Auteur Topic: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen  (gelezen 167520 keer)

Offline Molleck

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #300 Gepost op: 2-02-2020, 08:49:59 »
...
Verwijzing naar de sleutels van aflevering 1. KAN NIET ANDERS!!!

Ik heb het al ergens anders geplaatst, maar het hoort meer in dit topic thuis en zou de hint alleen maar kunnen versterken:

Al vanaf aflevering 1 zit ik met de gedachte dat de sleutels met de jaartallen eraan van opdracht 1 in afl1, misschien wel als hint gebruikt kan zijn. Het is namelijk een jubileumjaar, een jaartal hangen aan sleutels is heel random (waarom niet gewoon 1,2,3,etc?) als er verder geen betekenis aan hangt die met de opdracht te maken heeft.. ???

Nu hebben we de beelden van een os en konijn die duidelijk naar voren komen, die gelinkt zouden kunnen worden met een jaartal (chinese jaren). Naar geboortejaar wijzen lijkt me te simpel als hint.. dat doen ze echt niet meer.

Wat nou als de mol in aflevering 1 een sleutel gekozen heeft met een jaartal die ook te linken is met de os / konijn? Hoe, weet ik niet, maar toch krijg ik het gevoel dat we hier iets over te horen krijgen in aflevering 10. ::vergroot::

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #301 Gepost op: 2-02-2020, 08:51:44 »
Er is ook. een 'theorie' dat die sleutels nog gebruikt gaan worden. Misschien volgende week wel, bij die opdracht met televisies met beelden van vorige seizoenen?

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #302 Gepost op: 2-02-2020, 09:11:49 »

Edit:
Om iets anders op tafel te gooien, viel het mij op dat dit de tweede opdracht is met een titel die tussen haakjes gebruikt.

(ver) & (d)

in Lijn(ver)diensten
en Verkeer(d)

...nog 1 x (de) in komende afleveringen om vedder te maken?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #303 Gepost op: 2-02-2020, 09:23:08 »
Zou de titel 'Misleid' niet kunnen slaan op bijvoorbeeld Rob, die kennelijk de kandidaten mis leidt? Hij gaf blijkbaar de volgorde anders door dan op het kaartje stond.

Edit: ik zie nu dat dit in het afleveringtopic al is besproken. Zo verwarrend allemaal.
« Laatst bewerkt op: 2-02-2020, 09:24:40 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #304 Gepost op: 2-02-2020, 10:45:27 »
IJ is een klank die bestaat uit twee letters, die je ook los van elkaar kunt gebruiken en die dus in niet onlosmakelijk verbonden zijn. CH beschouwen we ook niet als één letter.

Over de hint. Ik neig naar WIDM NO NINE om de simpele reden dat die niet eenduidig is. Numero 9. Niet 9. Hij is nog voor interpretatie vatbaar en dat lijkt me belangrijk voor iets dat je in aflevering 1 weggeeft.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #305 Gepost op: 2-02-2020, 14:00:09 »
Op dit kaartje staan de seizoenen 09, 13 en 14 Omgerekend naar letters

14 - N
09 - I
13 - M

Nathan is mol

 ;D :P

Offline Molleck

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #306 Gepost op: 2-02-2020, 14:02:21 »
WIDM NO 9 kan ook verwijzen naar seizoen 9 = 2009 = jaar van de OS   :)

Iets met alle hints bij elkaar optellen / aan elkaar linken en dan nog de link naar de mol van dit seizoen maken  ::vergroot::

Offline Molleck

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #307 Gepost op: 2-02-2020, 14:03:38 »
Op dit kaartje staan de seizoenen 09, 13 en 14 Omgerekend naar letters

14 - N
09 - I
13 - M

Nathan is mol

 ;D :P
Ook leuk gevonden  ::ok::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #308 Gepost op: 2-02-2020, 14:37:00 »
Vinden we trouwens die locke and key reclame echt niks dan? Want het is best opvallend. Teruggespoeld klinkt de tekst echt alsof het voor ons bedoeld was.

Kennis is een schat ... maar oefening is de sleutel. Vind de sleutel en word beloond. Maar wees voorzichtig wat je ontgrendelt. Veel geluk en wijsheid.


Het is een jubileumjaar. Misschien doen ze echt wat nieuws nu en is dit de stem van de mol  ::spook::


Offline Molleck

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #309 Gepost op: 2-02-2020, 15:14:33 »
Vinden we trouwens die locke and key reclame echt niks dan? Want het is best opvallend. Teruggespoeld klinkt de tekst echt alsof het voor ons bedoeld was.

Kennis is een schat ... maar oefening is de sleutel. Vind de sleutel en word beloond. Maar wees voorzichtig wat je ontgrendelt. Veel geluk en wijsheid.


Het is een jubileumjaar. Misschien doen ze echt wat nieuws nu en is dit de stem van de mol  ::spook::

Heeft iemand deze reclame ook nog op een ánder moment voorbij zien komen dan voordat WIDM begon?

Want zo niet, dan neig ik er ook echt naar om te denken dat het misschien voor niet-molkijkers gewoon een teaser voor de Netflix serie is en voor ons mol-kijkers een hint over de mol in gestopt is of zoals jij zegt; wellicht zelfs door de mol is ingesproken (dit zou ik wel heel nice vinden  ::jaja:: )

Als deze reclame al meerdere keren daarvoor ook voorbij is gekomen dan is de link naar WIDM zwakker denk ik..

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #310 Gepost op: 2-02-2020, 15:20:59 »
Hij is nergens terug te vinden

Als het puur voor de serie zou zijn zou het niet nederlands zijn ingesproken aangezien het een engelstalige serie is. Ook de inhoud van de tekst slaat erg op widm

Zou echt heel tof zijn als dit de stem vd mol is.. en ik hoor natuurlijk mijn mol er in  ::hypocriet::

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #311 Gepost op: 2-02-2020, 15:37:09 »
Ik heb even de trailer van de serie bekeken en die tekst lijkt toch echt gewoon daarop te slaan. Geloof dat iemand dit al eerder had geopperd, maar vermoed dat dit een reclame is van de Nederlandse Netflix-afdeling, en dat die expres de reclame zo hebben vormgegeven en hebben ingekocht in het blok voor WIDM om zo de aandacht van Nederlandse WIDM-kijkers te krijgen. Er gaat echt geen hint in zitten, want dat zou betekenen dat er mensen bij Netflix weten wie de mol is.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #312 Gepost op: 2-02-2020, 15:47:54 »
Er gaat echt geen hint in zitten, want dat zou betekenen dat er mensen bij Netflix weten wie de mol is.

Hoeft niet hoor. Gewoon kwestie van een gesproken boodschap opsturen .. niemand hoeft daarbij te zeggen wie de mol is.

Maar lees dat het op meerdere plekken nu te zien was dus het zal wel niks zijn

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #313 Gepost op: 2-02-2020, 16:10:53 »
In de eerste biecht van Rob in aflevering 1 zegt Rob (over de openingsscène)
‘k moet lopen (‘k moet lopen)
Anagram: molteken (houd je jammer genoeg wel letters over)
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #314 Gepost op: 2-02-2020, 21:03:44 »
Op dit kaartje staan de seizoenen 09, 13 en 14 Omgerekend naar letters

14 - N
09 - I
13 - M

Nathan is mol

 ;D :P

Hebben we nog meer kaartjes van de verkeer(d) opdracht? Ik gok ook op hints met oude jaartallen/ mollen etc en dat die naar mol 2020 leiden. Mooi gevonden, ook als deze in volgorde blijft staan: I(k) M(ol) N(Athan)
Meer L

Offline Sanne97

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • molerige mollooten mollen meer
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #315 Gepost op: 2-02-2020, 21:11:12 »
oke ik vind dit dus een goede plek voor deze opmerking (misschien hint) die zich afspeelde direct na het gesprek in de bus (voor de test). Het geluidsfragment lijkt namelijk verdomd veel (qua tonen) op de melodie van het refrein een liedje van ABBA (one of us).
Er missen dan wel een paar noten in het fragment, maar dat kan ook expres gedaan zijn...
Ik weet niet zo goed op wie dit moet hinten, ik denk Buddy(zanger/acteur) of Claes(geboren in Denemarken). Maar dat heeft ergens ook geen logica, want ABBA is een Zweedse groep en hun liedjes worden gebruikt voor musicals... wat vinden jullie?
"niets is wat het lijkt"

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #316 Gepost op: 3-02-2020, 00:11:16 »
Kennis is een schat ... maar oefening is de sleutel. Vind de sleutel en word beloond. Maar wees voorzichtig wat je ontgrendelt. Veel geluk en wijsheid.




Er mist een woord.
Maar wees voorzichtig  MET  wat je ontgrendelt.
« Laatst bewerkt op: 3-02-2020, 20:22:36 door Daisy, Reden: Citaat gefixed »

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #317 Gepost op: 3-02-2020, 00:45:39 »
Misleid = Milouska. Mis als in vrouw en zij mocht iedereen leiden na hun parkeer plek. Daarnaast zou Buddy misschien juist bij de gewone auto's willen en Nathan hebben misleid.

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #318 Gepost op: 3-02-2020, 15:52:34 »
Heeft iemand deze reclame ook nog op een ánder moment voorbij zien komen dan voordat WIDM begon?

Want zo niet, dan neig ik er ook echt naar om te denken dat het misschien voor niet-molkijkers gewoon een teaser voor de Netflix serie is en voor ons mol-kijkers een hint over de mol in gestopt is of zoals jij zegt; wellicht zelfs door de mol is ingesproken (dit zou ik wel heel nice vinden  ::jaja:: )

Als deze reclame al meerdere keren daarvoor ook voorbij is gekomen dan is de link naar WIDM zwakker denk ik..

Als er een hint in zit, is dat niet eerlijk tegenover de mensen die pas achteraf kunnen kijken, dan is die reclame er namelijk niet. Het is ook niet eerlijk tegenover de mensen die in het buitenland kijken via BVN, want daar is nooit reclame.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #319 Gepost op: 3-02-2020, 23:29:08 »
Onder het straatnaambordje "wie is de 20ste mol spoor" zijn twee zwarte schroefjes te zien precies onder de letter D en cijfer 0.. Die schroefjes zie je maar op een paar andere bordjes. Misschien zit er iets in?
(Of misschien hield de tie-wrap het gewoon niet meer)
« Laatst bewerkt op: 3-02-2020, 23:35:24 door annebeestje »