Auteur Topic: [kandidaat] Nathan Rutjes  (gelezen 132516 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #300 Gepost op: 29-01-2020, 13:50:16 »
De mol staat vanaf aflevering 1 'aan' : "Ik Zhi Alles"

Bij de podcast van Trust Nobody werd de zhi theorie gedebunkt door iemand die Chinees spreekt. Het google translate Chinees geeft zhi mol aan als vertaling, de werkelijke betekenis in het Chinees is moedervlek.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #301 Gepost op: 29-01-2020, 13:55:45 »
jammer  :-[

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #302 Gepost op: 29-01-2020, 14:30:31 »
Maar wist de "stagiaire" bij WIDM die deze hint heeft bedacht dit ook? Ik kan me zo voorstellen dat ze de echte betekenis van Zhi niet hebben gecontroleerd en gewoon toegepast.

(Ik zit zelf niet in de Nathan-tunnel, maar vind deze hint te leuk om het voortijdig onderuitgehaald te zien worden)
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline 053Timo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #303 Gepost op: 29-01-2020, 14:46:31 »
Maar wist de "stagiaire" bij WIDM die deze hint heeft bedacht dit ook? Ik kan me zo voorstellen dat ze de echte betekenis van Zhi niet hebben gecontroleerd en gewoon toegepast.

(Ik zit zelf niet in de Nathan-tunnel, maar vind deze hint te leuk om het voortijdig onderuitgehaald te zien worden)

Er zijn twee Chinese tolken mee die alles vertalen en regelen.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #304 Gepost op: 29-01-2020, 14:48:48 »
Er zijn twee Chinese tolken mee die alles vertalen en regelen.

Maar hoort hints bedenken ook tot hun taak? Zover ik weet weet niet iedereen van de crew wie de mol is. Maar wie weet.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #305 Gepost op: 29-01-2020, 16:12:18 »
Misschien dat een stagiaire de Case is the mole en Klaas hint heeft bedacht, maar iets dat een serie kan maken of breken zou ik niet aan een stagiaire overlaten.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #306 Gepost op: 29-01-2020, 16:33:27 »
'Stagiaire' had ik daarom ook tussen de quootjes. Kan best zijn dat iemand van de vaste crew op het idee is gekomen (misschien ook met Google Translate), en door enthousiasme er niet aan dacht om het even te laten controleren door een tolk.

Ik geloof nog niet zo sterk in Nathan als mol (blijf nog even bij Miljuschka), maar kan deze hint ook niet echt uitsluiten.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #307 Gepost op: 29-01-2020, 19:04:54 »
Het Engelse woord 'mole' kent meerdere betekenissen: 1. mol, 2. moedervlek.

Offline Retep

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #308 Gepost op: 29-01-2020, 22:55:22 »
Bij de podcast van Trust Nobody werd de zhi theorie gedebunkt door iemand die Chinees spreekt. Het google translate Chinees geeft zhi mol aan als vertaling, de werkelijke betekenis in het Chinees is moedervlek.

Chinees (Mandarijn) is een toontaal, met over het algemeen 4 tonen.  elk woord kan 4 betekenissen hebben afhankelijk van welke toon je het uitspreekt. Bijvoorbeeld hao kan staan voor goed maar bij een andere toon ook voor kamernummer (hotel). zhi staat bijvoorbeeld ook voor “alleen”. Wat toch gek genoeg ook weer betrekking kan hebben op de mol. 😂

Elke chinees spreekt Mandarijn. Dat is verplicht. Daarnaast zijn er tientallen provincietalen en nog veel meer streektalen waarbij men elkaar onderling niet kan verstaan.

Dus dat Zhi een verwijzing naar mol is is zeer onwaarschijnlijk. Of hij moet het op de juiste toon uitspreken.
« Laatst bewerkt op: 29-01-2020, 23:01:33 door Retep »

Offline Koekert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #309 Gepost op: 30-01-2020, 22:02:14 »
Chinees (Mandarijn) is een toontaal, met over het algemeen 4 tonen.  elk woord kan 4 betekenissen hebben afhankelijk van welke toon je het uitspreekt. Bijvoorbeeld hao kan staan voor goed maar bij een andere toon ook voor kamernummer (hotel). zhi staat bijvoorbeeld ook voor “alleen”. Wat toch gek genoeg ook weer betrekking kan hebben op de mol. 😂

Elke chinees spreekt Mandarijn. Dat is verplicht. Daarnaast zijn er tientallen provincietalen en nog veel meer streektalen waarbij men elkaar onderling niet kan verstaan.

Dus dat Zhi een verwijzing naar mol is is zeer onwaarschijnlijk. Of hij moet het op de juiste toon uitspreken.


Ik zeg altijd maar zo ; beter een Chinees die mandarijn spreekt dan een mandarijn die Chinees spreekt 😇

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #310 Gepost op: 31-01-2020, 20:38:17 »
Waarom Nathan niet de mol hoeft te zijn, nav aflevering 3:

- Stelt voor aan Buddy om alvast naar 2e potje te zoeken als er over kannetje getwijfeld wordt. Dat vinden ze ook snel. Ook geeft hij zo controle uit handen over beslissing over kannetje.
- Zit in groepje dat 450 euro pakt met foto's tov 150 bij andere groepje
- Wordt extra verdacht gemaakt in extra beelden over discussie 1500 euro vs servieswaarde
- Zorgt dat ander groepje verder gaat met zoeken naar andere beelden ("Johan, stoppen met saboteren") omdat de eerste goede foto al door hen is gevonden. Scheelt dus tijd.
- Wordt als dader van pakken verkeerde envelop neergezet, maar Leonie lijkt ook te roepen dat ie die moet pakken.
- Wil tempo maken met thee-opdracht als Buddy volgens hem vertraagd ("ff opschieten Bud").
- Begint met aftellen zodat Johan nog weet hoeveel tijd ie heeft om juiste kannetje binnen te brengen. Gaat net goed, tot op de seconde.
- Er zit een knip voor het moment dat hij het geld pakt en voor de groep beslist met de theekist. Wellicht wordt ie daardoor extra - verdacht gemaakt, als zn beslissing hierdoor resoluter/abrupter lijkt. Dit moment wordt ook extra verdacht gemaakt door de biecht er direct voor van Buddy.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #311 Gepost op: 1-02-2020, 01:23:30 »
Bij de podcast van Trust Nobody werd de zhi theorie gedebunkt door iemand die Chinees spreekt. Het google translate Chinees geeft zhi mol aan als vertaling, de werkelijke betekenis in het Chinees is moedervlek.

En toch in het extra beeldmateriaal weer;

Nathan die zegt:"Ik zie weinig".
 "痣"
@0.32.

Hij "molt weinig"? Hoeft niet veel te doen (wat waterflesjes aandragen)...

(Ook wel een rare biecht imho).

Blijf het toch een leuke vinden of het nu correct vertaald is of niet.




*Gelukkig morgenavond meer....alvast veel plezier*

Edit; waterflesjes aandragen...


« Laatst bewerkt op: 1-02-2020, 01:32:17 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #312 Gepost op: 1-02-2020, 06:21:10 »
Heb de indruk dat hier de lat voor de mol nog wel eens hoog word gelegd terwijl we het hier niet over ervaren CIA-agenten hebben ;) In tegendeel. Mollen geven nadien veelvuldig aan wat ze spannend en eng vonden, nerveus van werden, anders ging dan uitgedacht of waar ze dachten dat iedereen aan hun gezicht kon zien dat zij de mol waren.

Vooralsnog blijf ik toch bij Nathan als mol. Toegegeven, de serviesopdracht en extra beeldmateriaal staat Natan erg in de picture. Daarentegen sluit het prima aan bij hoe Nathan normaal gesproken schijnt te zijn. Als er een beslissing gemaakt moet worden, hakt hij graag snel de knoop door. En hij houdt niet van na-emmeren. Wat me doet denken dat zijn gedrag in de groep (en publiek) heel kandidaats uit te leggen is. Namelijk hij had de argumenten gehoord en besloot voor zekerheid van het bedrag te gaan en de rest is water onder de brug. In de groep die 50-50 verdeeld was, niets bijzonders aan. Als hij de mol is, zal hij toch ook bij zijn eigen karakter in de buurt willen blijven?

Heb ook niet de indruk dat het hem bij mede kandidaten meer of minder verdacht heeft gemaakt. Meer verdacht was dan Buddy die heel uitgebreid beargumenteerd waarom ze niet zouden moeten gokken, nadat hij zelf zegt dat zijn voelsprieten uitstaan want we gaan de mol in actie zien. Of Johan die handig opgooit dat ze hen nooit met een duur servies hadden laten rennen en alles in China nep dus goedkoop is.

Blijf er verder bij omdat ik de indruk heb dat hij dichtbij Leonie blijft voor de afleiding van hem als mol. En hij getergd lijkt te worden door de oplettende Mil die eerder al een stokje voor mogelijke molacties stak en hem eigenlijk enorm in de weg zit.


Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #313 Gepost op: 1-02-2020, 09:35:06 »
Blijf er verder bij omdat ik de indruk heb dat hij dichtbij Leonie blijft voor de afleiding van hem als mol. En hij getergd lijkt te worden door de oplettende Mil die eerder al een stokje voor mogelijke molacties stak en hem eigenlijk enorm in de weg zit.

Ja, die Leonie toch, en die Miljuschka dan, die zitten echt wel Nathan in de weg!
;)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #314 Gepost op: 1-02-2020, 19:07:48 »
Ff recht in de camera kijken na theepotgate

En ook weer super ongemakkelijk tijdens groepsmoment

Whats going on Nathan ?  8)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #315 Gepost op: 1-02-2020, 19:29:54 »
Duidelijk buitenspel. ::jaja::

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #316 Gepost op: 1-02-2020, 21:10:17 »
Nathan lijkt wel totaal niet verdacht in de groep

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #317 Gepost op: 1-02-2020, 21:33:46 »
Mil verdenkt hem, topverdachte zelfs. En Mil en Buddy spelen samen zoals we vandaag hoorden van Mil, dus Buddy zal hem ook wel verdenken.

Offline Monkeymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #318 Gepost op: 1-02-2020, 21:36:34 »
Toen Rik zei "tijd voor test en executie", reageerde Nathan niet. Stond erbij alsof er niets aan de hand was. Bij anderen zag je verrassing/ongeloof, door bijvoorbeeld handen voor de mond, grote ogen.. Weet niet of er bij alleen Nathan geen reactie was, zou ik nog eens terug moeten kijken. Hij viel mij in ieder geval meteen op.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #319 Gepost op: 1-02-2020, 21:38:42 »
Slimme molactie om het vaasjesspel wel goed te doen maar voor een laag bedrag. En wat is ie toch een brave jongen hè om zonder enige twijfel voor de groep te kiezen en dus groepsvrijstelling waardoor ie ook niet (per ongeluk) 500 euro hoeft te pakken.

Ook weer best een aantal biechts van Nathan gezien waarin de onschuld ervan af zou moeten spatten. Zoals zijn gebbetje over dat ie een straatnaambord met Buddy erop zag. Nee, ik vertrouw 'm nog steeds niet. ;D