Auteur Topic: [kandidaat] Nathan Rutjes  (gelezen 132054 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #580 Gepost op: 14-02-2020, 05:52:44 »
Waarschijnlijk roept op zo'n moment de regisseur ook dat Nathan af is, net zoals die roept wanneer de tijd om is in een opdracht.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #581 Gepost op: 14-02-2020, 18:34:07 »
Waarschijnlijk roept op zo'n moment de regisseur ook dat Nathan af is, net zoals die roept wanneer de tijd om is in een opdracht.

Zou kunnen. Alleen is het dan nog net zo goed verdacht omdat het er op lijkt dat alleen bij Nathan de hele laser telt en bij anderen alleen de cirkelvormige afdruk van de laser lijkt te tellen.

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #582 Gepost op: 14-02-2020, 18:45:59 »
Ik had het ook al in het molduel geplaatst. De still dan, zonder gekleurde interpretatie. ;D

Gekleurde interpretatie?

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #583 Gepost op: 14-02-2020, 19:39:00 »
Dat denk ik niet maar dat heb ik heel uitgebreid beschreven in het molduel dus ik zal het maar niet hier ook neer zetten. Ben het met je eens dat het veel theoretiseren is dit jaar. We zien tot no te volgens mij van niemand echt iets zichtbaar mols.

Gek in de zin dat hij in een hele andere vibe een hele andere reden geeft in zijn biecht dan in de groep. En geen van de kandidaten vindt het raar. In tegendeel, ze vinden het perfect bij Nathan passen, vinden hem keilief, zijn vertederd en verdenken hem niet meer.

Jawel, maar dat doet hij daarmee ook niet. Het zijn uitspraken als 'Die-en-die vraagt me steeds of ik de mol ben. Dat kan natuurlijk een uitstekende mol zijn' Of 'zus-en-zo is acteur, dus kan prima een mol zijn'. Het lijken schoten voor de boeg voor de eerste aflevering te zien is, heel theoretisch. Dat doet hij tot nog toe elke aflevering, hij heeft geen een mogelijke actie of iets wat hij gezien heeft, benoemd. Heb dat nog niet eerder bij iemand gezien, ook niet bij vorige seizoenen.
Ik blijf erbij dat het verstoppen van een letter ook niet te theoriseren is. Laat staan dat Nathan dat gedaan heeft. Dat is echt tunnelvisie. Vorig jaar met de laseropdracht, dat Merel of Sinan geld had weggenomen, dat was beredeneren.

EDIT: Uit de extra beelden is gebleken dat de W niet verstopt is door iemand.

En dat hij in de biecht geen molacties van andere kandidaten noemt is wel opvallend, maar vind ik niet mols. De mol wil ook in de biecht andere spelers verdacht neerzetten, voor de kijker.

We zien vaak Nathan in een biecht uitleggen waarom iets niet ging of waarom hij bepaalde keuzes maakt,

Mij viel op de biecht na de opdracht verkeer(d), nadat ik deze opnieuw terug heb gekeken en frame voor frame heb afgespeeld en bestudeerd.

Ik meen een micro-expressie op zijn gezicht waar te nemen. Een micro-expressie is een gelaatsuitdrukking die minder dan een halve seconde duurt, en onwillekeurig iemands ware gevoelens blootlegt.

Op het eind zegt hij: Complimenten voor de mol, maar ik hou je in de gaten.

Nu is dat al een vreemde uitspraak voor een kandidaat die nog steeds meerdere verdachten heeft.

Als mol is dit natuurlijk een grappige uitspraak. Moeilijk om dit serieus uit te spreken.
Helemaal aan het eind van de zin, verraadt hij zichzelf. De rechtermondhoek gaat op een vreemde manier even omhoog.
Alsof hij het toch ongemakkelijk vind om dit te zeggen, vermengd met de angst dat zijn toneelspel wordt  ontdekt.
Komt voor mij meer als grappig bedoeld over, net zoals zn grap dat ie Buddy's naam op 1 van de straatbordjes had zien staan.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2020, 20:12:08 door Theovv »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #584 Gepost op: 14-02-2020, 20:34:13 »
Ik begrijp werkelijk niet waarom het mols is om geen enkele letter te vinden, letters die geen geld opleveren te missen en niet te zoeken naar geld.  ??? De hele opdracht wordt overgelaten aan 5 andere kandidaten inclusief het vinden van geld.  ??? Waarom ben je dan mol?

Daarbij komt het pakken van 250 euro door het wandelen in het park, 250 bij de vazen zonder ook maar een vaas te laten vallen. Ook hier liet hij het verliezen van geld over aan de andere kandidaten....

Bij de groep zitten die 500 en -50 pakt bij beeldig. Ook bij deze opdracht staat Nathan aan de zijlijn en laat zich overrulen door Leonie wat betreft de foto met hand net zoals hij zich liet overrulen door Miljuschka bij de escape opdracht.

Bij het zoeken naar het theeservies had hij veel meer gebruik kunnen maken van het voorstel van Buddy om in andere winkels te gaan vragen om tijd te rekken. In plaats daarvan stelt hij zelf voor om alvast naar hun 2e artikel te gaan zoeken. Mede hierdoor slaagt de opdracht. Dat het maar nipt lukt komt niet door Nathan......
Verder is Nathan betrokken bij de enige 2 juist werelddelen die gelegd zijn in aflevering 2.

Hij staat inderdaad veel aan de zijlijn
En dat hij in de biecht geen molacties van andere kandidaten noemt is volgens mij niet anders dan bij de andere kandidaten.
De montage maakt Nathan de eerste 4 afleveringen verdacht maar dat is in aflevering 5 al niet meer vol te houden en dat Nathan vazen verplaatst of manshoge letters verstopt ::ohno::

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #585 Gepost op: 14-02-2020, 20:40:30 »
Nathan doet mij een beetje denken aan
Spoiler: naam kandidaat Vlaamse mol (klik om te tonen/verbergen)
. Wensmol voor velen, werd in begin ook verdacht neergezet, maar viel ook niet lang vol te houden, hij was wel heel erg fanatiek. Denk bv aan de escapeboot. Ik vrees dat dit ook bij Nathan het geval is.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #586 Gepost op: 14-02-2020, 21:18:19 »
Waar komt het idee vandaan dat Nathan voor velen een wensmol is? Voor mij is hij dat niet. Ik vind hem objectief gezien het meest verdacht.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #587 Gepost op: 14-02-2020, 21:19:25 »
En hij doet me ook absoluut niet denken aan die kandidaat uit de mol belgie  ::rofl::

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #588 Gepost op: 14-02-2020, 21:33:05 »
En hij doet me ook absoluut niet denken aan die kandidaat uit de mol belgie  ::rofl::

Dat seizoen waren ook twee kandidates waarbij de helft van het forum pas na aflevering 4 of zo pas door hadden wie wie was terwijl de andere helft totaal geen overeenkomsten zag behalve dat ze beiden blond waren. Iedereen ziet het anders.  ::vergroot::

Terug on topic: ik sluit Nathan nog niet uit, maar staat ook niet erg hoog bij mij.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #589 Gepost op: 14-02-2020, 21:35:32 »
Waar komt het idee vandaan dat Nathan voor velen een wensmol is? Voor mij is hij dat niet. Ik vind hem objectief gezien het meest verdacht.

Ik vermoed vanwege het gegeven dat ie hoog in de populariteitspoll scoort. (Als ik zo zou redeneren zou Miljuschka mijn wensmol maar zijn maar ja, ik verdenk haar niet meer. Misschien ten onrechte.)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #590 Gepost op: 14-02-2020, 21:44:36 »
Wensmol is meer iets van voor het seizoen denk ik. Toen was ie vooral bekend als de altijd positieve ex-voetballer, die nooit een vlieg kwaad zou doen. En daarom juist hem als mol, zou wel leuk klinken denk ik voor velen.

En ik denk voor velen inmiddels meer dan alleen een wensmol. ;)

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #591 Gepost op: 14-02-2020, 21:48:33 »
Nathan ligt erg goed in de groep - hij profileert zich ook het meest als groepsmens wat ook de eigenschap van een voetballer is - waardoor hij door de groep weinig verdacht wordt.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #592 Gepost op: 14-02-2020, 21:50:22 »

En ik denk voor velen inmiddels meer dan alleen een wensmol. ;)

Jaa total molcrush op Nathan  ::love::

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #593 Gepost op: 15-02-2020, 00:10:59 »
Sorry, maar ik ben een beetje allergisch voor het woord wensmol. Je hebt natuurlijk meer met de ene kandidaat dan de andere. Maar daarvoor hoeft die nog niet de Mol te zijn. Wat ik belangrijker vind is dat leuke kandidaten zo lang mogelijk in het spel blijven en daarom vond ik het ook zonde dat Tina al snel naar huis moest.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #594 Gepost op: 15-02-2020, 00:16:10 »
Ik begrijp werkelijk niet waarom het mols is om geen enkele letter te vinden, letters die geen geld opleveren te missen en niet te zoeken naar geld.  ??? De hele opdracht wordt overgelaten aan 5 andere kandidaten inclusief het vinden van geld.  ??? Waarom ben je dan mol?

Daarbij komt het pakken van 250 euro door het wandelen in het park, 250 bij de vazen zonder ook maar een vaas te laten vallen. Ook hier liet hij het verliezen van geld over aan de andere kandidaten....

Bij de groep zitten die 500 en -50 pakt bij beeldig. Ook bij deze opdracht staat Nathan aan de zijlijn en laat zich overrulen door Leonie wat betreft de foto met hand net zoals hij zich liet overrulen door Miljuschka bij de escape opdracht.

Bij het zoeken naar het theeservies had hij veel meer gebruik kunnen maken van het voorstel van Buddy om in andere winkels te gaan vragen om tijd te rekken. In plaats daarvan stelt hij zelf voor om alvast naar hun 2e artikel te gaan zoeken. Mede hierdoor slaagt de opdracht. Dat het maar nipt lukt komt niet door Nathan......
Verder is Nathan betrokken bij de enige 2 juist werelddelen die gelegd zijn in aflevering 2.

Hij staat inderdaad veel aan de zijlijn
En dat hij in de biecht geen molacties van andere kandidaten noemt is volgens mij niet anders dan bij de andere kandidaten.
De montage maakt Nathan de eerste 4 afleveringen verdacht maar dat is in aflevering 5 al niet meer vol te houden en dat Nathan vazen verplaatst of manshoge letters verstopt ::ohno::
Mooie analyse, ik heb ook meer minnetjes dan plusjes bij Nathan als mol staan. Toch staat ie bij mij op nummer 2 en durf ik hem nog niet uit te sluiten, de andere kandidaten vind ik nog minder verdacht.

Offline Retep

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #595 Gepost op: 15-02-2020, 00:52:09 »
Sorry, maar ik ben een beetje allergisch voor het woord wensmol. Je hebt natuurlijk meer met de ene kandidaat dan de andere. Maar daarvoor hoeft die nog niet de Mol te zijn. Wat ik belangrijker vind is dat leuke kandidaten zo lang mogelijk in het spel blijven en daarom vond ik het ook zonde dat Tina al snel naar huis moest.

Het is maar een woordje wat betekenis geeft aan hetgeen wat het betekend.

Veel mensen vinden Nathan leuk, al voor de Mol begon. Dat hij daarnaast vrij verdacht wordt en ook nog een interessant persoon is dat ook in de mol waar de cameras constant op je gericht zijn behouden blijft. Want dat acteer je echt niet zo lang, ( op
Miloushka M. na) dat maakt iemand een “wensmol”. Als jij daar een ander woord voor wilt verzinnen dan sta ik zeler open voor suggesties. Maar momenteel vind ik wensmol een prima woord wat die lading dekt.

Eens, Tina ook inderdaad fantastisch als ze de mol zou zijn. Tina was ook een “wensmol” voor mij en velen met ons.

Voorzetje ipv wensmol: ikhoopdatdiepersoondemolzouzijnwantdatzouikzeukvindenAlsdiedemolzouzijnOmdatikd iepersoonzoleukvind


Ik hoor graag jou suggesties voor de dikke van D.





Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #596 Gepost op: 15-02-2020, 06:12:01 »
Van te voren baalde ik dat Nathan mee deed en was hij al helemaal niet mijn wensmol. Eigenlijk hoopte ik dat hij er als eerste uit zou vliegen. Ik ben hem gaan verdenken door wat ik meen te zien (en gelukkig blijkt hij hele  leuke kanten te hebben) en ja, uiteraard zou het dan leuk zijn als theorieën die hier langskomen waar blijken te zijn en hij de mol is.

En wellicht is het complete tunnelvisie. So what? Ik heb vol overtuiging pagina's vol geschreven over Simone die kandidaat was, heb er net zo goed ontzettend veel plezier in gehad. Ook in de grappen en grollen die nog lang gemaakt zijn over mijn tunnelvisie ;) Jan Versteegh was mijn wensmol maar verdacht ik heel lang juist niet. Het kan verkeren.

Vooralsnog is Nathan voor mij het meest verdacht met Rob en soms Buddy nog niet afgestreept. Mijn wensmol zou eerder Mil zijn omdat ik die ontzettend leuk vind. We zullen het zien, wie weet wat we zaterdag te zien krijgen.




Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #597 Gepost op: 15-02-2020, 10:34:59 »
Het is maar een woordje wat betekenis geeft aan hetgeen wat het betekend.

Veel mensen vinden Nathan leuk, al voor de Mol begon. Dat hij daarnaast vrij verdacht wordt en ook nog een interessant persoon is dat ook in de mol waar de cameras constant op je gericht zijn behouden blijft. Want dat acteer je echt niet zo lang, ( op
Miloushka M. na) dat maakt iemand een “wensmol”. Als jij daar een ander woord voor wilt verzinnen dan sta ik zeler open voor suggesties. Maar momenteel vind ik wensmol een prima woord wat die lading dekt.

Eens, Tina ook inderdaad fantastisch als ze de mol zou zijn. Tina was ook een “wensmol” voor mij en velen met ons.

Voorzetje ipv wensmol: ikhoopdatdiepersoondemolzouzijnwantdatzouikzeukvindenAlsdiedemolzouzijnOmdatikd iepersoonzoleukvind


Ik hoor graag jou suggesties voor de dikke van D.
Het is niet zozeer het woord maar waar het voor staat, dus een ander woord is voor mij geen oplossing.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #598 Gepost op: 15-02-2020, 13:31:16 »
Wensmol, vreesmol, nepmol, we hoeven niet naar een oplossing van een kennelijk woord-probleem te zoeken. Ik vier de creativiteit rondom widm met deze woorden. Prachtig dat dat vanwege dit programma ontstaat.
Nu ga ik weer  ::ontopic:: :

Ik hoop dat hij de Mol is omdat ik zijn voorkomen, zijn persoonlijkheid, karakter, instelling, sociale gedrag, humor, etc. zo ongelooflijk niet vind passen bij een Mol dat het me fantastisch zou lijken. Hij blijft zo waarachtig, zo echt, Mol-oscar waardig, leuk voor het 20e seizoen. Met één oog lijd ik aan Nathan-tunnelvisie. Nathan zit te vaak in de groepjes waar de opdracht het minst lukt. De waaieretappe: "ik hoef die route niet want ik weet al wie de Mol is, weet je wat, ik strooi nog eens zand in de ogen en pak 250€"...

edit: zoveel pakte Nathal nou ook weer niet...
« Laatst bewerkt op: 15-02-2020, 17:28:23 door Mollem »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #599 Gepost op: 15-02-2020, 14:55:57 »
De waaieretappe: "ik hoef die route niet want ik weet al wie de Mol is, weet je wat, ik strooi nog eens zand in de ogen en pak 500€"...
Volgens mij zegt hij precies het tegenovergestelde, wat ook beter past bij zijn spreiden over 4 kandidaten bij de test (in deze fase!).
Hij zegt letterlijk: Maar wat ik ook zeker dacht (rare combinatie van zeker en dacht overigens) en dat is natuurlijk een utopische gedachte, dat nu in aflevering 5 ik even de Mol ga ontmaskeren. Dat is natuurlijk veel te makkelijk. Dat gaat niet gebeuren. Einde citaat.
Hoeveel woorden heb je nodig om te zeggen: aan die waaiers heb je niets. Hij kan zo de politiek in wat mij betreft.

Overigens vraag ik mij af of die verbazing van Rik echt is of gespeeld. Ik kan het niet zo makkelijk lezen.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2020, 14:59:08 door MartinJ »