Auteur Topic: [kandidaat] Nathan Rutjes  (gelezen 132144 keer)

Offline Mol-Cooper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hey!
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #500 Gepost op: 9-02-2020, 19:41:56 »
Ik vindt hem toch verdacht. Bij de opdracht lettergreep ging hij Johan afleiden om die vraagteken niet te zien. Heeft als enigste gekozen voor geld dan denken ze dat je geen mol bent ging bij opdracht 1 beeld en geluid af.
Hallo! Hello! Bonjour! 你好! Hej! Hei! გამარჯობა! Γεια! Aloha nui! Dia duit! Halló! Halo! Ciao! こんにちは! Сәлем! 안녕! Xin chào! Merhaba! Salaan! Hola! Olá!

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #501 Gepost op: 9-02-2020, 19:45:58 »
Ik vindt hem toch verdacht. Bij de opdracht lettergreep ging hij Johan afleiden om die vraagteken niet te zien. Heeft als enigste gekozen voor geld dan denken ze dat je geen mol bent ging bij opdracht 1 beeld en geluid af.

Dat vraagteken was waardeloos qua waarde. Bovendien werd die misser erg duidelijk in beeld gebracht.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #502 Gepost op: 9-02-2020, 19:52:51 »
Nathan Rutjes, de eerlijke positivo, de waterdrager, de speler die altijd voor het team zal gaan. Absoluut niet de mol. Kan niet.
Perfect.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #503 Gepost op: 10-02-2020, 00:58:25 »
Het doel van de mol is
1. geld vermijden
2. onverdacht blijven
Hier die 250 pakken is (objectief) strijdig met doel 1, en (naar mijn mening) ineffectief voor doel 2.

Dat laatste ben ik niet met je eens. Als hij de mol is, is het in de groep juist verschrikkelijk effectief. Je ziet dat sommigen gewoon medeleven tonen dat Nathan zich rot voelt dat hij de eerste twee opdrachten is afgevallen en het gevoel had dat hij niet het park in kon maar voor de 250 moest gaan (met waarschijnlijk het idee dat hij de mooie waaier dansen niet heeft kunnen zien). Je merkt ook dat het de gedachte versterkt dat Nathan gewoon een lieverd is, altijd een teamplayer en nooit voor zichzelf gaat. En - al kan dat knip en plakwerk van de regie zijn - het lijkt erop dat elke deelnemer de verdenking op Nathan acuut laat vallen. Zelfs Mil die hem 4 afleveringen getergd heeft en hem nu ineens volledig los gelaten heeft.

Dat weg werpen van verdenkingen lijkt mij voor een mol absoluut 250 euro onnodig in de pot waard. Plus dat hij de eerste twee opdrachten vrijwel niets tot helemaal niets heeft bijgedragen behalve er voor gezorgd heeft dat Johan geen hondje overrijdt :) Het is in het programma ook niet vreemd, veel meer mollen hebben her en der onnodig geld gepakt, meestal om verdenkingen af te werpen. Hogere bedragen dan 250 euro.

Bij mij sluipt de twijfel er sterk in door alleen de eerste twee opdrachten. De laser zou nog een ongelukje kunnen zijn hij let op zijn voeten maar daardoor niet op zijn hoofd. Ik vond het eigenlijk een rare 'af' zelfs omdat het om raken van de cirkel zou gaan, niet per se de laser. Maar de letter opdracht lijkt hij het meest onmols van iedereen.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #504 Gepost op: 10-02-2020, 06:21:58 »
Waarom is geen letters vinden onmols? Hoe minder letters Nathan en Johan vinden hoe meer tijd de anderen kwijt zullen zijn aan het vinden van de letters, des te kleiner de kans dat alle belangrijke letters gevonden worden. Dit is mols.

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #505 Gepost op: 10-02-2020, 06:52:31 »
Het niet vinden, en schijnbaar voorbijlopen van het vraagteken, van letters zie ik ook eerder als mols dan een kandidaatsactie. Zeker met de wetenschap dat de beide andere groepen relatief makkelijk enkele van die letters wel wisten te vinden. Daarom neem ik dan ook aan dat ten tijde Johan op de fiets zat Nathan de 'W' dusdanig heeft verduisterd tijdens zijn 'zoektocht' dat deze onvindbaar was voor iedereen. Met als gevolg in ieder geval geen envelop met inhoud op die plek en tevens 4 ogen minder om die (+eventueel andere enveloppen) te zoeken. Een prachtige actie om in de terugblik te monteren..., een beetje als Dennis op het cruiseschip  ::tandpastasmiley::
Weet je het niet, antraciet

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #506 Gepost op: 10-02-2020, 09:10:03 »
Als Nathan de mol blijkt te zijn, doet hij het een beetje als Dennis Weening. Met veel lachen ::rofl:: en afleiden. 'Hete soep' ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #507 Gepost op: 10-02-2020, 09:22:08 »
Ik heb nu in ieder geval al zin in volgende week. Dat dansje in de vooruitblik  ::rofl::

Offline IDM

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #508 Gepost op: 10-02-2020, 09:29:49 »
Ik heb nu in ieder geval al zin in volgende week. Dat dansje in de vooruitblik  ::rofl::

 ::rofl:: ::rofl:: Ja, ik vind het ook nu al hilarisch!
Laten we jabberen.

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #509 Gepost op: 10-02-2020, 11:25:39 »
Er heeft iemand een mogelijk gevalletje voorkennis van de mol ontdekt.

In de biecht na de waaiers-opdracht geeft Nathan uitleg over zijn keuze om € 250 voor de pot te kiezen in plaats van een kans om de identiteit van de mol te achterhalen.

Hij zegt:

"Voordat ik naar Rik stapte heb ik al allerlei scenario's in mijn hoofd..."

Nathan heeft blijkbaar al nagedacht over zijn keuze voordat Rik de vraag heeft gesteld.

Opvallend.


Offline rubes

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #510 Gepost op: 10-02-2020, 11:47:51 »
Ik hoop dat hij finale gaat halen. Misschien gaat hij Rob verdenken als Mol dankzij Buddy.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #511 Gepost op: 10-02-2020, 12:05:14 »
Er heeft iemand een mogelijk gevalletje voorkennis van de mol ontdekt.

In de biecht na de waaiers-opdracht geeft Nathan uitleg over zijn keuze om € 250 voor de pot te kiezen in plaats van een kans om de identiteit van de mol te achterhalen.

Hij zegt:

"Voordat ik naar Rik stapte heb ik al allerlei scenario's in mijn hoofd..."

Nathan heeft blijkbaar al nagedacht over zijn keuze voordat Rik de vraag heeft gesteld.

Opvallend.


Welnee. Je weet toch wat het volgende moment wordt dat de camera's draaien? En je weet dat je alleen bent, dus dan kan het haast niet anders of je gaat Rik ontmoeten. En meestal betekent dit dat er iets spannends te gebeuren staat.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MolstopperNL

  • Forumlid
  • Ik ben de mol. Ik ben de mol.
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #512 Gepost op: 10-02-2020, 13:12:22 »
Ik ben echt al sinds de aflevering al aan het piekeren over zijn actie bij Rik.

Het geld pakken is niet mijn probleem, er zijn meerdere mollen die wel eens geld pakken, maar niet het park ik gaan daar zit ik mee. Ik neem aan dat de productie wil dat de mol bij zijn eigen waaier gaat staan.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #513 Gepost op: 10-02-2020, 13:20:08 »
Ik ben echt al sinds de aflevering al aan het piekeren over zijn actie bij Rik.

Het geld pakken is niet mijn probleem, er zijn meerdere mollen die wel eens geld pakken, maar niet het park ik gaan daar zit ik mee. Ik neem aan dat de productie wil dat de mol bij zijn eigen waaier gaat staan.

In mijn ogen sluit het een het ander niet uit.  ;)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #514 Gepost op: 10-02-2020, 13:25:49 »
Ik ben echt al sinds de aflevering al aan het piekeren over zijn actie bij Rik.

Het geld pakken is niet mijn probleem, er zijn meerdere mollen die wel eens geld pakken, maar niet het park ik gaan daar zit ik mee. Ik neem aan dat de productie wil dat de mol bij zijn eigen waaier gaat staan.

Dit kan toch alsnog? Heeft ie zelfs alle tijd voor nu hij geen kandidaatse beelden van hem in het park hoeft op te nemen.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #515 Gepost op: 10-02-2020, 13:42:50 »
Nou, dat zou wel erg oneerlijk zijn naar de kijkers en de andere deelnemers toe. Wij weten niet beter of hij is niet in het park geweest omdat hij voor het oog van de camera zei dat hij ervoor koos dat niet te doen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #516 Gepost op: 10-02-2020, 14:04:28 »
Nou, dat zou wel erg oneerlijk zijn naar de kijkers en de andere deelnemers toe. Wij weten niet beter of hij is niet in het park geweest omdat hij voor het oog van de camera zei dat hij ervoor koos dat niet te doen.

Wat is daar oneerlijk aan? Niemand ondervindt daar toch nadeel van? ???

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #517 Gepost op: 10-02-2020, 14:57:43 »
Natuurlijk wel: de kandidaten omdat zij denken een kennisvoorsprong te hebben doordat zij wel in het park zijn geweest en Nathan niet. En de molspeurders omdat gezegd is dat Nathan niet het park in ging.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #518 Gepost op: 10-02-2020, 15:13:01 »
Is niks lulligs aan toch.. juist leuk


Wat ik ook opvallend vond is zn intropraatje.. ze zitten dan nog in de bus. Hij zegt dat hij hoopt dat hij nog lang penningmeester mag zijn want hij heeft t zo naar zn zin en we gaan ervoor.

Als je kandidaat bent zeg je iets van dat je hoopt er nog lang in te zitten of nog lang mee kan doen...
Wederom beetje rare biecht uit kandidaatoogpunt


Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #519 Gepost op: 10-02-2020, 15:43:58 »
Nathan niet mols in deze aflevering. Doet erg opvallende dingen die hem verdacht maken zonder dat het effectief is voor de mol.

Letter-opdracht. Valt hier op als mols door geen letters te vinden, terwijl dit een paar letters vinden mogelijk was zonder geld te verdienen.

Laser-opdracht. Valt weer op door uit te vallen, zonder dat dat erg nadelig is voor de pot.

keuze-opdracht. Kiest geld, op zich al onmols, maar is vooral verdacht door niet het park in te willen om te proberen de mol te ontmaskeren.

met name het niet vinden van letters en het kiezen om niet het park in te gaan viel ook bij de andere kandidaten erg op. Ik geloof dan ook niet dat iedereen zijn Nathan-verdenking heeft laten vallen. Er wordt enorm gerommeld door de regie altijd met de verdachtmakingen.

Nathan zegt op de markt tegen een Chinese dame : “You see?”, en bij see wijst hij heel nadrukkelijk naar zichzelf. Zou zomaar zhi kunnen zijn: mol.
Zhi betekent niet mol, is al tijdje geleden ontkracht.

Tja, ik heb toch het idee dat als je Nathan nu nog verdenkt, dat dat echt tunnelvisie is. Het mag natuurlijk, maar ik denk echt dat hier meer en meer wensdenken bij zit. Ik wil het ook, maar hij is het gewoon niet.

Ik bedoel, heel veel dingen kun je 2 kanten op uitleggen, maar totaal onnodig 250 euro pakken doe je als mol volgens mij echt niet. Al is het maar voor de aflevering 10-beelden waarin de mol straks gezellig met zijn eigen waaier staat te wapperen tussen de Chinese danseressen.

Dit nog los van het superverdacht niks vinden bij de letteropdracht en het nogal lullig buitenspel komen te staan bij de cirkels.

Eens, dat zie ik ook erg sterk bij met name Nathan. Dat er veel vanuit tunnels geredeneerd wordt. Dat mag natuurlijk, maar als we met zn allen langer een open blik houden zijn we wss nog effectiever in het vinden van de mol  ;)