Auteur Topic: [kandidaat] Nathan Rutjes  (gelezen 132185 keer)

Offline Mollestant

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #560 Gepost op: 11-02-2020, 12:14:58 »
In de laatste aflevering gaan we zo'n mooi shot krijgen van Nathan die de letter "W" verstopt heeft ::jaja::

In 2 shots zie je gewoon letters in beeld waar Nathan en Johan volledig voorbij lopen, letter "O" en het "?" Daarbij zegt Johan ook al dat Nathan met zijn fanatisme alle straten afzoekt naar letters waarbij ik dus veronderstel dat Johan hem vaak uit het oog verloren is. Perfect om een Mol actie op touw te zetten natuurlijk.

En dan op het laatst zo heerlijk nonchalant op de letter "L" van Mol gaan staan waarmee hij gelijk de titel van deze aflevering beeld brengt.

Nathan de Mol en een heerlijke Mol ::bravo::

Offline Rob310

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #561 Gepost op: 11-02-2020, 12:53:05 »
Sinds wanneer wil de mol hard werken?  :D

Iets met verhuizen en een Lada?  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #562 Gepost op: 11-02-2020, 14:22:22 »
We kunnen uit die beelden maar 1 ding concluderen:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
En dat zijn?

Iets met verhuizen en een Lada?  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
Dat was leuk, een auto volgooien, maar letters verslepen is alleen maar vermoeiend. :P
« Laatst bewerkt op: 11-02-2020, 14:34:09 door Heinz, Reden: berichten samengevoegd ivm regel \'niet 2x achter elkaar posten\' »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #563 Gepost op: 11-02-2020, 15:52:32 »
En dat zijn?

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Het meest verdacht van Nathan vind ik toch wel dat zijn “ik ga voor het team”-spirit niets anders dan een farce kan zijn. Hij weet dat WIDM een bikkelharde individuele strijd is. Ja, je zorgt samen voor het slagen van opdrachten maar de rode draad is individueel strijden in de zoektocht naar de mol. Met een teamspirit win je dit spel niet dus is het verdacht dat Nathan dit zo enorm belangrijk lijkt te achten.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2020, 17:36:58 door Mollenmania »

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #564 Gepost op: 11-02-2020, 18:19:05 »
Dus iedereen hier mag zeggen dat ze Nathan hierdoor meer verdenken @regisfilia. En vorig jaar hadden we ook gelijk over Merel  ;)
Je mist het punt. Bij elke opdracht waar Merel en Sarah evenveel hadden gedaan om hem te laten slagen, werd onterecht gezegd dat Sarah veel meer verantwoordelijk was voor het slagen dan de opdracht dan Merel. Dat was dus niet zo. Merel deed dan ook onlogische dingen als mol.

Nathan is voor mij ook zeker nog een molverdachte. Een onlogische actie betekent niet dat iemand niet de mol is, dat hebben de vorige seizoenen wel bewezen. Ik zeg dus ook niet dat Nathan zeker niet de mol is.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2020, 18:39:11 door Regis Filia »
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #565 Gepost op: 11-02-2020, 18:38:29 »
Nathan is voor mij minder verdacht geworden na de laatste aflevering, maar ik schrijf hem nog niet helemaal af. Hoewel ik vind dat hij onnodig 250 euro pakte bij de waaieropdracht, past het wel bij zijn imago van de überteamspeler. Kan zijn dat hij vond dat hij dit moest doen voor de continuïteit. Het is ook weer geen wereldbedrag, aan het eind van de rit zou je een mol zoiets kunnen vergeven.

Bij Beeld & Geluid kan hij zichzelf per ongeluk knullig buitenspel hebben gezet. Het niet vinden van letters is op zich mols, maar fanatiek meezoeken naar waardeloze letters vind ik een stuk molser. Mocht hij de mol zijn, dan heeft hij zich deze aflevering niet van zijn beste kant laten zien.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #566 Gepost op: 11-02-2020, 19:24:43 »
Het meest verdacht van Nathan vind ik toch wel dat zijn “ik ga voor het team”-spirit niets anders dan een farce kan zijn. Hij weet dat WIDM een bikkelharde individuele strijd is. Ja, je zorgt samen voor het slagen van opdrachten maar de rode draad is individueel strijden in de zoektocht naar de mol. Met een teamspirit win je dit spel niet dus is het verdacht dat Nathan dit zo enorm belangrijk lijkt te achten.
::jaja::

Tja, ik ben het wel ermee eens dat hij qua molacties betere afleveringen heeft gehad, maar toch zijn er in deze aflevering ook voldoende molacties te bespeuren van hem bij 5.1 en 5.2. Als hij de mol is, heeft hij het bij 5.2 naar mijn mening geniaal gespeeld.. Johan en Nathan zijn sowieso in beeld langs 2 letters gelopen (? en O) terwijl Johan op de bakfiets zat. Ik ben erg benieuwd naar langs hoe veel meer letters zij onder Nathans leiding gelopen zijn. Om nog maar te zwijgen over wat er nou met die W is gebeurd..  ::tandpastasmiley::




Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #567 Gepost op: 11-02-2020, 19:50:51 »
Om nog maar te zwijgen over wat er nou met die W is gebeurd..  ::tandpastasmiley::

Die heeft ene mevrouw Witzenhausen direct apart laten zetten toen ze hem ontdekte. Naar verluidt zei ze in vloeide Chinees tegen de marktkraamhouder waar ze hem ontdekte 给你一百美元! 我待会儿再接他。 不要对其他西方人说什么。

 ;)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #568 Gepost op: 11-02-2020, 20:05:07 »
Nathan is voor mij minder verdacht geworden na de laatste aflevering, maar ik schrijf hem nog niet helemaal af. Hoewel ik vind dat hij onnodig 250 euro pakte bij de waaieropdracht, past het wel bij zijn imago van de überteamspeler. Kan zijn dat hij vond dat hij dit moest doen voor de continuïteit. Het is ook weer geen wereldbedrag, aan het eind van de rit zou je een mol zoiets kunnen vergeven.

Bij Beeld & Geluid kan hij zichzelf per ongeluk knullig buitenspel hebben gezet. Het niet vinden van letters is op zich mols, maar fanatiek meezoeken naar waardeloze letters vind ik een stuk molser. Mocht hij de mol zijn, dan heeft hij zich deze aflevering niet van zijn beste kant laten zien.

Een Mol is dan ook nooit een perfecte speler. Bijna elke mol is wel tegen een bak pech aan gelopen door fanatieke kandidaten of gewoon maken van een foutje. En ik moet zeggen als we in aflevering tien zullen zien dat Nathan lachend de W staat te verbergen, vind ik het een hele mooie actie :)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #569 Gepost op: 12-02-2020, 16:02:14 »
Er lopen cameramensen, die kunnen Nathan gewoon inlichten of de andere groepen een beetje uit de buurt zijn. En als je de W ziet, is hij makkelijk te verstoppen achter twee vlagen en vier (vijf?) hoge bloembakken met bloemen die er direct naast staan. Het is bovenal een zekere actie. Je hoeft niet terwijl je met een groepje loopt moeilijk te doen om een envelop te verduisteren maar kan zonder Johan even de W verduisteren en een bedrag vrij zeker weg gespeeld hebben.
Het kan zeker dat we in afl 10 een molactie zien waar in een letter wordt verstopt, maar dit is puur gokken. Er is op dit moment geen enkele aanwijzing voor en ook niet dat Nathan dat dan gedaan zou hebben. Rob loopt ook ergens in zn eentje. Het blijft natuurlijk een lastig te verstoppen letter. Ik denk dat je dan beter kan mollen door je groepje de verkeerde straten in te leiden.

Citaat
In het verlengde is de 250 euro bij de waaiers heel slim. Mochten mensen vinden dat hij bij opdracht 1 en 2 verdacht was, dan haalt hij de verdenkingen nu weer weg. Hij doet ook echt vreemd en tegenstrijdig op beeld. In de biecht zit hij vrolijk te vertellen dat het natuurlijk niet gaat gebeuren dat hij de mol gaat vinden (er staat geen spiegel ;) ) en dat hij voor het team gaat. (Op zichzelf al onzin, de pot is voor een winnaar en niet het team.) Maar in de groep verstopt hij zich achter zijn eten, mompelt dat hij voor het geld gegaan is en zegt dan met een overdreven schaamte alsof hij iemand van de trap heeft geduwd dat hij wilde compenseren voor zijn eerdere falen gisteren. Als hij de mol is, werkt het als een tierelier. Hij lijkt zelfs compleet van de radar bij Mil te verdwijnen die hem de eerste vier afleveringen achtervolgd en tergt omdat ze hem verdenkt.
Ik vind helemaal niet dat ie raar of anders doet als ie het verteld. Het is wel weer even een goedmakertje idd, want eerder deze aflevering viel hij ook al weer op bij de rest door geen letters te vinden en af te gaan. Maar toch, ander kandidaten zullen het toch ook gek vinden dat hij niet het park in wilde?

Het meest opvallende blijf ik vinden dat hij bij aanvang zegt goed te gaan observeren wat iedereen doet, Maar hij tot nog toe bij zijn verdenkingen geen een verdachte actie benoemd maar alleen karaktereigenschappen aangeeft waarmee iemand de mol zou kunnen zijn.
Die is wel interessant, zal daar ook eens op letten. Aan de andere kant, als mol wil je toch ook bij de kijker juist anderen verdacht maken?

Offline jokeJD

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #570 Gepost op: 12-02-2020, 16:12:59 »

Het meest verdacht van Nathan vind ik toch wel dat zijn “ik ga voor het team”-spirit niets anders dan een farce kan zijn. Hij weet dat WIDM een bikkelharde individuele strijd is. Ja, je zorgt samen voor het slagen van opdrachten maar de rode draad is individueel strijden in de zoektocht naar de mol. Met een teamspirit win je dit spel niet dus is het verdacht dat Nathan dit zo enorm belangrijk lijkt te achten.

Hier ben ik het niet mee eens. Ik vind Nathan ook de mol, maar ik denk echt dat hij een mol-alibi heeft gekozen dat heel dicht bij zijn eigen persoonlijkheid ligt. Het is jammer dat hij niet zo bekend is, want dan zou ook bekender zijn dat zijn enorm vergaande teamspirit ook echt een onderdeel van zijn persoon is. Zijn karakter ís echt zo. Als je de interviews op youtube terugkijkt waar hij cultheld door is geworden zie je dat terug. Hij is extreem positief, op het ongeloofwaardige af, ziet altijd het goede in een ander en in elke situatie. Hij is ook enorm vergevingsgezind en zal groepsgevoel en teamspirit ook als kandidaat altijd bovenaan hebben gezet. Ik denk dat hij als mol echt behoorlijk goed speelt hoe hij ook kandidaat zou zijn.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #571 Gepost op: 12-02-2020, 19:28:17 »
Hier ben ik het niet mee eens. Ik vind Nathan ook de mol, maar ik denk echt dat hij een mol-alibi heeft gekozen dat heel dicht bij zijn eigen persoonlijkheid ligt. Het is jammer dat hij niet zo bekend is, want dan zou ook bekender zijn dat zijn enorm vergaande teamspirit ook echt een onderdeel van zijn persoon is. Zijn karakter ís echt zo. Als je de interviews op youtube terugkijkt waar hij cultheld door is geworden zie je dat terug. Hij is extreem positief, op het ongeloofwaardige af, ziet altijd het goede in een ander en in elke situatie. Hij is ook enorm vergevingsgezind en zal groepsgevoel en teamspirit ook als kandidaat altijd bovenaan hebben gezet. Ik denk dat hij als mol echt behoorlijk goed speelt hoe hij ook kandidaat zou zijn.


Ik zeg ook niet dat zijn persoonlijkheid niet zo is. Alleen dat het in WIDM niet zo belangrijk is als dat hij het lijkt te achten. Als kandidaat zou hij wel erg naïef zijn om steeds die teamgeest zo te benadrukken.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #572 Gepost op: 13-02-2020, 06:21:35 »
Het kan zeker dat we in afl 10 een molactie zien waar in een letter wordt verstopt, maar dit is puur gokken. Er is op dit moment geen enkele aanwijzing voor en ook niet dat Nathan dat dan gedaan zou hebben. Rob loopt ook ergens in zn eentje. Het blijft natuurlijk een lastig te verstoppen letter. Ik denk dat je dan beter kan mollen door je groepje de verkeerde straten in te leiden.

Dat denk ik niet maar dat heb ik heel uitgebreid beschreven in het molduel dus ik zal het maar niet hier ook neer zetten. Ben het met je eens dat het veel theoretiseren is dit jaar. We zien tot no te volgens mij van niemand echt iets zichtbaar mols.


Citaat
Ik vind helemaal niet dat ie raar of anders doet als ie het verteld. Het is wel weer even een goedmakertje idd, want eerder deze aflevering viel hij ook al weer op bij de rest door geen letters te vinden en af te gaan. Maar toch, ander kandidaten zullen het toch ook gek vinden dat hij niet het park in wilde?

Gek in de zin dat hij in een hele andere vibe een hele andere reden geeft in zijn biecht dan in de groep. En geen van de kandidaten vindt het raar. In tegendeel, ze vinden het perfect bij Nathan passen, vinden hem keilief, zijn vertederd en verdenken hem niet meer.

Citaat
Die is wel interessant, zal daar ook eens op letten. Aan de andere kant, als mol wil je toch ook bij de kijker juist anderen verdacht maken?

Jawel, maar dat doet hij daarmee ook niet. Het zijn uitspraken als 'Die-en-die vraagt me steeds of ik de mol ben. Dat kan natuurlijk een uitstekende mol zijn' Of 'zus-en-zo is acteur, dus kan prima een mol zijn'. Het lijken schoten voor de boeg voor de eerste aflevering te zien is, heel theoretisch. Dat doet hij tot nog toe elke aflevering, hij heeft geen een mogelijke actie of iets wat hij gezien heeft, benoemd. Heb dat nog niet eerder bij iemand gezien, ook niet bij vorige seizoenen.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #573 Gepost op: 13-02-2020, 13:25:22 »
Jawel, maar dat doet hij daarmee ook niet. Het zijn uitspraken als 'Die-en-die vraagt me steeds of ik de mol ben. Dat kan natuurlijk een uitstekende mol zijn' Of 'zus-en-zo is acteur, dus kan prima een mol zijn'. Het lijken schoten voor de boeg voor de eerste aflevering te zien is, heel theoretisch. Dat doet hij tot nog toe elke aflevering, hij heeft geen een mogelijke actie of iets wat hij gezien heeft, benoemd. Heb dat nog niet eerder bij iemand gezien, ook niet bij vorige seizoenen.
Dit dus en het feit dat hij volgens Miljuschka bijna niets opschrijft. Ook raar dat je nog 4 molverdachten hebt als er nog maar 6 kandidaten buiten hemzelf over zijn.

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #574 Gepost op: 13-02-2020, 18:28:05 »
We zien vaak Nathan in een biecht uitleggen waarom iets niet ging of waarom hij bepaalde keuzes maakt,

Mij viel op de biecht na de opdracht verkeer(d), nadat ik deze opnieuw terug heb gekeken en frame voor frame heb afgespeeld en bestudeerd.

Ik meen een micro-expressie op zijn gezicht waar te nemen. Een micro-expressie is een gelaatsuitdrukking die minder dan een halve seconde duurt, en onwillekeurig iemands ware gevoelens blootlegt.

Op het eind zegt hij: Complimenten voor de mol, maar ik hou je in de gaten.

Nu is dat al een vreemde uitspraak voor een kandidaat die nog steeds meerdere verdachten heeft.

Als mol is dit natuurlijk een grappige uitspraak. Moeilijk om dit serieus uit te spreken.
Helemaal aan het eind van de zin, verraadt hij zichzelf. De rechtermondhoek gaat op een vreemde manier even omhoog.
Alsof hij het toch ongemakkelijk vind om dit te zeggen, vermengd met de angst dat zijn toneelspel wordt  ontdekt.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #575 Gepost op: 13-02-2020, 19:03:53 »
Scherp! Als er niet zoveel aanwijzingen richting Rob waren, zat ik absoluut in deze tunnel.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #576 Gepost op: 13-02-2020, 19:57:50 »
Ik vind het meer een beetje een vreemde soort grijns. Hoe dan ook, ik denk niet dat het veel goeds voorspelt.  ::rofl:: Goed gevonden!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #577 Gepost op: 13-02-2020, 20:09:32 »
Ik had het ook al in het molduel geplaatst. De still dan, zonder gekleurde interpretatie. ;D

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #578 Gepost op: 13-02-2020, 21:25:30 »
Zeg ik al weken  ::rofl::

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #579 Gepost op: 14-02-2020, 03:37:49 »
Klein dingetje en misschien is het niets.

Ik heb de indruk dat de kandidaten denken/verteld is dat ze de laser op de vloer (dus de ring) niet aan mogen raken. Buddy springt er zelfs nog eens in terwijl de cirkel al bijna dicht is. De lasers lopen naar boven taps toe, hij zou dan toch met een arm een laser geraakt moeten hebben. Dat zie je ook bij enkele anderen.

Behalve bij Nathan. Die raakt de laser met zijn hoofd, Buddy zegt dat hij daarom af is en Nathan druipt af.

Alleen, is dat verdacht van Nathan die zich uit het spel haalt of verdacht van Buddy die een kandidaat het spel uitduwt?