Auteur Topic: [kandidaat] Nathan Rutjes  (gelezen 132451 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #340 Gepost op: 1-02-2020, 23:47:39 »
Ik werdf attent gemaakt op de tattoo (achilles) op de arm van Nathan, die zou lijken op het kenteken van de auto waarin hij zit, maar ik kan de beide screenshots niet plaatsen.


Er zijn er ook die zeggen dat ik spoken zie. Ik zeg alleen dat het kenteken LIJKT op de tattoo. Dat zegt tenminste degene van wie ik de tip kreeg. Oordeel zelf.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #341 Gepost op: 1-02-2020, 23:49:58 »
Ook langs zien komen, maar vind het er niet op lijken, lijkt me daarmee een rare hint.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #342 Gepost op: 1-02-2020, 23:58:37 »
Als ik het me goed herinner kreeg hij het penningmeesterschap in zijn schoot geworpen en vroeg hij er niet om.

Hij steekt toch echt zelf zijn hand op wanneer er gevraagd wordt wie er penningmeester wil worden. Verder kan hij zichzelf op de positie zetten die hem het beste uitkomt als mol als hij de rollen verdelen mag.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #343 Gepost op: 2-02-2020, 00:00:42 »
Hij steekt toch echt zelf zijn hand op wanneer er gevraagd wordt wie er penningmeester wil worden. Verder kan hij zichzelf op de positie zetten die hem het beste uitkomt als mol als hij de rollen verdelen mag.

Ja mooi ook dat ze het zo gemonteerd hebben dat het voor de leek lijkt dat Nathan het penningmeesterschap in de schoot geworpen krijgt. Dat noem ik nou sturing van de montage

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #344 Gepost op: 2-02-2020, 00:00:52 »
Hij steekt toch echt zelf zijn hand op wanneer er gevraagd wordt wie er penningmeester wil worden. Verder kan hij zichzelf op de positie zetten die hem het beste uitkomt als mol als hij de rollen verdelen mag.
Ik heb het teruggekeken en hij steekt idd zn hand uit. Maar ik vind dat het verdelen hier amper voordeel geeft. Iedereen kan makkelijk mollen door de porto in te drukken, behalve Mil. En als je dan toch mag kiezen als mol zijnde dan kies je toch verkeersleider? Rob manoeuvreert zich veel onopvallender in die positie en molt daar effectief door het kaartje verkeerd voor te lezen.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #345 Gepost op: 2-02-2020, 00:06:30 »
Ik heb het teruggekeken en hij steekt idd zn hand uit. Maar ik vind dat het verdelen hier amper voordeel geeft. Iedereen kan makkelijk mollen door de porto in te drukken, behalve Mil. En als je dan toch mag kiezen als mol zijnde dan kies je toch verkeersleider? Rob manoeuvreert zich veel onopvallender in die positie en molt daar effectief door het kaartje verkeerd voor te lezen.

Kan, maar de aandacht is wel meer op jou gericht als het fout gaat als je verkeersleider bent dan als je in een auto rijdt en als je in een auto rijdt kun je ook prima (en onopvallender) mollen (wat ook gebeurd lijkt te zijn..). Net zoals dat je bij Wereldbeeld uit aflevering 2 als mol waarschijnlijk liever werelddelen gaat zoeken dan dat je in de controlroom staat..

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #346 Gepost op: 2-02-2020, 00:07:28 »
Ook langs zien komen, maar vind het er niet op lijken, lijkt me daarmee een rare hint.
het is visueel he? De eerste drie karakters van de tattoo lijken op de eerste drie in het kenteken.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #347 Gepost op: 2-02-2020, 00:13:43 »
het is visueel he? De eerste drie karakters van de tattoo lijken op de eerste drie in het kenteken.
Sowieso is het kenteken 1 teken korter dan de tattoo. De S mist in het kenteken. Daarnaast heb je 2 Labda's in de tattoo die dan in het kenteken 2 verschillende tekens zijn, een L en een 7. Ik mis de logica om er een hint in te zien.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #348 Gepost op: 2-02-2020, 00:25:57 »
in samenhang met wat er in de intro te zien is, zou er misschien toch meer in kunnen zitten dan dat.

Immers: direct na de zin, die volgende week gevormd gaat worden (Wie is de Mol?) verschijnt Nathan in beeld.

Beide aanwijzingen wellicht te zwak, maar samen wellicht toch een aanwijzing? Maar ok, ik houd er over op. Als het niets is zullen we het nooit in de terugblik zien langskomen.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #349 Gepost op: 2-02-2020, 00:26:24 »
De vraag is: heeft Nathan deze tattoo speciaal voor WIDM op zijn arm laten branden, of had hij het al eerder? En als hij het al eerder had, hoe is het de crew gelukt om een wagen te vinden met een gelijkende kenteken?
Er zijn vast wel oudere foto's van Nathan te vinden, met of zonder tattoo.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #350 Gepost op: 2-02-2020, 00:28:20 »
Natuurlijk neemt niemand een tattoo voor een widm hint. En als ze het kenteken konden kiezen hadden ze wel alle tekens goed op het kenteken gezet.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #351 Gepost op: 2-02-2020, 00:35:43 »
Nathan had die tattoo al eerder is op Google afbeeldingen echt wel terug te vinden. Er staat Achilleas in Griekse tekens. En idd lijkt het nummerbord op die tattoo. Maar persoonlijk vind ik het geen sterke hint.  De plaats van nathan in de leader direct na de vraag wie is de mol?  Vind ik dan weer wel vrij sterk.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #352 Gepost op: 2-02-2020, 00:42:04 »
Natuurlijk neemt niemand een tattoo voor een widm hint. En als ze het kenteken konden kiezen hadden ze wel alle tekens goed op het kenteken gezet.
zeg ik dat dan ergens? Andersom kan namelijk weldegelijk, De crew maakt een kenteken, dat LIJKT, ik zeg nogmaals LIJKT, op de tattoo. Je kan ook zien dat die tattoo niet vers was.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #353 Gepost op: 2-02-2020, 00:51:11 »
zeg ik dat dan ergens? Andersom kan namelijk weldegelijk, De crew maakt een kenteken, dat LIJKT, ik zeg nogmaals LIJKT, op de tattoo. Je kan ook zien dat die tattoo niet vers was.
Dus ze maken een hint die niet klopt? waarom dan niet een kloppend kenteken maken bij de tattoo? Ieder mag er zijn mening over hebben uiteraard, maar ik vind het heel ver gezocht en het lijkt me gewoon toeval.

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #354 Gepost op: 2-02-2020, 00:52:50 »
Ik verdenk hem in ieder geval geheel op eigen iniatief. Maar Rob verdenk ik ook heel erg. Kan nog geen keuze maken tussen die twee.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #355 Gepost op: 2-02-2020, 01:05:46 »
Dus ze maken een hint die niet klopt? waarom dan niet een kloppend kenteken maken bij de tattoo? Ieder mag er zijn mening over hebben uiteraard, maar ik vind het heel ver gezocht en het lijkt me gewoon toeval.
hoho, niet zo snel oordelen dat deze hint niet klopt. Dit lees ik net op twitter, maakt hem een stuk sterker (als dit tenminste echt zo is):

 ''Achilles leefde een tijd ondergedoken in een groep vrouwen verkleed als vrouw, om niet ontdekt te worden.''
 

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #356 Gepost op: 2-02-2020, 02:03:22 »
Gedraagt zich ook weer raar als er in n ontspannen sfeer naar de stand van de pot gevraagd wordt.

‘ Jongens.. geef me ff de ruimte’

 ???

Je doet raar Nathan

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #357 Gepost op: 2-02-2020, 03:23:17 »
Hij staat onder veel stress. Als mol of als kandidaat?

Ik heb na aflevering 4 nu een lichte voorkeur voor Rob, en minder voor Nathan.

Vooral het knippen in die scène dat hij het geld pakt bij dat servies zit me niet lekker. Doordat er een stuk uitgeknipt is, lijkt Nathan nu veel verdachter. Dat is manipulatie door montage. Daardoor daalt hij bij mij in verdachtheid.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #358 Gepost op: 2-02-2020, 05:24:06 »
Ben na deze aflevering vier eigenlijk minder zeker van deze tunnel en ik zat er zo stevig in. Maar toch ..

Nathan lijkt vaker met Leonie samen te willen terwijl hij ook zegt dat Leonie van alles in het honderd laat lopen. Dat is een mooie dekmantel voor een mol.

Gek dat als Leonie en Buddy worden gezien als lenig, dun en goed voor de opdracht hij niets zegt terwijl hij zelf de sportiefste van de groep is. Misschien zit het in mijn hoofd maar hij doet het parcour afwijkend van de anderen. Alsof hij van te voren wist dat hij overal onderdoor kan kruipen met die stok. Hij probeert de aandacht erop te vestigen dat hij het zo goed gedaan heeft terwijl hij alle afspraken 'vergeet' en zal weten dat de kans groot is dat de meer omvangrijke Mil en van nature onhandige Rob dan met de stok van 450 meer om zullen laten klingelen. (Mil doet het echt fantastisch trouwens)

Nathan zegt bij de parkeeropdracht direct te weten welke indeling hij wil. Knap zo snel, hoeft hij daar nu helemaal niet over na te denken? Bovendien heeft hij een rare verdeling. Hij zegt namelijk bij de test Johan te verdenken maar zet Johan zonder meer op een sleutelpositie weg waar volop te mollen is. Waarom zou een kandidaat dat doen? Mil is dan wel logisch, die verdenkt hij ook en zet hij buitenspel in de pendelbus. Of wil hij dat de observerende Mil die hem verdenkt zo min mogelijk van de opdracht mee kan krijgen? Ze zit hem al zo vaak dwars. Rob is gewoon een verplichte keuze omdat hij geen schakel kan/mag rijden.

Bij de bakjes komt hij super makkelijk weg. Natuurlijk kiest Nathan voor de groep, Iedereen weet dat! Hij is de enige die niet schrikt van de test en executie en lijkt het ook geen seconde spannend te vinden of de groepsvrijstelling zal doorgaan.

Bij de test zegt hij dat hij zelfverzekerd doet en dat eigenlijk ook is. Maar hij spreid over vier mollen. En noemt van niemand een mogelijke mollenactie, hij heeft alleen theorieën wie er een goede mol 'zou kunnen zijn' door karaktertrekken of gesprekken. Op zichzelf al vreemd. En waarom dan toch zo relaxed of er voldoende mensen voor de groep gegaan zijn? (Vroeg me overigens af, zou de regie hem ingeseind hebben dat hij wel erg zelfverzekerd over komt, dat het goed is om dat te biechten?)

Nou, ik heb mezelf alweer aardig overtuigd  ::rofl::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #359 Gepost op: 2-02-2020, 05:34:32 »
Weer geen bewijs tegen het molschap van Nathan. Voorlopig de enige zonder harde tegenargumenten.