Auteur Topic: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen  (gelezen 169355 keer)

Offline sejdisejdi

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #620 Gepost op: 25-02-2020, 00:45:58 »
Ik heb de morse nog eens een keer goed onder de loep genomen, omdat bovenstaande per ongeluk één letter teveel heeft. Daarvoor zouden dus nog 7 opdrachten nodig zijn. Echter, door de scheidingen nét iets anders te plaatsen, krijg je dat wat in de onderstaande spoilertags staat:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Mooi Nathan confirmed, ik denk dat we het forum wel kunnen sluiten en ik ga een winterslaapje doen in mijn tunneltje tot de finale.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #621 Gepost op: 25-02-2020, 00:56:13 »
Mooi Nathan confirmed, ik denk dat we het forum wel kunnen sluiten en ik ga een winterslaapje doen in mijn tunneltje tot de finale.

Nee joh wilde net allemaal catering laten komen met hapjes enzo voor de Nathantunnel..

Offline Gerhardt78

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #622 Gepost op: 25-02-2020, 00:58:01 »
Mooi Nathan confirmed, ik denk dat we het forum wel kunnen sluiten en ik ga een winterslaapje doen in mijn tunneltje tot de finale.

Affirmative  ::ok::

Offline ZwarteMol

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #623 Gepost op: 25-02-2020, 01:01:30 »
Need I say more ...  ;)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #624 Gepost op: 25-02-2020, 01:46:57 »
Need I say more ...  ;)

Or less ...  ;)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #625 Gepost op: 25-02-2020, 06:11:59 »
In de testvraag van Rob aflevering 7 is de vraag wie de genoemde personen zou willen zijn. Heb begrepen dat Nathan Max Verstappen zou willen zijn. En laat nu aan de lopende band verkeersbeelden te zien zijn, deels snel afgedraaid. tevens komen er veel kinderen in de sfeerbeelden voor, Nathan is jeugd trainer.

Offline Steen

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #626 Gepost op: 25-02-2020, 07:57:24 »
Citaat

Nogmaals: ik heb hiervoor meerdere kandidaten geprobeerd

Ik vind het erg knap gevonden. Maar je hebt dus de opdrachttitels van de site genomen? Aangezien dat verschilt (bijv. Kleur werk vs kleurwerk) van de opdrachttitels in het programma zelf, ben ik nog niet overtuigd. Als dit echt een hint was zouden de programmamakers toch wel zorgen dat  deze twee overeen zouden komen?

Wat mij betreft is het tv-programma de basis.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #627 Gepost op: 25-02-2020, 10:15:09 »
Ik vind het erg knap gevonden. Maar je hebt dus de opdrachttitels van de site genomen? Aangezien dat verschilt (bijv. Kleur werk vs kleurwerk) van de opdrachttitels in het programma zelf, ben ik nog niet overtuigd. Als dit echt een hint was zouden de programmamakers toch wel zorgen dat  deze twee overeen zouden komen?

Wat mij betreft is het tv-programma de basis.


Precies. Als het echt een hint is, dan zou dit consequent zijn uitgevoerd. En niet dit prutswerk (pardon: pruts werk) van degene die de titels maakt. Daarbij komt dat hij/zij daar jaar in jaar uit mee klooit. Voor het geval dat het Rick zelf is die deze titels maakt, zou dat verklaarbaar zijn omdat hij dat dan doet met het Engels in het achterhoofd.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #628 Gepost op: 25-02-2020, 11:30:09 »

Wanneer je alle opdrachttitels bestaande uit één woord (d.w.z. zonder spatie) rekent als een streepje, alle titels bestaande uit meerdere woorden (d.w.z. inclusief spaties) als een punt, krijg je het volgende:

Thee Pot (•)

Mooi puzzelwerk.

Helaas, zoals eerder opgemerkt klopt het nog niet helemaal.

De naam van deze opdracht is THEEPOT zonder spatie.

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #629 Gepost op: 25-02-2020, 11:41:22 »
Ik heb de morse nog eens een keer goed onder de loep genomen, omdat bovenstaande per ongeluk één letter teveel heeft. Daarvoor zouden dus nog 7 opdrachten nodig zijn. Echter, door de scheidingen nét iets anders te plaatsen, krijg je dat wat in de onderstaande spoilertags staat:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


Erg mooi speurwerk! zoals opgemerkt door anderen is dit inderdaad gebaseerd op de titels die op de website staan. Wanneer je de titels neemt die in beeld verschijnen krijg je het volgende.

• - - - - - - - - • - - • - • • • • • • •


Dan kom ik er zo snel niet uit, misschien dat jij hier ook Nathan van kan maken.


Door dit verschil tussen website en in beeld ben ik nog niet 100% overtuigt al past die wel goed in mijn tunnel  ::ok::
Nu kijken of de laatste opdrachten in het rijtje passen.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #630 Gepost op: 25-02-2020, 12:01:24 »
Mooi Nathan confirmed, ik denk dat we het forum wel kunnen sluiten en ik ga een winterslaapje doen in mijn tunneltje tot de finale.

Dan kom ik je even ruw wakkerschudden uit je winterslaap: het klopt niet. Er is aan cherry picking gedaan. Er wordt gezegd dat de titels zoals ze op de website van AVROTROS zelf staan leidend zijn, maar daar staat Theepot als één woord en dat zou dus een streepje moeten zijn en geen punt in de morsecode. Helaas valt hiermee deze hint in duigen. Overigens hoed (die van Rob) af voor het puzzelwerk, maar helaas klopt het dus niet.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #631 Gepost op: 25-02-2020, 13:03:57 »
Toch moet er iets met die titels zijn en ben je op de goede weg.

Of het isniets simpels als dat de opdracht (wedstrijd) uit twee helften bestaat, net als bij t voetbal.

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #632 Gepost op: 25-02-2020, 13:16:14 »
Dan kom ik je even ruw wakkerschudden uit je winterslaap: het klopt niet. Er is aan cherry picking gedaan. Er wordt gezegd dat de titels zoals ze op de website van AVROTROS zelf staan leidend zijn, maar daar staat Theepot als één woord en dat zou dus een streepje moeten zijn en geen punt in de morsecode. Helaas valt hiermee deze hint in duigen. Overigens hoed (die van Rob) af voor het puzzelwerk, maar helaas klopt het dus niet.


Volgens mij haal je nu het een en ander door elkaar. Je zegt dat de website leidend is (hoe kom je daarbij?) en dat het daar als één woord staat. Maar op de website staat het juist als twee woorden en in beeld als één woord. Mocht de website dus leidend zijn zoals jij aangeeft dan klopt de hint wél.

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #633 Gepost op: 25-02-2020, 13:34:52 »
Toch moet er iets met die titels zijn en ben je op de goede weg.

Of het isniets simpels als dat de opdracht (wedstrijd) uit twee helften bestaat, net als bij t voetbal.

Zoals ik het vorig jaar heb begrepen zijn die titels soms wel een hint, maar vaker niet. Ik meen me te herinneren dat Merel toen een keer in een shot te zien was met de Colombiaanse vlag binnen de opdracht 'De Vlag Uithangen'.

Maar in 2018 betekenden die titels verder helemaal niks. Dus ik vind het eigenlijk onveilig om uit te gaan van hints in de opdrachtitels.

Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #634 Gepost op: 25-02-2020, 13:47:48 »
Zoals ik het vorig jaar heb begrepen zijn die titels soms wel een hint, maar vaker niet. Ik meen me te herinneren dat Merel toen een keer in een shot te zien was met de Colombiaanse vlag binnen de opdracht 'De Vlag Uithangen'.

Maar in 2018 betekenden die titels verder helemaal niks. Dus ik vind het eigenlijk onveilig om uit te gaan van hints in de opdrachtitels.

True. Maar die spaties zitten er allemaal spellingtechnisch gezien onjuist.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #635 Gepost op: 25-02-2020, 13:57:30 »
Die spaties maken het ambigu. De makers weten dat natuurlijk. Als ze daarvan afwijken is het juist bijzonder. Ze doen het espresso.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #636 Gepost op: 25-02-2020, 14:05:27 »

Volgens mij haal je nu het een en ander door elkaar. Je zegt dat de website leidend is (hoe kom je daarbij?) en dat het daar als één woord staat. Maar op de website staat het juist als twee woorden en in beeld als één woord. Mocht de website dus leidend zijn zoals jij aangeeft dan klopt de hint wél.


Dat zeg ik niet, dat zei degene die met de hint op de proppen kwam. Die beweerde dat de filmpjes op de officiële website leidend zijn. Maar in het filmpje daar is het dus zonder spatie.
Juist omdat het al jaren chaos is met die spaties (er werkt daar iemand die echt heel zwak is wat Nederlands betreft) vrees ik toch echt dat je hier niets aan hebt.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #637 Gepost op: 25-02-2020, 14:31:24 »
Het viel mij op dat veel beginletters van de opdrachten dubbel voorkomen.
Verder natuurlijk de spaties en ook nog de toevoegingen tussen haakjes.

Ik heb alles genoteerd in blokken.

  • De eerste letters van de woorden in de aflevering titels
  • De eerste letter van de opdrachttitels en daarnaast
    de letters na de spaties in de opdrachttitels en de extra letters tussen de haakjes

Vervolgens ben ik bij de opdrachtletters setjes van 2 gaan afstrepen.

Daarna, maar dat zou ook nog weggelaten kunnen worden,  ben ik tussen aflevering en opdrachten gaan wegstrepen.

Blijven over, tot nu toe, de letters
AAGT edBs

De D komt er nog bij zolang in aflevering 8 of 9 geen D in de opdrachttitels voorkomt.
Maar dat moeten we dus nog afwachten.




Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #638 Gepost op: 25-02-2020, 16:26:37 »
Lastig, die Morse-hint.

Het kan bijna geen toeval zijn dat er Nathan Is De Mol uit kan komen.

Maar, we hebben eerder prachtige hints gehad die geen toeval konden zijn, maar het toch waren. Ook is het nog afwachten of die letters er straks echt uit gaan komen.

Daarnaast het verschil tussen spaties in de beelden en op de website, en het feit dat we in eerdere seizoenen ook deze spaties hadden.

Wat ik ook nog mis in de redenering van de aanwijzing is waarom de woorden met spatie een punt zijn en de woorden zonder spatie een streep. Waarom dat, en niet andersom? (woorden met spatie een streep en woorden zonder spatie een punt). Als die keuze ook uit de aanwijzing volgt is ie nog sterker. En wellicht dat er andersom juist weer andere woorden gevormd kunnen worden?

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #639 Gepost op: 25-02-2020, 16:53:23 »
Lastig, die Morse-hint.

Het kan bijna geen toeval zijn dat er Nathan Is De Mol uit kan komen.

Maar, we hebben eerder prachtige hints gehad die geen toeval konden zijn, maar het toch waren. Ook is het nog afwachten of die letters er straks echt uit gaan komen.

Daarnaast het verschil tussen spaties in de beelden en op de website, en het feit dat we in eerdere seizoenen ook deze spaties hadden.

Wat ik ook nog mis in de redenering van de aanwijzing is waarom de woorden met spatie een punt zijn en de woorden zonder spatie een streep. Waarom dat, en niet andersom? (woorden met spatie een streep en woorden zonder spatie een punt). Als die keuze ook uit de aanwijzing volgt is ie nog sterker. En wellicht dat er andersom juist weer andere woorden gevormd kunnen worden?

Andersom kon ik er weinig uithalen. En ik dacht  dat degene die hiermee op de proppen kwam ook beide manieren had geprobeerd