Auteur Topic: [kandidaat] Nathan Rutjes  (gelezen 132067 keer)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #220 Gepost op: 26-01-2020, 16:38:09 »
Kijk voor de waarde van de potjes maar in het topic van de opdracht theepot.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #221 Gepost op: 26-01-2020, 16:39:41 »
Ik wou idd net je quote plaatsen en doe dat ook nog maar even voor de duidelijkheid in de discussie hier:

Mijn google zegt overigens dat 44700 Chinese Yuan gelijk is aan ruim €5800.  ::oink::
dus waar komt die 370 vandaan?

edit: 44700 Japanse Yen is 371 euro.

We zijn niet in Japan, vrienden!

Dan zijn we weer terug bij de redenering, de set is meer waard dan de 1500 euro.

En dan blijf ik erbij dat er veel te duidelijk geknipt werd voor het Nathan-moment (zie lichaamshouding Mil) waardoor hij nog veel verdachter wordt neergezet dan het al was. Niemand stribbelt tegen, niemand reageert erop, er mist een stuk besluitvorming. Dat doet de regie alleen als Nathan niet de mol is.


Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #222 Gepost op: 26-01-2020, 16:49:15 »
Eens.

Plus het feit dat je kunt discussiëren over de vraag wat de waarde is van datgene wat er daadwerkelijk staat: een servies, samengesteld uit meerdere serviezen. Twee niet complete serviezen, misschien. Niks? De helft? Het dubbele?

Offline Silenciation

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #223 Gepost op: 26-01-2020, 17:24:59 »
Maar het lijkt wel op de manier waarop Nathan 'zie' uitspreekt. Het komt er een beetje dzjj-achtig uit, in ieder geval in aflevering 1 als hij spreekt over zijn zesde zintuig.

Ik kan het me niet herinneren, dus ik kan er niet over oordelen. Moedermol zegt dat het juiste woord yanshu is; dat lijkt me logisch, aangezien shu rat is (gelukkig Nieuwjaar nog).

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #224 Gepost op: 26-01-2020, 18:25:02 »
Wat vinden we trouwens van het voorstel van Nathan om terug te rennen naar de kist voor vergelijk van het kannetje?

- Mols, want kost tijd
- Niet mols, want daardoor ontstaat de kans dat ze erachter komen dat het het goede kannetje is. Hij was al verwarring aan het zaaien dat het niet het goede potje was en dat leek al te lukken.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #225 Gepost op: 26-01-2020, 18:32:54 »
Wat vinden we trouwens van het voorstel van Nathan om terug te rennen naar de kist voor vergelijk van het kannetje?

- Mols, want kost tijd
- Niet mols, want daardoor ontstaat de kans dat ze erachter komen dat het het goede kannetje is. Hij was al verwarring aan het zaaien dat het niet het goede potje was en dat leek al te lukken.

Waren die kopjes qua kleur niet net iets anders dan het kannetje? Volgens mij was de kleur van het kannetje uniek.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #226 Gepost op: 26-01-2020, 18:36:06 »
Waren die kopjes qua kleur niet net iets anders dan het kannetje? Volgens mij was de kleur van het kannetje uniek.
Er waren wel lichte kleurverschillen, ik denk toe te schrijven aan het feit dat het handwerk is. Mss stond de oven net iets hoger, of iets minder kleurstof gebruikt, geen idee.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #227 Gepost op: 26-01-2020, 18:37:35 »
Het was niet aquamarijn en volgens zowel Jaike als Leonie zat er ook een ander blindmerkje op. Dus ja de set was uiteindelijk compleet, maar bestond uit verschillende serviezen. Wel de juiste vorm, niet de juiste kleur en dus ook niet het juiste blindmerkje.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #228 Gepost op: 26-01-2020, 18:39:06 »
Het was niet aquamarijn en volgens zowel Jaike als Leonie zat er ook een ander blindmerkje op. Dus ja de set was uiteindelijk compleet, maar bestond uit verschillende serviezen. Wel de juiste vorm, niet de juiste kleur en dus ook niet het juiste blindmerkje.
Maar bedoel je te zeggen, dat de oorspronkelijke set zoals ze die moesten verzamelen uit meerdere serviezen bestond? Of dat ze niet de juist set bij elkaar hebben verzameld.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #229 Gepost op: 26-01-2020, 18:44:20 »
Het was niet aquamarijn en volgens zowel Jaike als Leonie zat er ook een ander blindmerkje op. Dus ja de set was uiteindelijk compleet, maar bestond uit verschillende serviezen. Wel de juiste vorm, niet de juiste kleur en dus ook niet het juiste blindmerkje.

Wat wil je daarmee zeggen dan?

Rik heeft al in de podcast gezegd dat de winkeliers wel geprotesteerd hadden als de kandidaten met het verkeerde servies weg waren gelopen (wat suggereert dat de complete serviesset volledig bestond uit het juiste servies) en hij bevestigde in de podcast ook dat we in beeld de waarde van het servies zagen (2700 euro dus). Dit heb ik in het Thee pot topic al gezegd en ik herhaal mezelf liever niet, maar misschien is het toch wel fijn als het hier ook even gepost wordt zodat we niet eindeloos de discussie voeren over of voor de 1500 euro kiezen niet toch onmols was omdat het bedrag dat te verdienen was met het gokken in werkelijkheid veel lager was dan 2700 euro.  ::)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #230 Gepost op: 26-01-2020, 18:48:02 »
Citaat
Rik heeft al in de podcast gezegd dat de winkeliers wel geprotesteerd hadden als de kandidaten met het verkeerde servies weg waren gelopen (wat suggereert dat de complete serviesset volledig bestond uit het juiste servies) en hij bevestigde in de podcast ook dat we in beeld de waarde van het servies zagen (2700 euro dus).

Precies dit. Het suggereert iets. That's all.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #231 Gepost op: 26-01-2020, 19:07:39 »
Het was niet aquamarijn en volgens zowel Jaike als Leonie zat er ook een ander blindmerkje op. Dus ja de set was uiteindelijk compleet, maar bestond uit verschillende serviezen. Wel de juiste vorm, niet de juiste kleur en dus ook niet het juiste blindmerkje.

Heb je het begin van de opdracht teruggezien? Het moment wanneer Rik de inhoud van de koffer laat zien aan de kandidaten. Ik zie daar ook exact hetzelfde kleurverschil. Kannetje is veel groener en minder glad

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #232 Gepost op: 26-01-2020, 20:50:30 »
Hier de knip van de makers. Let op waar Mil staat en hoe ze kijkt. Er mist duidelijk een stuk:

https://youtu.be/qJ_1BiOe6Rs

Dit is een bewuste keuze van de makers.

Het gevolgd hiervan is dat Nathan verdachter overkomt. Want zijn actie lijkt nu veel abrupter en resoluter.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #233 Gepost op: 26-01-2020, 21:07:14 »
Wat vinden de Nathan verdenkers van het voorstel van Nathan aan Buddy om alvast naar het 2e object te gaan zoeken terwijl de andere kandidaten in het winkeltje de zoektocht naar het kannetje moeten afmaken ???

Nathan en Buddy vinden al snel het ontbrekende kopje en alle controle m.b.t.het vinden van het kannetje geeft Nathan hier uit handen terwijl de dame in de winkel dit kannetje al had aangewezen....

Nathan en Buddy zijn op tijd terug en ondanks de twijfel die de andere kandidaten hadden redden ook zij het binnen de tijd. Mol Nathan verliest hier alle controle.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #234 Gepost op: 26-01-2020, 21:12:44 »
Wat vinden de Nathan verdenkers van het voorstel van Nathan aan Buddy om alvast naar het 2e object te gaan zoeken terwijl de andere kandidaten in het winkeltje de zoektocht naar het kannetje moeten afmaken ???


Dat vind ik erg onmols als Nathan verdenker .. minpuntje voor Nathan daar

Maar zeggen dat het de foute is en een voorbeeld gaan halen vind ik weer heel mols.. vervolgens ervoor gaan staan als de rest er ook is..
daar weer puntje erbij

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #235 Gepost op: 26-01-2020, 21:21:03 »
Hier de knip van de makers. Let op waar Mil staat en hoe ze kijkt. Er mist duidelijk een stuk:

https://youtu.be/qJ_1BiOe6Rs

Dit is een bewuste keuze van de makers.

Het gevolgd hiervan is dat Nathan verdachter overkomt. Want zijn actie lijkt nu veel abrupter en resoluter.

Inmiddels meerdere keren teruggekeken en het is inderdaad een merkwaardige overgang. Nathan lijkt een abrupte keuze te maken, maar de rest van de kandidaten staat er vrijwel onbewogen bij. Miljuschka, die een tel daarvoor oppert dat ze 'het gokje gaan wagen', staat ineens weer met de rug naar de groep en reageert totaal niet op de actie van Nathan. Heel vreemd. Meteen daarna doet Miljuschka in haar biecht alsof dit een eenmansactie betreft, gevolgd door een biecht van Nathan die stelde dat hij de knoop moest doorhakken.

Ik krijg de indruk dat de groep gezamenlijk besloot om de keuze bij de penningmeester (Nathan dus) neer te leggen en dat deze besluitvorming buiten de montage is gehouden. Dus ja, Nathan hakte de knoop door. Maar gezien de tamme reacties van de anderen lijkt het alsof daar meer overleg aan vooraf is gegaan dan we nu zien.
« Laatst bewerkt op: 26-01-2020, 21:38:09 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #236 Gepost op: 26-01-2020, 21:51:25 »
Ik krijg de indruk dat de groep gezamenlijk besloot om de keuze bij de penningmeester (Nathan dus) neer te leggen en dat deze besluitvorming buiten de montage is gehouden. Dus ja, Nathan hakte de knoop door. Maar gezien de tamme reacties van de anderen lijkt het alsof daar meer overleg aan vooraf is gegaan dan we nu zien.
Dat vind ik een goede mogelijke verklaring. Dan zou de regie er dus voor gezorgd hebben dat Nathan verdachter overkomt ten koste van andere spelers die voor 1500 euro wilden gaan.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #237 Gepost op: 26-01-2020, 22:04:21 »
Inmiddels meerdere keren teruggekeken en het is inderdaad een merkwaardige overgang. Nathan lijkt een abrupte keuze te maken, maar de rest van de kandidaten staat er vrijwel onbewogen bij. Miljuschka, die een tel daarvoor oppert dat ze 'het gokje gaan wagen', staat ineens weer met de rug naar de groep en reageert totaal niet op de actie van Nathan. Heel vreemd. Meteen daarna doet Miljuschka in haar biecht alsof dit een eenmansactie betreft, gevolgd door een biecht van Nathan die stelde dat hij de knoop moest doorhakken.

Ik krijg de indruk dat de groep gezamenlijk besloot om de keuze bij de penningmeester (Nathan dus) neer te leggen en dat deze besluitvorming buiten de montage is gehouden. Dus ja, Nathan hakte de knoop door. Maar gezien de tamme reacties van de anderen lijkt het alsof daar meer overleg aan vooraf is gegaan dan we nu zien.
exact!


Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #238 Gepost op: 26-01-2020, 23:20:44 »
Je hoort hem ook nog iets zeggen als "ik" terwijl hij naar voren stapt, dus volgens mij wilde Rik hier de knoop doorhakken door te vragen wie de beslissing zou nemen. En gezien Nathan min of meer dat recht heeft als penningmeester, deed hij dat.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #239 Gepost op: 27-01-2020, 00:01:02 »
Ik hoor 'ik niet' als reactie op Mil haar conclusie dat ze een gokje gaan wagen...