Auteur Topic: [kandidaat] Nathan Rutjes  (gelezen 132762 keer)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #380 Gepost op: 2-02-2020, 20:37:36 »
Ik hou het op 2 verdachten: Nathan en Rob.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #381 Gepost op: 2-02-2020, 20:55:07 »
Ik hou het op 2 verdachten: Nathan en Rob.
En dan zijn we weer, waar we al waren  ::rofl::

Kamp Nathan-Rob is in aantocht! Of een feit?
Meer L

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #382 Gepost op: 2-02-2020, 21:06:21 »
Klopt, al was Leonie daar al voorbij. En na tijd kan ik me niet voorstellen. Ze lopen samen naar buiten. Maar alles wijst naar Nathan. Ging als een gek door het veld. Ging als een van de eerste, niet als een van de laatste. Had dus nog succes met Rob, waar ze vielen. Ook aan het einde bij de blauwe vaas hoe hij nog snel achterom kijkt. Checken waar Leonie is, want de stok en hijzelf waren er al door.

En zelf niks laten vallen. Zelf niet verdacht worden, maar wel zorgen voor dit.


We kunnen dus constateren dat er twee kandidaten zijn die in ieder geval een zichtbare molactie hebben uitgehaald (Nathan door de te goedkope stok te pakken en Rob door vazen om te gooien) die een cover up kunnen zijn voor de échte molactie: vazen verplaatsen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #383 Gepost op: 2-02-2020, 21:18:56 »
Ik voel een molduel aankomen   ::joehoe::
Even korte bijdrage alvast:


- Nathan spendeert veel tijd aan 50 euro verdienen bij de tablets in afl 1. Is mols .. komt goed over en is een laag bedragje. Is deze 50 euro uberhaupt goedgerekend? En waarom moest dit zo goed in beeld allemaal?
- Probeert Mil een beetje richting oplossing te sturen in de escaperoom zodat het euroteken weggereden kon worden en verkeerd gezet kon worden. We zien hem dit proberen maar Mil is te vastberaden.
- Bij kleurwerk laat hij Leonie klooien terwijl hij de kabels wss in de knoop helpt..  we zien niet precies wat er fout gaat maar hij is er iig weer bij. Kastje gaat niet af
- In de taxi wil hij niet direct hulplijnen bellen en trekt hij heel de tijd de telefoon weg bij de chinese chauffeur, lacht er doorheen en voedt de chaos die Rob probeert te minderen
- Bij de goede theepot roept hij meteen dat het niet de goede is en stelt heel enthousiast voor om er 1 bij te halen uit de kist. Wat allemaal lekker tijd rekt. Als de rest er opeens bij staat blokkeert hij een tijdje het zicht van de juiste theepot
- Kiest voor het geld en niet het servies .. de manier waarop valt op
- Zit op de goeie positie vanwege penningmeesterschap. Ging dit wel zo nonchalant of stuurde hij hier op aan in de bus? Zet Mil in n pendelauto.. hij weet dat zij hem anders in de gaten gaat houden. Nu moet ze ook anderen rijden en kan ze niet alleen op haar mol letten
- Pakt de goedkope stok terwijl hij met de groep iets anders afsprak
- Lijkt een vaas te hebben verplaatst. Hij is de meest logische verdachte met name omdat hij zelf geen vazen omstoot. Rob gaat ze toch wel omstoten met zn tuinbroek en dat snapte Nathan ook..  ::rofl::
Vazen verzetten en vervolgens zelf ook veel omstoten zoals Rob valt m.i teveel op.

Daarnaast zn afwijkende gedrag, lichaamstaal wat vooral zichtbaar tijdens groepsmomenten waarop hij als kandidaat gewoon heel ontspannen zou moeten zijn maar niet is

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #384 Gepost op: 2-02-2020, 22:52:00 »
Credits naar deze guy. https://youtu.be/AQnS1p_1VM0

Vazen zijn dus verplaats bij de opdracht. Dit moet Nathan geweest zijn. De reden dat hij door het parcours vloog heeft hem tijd gegeven om vazen te verzetten wanneer hij Leonie gepasseerd was. Dit was dus ook tegelijk de reden dat Rob zoveel vazen liet vallen en dat dit niet in beeld was. Dit was het eindgedeelte van nathan en het startdeel van Rob. Ze stonden anders. Ook zijn blik naar achteren aan het eind van het parcours met de bewuste vaas. Hij checkt de positie van Leonie.

Nathan is de Mol. BRILJANT. Nu al zin in aflevering 10.

Goed opgemerkt van Siem!  ::ok::
Maar jammer dat hij niet nóg een stapje verder gaat en het beeld van Buddy er bij betrekt wanneer hij door diezelfde uitgang komt. Want dan staan er nóg meer vazen op de randen van de planken... En dat kan Nathan gewoon niet gedaan hebben. Miljuschka wel, want die kwam als laatste vóór Buddy langs die plek. Of gewoon de mensen van de productie natuurlijk.  ;)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #385 Gepost op: 2-02-2020, 23:58:04 »
Jammer dat we geen vingerafdrukken kunnen laten nemen van die vazen!


Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #386 Gepost op: 3-02-2020, 21:28:27 »
Met Rob geprobeerd waarom ik het jammer zou vinden als hij het is. Het is me te mager. Vraag me af wat ik tegen Nathan heb. Dat gaat al beter, met name dankzij de Theepot.

1.1: Niets te verdienen
1.2: Complete chaos, komt met suggestie voor 50 (Beltegoed)
1.3: Uit de vrachtwagen met Mil, goed geparkeerd, effect nihil (Parkeertarief)

2.1: Niets verdiend, draden in de war (Kleurwerk)
2.2: Complete chaos (Afhaalchinees)
2.3: Laat zich sturen door Mil en rijdt verkeerd (Wereldbeeld)

3.1: Complete chaos (Lijn(ver)diensten)
3.2: Een plus en een min (Beeldig)
3.3: Alle stukken binnen, geld gepakt terwijl servies meer waard was (Theepot)

4.1: Feilloos maar voor weinig geld, weten niet of het met meer gelukt was (Porseleinen Kamer)
4.2: Een verkeerde straat is halvering pot (Verkeer(d))
4.3: Groene vrijstelling pakken

Belangrijkste molactie in beeld is dan het pakken van de 1500 in 3.3. Daar staat wel tegenover, dat hij de discussie over het kannetje verlaat en op zoek gaat naar het laatste stuk. En dat lukt ook. Daarmee feitelijk 1500 verdiend.

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #387 Gepost op: 3-02-2020, 21:37:36 »
4.3 groeps vrijstelling tocj?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #388 Gepost op: 3-02-2020, 21:48:32 »
dank FS en Tarballs, nu nog in een apart Topic...

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #389 Gepost op: 3-02-2020, 21:51:57 »
Daar is Heinz beter in  ::joehoe::

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #390 Gepost op: 3-02-2020, 21:57:10 »
Klopt, het moet groepsvrijstelling zijn.

En verder...

Hup, Heinz!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #391 Gepost op: 3-02-2020, 22:18:31 »
Ik zal eens kijken of het me lukt deze week een molduel te maken. Maar als iemand anders het eerder wil doen dan is dat prima. Stuur me even een pb als je die plannen hebt, dan doet niemand iets voor niks.

En nu weer terug over onze grote teamspeler en o zo onschuldige ( ::ohno::) Nathan graag. ::hypocriet::

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #392 Gepost op: 3-02-2020, 22:27:38 »
dank FS en Tarballs, nu nog in een apart Topic...

En doe het nu eens puur objectief voor leonie. Ik denk dat je verrast zult zijn. Ik probeer echt zaken op te schrijven die ik zie, zonder te denken of het te opvallend is, etc. En tja dan moet ik zeggen dat er nog niet echt veel tegen leonie als mol was tot de 500 euro bij groepsvrijstelling.

Voor mijn gevoel gaat het tussen nathan en mil en beetje rob, maar qua acties is het leonie en dan lange tijd niemand anders. Nathan scoort molpunten op theepot en misschien bij porselein, maar verder voor mij niet echt.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #393 Gepost op: 4-02-2020, 05:41:26 »
De vazen lijkt het er toch op dat de productie ze verplaatst of vervangen heeft. En wie weet, Tussendoor gingen ze de kamer in om alles weer op orde te maken. Misschien hebben ze zelf wel de laatste stellage per ongeluk omgekwakt voor Buddy aan de beurt was? ;)

Wel jammer. Ik zou het hilarisch vinden als we Nathan (of iemand anders) in aflevering 10 een vaas zien verzetten. En Nathan zou het meest voor de hand liggen om dat gedaan te kunnen hebben. Door de richting, de snelheid en dat bij Mil daarna de vaas op dat uiterste randje staat.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #394 Gepost op: 4-02-2020, 10:10:31 »
Ik twijfel over die Theepotactie. Op zich kn het geld pakken mols zijn, maar wat hij daarvoor doet... De discussie bij het kannetje verlaten, een ander stuk halen en terug zijn voor de discussie over het kannetje is afgelopen, vervolgens Johan als eerste aanmoedigen... Daarmee levert hij toch een vrij essentiële bijdrage aan 1500 euro winst? En dat om zich daarna nòg eens vol in de schijnwerper te zetten?

Het klopt allemaal net niet.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #395 Gepost op: 4-02-2020, 10:40:21 »
Ik twijfel over die Theepotactie. Op zich kn het geld pakken mols zijn, maar wat hij daarvoor doet... De discussie bij het kannetje verlaten, een ander stuk halen en terug zijn voor de discussie over het kannetje is afgelopen, vervolgens Johan als eerste aanmoedigen... Daarmee levert hij toch een vrij essentiële bijdrage aan 1500 euro winst? En dat om zich daarna nòg eens vol in de schijnwerper te zetten?

Het klopt allemaal net niet.
Iets anders dat op het eerste gezicht niet lijkt te kloppen is dat ie in de escape room gekoppeld was aan de slimste speler van de groep. Die hem dus vanaf de allereerste afl. als hoofdverdachte heeft. Dat was m.i. te voorkomen geweest.

Missers van de productie en de mol horen er gewoon bij. Niet elk seizoen verloopt vlekkeloos.

Op zich valt de schade van die eenmansactie ook mee. Alleen Mil heeft hem (nog steeds) op  #1. Handig was het niet, nee. 


Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #396 Gepost op: 4-02-2020, 16:28:23 »
Misschien een hint naar Nathan. In de opdracht "Verkeer(d)" komt de "Wie is de 20ste mol spoor" voor. "Rut" vertaald uit het engels betekent : "spoor".

Offline Shenzi26

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #397 Gepost op: 4-02-2020, 16:44:28 »
 ::bravo::
Misschien een hint naar Nathan. In de opdracht "Verkeer(d)" komt de "Wie is de 20ste mol spoor" voor. "Rut" vertaald uit het engels betekent : "spoor".

 ::bravo::

Offline Gerhardt78

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #398 Gepost op: 4-02-2020, 23:04:18 »
Nathan is de mol.
Aflevering 1: Nathan is te zien in de still schuin achter de twee Chinese jongens met de stokjes.
Achilles tattoo kenteken hint
Ying Yang waaier hint (zie hints draadje)
Gedrag van Nathan waar hij out of character is rondom groepsbeslissingen en executies.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #399 Gepost op: 5-02-2020, 00:28:11 »
Ben nog steeds een ongelovige.