Auteur Topic: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen  (gelezen 167496 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #340 Gepost op: 5-02-2020, 22:17:34 »
Wauw ik ben echt fan van deze hint ::oink::

Ik ben op t moment een noodtunneltje aan t graven richting Rob  ::rofl::

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #341 Gepost op: 5-02-2020, 22:18:25 »

Ik ben op t moment een noodtunneltje aan t graven richting Rob  ::rofl::

Ik had Nathan op 1, Rob op 2, de rest op plek 7 ::rofl::

Maar Rob stijgt wel en gaat zo naar 1 ::regenboog::

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #342 Gepost op: 5-02-2020, 23:22:33 »
Mogelijke afleveringstitelhint naar Rob:

In afl tegendraads draagt iedereen dezelfde kleding als op de “executiefoto” die je aan t eind altijd ziet.

Behalve Rob .. tegendraads?

Ehm Johan heeft toch ook echt wat anders aan volgens mij.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #343 Gepost op: 5-02-2020, 23:24:55 »
Ehm Johan heeft toch ook echt wat anders aan volgens mij.

Nee hoor.. alleen n hoed op tegen de zon in de afl  ;)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #344 Gepost op: 5-02-2020, 23:38:54 »
Op de ene foto oogt zijn shirt roze, en zijn de vlekken minder zichtbaar , maar idd bij de aflevering zelf is het inderdaad zelfde shirt

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #345 Gepost op: 5-02-2020, 23:41:03 »
Op de ene foto oogt zijn shirt roze, en zijn de vlekken minder zichtbaar , maar idd bij de aflevering zelf is het inderdaad zelfde shirt
Ja i know.. daarom post ik t  :D

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #346 Gepost op: 6-02-2020, 01:04:08 »
Het valt me op dat er bij sommige opdrachten stukken tussen haakjes staan. Zo had je in de laatste aflevering een opdracht "Verkeer(d)" en eerder hadden we "Lijn(ver)diensten". Zou het niet zijn dat we iets moeten met de tekens tussen haakjes?

Zo kun je met V E R D de achternaam maken van Buddy Vedder... Wellicht komen er nog meer letters tussen haakjes bij binnenkort?

Heb even gekeken, van 2015 tot dit jaartal zijn er verder nooit haakjes gebruikt in titels van opdrachten, dit jaar al twee keer tot zover...

Edit: middenvelder zou ook nog kunnen. Nathan rutjes was middenvelder. Zou het wellicht iets cryptischer maken..

Dit is een goede!

Online klakske

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #347 Gepost op: 6-02-2020, 13:29:01 »
Vraag die bij mij bleef hangen: waarom zou een programma als widm überhaupt nationale naambekendheid geven aan afhaal chinees Nam Kee ( met volledig adres) maar dan met een negatieve insteek? (Johan in taxi 'ik word daar afgesnauwd')?
Als je met Kee (vriend volgens site Nam Kee maar bijnaam voor chinees in oost Indië volgens woordenboek) aan de slag gaat kan je alvast een heleboel al dan niet toevallige sporen op.
Chinese karakters zijn deels fonetisch...en we hebben een Rob De Kay...met teveel mogelijke associaties om hier op te lijsten.
Vb lao tse = oude meester of scramble eerste oude m = Deborah = scramble ha de Rob.
Kennis is macht = 2010 = Kim Pieters = Kee m spirit  maar kan ook verwijzen naar priest (zie hints widm 2013) met opvallende gelijkenis naar opening 2020 met 10 wijze teksten.
2013 = officiële mol Kees Tol hint naar fonetische case/Kees....hebben we hier weer zo'n Kee slot of Kee's lot?
Interessante scramble is ook Rob De Kay naar keyboard....verder te onderzoeken?
En dan hebben we nog een Kruimeltje 1en 2 (net als widm 1 en 20 opgenomen met 20 jaar interval) , met jaja, Kim Pieters en muziek van onze Kee waarin alles kan, en met de hoed van slechterik Lefty....en vriendjes keessie  (Kee zi?), Spijker en Brammetje? (Zie escape proef en busrit over DJ Bram) .... Wonderlijke associaties maar vrees teveel van het goede.  Mogelijk dwaalspoor naar kleinste kruimeltje Buddy die rol van de rover speelde in goede en slechte tijden? Met de (verd) als mogelijke start naar vriend of toch naar de getatoeëerde tevreden de venter uit Deventer?  Die afhaal chinees ging alvast met mijn fantasie aan de haal....misschien had ik dit toch beter gepost bij nutteloze hints 😄

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #348 Gepost op: 6-02-2020, 14:01:50 »
24Kitchen -----> 24K?

Offline IDM

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #349 Gepost op: 6-02-2020, 23:46:39 »
Ik ben het met de ij-telling eens, bij kruiswoordpuzzels vul je ook altijd 1 vakje met ij, bij het invullen van bijvoorbeeld scrabble-help puzzlewoordenhelp met een vast aantal letters moet je de y gebruiken met als enige reden dat ons qwerty toetsenbord geen ij toets heeft, wat er eigenlijk wel op zou moeten voor het nl taalgebied.

ik kom dan op het eerste gezicht op WINNAAR ID D, een winnaarhint op doodlopend spoor.
Redeneren naar iemand toe ga ik niet doen. Te ver gezocht allemaal. Wat mij betreft gaat deze speurtocht een dovende nachtkaars worden...

Met al die hysterische straten en winkeltjes in China zit ik maar te letten op een neonverlichting van een letter of teken of wat dan ook.
WIDM IN NEON. Zou ook leuk uit te leggen zijn, maar ik ben ipv hysterische kleuren ook bang voor die dovende nachtkaars...
Laten we jabberen.

Online missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #350 Gepost op: 7-02-2020, 09:36:44 »
In de leader is een telefoon te zien met daarop de tijd 18:10. Als je op seconde 18 kijkt van de leader zie je Claes in beeld. Als je op seconden 10 kijkt zie je een zwarte vrijstelling(?) met daarop "mol" in beeld.

Kan ook slaan op 18 oktober 2013..WIDM wint de Gouden Televizier-Ring, na zes keer eerder al genomineerd geweest te zijn.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2020, 11:19:43 door Heinz, Reden: Citaat hersteld »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #351 Gepost op: 8-02-2020, 04:32:18 »
Kan ook slaan op 18 oktober 2013..WIDM wint de Gouden Televizier-Ring, na zes keer eerder al genomineerd geweest te zijn.

Wow, dat vind ik echt fantastisch als geloofwaardig klinken. Ze hebben aangegeven speurdingetjes erin te stoppen vanwege het jubileumjaar die niets met de mol te maken hebben. Dit zo heel goed zoiets kunnen zijn!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #352 Gepost op: 8-02-2020, 11:01:44 »
Die was hier wel al lang voorbij gekomen hoor.

Lijkt me ook de meest geloofwaardige

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #353 Gepost op: 8-02-2020, 20:47:38 »
Aangeraakt


Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #354 Gepost op: 8-02-2020, 20:49:14 »
Voetbalstadion aan 't begin van de aflevering? Heb niet geregistreerd of 't voetbal was of een andere sport.

Offline ZwarteMol

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #355 Gepost op: 8-02-2020, 21:44:17 »
De mooiste hint vind ik hier dat Claes komt aanlopen met het vraagteken :
" Ik heb hem " ...

Offline Steen

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #356 Gepost op: 8-02-2020, 22:13:46 »
Wikipedia:

In Japan, waar de NES-console al twee jaar als Family Computer werd verkocht, verscheen Super Mario Bros op 13 september 1985 en in Europa op 15 mei 1987.

1985: geboortejaar Mil
1987: geboortejaar Rob

Offline MolstopperNL

  • Forumlid
  • Ik ben de mol. Ik ben de mol.
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #357 Gepost op: 8-02-2020, 22:26:38 »
Wikipedia:

In Japan, waar de NES-console al twee jaar als Family Computer werd verkocht, verscheen Super Mario Bros op 13 september 1985 en in Europa op 15 mei 1987.

1985: geboortejaar Mil
1987: geboortejaar Rob

Dit klopt, echter was het spel dat gespeeld werd Super Mario World dat in 1990 uitkwam in Japan. 1992 in Europa

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #358 Gepost op: 8-02-2020, 22:33:23 »
Ervan uitgaande dat de afleveringstitels naar de Mol verwijzen zou ik het flauw vinden als het een hint zou zijn die naar meerdere personen zou kunnen verwijzen. Johan raakte namelijk bij de eerste opdracht ook iets aan (dat hij er uit is vind ik in dezen niet relevant). Uiteraard kan iedereen met zijn of haar Mol in het achterhoofd ergens wel iets vinden waardoor de afleveringstitel naar zijn of haar Mol verwijst, maar hopelijk zal de echte, daadwerkelijke hint uiteindelijk slechts naar de Mol en naar niemand anders kunnen verwijzen. Vergelijk het met een geboortejaar als hint naar de Mol terwijl er tevens een andere kandidaat is die in hetzelfde jaar als de Mol geboren is. Zou ik ook erg flauw vinden (was dat niet zo in 2013, of bleek '82' toen geen hint te zijn?)

Dus prima als 'Aangeraakt' naar Nathan verwijst, maar dan graag wel op een andere manier.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #359 Gepost op: 8-02-2020, 22:37:22 »
Ervan uitgaande dat de afleveringstitels naar de Mol verwijzen zou ik het flauw vinden als het een hint zou zijn die naar meerdere personen zou kunnen verwijzen...
In het verleden zijn er afleveringstitels geweest, en bijbehorende uitleg, die op meerdere personen sloeg. De mol was dan iemand uit die groep. Weet zo snel niet een concreet voorbeeld.