzending met een zwarte hoed op te zien (nog geen zin om screenshots te maken). Omdat ik Nathan in het vizier heb als (wens)mol zou ik dat een subtiele vinden in het kaden van terugblikken op vorige seizoenen...

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #226 Gepost op: 29-01-2020, 14:03:18 »
Het lijkt mij logischer om de letters aan te houden die we daadwerkelijk hebben. NO NINE zou dan kunnen wijzen op de 9e persoon in de leader (Miljouschka) of de negende op de groepsfoto (Rob). Of de negende kandidaat die tijdens die opdracht bij Rik aankwam (ook Rob).
Mij ook. Het zou ook naar Leonie of Claes kunnen wijzen.

Leonie werd als 9e kandidaat bekend gemaakt.

Claes kwam in aflevering 1 als 9e kandidaat in beeld*


(er zitten biechten van een heel aantal kandidaten voordat de eerste kandaat, Tina, bij Rik aan komt lopen.. Jaike is de laatste kandidaat die in beeld komt)

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #227 Gepost op: 29-01-2020, 16:34:25 »
Het lijkt mij logischer om de letters aan te houden die we daadwerkelijk hebben. NO NINE zou dan kunnen wijzen op de 9e persoon in de leader (Miljouschka) of de negende op de groepsfoto (Rob). Of de negende kandidaat die tijdens die opdracht bij Rik aankwam (ook Rob).
Dat dacht ik eerst ook.
Maar waarom in het Engels? Beetje vreemde, want widm is Nederlands.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #228 Gepost op: 29-01-2020, 16:36:19 »
Ik denk dat volgend jaar Nonnie de Graaff meedoet.

 ::jaja::

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #229 Gepost op: 29-01-2020, 16:47:24 »
Even een heel andere insteek. Wat als "no nine" betekent: "niet negen". We zijn in China. Hoe vaak heb ik kandidaten al niet horen zeggen : "ik heb het briefje (met chinese tekens) verkeerd om".  Draai nummer 9 om, dan is het nummer 6. Ik schop hem er alvast in (om in voetbaltermen te blijven) : Nathan voetbalde vaak met rugnummer 6.

Oké ik geef toe : Nathan is mijn mol en als hier een hint in zit, wil ik graag dat hij naar hem wijst. Aan de andere kant, als een hint naar zoveel kandidaten wijst als tot nu toe geopperd, is het geen hint, óf is de juiste oplossing niet gevonden.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #230 Gepost op: 29-01-2020, 16:51:16 »
Volgens mij is Leonie de enige die de briefjes op de kop hield. Bij de openingsopdracht en bij de theekopjes. Als 6 aan Leonie te koppelen valt, wordt de hint een stuk sterker.

(ik mag aannemen dat de mol zelf hint op dingen op de kop te zien)
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #231 Gepost op: 29-01-2020, 19:06:27 »
Nog niet eerder gelezen hier:

Mil heeft een t-shirt met "1976".

In de leader is Mil in spiegelbeeld te zien, want het getal is gespiegeld.

Offline PeBomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #232 Gepost op: 29-01-2020, 19:13:21 »
Het lijkt mij logischer om de letters aan te houden die we daadwerkelijk hebben. NO NINE zou dan kunnen wijzen op de 9e persoon in de leader (Miljouschka) of de negende op de groepsfoto (Rob). Of de negende kandidaat die tijdens die opdracht bij Rik aankwam (ook Rob).
In eerdere seizoenen werden de kandidaten wel eens op leeftijd of geboortedatum gerangschikt. Rob is als 9e geboren.

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #233 Gepost op: 29-01-2020, 22:19:08 »
Nog niet eerder gelezen hier:

Mil heeft een t-shirt met "1976".

In de leader is Mil in spiegelbeeld te zien, want het getal is gespiegeld.

Goed gevonden!

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #234 Gepost op: 30-01-2020, 02:36:14 »
Zou WIDM NO 9 kunnen verwijzen naar seizoen 9?
In 2009 verwees de mol met diverse anagrammen naar zichzelf.

Wellicht wordt hiermee aangegeven dat de mol dit seizoen ook met letterkeer speelt.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #235 Gepost op: 30-01-2020, 09:24:17 »
Zou WIDM NO 9 kunnen verwijzen naar seizoen 9?
In 2009 verwees de mol met diverse anagrammen naar zichzelf.

Wellicht wordt hiermee aangegeven dat de mol dit seizoen ook met letterkeer speelt.

Die zou ik veel leuker vinden  ::ok::

Online annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #236 Gepost op: 30-01-2020, 11:22:38 »
of WIDM no 9 verwijst naar de chinese numerologie? En is de mol daarom een man?

Negen 9 九
Soort Geluksgetal
Reden Oneven getallen zijn mannelijk en omdat 9 het hoogste oneven getal is met slechts een cijfer, symboliseert het ultieme mannelijkheid. Negen is daarmee het getal van de keizer. Het wordt ook als iets hemels gezien, omdat de keizer aangesteld is door de hemel en de hemel negen lagen heeft. Ook klinkt het vergelijkbaar als het woord voor "lang" in "lang leven" en is daarmee populair voor huwelijken.

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #237 Gepost op: 30-01-2020, 11:23:09 »
Laatste seconde van de leader.

Mil (in spiegelbeeld) als nummer negen, dan de letters MOL?, Wie is de mol, en als tiende Nathan, en dan de groepsfoto.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #238 Gepost op: 30-01-2020, 13:21:47 »
Persoonlijk verwacht ik dat heel 'WIDMNONINE' gewoon toeval is. Het gaat om de 20e letters uit de wijsheden van Lao Tsu toch? Het lijkt me dat die citaten zijn uitgezocht op toepasselijkheid bij WIDM en het wijsheid/geluk-thema, niet per se op wat precies de 20e letter was. Vergeet niet dat behalve misschien de W, de rest van de letters gewoon veel voorkomt en makkelijk in anagrammen te stoppen is - weet ik uit scrabble-ervaring ;)

ik heb de laatste jaren overigens wel gekkere dingen als hint uitgelegd zien worden, maar op een gegeven moment kan het allemaal net zo goed toeval zijn dus heb je er niet zo veel aan van tevoren.
...óf niet!

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #239 Gepost op: 31-01-2020, 20:32:06 »
Nummer 9 is ook een geluksnummer, misschien heeft de mol in het begin voor de geluk-poort gekozen

https://www.travelchinaguide.com/intro/lucky-number9.htm