Auteur Topic: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen  (gelezen 167634 keer)

Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #560 Gepost op: 23-02-2020, 22:43:00 »
Gezien de BV in de afbeeldingstitel vermoed ik Buddy.

Maar opzich leuke hint. Ware het niet dat we 3 kandidaten niet te zijn krijgen.

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #561 Gepost op: 23-02-2020, 22:44:37 »
Naar aanleiding van Jacco's opmerking ben ik nog eens gaan kijken op de officiele widm site en het klopt!

Leonie was gister gewoon voor de 7e keer op rij op 10.41 te zien, maar nu niet meer!!!

 ::oink::

Dit hebben ze dus tussentijds aangepast!

Maar het was wel in Leonie’s stuk. Ze was niet zelf te zien, maar vlak ervoor en erna wel. Het blijft interessant, al denk ik niet dat ze er zo’n makkelijk na te speuren hint in stoppen.

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #562 Gepost op: 23-02-2020, 23:09:31 »
Naar aanleiding van Jacco's opmerking ben ik nog eens gaan kijken op de officiele widm site en het klopt!

Leonie was gister gewoon voor de 7e keer op rij op 10.41 te zien, maar nu niet meer!!!

 ::oink::

Dit hebben ze dus tussentijds aangepast!

Ik heb het ook nagekeken en het klopt wel, Leonie in beeld

Nb ik had de aflevering opgenomen.
Je krijgt eerst 4:20 minuten aan reclame.
Dit + 10:41= 14:61 minuut

Leonie in de weer met de bestuurder en zijn gordel ed
« Laatst bewerkt op: 23-02-2020, 23:11:14 door missmolly »

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #563 Gepost op: 23-02-2020, 23:29:51 »
Beste jongens en meisjes, dit kan toch geen toeval meer zijn?

10.41 de tijd op de telefoon:


10 minuut en 41 seconden in de afleveringen:
Aflevering 1: Leonie in beeld
Aflevering 2: Leonie in beeld
Aflevering 3: Leonie in beeld
Aflevering 4: Leonie in beeld
Aflevering 5: Leonie te horen
Aflevering 6: Leonie in beeld
Aflevering 7: Leonie in beeld

Ik weet niet of er een Diederik Jekel in de zaal is, maar hoe klein is deze kans als het toeval zou zijn?

Maar wijst dit op Leonie als Mol of zou het een hint zijn naar de winnaar? Degenen met de meeste punten in de app is de winnaar > degene die weet wie de mol is wordt de winnaar.

Ik ben het eens dat me dit net te toevallig gaat worden. Maar het lijkt me te makkelijk om zo naar de mol te hinten.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #564 Gepost op: 23-02-2020, 23:37:32 »
Leonie als winnaar zie ik zomaar gebeuren. Het is een slimme dame en nu ze er in deze fase nog in zit zou het kunnen dat ze de Mol toch nog op tijd in de smiezen krijgt.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #565 Gepost op: 23-02-2020, 23:45:45 »
Lekker Chinees eten, Mil regelt dat wel even.

"Eten? Dan heb je mij!"
« Laatst bewerkt op: 23-02-2020, 23:48:04 door Thiago »

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #566 Gepost op: 24-02-2020, 00:14:23 »
Deze las ik op het WIDM.nl forum met dank aan GoGoGadget ::ok::
Een klassieker in de categorie "U had het in de eerste aflevering al kunnen weten":
Afgeschermd:
Als de kandidaten in de opening naar Rik lopen en hij ze toespreekt heeft Rik een kaart met mollogo in zijn handen. Hij plaatst steeds heel bedachtzaam zijn handen en laat de kaart alleen met een hand los als hij de poorten  Geluk of Wijsheid aanwijst. In de En profil shots is goed te zien hoe Rik de kaart vasthoudt bij de kandidaten. Bij de laatste 3 kandidaten zien we geen toespraak.

Bij alle kandidaten houdt Rik het woord Mol afgeschermd d.w.z. hij  houdt de vingers van zijn linkerhand op het woord, behalve bij één kandidaat......de Mol  ;D

 ::) ::vergroot:: ::vergroot::

Hele mooie dit

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #567 Gepost op: 24-02-2020, 10:33:51 »
Waarom passen ze ze dan de lengte van de aflevering aan, nadat deze al online was gezet? En waarom klopte de tijdcode wel voor de aanpassing? De kans is echt idioot klein dat dit toevallig gebeurt, elke aflevering weer. Of het was een echte hint die te veel begon op te vallen, of het was een dwaalspoor dat ze nu terug trekken. Het is in ieder geval heel opvallend en verdacht.
Geen idee waarom ze dit zouden doen. Maar mijn punt is; als het een officiële hint is, dan moet het altijd terug te vinden zijn. én; als het een officiële hint is, dan is ie ook bedoeld om te vinden, en zal productie er dus voor zorgen dat het klopt. En niet "oh oeps het is aflevering 7 en het is gevonden, dadelijk heeft iedereen het door, snel, we moeten het aanpassen".
Het is (te) toevallig, inderdaad. Maar het feit dat er nú een odd one out is, maakt het geheel een stuk minder sterk. OF we hadden al ergens een hint moeten vinden à la 'WIDM NO SEVEN', dan had ik kunnen accepteren dat deze reeks in aflevering 7 niet klopt ;).

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #568 Gepost op: 24-02-2020, 10:47:52 »
Beste jongens en meisjes, dit kan toch geen toeval meer zijn?

10.41 de tijd op de telefoon:


10 minuut en 41 seconden in de afleveringen:
Aflevering 1: Leonie in beeld
Aflevering 2: Leonie in beeld
Aflevering 3: Leonie in beeld
Aflevering 4: Leonie in beeld
Aflevering 5: Leonie te horen
Aflevering 6: Leonie in beeld
Aflevering 7: Leonie in beeld

Ik weet niet of er een Diederik Jekel in de zaal is, maar hoe klein is deze kans als het toeval zou zijn?


Ah, op die manier! Knap gevonden. Is dat muziekje alleen in aflevering 6 bij het praatje van Rik?

Ik vind dit heel mooi gevonden!  ::ok::
En ik heb gelezen dat er in aflevering 7 iets veranderd is, dus dat zou ook voor de rest kunnen gelden, maar:
Als ik terugkijk via de NPO Start app, klopt het voor afl. 1 t/m 4.
In aflevering 5 is op 10:41 Johan in beeld. We horen wél de stem van Leonie, maar ze is niet in beeld. (Of ze moet heel erg in ‘t donker staan, maar ik zie haar niet.)
In aflevering 6 is op 10:41 nét de overgang van Leonie naar Buddy. Vind ik zelf iets minder sterk dan de eerste afleveringen, waar ze de volle seconde in beeld was.
In aflevering 7 zie ik inderdaad ook Rob en Nathan in beeld.

Misschien kan iemand de aflevering online vergelijken met de aflevering zoals hij op TV was, via terugkijken ofzo, om te zien wat er veranderd is?



Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #569 Gepost op: 24-02-2020, 10:51:04 »
Hint met tijdcodes is ondoenlijk, verandert zo vaam. Zeker met online terugkijken.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #570 Gepost op: 24-02-2020, 11:30:22 »
'WIDM NO NINE' zou 'Wie is de Mol nummer negen?' kunnen betekenen. Jon! Was hij dat niet met die verhaspelingen? Zou iets kunnen zijn.

Offline KiWi0501

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #571 Gepost op: 24-02-2020, 11:33:06 »
Deze las ik op het WIDM.nl forum met dank aan GoGoGadget ::ok::
Een klassieker in de categorie "U had het in de eerste aflevering al kunnen weten":
Afgeschermd:
Als de kandidaten in de opening naar Rik lopen en hij ze toespreekt heeft Rik een kaart met mollogo in zijn handen. Hij plaatst steeds heel bedachtzaam zijn handen en laat de kaart alleen met een hand los als hij de poorten  Geluk of Wijsheid aanwijst. In de En profil shots is goed te zien hoe Rik de kaart vasthoudt bij de kandidaten. Bij de laatste 3 kandidaten zien we geen toespraak.

Bij alle kandidaten houdt Rik het woord Mol afgeschermd d.w.z. hij  houdt de vingers van zijn linkerhand op het woord, behalve bij één kandidaat......de Mol  ;D

Dit is dè hint waar ik dit seizoen op zat te wachten! Een echte widm hint. Dank dank!!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #572 Gepost op: 24-02-2020, 11:40:27 »
We zien t maar bij 3 mensen ofzo dus dat valt af voor mij als hint

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #573 Gepost op: 24-02-2020, 11:44:04 »
Ik heb het gisteren teruggekeken. Je ziet het bij iedereen behalve de laatste 3 niet ( bij claes alleen zijaanzicht maar hij heeft zijn hand er wel over). Heel onnatuurlijk hoe Rik bij Buddy de kaarten vast heeft.

Is maar goed ook, ze willen natuurlijk niet al teveel risico nemen met zulke hints.

Of Rik was gewoon moe van de hele dag daar staan, kan ook ::joehoe::

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #574 Gepost op: 24-02-2020, 11:49:19 »
Ik heb het gisteren teruggekeken. Je ziet het bij iedereen behalve de laatste 3 niet ( bij claes alleen zijaanzicht maar hij heeft zijn hand er wel over). Heel onnatuurlijk hoe Rik bij Buddy de kaarten vast heeft.

Is maar goed ook, ze willen natuurlijk niet al teveel risico nemen met zulke hints.

Of Rik was gewoon moe van de hele dag daar staan, kan ook ::joehoe::

De laatste 3 kandidaten waren toch Jaike, Rob en Mil als ik mij niet vergis?


Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #575 Gepost op: 24-02-2020, 11:55:58 »
De laatste 3 kandidaten waren toch Jaike, Rob en Mil als ik mij niet vergis?

Ja dacht het wel ::vergroot::

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #576 Gepost op: 24-02-2020, 12:36:32 »
Deze las ik op het WIDM.nl forum met dank aan GoGoGadget ::ok::
Een klassieker in de categorie "U had het in de eerste aflevering al kunnen weten":
Afgeschermd:
Als de kandidaten in de opening naar Rik lopen en hij ze toespreekt heeft Rik een kaart met mollogo in zijn handen. Hij plaatst steeds heel bedachtzaam zijn handen en laat de kaart alleen met een hand los als hij de poorten  Geluk of Wijsheid aanwijst. In de En profil shots is goed te zien hoe Rik de kaart vasthoudt bij de kandidaten. Bij de laatste 3 kandidaten zien we geen toespraak.


Bij alle kandidaten houdt Rik het woord Mol afgeschermd d.w.z. hij  houdt de vingers van zijn linkerhand op het woord, behalve bij één kandidaat......de Mol  ;D

Ik vind 'm heel mooi gevonden en ik kan er ook wel een typische hint in vinden, ware het niet dat het nu net Buddy is bij wie hij de Mol niet afschermt. En bij drie zie je het niet, wat het al minder sterk maakt. Maar voor de Buddy-tunnel is het een leuke aanwijzing.  ::vergroot::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #577 Gepost op: 24-02-2020, 12:38:40 »
Zeker leuk maar niet uitlegbaar in afl 10 omdat we niet hebben gezien of hij bij alle kandidaten de mol afschermde dus dat zou n beetje zwakjes zijn dan

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #578 Gepost op: 24-02-2020, 15:54:11 »
Geeft de BVN gids nu geen aflevering titels meer weer? of zie ik iets over het hoofd?

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #579 Gepost op: 24-02-2020, 16:09:03 »
Ik heb misschien wel dé aanwijzing gevonden die verwijst naar Nathan als Mol. Hoe? Door te kijken naar de opdrachttitels. Ik zet 'm voor de zekerheid even in de spoilertag.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)