Auteur Topic: [kandidaat] Nathan Rutjes  (gelezen 132086 keer)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #460 Gepost op: 8-02-2020, 23:29:54 »
Het was onmogelijk hem uit te sluiten, maar deze aflevering doet voor mij de deur dicht om de redenen die genoemd zijn. Twee keer eigenlijk niet meegedaan en een keer geld gepakt, terwijl het niet doen veel begrijpelijker was. De Mol wil geld uit de pot houden. Goodwill oké, maar dit is volstrekt onnodig.

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #461 Gepost op: 8-02-2020, 23:31:57 »
Het was onmogelijk hem uit te sluiten, maar deze aflevering doet voor mij de deur dicht om de redenen die genoemd zijn. Twee keer eigenlijk niet meegedaan en een keer geld gepakt, terwijl het niet doen veel begrijpelijker was. De Mol wil geld uit de pot houden. Goodwill oké, maar dit is volstrekt onnodig.

De vraag is natuurlijk of als kandidaat voor het geld kiezen niet nóg vreemder geweest was. Klinkt paradoxaal, maar nagenoeg elke kandidaat zal toch het idee hebben van 'Niet geschoten is altijd mis.'
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #462 Gepost op: 8-02-2020, 23:37:58 »
Tja, ik heb toch het idee dat als je Nathan nu nog verdenkt, dat dat echt tunnelvisie is. Het mag natuurlijk, maar ik denk echt dat hier meer en meer wensdenken bij zit. Ik wil het ook, maar hij is het gewoon niet.

Ik bedoel, heel veel dingen kun je 2 kanten op uitleggen, maar totaal onnodig 250 euro pakken doe je als mol volgens mij echt niet. Al is het maar voor de aflevering 10-beelden waarin de mol straks gezellig met zijn eigen waaier staat te wapperen tussen de Chinese danseressen.

Dit nog los van het superverdacht niks vinden bij de letteropdracht en het nogal lullig buitenspel komen te staan bij de cirkels.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #463 Gepost op: 8-02-2020, 23:41:29 »
Plus: Rik reageerde nogal verbaasd bij de keuze van Nathan.......

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #464 Gepost op: 8-02-2020, 23:41:39 »
Citaat
De vraag is natuurlijk of als kandidaat voor het geld kiezen niet nóg vreemder geweest was. Klinkt paradoxaal, maar nagenoeg elke kandidaat zal toch het idee hebben van 'Niet geschoten is altijd mis.'

Als de Mol

1. Zo weinig mogelijk geld wil en
2. Zo veel mogelijk op een kandidaat wil lijken

dan is niet meer vol te houden, dat Nathan de Mol is. Voor mij dan.

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #465 Gepost op: 8-02-2020, 23:43:11 »
Tja, ik heb toch het idee dat als je Nathan nu nog verdenkt, dat dat echt tunnelvisie is. Het mag natuurlijk, maar ik denk echt dat hier meer en meer wensdenken bij zit. Ik wil het ook, maar hij is het gewoon niet.

Ik bedoel, heel veel dingen kun je 2 kanten op uitleggen, maar totaal onnodig 250 euro pakken doe je als mol volgens mij echt niet. Al is het maar voor de aflevering 10-beelden waarin de mol straks gezellig met zijn eigen waaier staat te wapperen tussen de Chinese danseressen.

Dit nog los van het superverdacht niks vinden bij de letteropdracht en het nogal lullig buitenspel komen te staan bij de cirkels.

Ik verdenk Rob sterker dan Nathan, maar hem op basis van die €250,- uitsluiten is mij te simpel. Dan veel eerder op basis van de letters. Dat het feit dat hij voorbij het -waardeloze - vraagteken loopt zo duidelijk in beeld gebracht wordt pleit niet voor zijn molschap. In theorie kan het daar natuurlijk wel zo zijn dat hij een envelop verduisterd heeft. Een letter subtiel verduisteren lijkt me gezien het formaat van die dingen schier onmogelijk. Bovendien doen ze die opdracht in duo's. Rob, Claes en Leonie zijn bij die opdracht naar mijn mening het meest verdacht: veel letters vinden, maar geen enveloppen.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #466 Gepost op: 8-02-2020, 23:47:32 »
Als de Mol

1. Zo weinig mogelijk geld wil en
2. Zo veel mogelijk op een kandidaat wil lijken

dan is niet meer vol te houden, dat Nathan de Mol is. Voor mij dan.

Ten eerste gaat het maar om €250. Soms moet je goodwill kweken. Wanneer het echt (te) vaak gebeurt dat Nathan geld pakt terwijl hij makkelijk een andere keuze had kunnen maken (zoals bij de laatste opdracht van aflevering 4), dan was het een ander verhaal geweest. Maar dat is niet het geval. Ik blijf erbij dat in dit specifieke geval de keuze voor geld voor een kandidaat vreemder zou zijn geweest dan voor de Mol.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #467 Gepost op: 8-02-2020, 23:49:27 »
Hij doet dus als enige iets mols, want anders lijkt hij teveel op de kandidaten die niets verdienen?

 ???

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #468 Gepost op: 8-02-2020, 23:57:32 »


Ik bedoel, heel veel dingen kun je 2 kanten op uitleggen, maar totaal onnodig 250 euro pakken doe je als mol volgens mij echt niet. Al is het maar voor de aflevering 10-beelden waarin de mol straks gezellig met zijn eigen waaier staat te wapperen tussen de Chinese danseressen.

Precies zoals ik zijn gedrag beredeneer. Ik verwacht ook een mooi shot met de MOL en zijn waaier in afl. 10. Dus Nathan valt af. ::zwaai::

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #469 Gepost op: 9-02-2020, 00:03:10 »
Ik begrijp de redenering van de Nathan-verdenkers, maar; het blíjft gewoon geld wat onnodig in de pot is gebracht. (En er zijn deelnemers die om mindere grote bedragen zijn afgeschreven als Mol...)
Minder verdacht willen zijn, over willen komen als kandidaat met groepsgevoel, oké. Maar draai het eens om; zou hij méér verdacht worden door de anderen als hij het geld niet had aangenomen en een wandeling door het park had gemaakt? Nee.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #470 Gepost op: 9-02-2020, 00:07:20 »
Maar draai het eens om; zou hij méér verdacht worden door de anderen als hij het geld niet had aangenomen en een wandeling door het park had gemaakt? Nee.

Nee klopt maar ik beredeneer het andersom. Waarom zou kandidaat Nathan voor maar 250 niet die wandeling maken? Das toch super raar? Niks fanatieke kandidaat .. want dan ga je het park in namelijk

Nathan doet echt hele rare dingen de hele tijd
Niet kandidaats laat maar zeggen  ::rofl::

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #471 Gepost op: 9-02-2020, 00:19:10 »
Volkomen onnodig als enige geld pakken lijkt me toch niet helemaal de bedoeling als mol. Ik streep hem nog niet door, maar hij is wel wat lager komen te staan op mijn verdachtenlijstje.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #472 Gepost op: 9-02-2020, 02:37:51 »
Hij weet wel de straatjes waar geen letters staan imho en helpt Johan hier door heen.

Kan voorkennis zijn.

"Mind the dog, kittens, women, scooters én Hete soep".

*hij is lief én een leuke Mol, maar ik wil er niet aan *

Omnia vincit amor

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #473 Gepost op: 9-02-2020, 04:32:32 »
Een ding is natuurlijk wel grappig. Na vorige week wilden enige mensen (waaronder ik zelf) dat hij weer zou dalen in de verdachtenlijst. Dat is nu gebeurd. Niet alleen bij ons, ineens lijkt helemaal niemand van de kandidaten hem meer te verdenken.

Maar goed. Ik kreeg sterk het idee dat hij echt een beetje in zak en as zat dat hij twee opdrachten zichzelf buitenspel had gezet en op zijn Nathan's beredeneerde dat hij toch heus de mol niet in het park zou ontdekken maar dit wel eens kan was te compenseren voor niet binnen halen van geld.

Wel nog steeds opvallend:
Uitzending start met een beeld van een voetbalstadion.
Hij stapt over de lijn in de theateropdracht
Nathan zegt zelf bij de letteropdracht dat hij aan de kant komt te staan (dat geloof je toch niet).
Hij zet zichzelf daarmee twee keer buitenspel.

De regie heeft wellicht wel zijn best gedaan om nog steeds naar Nathan te wijzen. Ik lig meer dan de helft uit de tunnel. Alleen, ik heb geen goed idee wie de Mol wel zou kunnen zijn.

Edit: Er zat een tikfout in mijn tekst. En iemand meende te moeten mailen dat ik volgens hem geen werkwoorden kan vervoegen. Heel behulpzaam kreeg ik een link naar een woordenboek aangereikt en het verzoek of ik in het vervolg "normaal Nederlands wil schrijven". Dus tja, snel veranderen natuurlijk. Anders snapt niemand wat voor wartaal ik hier aan het uitslaan ben.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2020, 04:29:48 door cinner »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #474 Gepost op: 9-02-2020, 09:25:32 »
Volkomen onnodig als enige geld pakken lijkt me toch niet helemaal de bedoeling als mol. Ik streep hem nog niet door, maar hij is wel wat lager komen te staan op mijn verdachtenlijstje.
Mss moest van het van de productie. Dit lijkt me wel een goede reden:


Bij moltalk zeiden ze dat er 1 waaier was waarop stond "de mol is onder jullie". Ik zie het helemaal voor me dat Nathan, die naar rechts ging, omhoog kijkt naar de wandeling van de kandidaten, die steeds trappen opgingen omhoog.Ook heel leuk voor de slotaflevering, de mol was letterlijk onder de kandidaten  ;D
Goed, fijn verderdromen maar weer.

(uit het opdracht 5.3 topic)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #475 Gepost op: 9-02-2020, 11:23:36 »
250 euro pakken is extreem onkandidaats. Elke kandidaat gaat voor dat ene kansje om de naam van de mol te ontdekken. Margriet deed ook geld pakken toen ze nog met 5 over waren dus het is ook totaal geen reden om hem lager op je lijstje te zetten.

Tja, ik heb toch het idee dat als je Nathan nu nog verdenkt, dat dat echt tunnelvisie is. Het mag natuurlijk, maar ik denk echt dat hier meer en meer wensdenken bij zit. Ik wil het ook, maar hij is het gewoon niet.

Ik bedoel, heel veel dingen kun je 2 kanten op uitleggen, maar totaal onnodig 250 euro pakken doe je als mol volgens mij echt niet. Al is het maar voor de aflevering 10-beelden waarin de mol straks gezellig met zijn eigen waaier staat te wapperen tussen de Chinese danseressen.

Dit nog los van het superverdacht niks vinden bij de letteropdracht en het nogal lullig buitenspel komen te staan bij de cirkels.

Kan je misschien stoppen met invullen dat mensen wensdenken die Nathan verdenken? Dank.
Dat met die waaier kan toch alsnog? Hij kan best even het park in zijn gegaan voor dit shot. Het superverdacht niks vinden? Valt wel mee en is gewoon mols. Buitenspel komen te staan tja misschien gewoon een foutje van hem als mol. Levert geen geld op ofzo... Dus ik snap niet zo goed wat je met deze post wil, en sluit Nathan iig absoluut niet uit van mol zijn.

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #476 Gepost op: 9-02-2020, 11:30:37 »
250 euro pakken is extreem onkandidaats. Elke kandidaat gaat voor dat ene kansje om de naam van de mol te ontdekken.

Tenzij je heel realistisch bent en weet dat de kans dat je het daadwerkelijk zo op een briefje krijgt als Rik doet vermoeden grenzend aan nul is...

250 Euro mag 'extreem onkandidaats' gevonden worden, omdat elke kandidaat voor een nihile kans op informatie over de mol zal gaan. Tegelijkertijd is kiezen voor 250 euro ook extreem onmols, omdat de mol beter voor 0 euro zal gaan als die keuze voor 99% zeker ook door elke kandidaat gemaakt wordt... Waarom zou je dan zo'n opvallende actie uithalen? Maak jezelf dan onverdacht in een van die andere opdrachten, waar iedereen wél z'n best doet, maar jij jezelf twee keer buitenspel zet...

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #477 Gepost op: 9-02-2020, 11:33:12 »
Die 250 euro aanpakken is gewoon raar.

Als je dit als mol doet, Breng je gewoon onnodig 250 euro in de pot. Dus zou je Nathan als mol afschrijven.

Als kandidaat 250 euro pakken en dus de wandeling weigeren is ook bizar. Het past bij de draad Nathan als teamspeler, maar brengt kandidaat nathan helemaal niet dichter bij de mol

Dus of mol Nathan wil niet uit zijn rol als teamspeler vallen of kandidaat Nathan weet al wie de mol is en spekt de pot!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #478 Gepost op: 9-02-2020, 11:34:48 »
Nathan profileert zich het hele spel als als de 'teamplayer', alles voor de groep. Het zou voor mij volledig 'out of character' geweest zijn, als hij hier niet voor de 250 euro zou zijn gegaan. Ja hij is mijn mol en pakt geld, het is niet des mols, maar als het hij het niet gedaan zou hebben, zou hij misschien juist de ogen op zich gericht hebben, omdat hij iets zou hebben gedaan, wat totaal niet bij hem past.

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #479 Gepost op: 9-02-2020, 11:39:27 »
Waarom schrijven ze Nathan af als mol omdat hij 250 pakt? Hij is penningmeester. Hij moffelt zo die 250 weg als hij wil.
Hij zegt het ook heel casual. De andere kandidaten staan perplex. Huh ging je als enige niet het park in?

En er komt wrs nog wel een opdracht om geld uit de pot te halen.

Nee Nathan is en blijft verdacht als mol.