Auteur Topic: [kandidaat] Nathan Rutjes  (gelezen 132153 keer)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #540 Gepost op: 10-02-2020, 18:06:49 »
Nathan is zoals die is. Check! Ik weet niet of ik het hier mag posten, maar daartegenovergesteld Leonie is Leonie nie.

Offline Rob310

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #541 Gepost op: 10-02-2020, 18:35:52 »
Iedereen heeft het er over dat Nathan zo'n lieverd is en positief en dat is hij ook. Maar door zijn gedrag heb je ook al snel het idee dat het een beetje een klein kind is door overal mee te lachen en een beetje 'sullig' is (op een positievere manier dan Johan).
Ik heb hem ook wel eens op de radio gehoord met sportoverzichten e.d. en hij is trainer/coach.
Ik wil hier mee zeggen dat Nathan een veel slimmere en serieuzere persoon is/kan zijn dan hij lijkt. Ik acht hem hierdoor, vanaf de introductie een prima kandidaat om de Mol te zijn.

Over de laatste opdracht met de letters: dit is zo'n typische opdracht waarbij de Mol de letter M of het woord Mol maakt/verplaatst/etc.  Dit heeft hij, noch enige andere kandidaat gedaan(althans er waren er 3 die de "M" hebben gepakt).
Wat mij dan weer opviel was dat, toen de groep terugkwam met de envelop, Nathan lekker nonchalant op de "L" stond te leunen en zodoende dus eigenlijk de vraag 'ie is de mol' afmaakt door er zelf achteraan te gaan staan  ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 10-02-2020, 19:01:20 door Rob310 »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #542 Gepost op: 10-02-2020, 18:39:13 »
 ::tandpastasmiley::

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #543 Gepost op: 10-02-2020, 18:41:01 »
 ::jaja:: ::rofl:: ::jaja::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #544 Gepost op: 10-02-2020, 18:52:58 »
Ja, had ik ook in het hints-topic als mogelijke verklaring voor "aangeraakt" geplaatst. Maar deze still zo met zijn hoofd fier omhoog is nog net wat mooier. ;D
« Laatst bewerkt op: 10-02-2020, 18:55:46 door Heinz »

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #545 Gepost op: 10-02-2020, 19:56:07 »
Ja om de mol in de luwte te houden meestal
Ja, maar zowel Rob, Nathan en Claes worden niet of nauwelijks genoemd, 1 daarvan is toch niet de mol :)

Oh ik ben zeker aan het tunnelen. Ben het me ook heel erg bewust. Maar ik vind dat er toch ook wel bijhoren. Het is niet dat ik niet meer zie dat Rob ook zeer verdacht is en Miljuschka staat ook nog hoog op mijn lijstje. Als Nathan het is kan ik niet wachten op aflevering 10. Hij is zeker ook mijn wensmol. Ik heb nu al leukere dingen van hem gezien dan van Merel wiens hoogtepunt het losmaken van een touwtje terwijl ze zegt dat ze moeten wachten was.  :-X

Daarnaast eens met Saskia, ik blijf ook uit de tunnels (topics) van de kandidaten die ik compleet afgeschreven heb, erg vervelend om elke keer te moeten horen dat het nu toch écht niet meer kan.
Vind je? Ik vond die actie van Merel van het jatten van geld bij de lasers, en dat geld weer gebruiken om minder geld binnen te brengen bij een latere opdracht anders ook briljant. En nog wat in your face dingen waardoor ik haar had afgeschreven als te nepmollerig.

Ok, Mollenmania en Pharos hebben volgens mij een goed punt. Ik ben weer terug in de Nathan tunnel!  ::bravo::

Overigens ook omdat als ik voor mezelf ga afstrepen wie ik denk dat het niet zijn, ik ook op Nathan als mol uit blijf komen. Misschien het tunnelvisiesyndroom maar dat is dan niet anders  ::rofl::
Ik vind het nogal een flinke aanname dat Nathan de W verdoezeld heeft. Dan moet ie vrij lang bij Johan weg zijn geweest en hij kon ook betrapt worden door de andere 2 groepjes, die liepen daar ook gewoon rond.

Daarnaast speelt hij zichzelf zo in de kijker op deze manier, geen letter gevonden en wij wel 5, dat kan toch niet? Terwijl letters vinden niet meteen geld oplevert.

Zelfde als de 250 euro pakken. Dat kan je doen om kandidaats te lijken. Maar je leek hier juist het meest kandidaats als je het park in ging. Weer onnodige actie voor een mol.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2020, 20:05:05 door Theovv »

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #546 Gepost op: 10-02-2020, 20:16:04 »
Inderdaad. Is een beetje als democraten die herhaaldelijk inbreken op Republiekeinse fora om even duidelijk te maken waarom ze toch echt fout zijn en op iemand anders moeten stemmen. En waarom zij dan op de verkeerde stemmen. Of vice versa.
Behalve dat dit natuurlijk niet alleen een topic is voor Nathan-verdenkers, maar een topic voor iedereen om over Nathan te praten, ook als je hem niet verdenkt. Dus argumenten waarom Nathan niet de mol is mogen hier ook gewoon staan ::ok::


OT: Nathan staat zeker hoog in m'n lijstje, maar die 250 euro was wel raar. Je brengt als mol toch onnodig geld binnen, maar als kandidaat zou je toch vrijwel altijd voor het minieme kansje gaan dat je wél iets op de waaier ziet. Tenzij hij natuurlijk alle namen alweer was vergeten, of beredeneerde dat het toch onmogelijk was. Daarnaast zou het natuurlijk achteraf goed uitgelegd kunnen worden als hint: Nathan ging als enige voor het geld, omdat hij toch niet hoefde te weten wie de mol was.

Verder vind ik het bij de tweede opdracht een betere actie om als mol zoveel mogelijk letters te vinden die dan uiteindelijk geen geld opleveren, maar geen enkele letter vinden is ook niet per se onmols... dus ik weet het nog niet helemaal. Voorlopig blijft hij toch op de tweede plek achter Rob.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #547 Gepost op: 11-02-2020, 05:25:15 »
Ik vind het nogal een flinke aanname dat Nathan de W verdoezeld heeft. Dan moet ie vrij lang bij Johan weg zijn geweest en hij kon ook betrapt worden door de andere 2 groepjes, die liepen daar ook gewoon rond.

Daarnaast speelt hij zichzelf zo in de kijker op deze manier, geen letter gevonden en wij wel 5, dat kan toch niet? Terwijl letters vinden niet meteen geld oplevert.

Zelfde als de 250 euro pakken. Dat kan je doen om kandidaats te lijken. Maar je leek hier juist het meest kandidaats als je het park in ging. Weer onnodige actie voor een mol.

Er lopen cameramensen, die kunnen Nathan gewoon inlichten of de andere groepen een beetje uit de buurt zijn. En als je de W ziet, is hij makkelijk te verstoppen achter twee vlagen en vier (vijf?) hoge bloembakken met bloemen die er direct naast staan. Het is bovenal een zekere actie. Je hoeft niet terwijl je met een groepje loopt moeilijk te doen om een envelop te verduisteren maar kan zonder Johan even de W verduisteren en een bedrag vrij zeker weg gespeeld hebben.

In het verlengde is de 250 euro bij de waaiers heel slim. Mochten mensen vinden dat hij bij opdracht 1 en 2 verdacht was, dan haalt hij de verdenkingen nu weer weg. Hij doet ook echt vreemd en tegenstrijdig op beeld. In de biecht zit hij vrolijk te vertellen dat het natuurlijk niet gaat gebeuren dat hij de mol gaat vinden (er staat geen spiegel ;) ) en dat hij voor het team gaat. (Op zichzelf al onzin, de pot is voor een winnaar en niet het team.) Maar in de groep verstopt hij zich achter zijn eten, mompelt dat hij voor het geld gegaan is en zegt dan met een overdreven schaamte alsof hij iemand van de trap heeft geduwd dat hij wilde compenseren voor zijn eerdere falen gisteren. Als hij de mol is, werkt het als een tierelier. Hij lijkt zelfs compleet van de radar bij Mil te verdwijnen die hem de eerste vier afleveringen achtervolgd en tergt omdat ze hem verdenkt.

Nog wat gokwerk: Johan werd al aardig gek dat hij geleefd werd door het programma en wilde best naar huis. Dat is wel merkbaar vind ik, zijn aandacht op de markt is niet bepaald bij de opdracht. Wat het voor Nathan makkelijker maakt een truukje uit te halen, zoals een W verduisteren.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #548 Gepost op: 11-02-2020, 06:35:00 »
Overigens ben ik ook weer terug in de Nathan tunnel, omdat ik de anderen niet of minder goed zie als mol.
- Leonie brengt niet veel op behalve het meenemen van 500 euro bij het bakjespad (sorry, ik onthoud de titels van opdrachten nooit) en zou in dat opzicht de mol kunnen zijn. Alleen verzint ze hele vreemde en te achterhalen niet kloppende leugens, waarschijnlijk om zichzelf verdacht te maken. Een mol wil niet veel verdacht worden. Bovenal denk ik dat de mol mogelijke leugens wat beter voorbereid. (Bijvoorbeeld Johan vertellen dat ze haar spreukje in haar bakje terug vond. Hoe kan dat als je niet weet welke sleutel je krijgt (er waren er twee of drie voor haar aan de beurt)? Ze zegt bovendien dat ze uit nijd het spreukje heeft weggegooid. Dat zou je al helemaal nooit doen in de eerste aflevering voor het geval het spreukje nog een hint blijkt te zijn of als je de mol bent, zou je niet vertellen dat je het spreukje hebt weggegooid. Ze lijkt verder wenig in sleutelposities te zitten en doet daar ook geen moeite voor. Daar bovenop zouden haar acties vol in beeld zijn en er weinig over zijn voor aflevering tien.
- Mil Zou in theorie volgens mij een fantastische mol kunnen zijn. Ik vind haar nu meer een hele goede kandidaat. Ze liegt en bedriegt subtiel, sluit handige bondjes, heeft oog voor mogelijke molacties en dat zien we ook. Ik denk dat ze teveel goed doet. Zelf maar ook om anderen te helpen het goed te doen, tenzij ze wil observeren.
- Claes lijkt me een lieve man die het leuk en avontuurlijk vindt allemaal maar ik blijf het gevoel houden dat hij een kandidaat is die weinig van het spel weet (hij groeit er nu wel wat in). We zien hem zijn best doen voor opdrachten en plezier hebben maar hij zit niet in sleutelposities, probeert niemand te beïnvloeden, doet veel goed en lijkt niets uit de pot te houden. Hem heb ik eigenlijk heel snel al afgestreept.
- Buddy doet me af en toe twijfelen. Hij liegt alles aan elkaar, is vaak overenthousiast en lijkt dat te acteren soms en is betrokken bij mogelijke molacties of zit in wat een goede positie voor de mol lijkt. Alleen flapt hij er vaak hele kandidaatse opmerkingen uit die volgens mij bij een mol niet op zouden komen. Bovendien deed hij in de porseleinopdracht zo enorm goed zijn best en bracht hij het er zo goed vanaf, dat vond ik absoluut kandidaats en niet mols.
- Rob gaat in en uit mijn vizier. Hij valt vaak wat weg, komt niet prominent in beeld en er zijn wel wat acties te noemen die mols lijken. Toch staat daar steeds tegenover dat hij heel veel goed doet, teveel n mijn ogen. De zwarte vrijstelling zit me daarbij ook dwars. Waarom zou de mol voor de zwarte vrijstelling gaan, dat als bindmiddel voor zijn bondjes gebruiken en bij de eerste de beste joker (die bovendien niet was ingezet) in zetten. Een onzekere kandidaat zou dat doen. Voor een mol lijkt het me wat nutteloos.

En dan hou ik Nathan over. De teamspeler die op belangrijke momenten out of character solo gaat. Bijvoorbeeld in de foto's op de markt opdracht, als Jaike vraagt dat er toch niet meerdere foto's gemaakt mogen worden, draait hij zich heel abrupt om en loopt weg bij de groep. Terwijl hij de regels weet, zien we in de biecht. Daarna gaat hij voor 50 euro helemaal solo. Zo is veel meer van zijn gedrag gemixt. Daarbij denk ik veel mogelijke molacties van hem te zien of misschien is het beter gezegd: te beredeneren. Hij lijkt de eerste vier afleveringen ook getergd door Mil die hem strak in haar kandidaten vizier heeft, terwijl het voor een kandidaat handig zou zijn om enigszins verdacht te worden. En in aflevering 5 doet hij iets raars maar zorgt er daarmee voor dat Mil van zijn rug af is. Het meest opvallende blijf ik vinden dat hij bij aanvang zegt goed te gaan observeren wat iedereen doet, Maar hij tot nog toe bij zijn verdenkingen geen een verdachte actie benoemd maar alleen karaktereigenschappen aangeeft waarmee iemand de mol zou kunnen zijn.

Dit dus :)


Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #549 Gepost op: 11-02-2020, 06:37:28 »
Okee, ik spreek hier nu even niemand persoonlijk aan omdat dit bericht niet is gericht aan een iemand specifiek. Ik merk dit seizoen dat er meerdere mensen die Nathan minder of niet verdenken in dit topic komen om aan te geven dat 'Nathan verdenkers Nathan verdenken om (vul reden in) en dat hij gewoon echt niet de mol is'. Ik heb er absoluut geen problemen mee als mensen Nathan niet verdenken om wat voor reden dan ook, voel je vrij om je redenen hier te posten. Maar vul alsjeblieft niet voor anderen in waarom zij Nathan wel/niet verdenken en de overige kandidaten minder/niet. Ik zeg er nu wat van omdat het al herhaaldelijk is gebeurd en ik het een beetje irritant begin te vinden. Iedereen heeft zo zijn eigen redenen om iemand te verdenken, en misschien geldt wat jij denkt over waarom mensen Nathan verdenken en waarom zij de rest niet verdenken inderdaad wel voor sommige mensen, maar stop alsjeblieft met generaliseren.
Ik vind dit wel wat hypocriet, want het constante 'geld pakken/zich verdacht maken is een goede molactie van Nathan' is net zo goed irritant. Helemaal na vorig seizoen toen er werd gehamerd op dat alles wat Merel deed mols was en alles wat Sarah deed onmols was, Sarah meer verantwoordelijk was voor het binnenhalen van geld dan Merel terwijl ze hetzelfde deden, etc.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #550 Gepost op: 11-02-2020, 07:58:16 »
Wat een negativiteit op dit topic! ::ohno:: Dit is het Nathan topic. Een beetje positief graag. Je mag verdenken wie je wilt, maar hier bespreken we toch waarom Nathan de mol is? ::vergroot::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #551 Gepost op: 11-02-2020, 08:36:38 »
En waarom hij het niet is mag ook.

Maar hij is het wel. Niet het park ingaan is niet mols ... het is anti kandidaats en dat is een groot verschil.

Als kandidaat weet je niet wat je kan aantreffen in het park. Voor hetzelfde geld liggen er jokers en vrijstellingen in de bosjes. En omdat je als kandidaat helemaal niks weet ga je ALTIJD. Zeker als de prijs maar een magere 250 is.
Dus iedereen hier mag zeggen dat ze Nathan hierdoor meer verdenken @regisfilia. En vorig jaar hadden we ook gelijk over Merel  ;)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #552 Gepost op: 11-02-2020, 08:51:57 »
Behalve dat dit natuurlijk niet alleen een topic is voor Nathan-verdenkers, maar een topic voor iedereen om over Nathan te praten, ook als je hem niet verdenkt. Dus argumenten waarom Nathan niet de mol is mogen hier ook gewoon staan ::ok::




Verder vind ik het bij de tweede opdracht een betere actie om als mol zoveel mogelijk letters te vinden die dan uiteindelijk geen geld opleveren, maar geen enkele letter vinden is ook niet per se onmols... dus ik weet het nog niet helemaal. Voorlopig blijft hij toch op de tweede plek achter Rob.
Sinds wanneer wil de mol hard werken?  :D

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #553 Gepost op: 11-02-2020, 09:08:43 »
Sinds wanneer wil de mol hard werken?  :D

Inge was dol op hard werken. Zelfs 13 jaar na dato schept ze nog steeds op over haar tactiek van de hardwerkende mol.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #554 Gepost op: 11-02-2020, 09:39:20 »
En vorig jaar hadden we ook gelijk over Merel  ;)

Successen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.    :P
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #555 Gepost op: 11-02-2020, 10:46:27 »
Ik vind dit wel wat hypocriet, want het constante 'geld pakken/zich verdacht maken is een goede molactie van Nathan' is net zo goed irritant. Helemaal na vorig seizoen toen er werd gehamerd op dat alles wat Merel deed mols was en alles wat Sarah deed onmols was, Sarah meer verantwoordelijk was voor het binnenhalen van geld dan Merel terwijl ze hetzelfde deden, etc.
Laten we het vriendelijk houden :). Soms liggen irritaties meer bij jezelf dan bij de ander ;).

Terug naar Nathan  ::vergroot::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #556 Gepost op: 11-02-2020, 11:11:01 »
Ik vind dit wel wat hypocriet, want het constante 'geld pakken/zich verdacht maken is een goede molactie van Nathan' is net zo goed irritant. Helemaal na vorig seizoen toen er werd gehamerd op dat alles wat Merel deed mols was en alles wat Sarah deed onmols was, Sarah meer verantwoordelijk was voor het binnenhalen van geld dan Merel terwijl ze hetzelfde deden, etc.

Dat is toch heel wat anders dan voor andere mensen invullen waarom zij iemand wel/niet verdenken? Verder was vorig seizoen toen en dit is nu. ;)

Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #557 Gepost op: 11-02-2020, 11:28:47 »
Kap er nu maar gewoon.

Danku.

Hoop ergens niet dat Nathan er komende aflevering uitvliegt naar aanleiding van het voorstukje voor aankomende aflevering. Dat zn naam al ingevuld was enzo.

Wat een topgozer is dit.

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #558 Gepost op: 11-02-2020, 11:42:36 »
Kap er nu maar gewoon.

Danku.

Hoop ergens niet dat Nathan er komende aflevering uitvliegt naar aanleiding van het voorstukje voor aankomende aflevering. Dat zn naam al ingevuld was enzo.

Wat een topgozer is dit.

Ik herriner mij dat ze het eenmaal hebben weggegeven:

In 2012 was het scherm zichtbaar met direct erna een rood scherm. Dit was voor Marit.

Nu zien we enkel Nathan staan maar geen vervolg, wil dus niets zeggen behalve dat die bijna met zekerheid een scherm gaat zien
klaar voor de strijd

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #559 Gepost op: 11-02-2020, 11:44:18 »
We kunnen uit die beelden maar 1 ding concluderen:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?