Auteur Topic: [kandidaat] Nathan Rutjes  (gelezen 132043 keer)

Offline Farai

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #100 Gepost op: 21-01-2020, 13:54:12 »
OK, nu heb ik het gezien. Ik vind er ook niks verdachts aan. Ik zie geen mollengrijns maar meer een grijns van "laat maar gillen die Mil, weet je hoe warm het is?" Bovendien loopt ie vlot door en zou ie alleen maar kans maken om te struikelen als ie zou gaan rennen.

Ja die had inmiddels zo'n warme nek, ik snap hem wel ::rofl::

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #101 Gepost op: 21-01-2020, 15:42:21 »
OK, nu heb ik het gezien. Ik vind er ook niks verdachts aan. Ik zie geen mollengrijns maar meer een grijns van "laat maar gillen die Mil, weet je hoe warm het is?" Bovendien loopt ie vlot door en zou ie alleen maar kans maken om te struikelen als ie zou gaan rennen.

In een normale situatie denk ik er ook zo over maar in een programma als widm vallen dit soort dingen gewoon op. Vooral bij de luie zaterdagavondvermaak-bankhanger. Die zullen de indruk krijgen dat Nathan een mollengrijns op zet en ongehoorzaam is, dus verdacht. Want hee ik kijk widm dus alles wat opvalt is verdacht.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #102 Gepost op: 21-01-2020, 16:45:28 »
In een normale situatie denk ik er ook zo over maar in een programma als widm vallen dit soort dingen gewoon op. Vooral bij de luie zaterdagavondvermaak-bankhanger. Die zullen de indruk krijgen dat Nathan een mollengrijns op zet en ongehoorzaam is, dus verdacht. Want hee ik kijk widm dus alles wat opvalt is verdacht.
Is hij behalve dit moment nog vaker verdacht gemaakt? Voor elke kandidaat (ook de Mol) moeten er natuurlijk verdachtmaakmomentjes tussen zitten.
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #103 Gepost op: 21-01-2020, 16:59:46 »
In een normale situatie denk ik er ook zo over maar in een programma als widm vallen dit soort dingen gewoon op. Vooral bij de luie zaterdagavondvermaak-bankhanger. Die zullen de indruk krijgen dat Nathan een mollengrijns op zet en ongehoorzaam is, dus verdacht. Want hee ik kijk widm dus alles wat opvalt is verdacht.

"Die en die soort persoon" zal "dat en dat denken". "En daarom hebben de makers het nog eens een paar keer omgedraaid." Nee, daar kan ik niks mee.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #104 Gepost op: 21-01-2020, 17:03:58 »
"Die en die soort persoon" zal "dat en dat denken". "En daarom hebben de makers het nog eens een paar keer omgedraaid." Nee, daar kan ik niks mee.

? Ik zeg dat ik het opvallend vind, wat jij er mee doet moet je zelf weten. Montage is een krachtig wapen en je weet zelf ook wel dat de productie dat inzet om kijkers te misleiden.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #105 Gepost op: 21-01-2020, 17:10:07 »
Ja, maar ik vind dit geen krachtig moment want het viel me de eerste keer niet op en bij terugkijken niet. En nu ik het heb opgezocht vind ik het nog steeds niet een voorbeeld van de kracht van montage. Jou viel het wel op en om je argument kracht bij te zetten zeg je dat "de luie kijker" het helemaal op zal vallen en dat die het bovendien verdacht zal vinden, waardoor de minder luie kijker het juist niet verdacht zou moeten vinden. Dat vind ik een hele wankele redenering, dat is alles. ;)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #106 Gepost op: 21-01-2020, 17:24:10 »
Eens. Zie er ook na 7x kijken niks bijzonders in

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #107 Gepost op: 21-01-2020, 18:19:06 »
Ja, maar ik vind dit geen krachtig moment want het viel me de eerste keer niet op en bij terugkijken niet. En nu ik het heb opgezocht vind ik het nog steeds niet een voorbeeld van de kracht van montage. Jou viel het wel op en om je argument kracht bij te zetten zeg je dat "de luie kijker" het helemaal op zal vallen en dat die het bovendien verdacht zal vinden, waardoor de minder luie kijker het juist niet verdacht zou moeten vinden. Dat vind ik een hele wankele redenering, dat is alles. ;)

Ik zie geen verschil met bijvoorbeeld een Leonie die verdacht in beeld wordt gebracht. Enige verschil is de frequentie. Ik vind 1 zo’n moment ook niet genoeg om nou te zeggen van ooh nu is Nathan de mol niet meer maar er is geen verschil met wat er bij Leonie gebeurt. Hij rende niet en had ie wel kunnen doen dus dat is op zich een verdachte actie waarna hij dus smuikend lacht.
Vind jij dat Leonie verdacht wordt neergezet in de montage?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #108 Gepost op: 21-01-2020, 18:24:24 »
Iedereen op mn werk volgt t en vallen onder de “luie kijker” en geen van hun heeft iets gezegd over dat Nathan verdacht in beeld kwam .. sterker nog niemand van hun verdenkt hem dus het valt wel mee met hoe verdacht hij neergezet wordt.

Daarentegen roepen ze wel allemaal dat ze vinden dat Leonie als mol wordt neergezet en zelfs zij dat niet meer geloven. En zij kijken de afl maar 1x

Zelf vind ik dat Leonie vooral zelf heel verdacht doet en de montage het erg leuk vindt om dat te laten zien

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #109 Gepost op: 21-01-2020, 21:21:45 »
Ik ga voorzichtig de Jaike-tunnel uit, geloof ik. Ze is nog steeds verdacht, maar er zijn volgens mij nog meer redenen om Nathan te verdenken, zoals ik er nu tegenaan kijk.

Wel raar om dan met Mil in de truck te zitten in de eerste aflevering; mijn idee is dat ze hem in de smiezen heeft. (overigens zou zij ook nog steeds de mol kunnen zijn, maar nu denk ik het niet)

Wat ik bij de taxi-opdracht in afl. 2 vrij bijzonder vond is dat volgens mij de verbinding wegviel toen hij de telefoon vasthield? Mijn vermoeden is dat de mol toch echt wel actief was in de auto, dus Rob kan het wat mij betreft ook nog zijn (of de taxi-chauffeur ;) ). De andere kandidaten bakten er trouwens ook niks van, maar in die auto waren ze samen de boel aan het verstieren.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #110 Gepost op: 21-01-2020, 23:44:50 »
Ja, maar ik vind dit geen krachtig moment want het viel me de eerste keer niet op en bij terugkijken niet. En nu ik het heb opgezocht vind ik het nog steeds niet een voorbeeld van de kracht van montage. Jou viel het wel op en om je argument kracht bij te zetten zeg je dat "de luie kijker" het helemaal op zal vallen en dat die het bovendien verdacht zal vinden, waardoor de minder luie kijker het juist niet verdacht zou moeten vinden. Dat vind ik een hele wankele redenering, dat is alles. ;)

Trouwens, ik neem idd aan dat “de luie kijker” dit opmerkt. Het verbaast me eigenlijk dat jij het niet opmerkte.
En sorry hoor maar ik zeg dat niet om mijn argument kracht bij te zetten. Ik zeg dat omdat ik dat oprecht denk. Is niet zozeer een redenering, meer een mening.
Verschil van mening wellicht, ik blijf er bij dat het een momentje was waarin Nathan even in de molspotlight werd gezet.

Offline Retep

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #111 Gepost op: 22-01-2020, 06:22:03 »
Verschil van mening wellicht, ik blijf er bij dat het een momentje was waarin Nathan even in de molspotlight werd gezet.

Mil: Nathan rennuh!
Nathan: lacht en wandeld rustig door.

Viel mijn gezin, onderuitgezakt op den hangbank met zakken chips in de aanslag, meteen op.
Beetje stereotype wat je schetst, maar de kern van waarheid valt zeker niet te onkennen, inclusief het bankhangen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #112 Gepost op: 22-01-2020, 07:59:32 »
Trouwens, ik neem idd aan dat “de luie kijker” dit opmerkt. Het verbaast me eigenlijk dat jij het niet opmerkte.

Bedankt. ;D

En inderdaad gewoon een verschil van mening. Niks aan de hand.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #113 Gepost op: 22-01-2020, 15:48:44 »

Daarentegen roepen ze wel allemaal dat ze vinden dat Leonie als mol wordt neergezet en zelfs zij dat niet meer geloven. En zij kijken de afl maar 1x


Als Leonie diet blijft aanhouden gaat ook doorsnee Nederland haar minder verdenken. Wacht dus maar af.

Offline thomasNL

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #114 Gepost op: 22-01-2020, 15:58:10 »
De knipoog na Nathan's groene scherm voelde zo ontzettend onzeker en opgelucht aan. Als dat geacteerd is dan eet ik m'n pet op...


Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #115 Gepost op: 22-01-2020, 16:06:40 »
Kijk uit met pet-opeet-uitspraken. ;)

Offline thomasNL

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #116 Gepost op: 22-01-2020, 16:07:23 »
Vandaar zeg ik het, haha :D of had ik slipper moeten zeggen? ;)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #117 Gepost op: 22-01-2020, 16:08:34 »
Je hebt trouwens wel gelijk hoor dat het erg goed gespeeld zou zijn. En een mooi gifje.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #118 Gepost op: 22-01-2020, 16:40:09 »
Vooral die knipoog (naar Miljuschka geloof ik) deed me twijfelen aan Nathan. Het kwam heel kandidaats op me over.

Eerder vandaag gekeken naar de eerste keer dat Margriet een scherm kreeg. Die durfde de kandidaten niet eens aan te kijken(!)   ::nies:: ::rofl::

Van Jan weet ik nog dat ie zich als mol erg bekeken voelde tijdens zo'n executie. Bang dat ie uit de toon zou vallen. Dat Nathan er dan zo overtuigend op reageerde en Mil(?) recht aankeek... mja, Oscar waardig, of heel kandidaats.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #119 Gepost op: 23-01-2020, 02:27:12 »
Het lijkt heel oprecht, maar er zijn ook mollen geweest die dat goed konden spelen. Susan Visser was overtuigend. Kees Tol was ook overtuigend toen hij in een aflevering als enige zijn scherm te zien kreeg.
Brevis esse laboro, obscurus fio.