Auteur Topic: [kandidaat] Nathan Rutjes  (gelezen 132063 keer)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #60 Gepost op: 17-01-2020, 18:06:09 »
Dat ze niet willen laten zien dat Nathan voorkennis heeft misschien

Maar je kan t idd ook andersom zien. Dat het Mil extra verdacht maakt omdat het lijkt dat zij op t goede antwoord komt

Daarom zit ik ook te twijfelen tussen deze 2 om de 5 min  ::rofl::

::rofl::

De gedachtegang van voorkennis snap ik maar waarom zou de mol de opdracht willen doen slagen? Omdat het euroteken niet per se nodig was denk je? Je hebt het vast al ergens gepost maar ik weet niet waar.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #61 Gepost op: 17-01-2020, 18:08:58 »
Nee ik geloof dat de kans groot is dat de mol het euroteken moest wegrijden...
degene die met de oplossing komt is in mijn ogen het meest verdacht.

En sommigen zien t precies andersom

Mag  ::ok::

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #62 Gepost op: 17-01-2020, 18:11:46 »
Tja zou allebei kunnen, nu weet ik ook weer dat dat ergens gepost was idd. Tijd voor aflevering 2 denk ik zo ::ok::

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #63 Gepost op: 17-01-2020, 18:32:39 »
Cinner is erg overtuigend. Slimme Miljuschka zal niet zo maar iemand gaan verdenken die über kandidaats is. Dat wordt echt de litmus test voor mij, de volgende aflevering(en). Maar - als ik haar goed inschat, betekent het wel dat of zij òf Nathan de mol moet zijn ...en ik weet niet of ik daar al aan wil.


Vreemd dat ze haar aan de mol zouden hebben gekoppeld wel. Ze is denk ik by far de slimste van deze groep.

Als Nathan de mol is is dat toch wel een misser van de productie geweest om hem toen al aan haar te koppelen. Tenzij de kandidaten zelf duo's moesten vormen natuurlijk.


Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #64 Gepost op: 17-01-2020, 23:09:17 »
Cinner is erg overtuigend. Slimme Miljuschka zal niet zo maar iemand gaan verdenken die über kandidaats is. Dat wordt echt de litmus test voor mij, de volgende aflevering(en). Maar - als ik haar goed inschat, betekent het wel dat of zij òf Nathan de mol moet zijn ...en ik weet niet of ik daar al aan wil.


Vreemd dat ze haar aan de mol zouden hebben gekoppeld wel. Ze is denk ik by far de slimste van deze groep.

Als Nathan de mol is is dat toch wel een misser van de productie geweest om hem toen al aan haar te koppelen. Tenzij de kandidaten zelf duo's moesten vormen natuurlijk.

Precies en in aflevering 2, bij de “technische opdracht” zitten Miljuschka en Nathan ook weer bij elkaar in een team. Ik ben geneigd over te stappen naar Nathan maar ik zie hem echt niet liegen en dat is mijn twijfel...
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #65 Gepost op: 17-01-2020, 23:30:46 »
Of het wegrijden van het euroteken een molactie is moet je eerst weten wat de opdrachtuitleg was, en die weten we niet.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #66 Gepost op: 17-01-2020, 23:56:48 »
De meest verdachte actie van Nathan is dus het tegensputteren bij Miljuschka in de truck. Ik snap het wel, maar ik ben het er niet zozeer mee eens. Het zijn wel vreemde opmerkingen van zijn kant, sturend naar het verkeerde vak. Toch doet hij het op een zo obvious "niet-iets-verkeerds-willen-zeggen-maar-wel-hopen-dat-de-ander-het-wel-verkeerd-zegt"-manier... de rest van de aflevering was hij als mol steengoed: enthousiast, vrolijk, mini geldbedragje binnenhalen. En het hier dan zo laten afweten. Als mol had hij dit moment véél beter kunnen aanpakken, daar ben ik van overtuigd. Ik denk niet dat hij de mol is.

Verder lijkt hij mij de kandidaat die er ook heel erg is voor de opdrachten. Zijn mentaliteit - en natuurlijk kan het toneel zijn - is veel dat hij die spellen wilt spelen. Mij lijkt de kans groot dat Nathan er ook helemaal geen zin in heeft om de mol te moeten spelen. Hij vindt het van allen het leukst om zich vol voor het doel te gaan, en is dat ook waarom hij mee wilde doen. Dan hoef je de mol ook niet te zijn.

Nathan is voor mij dus niet de mol, op dit moment. :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #67 Gepost op: 18-01-2020, 21:39:38 »
OK, ik heb met tunnelvisie/extra focus op Nathan gelet. En hij kan het nog steeds prima zijn. Rent weg met die kabels zodat Leonie (die zelf zegt dat ze er niet goed in is) verantwoordelijk wordt voor het kastje, controleert Leonie maar merkt haar fout niet op, blijft wel heel overdreven lachen in die taxi (Rob trouwens ook) waardoor de communicatie extra lastig wordt, is vervolgens wel heel blij met bij Rik aankomen terwijl het niets oplevert, en wat voegt ie nou toe aan die laatste opdracht? Wat ik wel onmols vind is dat ie weer zijn scherm te zien krijgt en dat ie daar heel overtuigend echt op reageert.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #68 Gepost op: 18-01-2020, 21:48:47 »
Wat ik wel onmols vind is dat ie weer zijn scherm te zien krijgt en dat ie daar heel overtuigend echt op reageert.
Inderdaad. Als dat geacteerd was, heeft hij zijn roeping gemist.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #69 Gepost op: 18-01-2020, 22:00:21 »
Leuke gast.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #70 Gepost op: 18-01-2020, 22:02:21 »
Nathan gaat eerst niet in op de suggestie van Rob de telefoon te gebruiken. Toch een van mijn top 3 verdachten.

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #71 Gepost op: 18-01-2020, 23:36:31 »
Nou zit nog dieper in deze tunnel :) Bij de kabels ging alles mis bij Nathan. Met kabels sjouwen als een kip zonder kop.
Heel enthousiast als 1e aankomen bij Rik. Zo van oh wat heb ik het goed gedaan.
En bij de kaartopdracht alles weglachen.
Hij is de Mark Rutte van Wie is de mol.
Zijn enthousiaste lach is zijn masker. ;D

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #72 Gepost op: 19-01-2020, 00:56:39 »
OK, ik heb met tunnelvisie/extra focus op Nathan gelet. En hij kan het nog steeds prima zijn. Rent weg met die kabels zodat Leonie (die zelf zegt dat ze er niet goed in is) verantwoordelijk wordt voor het kastje, controleert Leonie maar merkt haar fout niet op, blijft wel heel overdreven lachen in die taxi (Rob trouwens ook) waardoor de communicatie extra lastig wordt, is vervolgens wel heel blij met bij Rik aankomen terwijl het niets oplevert, en wat voegt ie nou toe aan die laatste opdracht? Wat ik wel onmols vind is dat ie weer zijn scherm te zien krijgt en dat ie daar heel overtuigend echt op reageert.
Goed samengevat!

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #73 Gepost op: 19-01-2020, 01:04:22 »
Ik heb in afl 2 af en toe het idee gehad dat we stukjes uit molbiechten hebben gezien van Nathan. Hij roept super blij dat het is mislukt, beetje vreemd om dat zo overdreven blij in je biecht te zeggen.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #74 Gepost op: 19-01-2020, 07:29:34 »
Amethyst, dankje :)

Ben voorzichtig nog meer overtuigd. Nathan laat zich bar makkelijk wegsturen met de kabelsnoeren maar lijkt er eigenlijk vooral onzinnige dingen ermee te doen. Hier en daar zien we een stekker die nergens op aangesloten kan worden en hem heel enthousiast zonder snoer een trap op rennen. Hij zegt er iets over in de trend van 'hup we gaan dat fixen' maar wat hij gaat fixen mag Joost weten. Een kabel laat hij volledig in de knoop liggen. Terug bij Leonie lijkt hij een draad los te trekken om daarna te zeggen dat die een beetje los zat. Ze lijken alle drie gewoonweg de knop op het eind niet ingedrukt te hebben om het apparaat aan te zetten. Nathan leidt daarbij het meest de aandacht naar de draden. Waarvan het niet uitmaakt hoe goed die zitten als je dat ding niet aanslingert :) Wellicht heeft de redactie daarom de groene ontploffing nog laten zien. Hij deed het wel, hij stond alleen niet aan.

In de taxi wil hij eerst nog niet bellen (liever alvast verdwaald zijn?). Dan maakt hij er een grote lachshow van. Viel mij op dat ze onder een boog door moeten maar de chinees uit Nederland vol overtuiging over een brug begint waardoor ze nooit goed zullen rijden en Nathan vraagt om de vertaling. Hij wil graag snel terug en maakt daar een ding van alsof dat een steengoede actie was. Niets verdiend, joehoe!

Ik moet het nog nakijken maar ik had de indruk dat hij een stuk verkeerd neerlegt in het zwanenpark?

Verder is het juist zijn gedrag wat 'opvalt'. Wat ik noemde op de kamer, een beetje hulpeloos om hulp vragen van Rob. Uitzinnig blij zijn dat ze op tijd met de taxi bij Rik komen maar amper reageren dat Mil dus zij samen de vrachtwagen goed hebben gedaan. En hij houdt zich heel vaak in gesprekken ineens zeer op de vlakte. Bijvoorbeeld bij de wereldbeeld opdracht als iedereen bespreekt wat precies de bedoeling is en wie wat gaat doen, staat hij erbij en vergeet bijna met zijn ogen te knipperen zo weinig reageert hij mee.

Dat hij als sportman geen mol zou willen zijn maar zou willen winnen, dat zie ik niet sterk terug. Zó fanatiek is hij feitelijk helemaal niet. Hij gaat niet voor hoge bedragen, rent niet al te hard, zit in de taxi alsof ze een dagje uit gaan richting de kroeg etc. En kan ook anders zijn. Juist omdat hij altijd als de heilige positivo wordt gezien, vindt hij het misschien schitterend om de rol van schurk aan te nemen. Juist in dit programma waarmee hij niemand echt kwaad doet of iets. En juist omdat niemand dat van hem verwacht.

De meest verdachte actie van Nathan is dus het tegensputteren bij Miljuschka in de truck. Ik snap het wel, maar ik ben het er niet zozeer mee eens. Het zijn wel vreemde opmerkingen van zijn kant, sturend naar het verkeerde vak. Toch doet hij het op een zo obvious "niet-iets-verkeerds-willen-zeggen-maar-wel-hopen-dat-de-ander-het-wel-verkeerd-zegt"-manier... de rest van de aflevering was hij als mol steengoed: enthousiast, vrolijk, mini geldbedragje binnenhalen. En het hier dan zo laten afweten. Als mol had hij dit moment véél beter kunnen aanpakken, daar ben ik van overtuigd. Ik denk niet dat hij de mol is.

Nathan is voor mij dus niet de mol, op dit moment. :)

Zo obvious vond ik dat niet. Mil sputtert niet maar trekt alles uit de kast, Nathan is degene die een beetje sputtert en nogal benauwd kijkt dat hij niet meer kan doen omdat het dan wel erg opvalt.

De foto opdracht doet hij eigenlijk heel raar. Hij is als teamspeler en sociaal dier ineens vooral solo bezig. Die 50 euro is een bedragje van niets en er blijkt ook al een helft op het bord te hangen. Hij lijkt nergens bij te sturen op navolgen van de regels terwijl hij die aan de kijker zo helder uitlegt.

Maar goed ik geef toe, ik heb ook heel lang gedacht dat Diederik Jekel de mol zou zijn  ::rofl::

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #75 Gepost op: 19-01-2020, 12:20:52 »
Verder is het juist zijn gedrag wat 'opvalt'.

Zijn gedrag – of beter gezegd, het gebrek daaraan – valt mij ook op. Voor mijn gevoel houdt Nathan zich vaak wat afzijdig. In de bus op weg naar de dam kijkt hij achterin door het raam naar buiten, terwijl de rest met elkaar kletst en/of het Molboekje bijhoudt. Miljuschka merkte al op dat Nathan weinig opschrijft in zijn boekje. Na een executie staat hij ‘tweede ring’ op een afstandje te kijken. Ik sluit Nathan zeker niet uit als Mol, maar als Mol val je door dit passieve gedrag wel juist op, lijkt me. Ik vind niet dat hij als Mol opgaat in de groep.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #76 Gepost op: 19-01-2020, 16:29:55 »
Zijn gedrag – of beter gezegd, het gebrek daaraan – valt mij ook op. Voor mijn gevoel houdt Nathan zich vaak wat afzijdig. In de bus op weg naar de dam kijkt hij achterin door het raam naar buiten, terwijl de rest met elkaar kletst en/of het Molboekje bijhoudt. Miljuschka merkte al op dat Nathan weinig opschrijft in zijn boekje. Na een executie staat hij ‘tweede ring’ op een afstandje te kijken. Ik sluit Nathan zeker niet uit als Mol, maar als Mol val je door dit passieve gedrag wel juist op, lijkt me. Ik vind niet dat hij als Mol opgaat in de groep.

Hij lijkt wel prima in de groep te liggen. Denk dat zijn gedrag tussen hen in minder opvalt dan bij ons die alles willen zien en analyseren? Het afwezige is vaak zichtbaar als anderen druk aan het praten of rondvliegen zijn.

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #77 Gepost op: 20-01-2020, 10:49:20 »
Nathan is de observerende mol. Hij staat niet midden in de groep maar altijd aan de zijkant. Met zijn handen over elkaar kijkt hij (ik zie alles) en observeert de groep. Hij mengt zich niet in de discussie. Hij weet precies wat er speelt in de groep. En daar maakt mij gebruik van.

Hij weet dat Leonie niet technisch is. Dus ideaal om haar te laten aankloten bij de kabeltjes.
Ook hoeft hij niet zo nodig in de controlroom. Hij weet dat Johan niet zo handig is met overzicht. En hij weet dat Leonie nogal chaotisch is.

Kortom hij laat anderen alles verprutsen en probeert af en toe goede sier te maken. Kijk eens we zijn ruim op tijd. Kijk eens hier 50 euro. En de vrachtwagen goed parkeren maar hij weet dat sommige opdrachten moeilijk zijn dus weinig geld in de pot.

Ik blijf nog wel in de Nathantunnel :)

Ook de afleveringtitels doen me denken aan voetbaljargon. Ook iedere keer 11 letters. Weet het nog niet zeker. Maar hou dat in de gaten. ::vergroot::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #78 Gepost op: 20-01-2020, 11:13:57 »

Ook de afleveringtitels doen me denken aan voetbaljargon. Ook iedere keer 11 letters. Weet het nog niet zeker. Maar hou dat in de gaten. ::vergroot::

Goed opgemerkt! Dat kan een hint zijn als het aanhoudt.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #79 Gepost op: 20-01-2020, 11:33:41 »
Zowel in de truck als bij het vuurwerk is Mil erbij betrokken. Nathan zou het prima kunnen zijn, maar bij Wereldbeeld kiezen voor een positie buiten de control room èn zonder porto? En betrokken zijn bij de twee goede stukken? Dat wil er bij mij nog niet zo in, maar onmogelijk is het niet.