Auteur Topic: [kandidaat] Nathan Rutjes  (gelezen 132138 keer)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #180 Gepost op: 26-01-2020, 01:14:55 »
Het rare is dat ik bij de screens van Heinz nu juist het gevoel krijg dat Nathan zijn mol miljuschka hier de loef af wil Steken.  Hij weet niet hoeveel het servies waard is en is bang dat ze het gewonnen geld vergokken, dus neemt hij de beslissing.

Ik hoop op een tweestrijd mil-Nathan.  En heb het idee dat de oorsprong van deze striijd al in de escape truck is ontstaan.

Nathan is deze aflevering zeker molser dan mil geweest, maar om johan te verwittigen om niet te saboteren, vind ik behoorlijk onmols.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #181 Gepost op: 26-01-2020, 01:30:03 »
Absoluut geen uitgemaakt zaak dat Nathan de mol is. Op basis waarvan?

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #182 Gepost op: 26-01-2020, 01:31:16 »
Waarom ontploft dit topic? Nathan stelt zelfs voor om de enveloppe van het andere team over te nemen. Hierdoor gaat Johan zoeken en vindt hij het. Nathan is
net een van de hoofdredenen voor het slagen.

Ik sluit nog altijd niet uit dat Nathan de mol is, maar het wordt aflevering per aflevering onwaarschijnlijker.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #183 Gepost op: 26-01-2020, 01:39:22 »
Dit topic ontploft
Omdat Nathan eigenhandig in de laatste seconde een enveloppe van een beeld pakt, Met mingeld.
Omdat Nathan treuzelt Met het pakken van dat theepotje, dat die mevrouw nochthans aanwijst.
Omdat  Nathan in zijn eentje de beslissing neemt om de 1500euro te pakken en niet de waarde van het servies ( vermoedelijk 2700 euro).
Omdat Nathan zijn emoties nauwelijks de baas kan net voordat hij dat geld aan pakt.

Wint Nathan deze ronde op molpunten?  Zeker en vast ( voor mij)
Is hij de mol? Ik hoop het maar voorlopig geef ik nog licht de titel aan mil


Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #184 Gepost op: 26-01-2020, 01:41:59 »
Lekker laten uitzoeken met elkaar.....
@21.38U.


*ps, niet per se mijn Mol*
Omnia vincit amor

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #185 Gepost op: 26-01-2020, 01:45:02 »
Dit topic ontploft
Omdat Nathan eigenhandig in de laatste seconde een enveloppe van een beeld pakt, Met mingeld.
Omdat Nathan treuzelt Met het pakken van dat theepotje, dat die mevrouw nochthans aanwijst.
Omdat  Nathan in zijn eentje de beslissing neemt om de 1500euro te pakken en niet de waarde van het servies ( vermoedelijk 2700 euro).
Omdat Nathan zijn emoties nauwelijks de baas kan net voordat hij dat geld aan pakt.

Wint Nathan deze ronde op molpunten?  Zeker en vast ( voor mij)
Is hij de mol? Ik hoop het maar voorlopig geef ik nog licht de titel aan mil
Buddy pakt deze aflevering veel meer molpunten dan Nathan. Het grijpen van geld is erg opzichtig, anderen waren net zo goed de discussie naar 1500 euro aan het sturen. emoties kan ook komen omdat ie Mil vond mollen en geld wou veilig stellen als fanatieke kandidaat, die weet namelijk niet dat het servies meer waard is. Als nathan al mingeld pakt is het -50. de mol zit daar eerder in de andere groep, die pakken veel minder geld.

Ik zeg niet dat Nathan de mol niet is, maar het is echt niet zo duidelijk dat ie het wel is. Het is geen Merel jat geld bij de laser en stopt het weer terug bij de tuctuc-redenering.
« Laatst bewerkt op: 26-01-2020, 01:47:09 door Theovv »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #186 Gepost op: 26-01-2020, 01:56:20 »
Ik leg enkel uit waarom topic ontploft, niet Perse mijn gedachte over wie de mol is  ::jaja::

Wat voor de een duidelijk is dat voor een ander niet, dat is het mooie.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #187 Gepost op: 26-01-2020, 01:59:44 »
Absoluut geen uitgemaakt zaak dat Nathan de mol is. Op basis waarvan?


- Nathan spendeert enorm veel tijd aan 50 euro verdienen bij de tablets in afl 1. Is enorm mols .. komt goed over en is een laag bedragje.
- Probeert Mil een beetje richting oplossing te sturen in de escaperoom zodat het euroteken weggereden kon worden en verkeerd gezet kon worden. We zien hem dit proberen maar Mil is te vastberaden.
- Bij kleurwerk laat hij Leonie klooien terwijl hij de kabels wss in de knoop helpt..  we zien niet precies wat er fout gaat maar hij is er iig weer bij
- In de taxi wil hij niet direct hulplijnen bellen en trekt hij heel de tijd de telefoon weg bij de chinese chauffeur, lacht er doorheen en voedt de chaos die Rob probeert te minderen
- Bij de goede theepot roept hij meteen dat het niet de goede is en stelt heel enthousiast voor om er 1 bij te halen uit de kist. Wat allemaal lekker tijd rekt. Als de rest er opeens bij staat blokkeert hij een tijdje het zicht van de juiste theepot
-Kiest (en grijpt abrupt) het geld en gaat niet voor de waarde van het servies

Uiteraard is niks een uitgemaakte zaak in dit spel


Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #188 Gepost op: 26-01-2020, 02:00:23 »
Ik leg enkel uit waarom topic ontploft, niet Perse mijn gedachte over wie de mol is  ::jaja::

Wat voor de een duidelijk is dat voor een ander niet, dat is het mooie.
Snap ik ;) Maar ik probeer die argumenten weer te weerleggen, omdat ik denk dat veel mensen te vroeg een tunnel in duiken.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #189 Gepost op: 26-01-2020, 02:04:08 »
Snap ik ;) Maar ik probeer die argumenten weer te weerleggen, omdat ik denk dat veel mensen te vroeg een tunnel in duiken.

Tja, om even voor mezelf te spreken: ik baseer het duiken in Nathans tunnel niet puur op waarom ik denk dat Nathan de mol is, maar ook voor een groot deel op waarom ik denk dat de andere kandidaten het niet zijn. Op basis van deze aflevering zijn al mijn twijfels over de andere kandidaten verdwenen als sneeuw voor de zon. Daarnaast was Nathan ook nog eens erg mols en wordt hij niet tot nauwelijks verdacht in beeld gebracht. Zodoende is een overtuigde keuze om in zijn tunnel te duiken gemaakt.  ;D

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #190 Gepost op: 26-01-2020, 02:04:17 »

- Nathan spendeert enorm veel tijd aan 50 euro verdienen bij de tablets in afl 1. Is enorm mols .. komt goed over en is een laag bedragje.
- Probeert Mil een beetje richting oplossing te sturen in de escaperoom zodat het euroteken weggereden kon worden en verkeerd gezet kon worden. We zien hem dit proberen maar Mil is te vastberaden.
- Bij kleurwerk laat hij Leonie klooien terwijl hij de kabels wss in de knoop helpt..  we zien niet precies wat er fout gaat maar hij is er iig weer bij
- In de taxi wil hij niet direct hulplijnen bellen en trekt hij heel de tijd de telefoon weg bij de chinese chauffeur, lacht er doorheen en voedt de chaos die Rob probeert te minderen
- Bij de goede theepot roept hij meteen dat het niet de goede is en stelt heel enthousiast voor om er 1 bij te halen uit de kist. Wat allemaal lekker tijd rekt. Als de rest er opeens bij staat blokkeert hij een tijdje het zicht van de juiste theepot
-Kiest (en grijpt abrupt) het geld en gaat niet voor de waarde van het servies
Maar zo kan ik voor de meeste kandidaten een heel lijstje met molacties maken, ik mis nog een smoking gun die nu ineens gevonden lijkt te zien als je de reacties op het forum ziet.

Hoezo is ie lang bezig met 50 euro? Viel volgens mij wel mee en daarmee 1 van de beste acties van die opdracht.

Hij wil bij het kastje met snoeren blijven om toch te proberen die 500 euro te verdienen ipv nog te klooien met de snoeren, wat Mil wil. Die komt nu ook het kastje controleren en kan čn alsnog t kastje fixen čn zien dat oa Nathan loopt te mollen. Dat risico neemt een mol niet zo snel. Ook wordt als Mil erbij komt erg expliciet in beeld gebracht dat er nog een fout in zit.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #191 Gepost op: 26-01-2020, 02:05:04 »
Tja, om even voor mezelf te spreken: ik baseer het duiken in Nathans tunnel niet puur op waarom ik denk dat Nathan de mol is, maar ook voor een groot deel op waarom ik denk dat de andere kandidaten het niet zijn. Op basis van deze aflevering zijn al mijn twijfels over de andere kandidaten verdwenen als sneeuw voor de zon. Daarnaast was Nathan ook nog eens erg mols en wordt hij niet tot nauwelijks verdacht in beeld gebracht. Zodoende is een overtuigde keuze om in zijn tunnel te duiken gemaakt.  ;D
Zo zie je dat het toch voor iedereen heel anders is. Voor mij is Buddy na deze aflevering met stip gestegen, terwijl ik die helemaal niet verdacht.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #192 Gepost op: 26-01-2020, 02:07:53 »
Maar zo kan ik voor de meeste kandidaten een heel lijstje met molacties maken,

Ik niet want heb voor de meeste kandidaten een heel lang lijstje waarom ze het niet zijn

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #193 Gepost op: 26-01-2020, 02:10:04 »
Wat staat er op het lijstje Waar voor mil of rob de mol niet zou zijn, fs?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #194 Gepost op: 26-01-2020, 02:16:29 »
Wat staat er op het lijstje Waar voor mil of rob de mol niet zou zijn, fs?

Wel beetje het verkeerde topic  ::hypocriet::

Voor Rob is mn lijstje kort. Na deze afl zou ik t vreemd vinden dat hij meteen voor t servies wil gaan. Denk dat de mol dat niet wil en zéker niet de aanzet maakt voor het servies.

Mil niet omdat ik vind dat ze de escaperoom te snel oplost en te snel het geldteken goed zet.
En na het kleurwerk kastje zegt ze tegen de groep dat ze Leonie even wil verdedigen en dat het niet aan Leonie lag. Vreemd voor n mol om te doen. Het Mil lijstje is langer trouwens maar dan wordt t een te lang verhaal voor het Nathan topic

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #195 Gepost op: 26-01-2020, 05:31:06 »
Hoewel ik voorheen in de nathan tunnel zat maar nu mijn twijfels heb gekregen en naar Buddy neig
Maar zo kan ik voor de meeste kandidaten een heel lijstje met molacties maken, ik mis nog een smoking gun die nu ineens gevonden lijkt te zien als je de reacties op het forum ziet.

Hoezo is ie lang bezig met 50 euro? Viel volgens mij wel mee en daarmee 1 van de beste acties van die opdracht.

Hij wil bij het kastje met snoeren blijven om toch te proberen die 500 euro te verdienen ipv nog te klooien met de snoeren, wat Mil wil. Die komt nu ook het kastje controleren en kan čn alsnog t kastje fixen čn zien dat oa Nathan loopt te mollen. Dat risico neemt een mol niet zo snel. Ook wordt als Mil erbij komt erg expliciet in beeld gebracht dat er nog een fout in zit.

De 50 euro actie was voor hem een rare actie:
1. Hij is een teamspeler maar gaat daar compleet rogue en solo. Hij weet de regels maar het valt zo niet op dat hij niemand tegen houdt die zich niet aan die regels houdt.
2. Het lijkt heel mooi maar 50 euro is een van de laagste bedragen.
3. Hij heeft dat feitelijk niet in zijn eentje gedaan, er hangt al een helft van 50 euro.

Het kastje met de snoeren is heel opvallend. Na bevestiging van de laatste draait kijkt hij naar het lampje en zegt 'he, hij doet het niet'. Hij zal toch wel weten dat je de draden bevestigd als de stroom eraf is en het lampje niet aan kan als de knop 'aan' niet wordt ingedrukt? Ik denk dat daarom getoond werd dat de groene wel af is gestoken. Dus goed was alleen niet aan gezet was. Ik denk dat hij er ook goed mee weg komt. de vrouwen weten immers zeker dat de draden goed zaten. En hier op het forum richt men zich ook voornamelijk op de draden en contacten zonder op de aan knop te letten (die Buddy bv wel expliciet indrukt).

Ah kijk, ik heb mezelf in elk geval weer overtuigd  ::rofl::

De verbindingssnoeren lijkt hij druk mee bezig maar hij laat overal losse stekkers liggen en rent enthousiast zonder iets in zijn handen verder.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #196 Gepost op: 26-01-2020, 09:12:14 »
Het rare is dat ik bij de screens van Heinz nu juist het gevoel krijg dat Nathan zijn mol miljuschka hier de loef af wil Steken.  Hij weet niet hoeveel het servies waard is en is bang dat ze het gewonnen geld vergokken, dus neemt hij de beslissing.

Nathan verklaart in een biecht: "Er moest een keuze gemaakt worden dus dan doe ik dat gewoon."

Dit terwijl hij duidelijk ingrijpt nadat Mil de keuze lijkt te maken. Jaike: "Jongens, no guts, no glory?" Mil tegen Rik: "We gaan het gokje wagen volgens mij, toch?" Dat laatste is nog wel tegen de groep, dus OK, helemaal een beslissing was het nog niet.

Als Nathan kandidaat is die ingrijpt omdat hij Mil verdenkt, waarom zei hij dit dan niet in zijn biecht?

Leonie, Rob, Jaike en Mil waren (uitgesproken) voor gokken. Buddy, Claes, Nathan waren tegen. Johan is het onduidelijkst. Nathan neemt nogal een beslissing om de mening van vier man te negeren.
« Laatst bewerkt op: 26-01-2020, 09:20:17 door Heinz »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #197 Gepost op: 26-01-2020, 09:26:19 »
Nathan in het Molboekje:

"Ik zou een goede Mol zijn omdat ik keuzes durf te maken die niet vanzelfsprekend zijn, impulsief en vastbesloten."


Dat zou ie ook als kandidaat kunnen zeggen, toch? Moelijke keuzes durven maken als de ultieme team speler. Voor zeker gaan, voor het algemeen belang ...vind ik wel bij hem passen eigenlijk.  :-\\

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #198 Gepost op: 26-01-2020, 09:42:10 »
Nathan verklaart in een biecht: "Er moest een keuze gemaakt worden dus dan doe ik dat gewoon."

Dit terwijl hij duidelijk ingrijpt nadat Mil de keuze lijkt te maken. Jaike: "Jongens, no guts, no glory?" Mil tegen Rik: "We gaan het gokje wagen volgens mij, toch?" Dat laatste is nog wel tegen de groep, dus OK, helemaal een beslissing was het nog niet.

Als Nathan kandidaat is die ingrijpt omdat hij Mil verdenkt, waarom zei hij dit dan niet in zijn biecht?

Wie zegt dat hij dat niet gezegd heeft, maar het niet getoond wordt . De wisselwerking tussen mil en nathan doet me sterk denken aan een scčne uit de Vlaamse mol 2, waar 2 kandidaten ook zo duidelijk het spel op elkaar afstemmen en daar open in zijn. Mooi om te zien .

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #199 Gepost op: 26-01-2020, 09:46:46 »
Feit blijft dat Nathan vanaf het begin van de discussie al heel stellig voor niet gokken wil kiezen en daarbij zeer gespannen oogt. Het zit 'm hoog en er staat veel op het spel. Misschien omdat ie de Mol is, misschien is er een andere verklaring voor. Denk aan Dick Jol bij de veiling die geen cent wilde  bieden. Ik vernam later ergens dat dit voortkwam uit het feit dat hij eens als scheidsrechter van omkoping beschuldigd is. Misschien is Nathan ook weleens in verband gebracht met gokken op wedstrijden?