Auteur Topic: [kandidaat] Nathan Rutjes  (gelezen 132154 keer)

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #600 Gepost op: 15-02-2020, 17:21:36 »
Volgens mij zegt hij precies het tegenovergestelde, wat ook beter past bij zijn spreiden over 4 kandidaten bij de test (in deze fase!).
Hij zegt letterlijk: Maar wat ik ook zeker dacht (rare combinatie van zeker en dacht overigens) en dat is natuurlijk een utopische gedachte, dat nu in aflevering 5 ik even de Mol ga ontmaskeren. Dat is natuurlijk veel te makkelijk. Dat gaat niet gebeuren. Einde citaat.
Hoeveel woorden heb je nodig om te zeggen: aan die waaiers heb je niets. Hij kan zo de politiek in wat mij betreft.

Overigens vraag ik mij af of die verbazing van Rik echt is of gespeeld. Ik kan het niet zo makkelijk lezen.

Rick weet niet wie de mol is :D , hij vindt het spannender zo! Dus die verbazing is echt!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #601 Gepost op: 15-02-2020, 17:22:48 »
Rick weet niet wie de mol is :D , hij vindt het spannender zo! Dus die verbazing is echt!
Rik weet wel wie de mol is. Rick ook overigens  ;)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #602 Gepost op: 15-02-2020, 17:31:43 »
Dat is wat hij in de biecht zegt, maar ik hoop dat hij wat ik schreef als Mol denkt...

Offline ZwarteMol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #603 Gepost op: 15-02-2020, 19:27:56 »
Voor de Nathan tunnelaars zou dit mss ook wel mooi zijn,
kijk vlgS foto wie staat bij S ...  ;D


Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #604 Gepost op: 15-02-2020, 19:41:29 »
Voor de Nathan tunnelaars zou dit mss ook wel mooi zijn,
kijk vlgS foto wie staat bij S ...  ;D

Ik weet niet waarom de S belangrijk is, ik ben meer benieuwd wie naast de M van Mol staat.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #605 Gepost op: 15-02-2020, 19:46:39 »
Ik weet niet waarom de S belangrijk is, ik ben meer benieuwd wie naast de M van Mol staat.

Ja idd of wie er aan het einde staat ter antwoord op de vraag widm

Offline ZwarteMol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #606 Gepost op: 15-02-2020, 19:48:19 »
@ FS
Die vind ik persoonlijk het mooist als hint en als Mol ( op deze foto he ) ;)

Ik weet niet waarom de S belangrijk is, ik ben meer benieuwd wie naast de M van Mol staat.

... S D E MOL , ook wel mooi, maar ook niet mijn ding hoor  ;D
« Laatst bewerkt op: 16-02-2020, 00:46:01 door Heinz »

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #607 Gepost op: 15-02-2020, 21:32:59 »
De biechten en gesprekken draaien steeds meer uit op. 'Nee, Nathan is het niet.. of toch.. mischien??' mooi opstapje als volgende keer een hoofdverdachte eruit moet.

Deed me een beetje denken ook aan het gesprek tussen Sanne en Jochem over Thomas.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #608 Gepost op: 15-02-2020, 22:40:02 »
Een hint in aflevering 6 in de Mastermind opdracht:

In de oplossing (moltalk) zien we dat Nathan het geld had moeten ophalen, en dat hij 10 euro waard is. De anderen zijn ieder 500 euro waard.

De mol is natuurlijk het minste waard, de enige met een ander bedrag dan de andere vijf kandidaten.

Voeg daarbij de handbewegingen van Rik in de intro dan bevestigt hij de hint. Hij laat eerst vijf en daarna 1 vinger zien. Een rechtstreekse hint naar deze opdracht waarin die ene mol een uniek bedrag waard is.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #609 Gepost op: 15-02-2020, 22:51:39 »
Mooi ook dat hij tijdens testbiecht zegt: ik heb wel een lijstje met kandidaten


Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #610 Gepost op: 15-02-2020, 23:45:24 »
Ik heb een keer een theorie voorbij zien komen over de app. Dat er in 't filmpje voorafgaand aan de aflevering te zien is dat er 'wieisden' wordt getypt, wat dan wordt gecorrigeerd naar 'wieisdemol'. Dit kon volgens sommigen op Nathan wijzen.

Welnu, in datzelfde filmpje valt het me opeens op dat bij de tekst 'voorspel... en win' een foto van Nathan in beeld is. Zou je kunnen winnen als je hem voorspelt als mol? Ik kan helaas in de npogemist-app geen screenshot maken, dus een still van wat ik bedoel moet even wachten tot morgen.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #611 Gepost op: 16-02-2020, 00:03:15 »
Nathan zegt met 9450 richting de 10000 ben ik een tevreden man hoor.

Rik even later in zijn presentatietekst: 'ze denken daarmee de mol te slim af te zijn, op die manier hebben ze 9450 euro verdiend. Dat had meer dan 35.000 euro kunnen zijn. De mol is dus tevreden...'

 ::vergroot::

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #612 Gepost op: 16-02-2020, 00:58:38 »
Nathan ook deze aflevering weer De Mol. (En een geweldige mol ook, als hij het echt blijkt te zijn). Bloedfanatiek in dat graanveld; kweekte eerst nog wat goodwill bij de immer alerte Buddy door het eerste nummer zelf goed te corrigeren, maar ging toen als een gek op zoek naar die andere telefoons. En vond er ook buitenproportioneel veel. Ik denk echt dat hij er een aantal buiten beeld een schop heeft verkocht. Metertje naar links of rechts; in dat graan ziet toch niemand het. Vervolgens kan de directe schuldkaart richting Buddy of Rob worden gespeeld, die de afstand in beeld opmeten.

Ook bij de 2e vakjesopdracht was hij weer super vlijtig en dynamisch maar hij weet volgens mij donders goed wat hij moet doen of voorkomen om de volle mep aan geld binnen te halen. Alleen valt dit bij niemand anders op, omdat niemand verder voorkennis heeft. Dus wordt Leonie naar voren geduwd en niet Nathan zelf, wat volgens mij de bedoeling was, de goede rekenaars hier op het forum een beetje volgend. Hij verwisselt zijn groep 6 keer van plek, maar feitelijk was het belangrijkste wat Nathan hoefde te doen zijn groep in het verkeerde vak houden, voorstellen om met andere kandidaten die wel goed staan te wisselen en zelf niet naar voren stappen om het geld te innen. Daarmee had hij, als hij voorkennis had, eigenlijk wel een makkie qua sabotage. De 1e wissel met Mil houdt Nathan haar op de verkeerde plek; de 2e wissel met Leonie haalt Nathan haar van de juiste plek af; bij z'n 3e wissel met
Buddy komt Nathan op zijn juiste plek te staan maar Buddy nog altijd niet - (mol) Nathan moet dus zorgen weer van die plek af te komen. Bij z'n 4e wissel met Rob komt Nathan weer op de verkeerde plek te staan en Rob blijft verkeerd staan. Bij z'n 5e wissel met Rob komen zowel Nathan als Rob verkeerd te staan. En bij z'n 6e wissel met Mil en Rob, staan Rob en Nathan wederom verkeerd, maar Mil staat goed.

Bij de 3e opdracht heeft hij in beeld de juiste enveloppen gepakt, maar buiten beeld een andere gegrist en de goede weggegooid denk ik  :D

Ik zie hem ook wat meer loskomen onderhand. In het begin stond hij zo strak van de concentratie, maar nu lijkt er meer ontspanning bij hem.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2020, 01:32:38 door Nat007 »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #613 Gepost op: 16-02-2020, 01:16:10 »
de aanblik van het veld gaf hem rust...

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #614 Gepost op: 16-02-2020, 01:22:54 »
de aanblik van het veld gaf hem rust...
En het was "Heilige Grond....
Omnia vincit amor

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #615 Gepost op: 16-02-2020, 01:37:09 »
Nathan was natuurlijk weer heerlijk verdacht deze aflevering bij eigenlijk wel alle opdrachten.  ;D
Die hint in de oplossing van Vakwerk uit Moltalk vind ik trouwens gaaf! Kan me nu haast niet voorstellen dat Nathan niet de mol is, al helemaal in combinatie met de cijfers die Rik deze aflevering uitbeeldde met zijn vingers..
« Laatst bewerkt op: 16-02-2020, 09:18:38 door Heinz, Reden: Reactie op verwijderd bericht verwijderd »

Offline chomsky

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #616 Gepost op: 16-02-2020, 01:38:58 »
Oei, vanaf vandaag zit ik volledig op Nathan.

In de intro krijgen we de "MOL?"-letters uit de vorige aflevering te zien met daaropvolgend de foto van Nathan. Mil kwam trouwens net vóór "MOL?". Dit kan ook nog verwijzen naar Nathan, die tijdens het maken van de test Mil als laatste ook nog als mol? meeneemt.

Tijdens de opdracht in het graanveld vond ik Nathan erg verdacht. De fout in het telefoonnummer kwam bij Nathan vandaan. Hij hoort de telefoon, sprint er naar toe, bukt (best wel lang), schuift de telefoon naar achter en pakt hem op. Hij zorgt er voor dat hij of de telefoon dus heeft verschoven tijdens het bukken, of hij kan natuurlijk ook gewoon een klein stapje naar achter hebben gedaan toen Buddy er aankwam, of een combinatie van beide. Ook de onschuldige reactie van Nathan ("ik was alleen maar aan het zoeken"), als de groep na de opdracht verhaal gaat halen bij Buddy en Nathan. Alsof hij er niets mee te maken had terwijl hij er met z'n neus bovenop stond toen er werd gemeten.
 
Het is hierboven ook al even genoemd maar ik denk dat er zeker iets aan de hand is met de plotselinge handgebaren van Rik zo duidelijk in beeld. Maar dat waren niet de enige handgebaren die mij opvielen. We zien namelijk ook nog een erg duidelijk shot van een Chinese vrouw (met een baby) die met haar handen een V-sign maakt, wat een 2 kan zijn (of een 5 natuurlijk).

Wat hebben we aan de getallen 1 en 5 van Rik en het getal 2 van die mevrouw? Kan iemand mij een groepsfoto laten zien waar Nathan niet op plek 1, 2 of 5 staat? of gewoon vertellen dat er wel eentje is? Ik kan er namelijk geen vinden en begin hierdoor wel erg in de Nathan tunnel te raken. Daarnaast is Nathan's rugnummer op het moment 25. Nathan begon in het tweede vak tijdens de tweede opdracht. Hij eindigde in het vijfde vak. Nathan was degene die uit vak vijf had moeten stappen.

Nathan heeft als Mol in deze opdracht weer een prachtige positie. Bij de laatste opdracht lijkt het mij ook overduidelijk dat die envelop niet op ooghoogte hangt voor Buddy.

Bij de executie lijkt Nathan oprecht opgelucht en blij voor Mil. Mil benadrukt ook meerdere malen deze aflevering dat zij en Nathan goede vrienden zijn geworden. Ik denk dat Nathan dit ook zo ervaart en daarom hoopt dat Mil er nog even in blijft, helemaal nu ze hem wat minder verdenkt. Daarna als die zijn eigen scherm te zien is het weer wat minder oprecht en meer gespeeld naar mijn idee. Hij weet dat hij doorgaat, even zijn masker opzetten.

Zijn er meer die hier iets over opviel of is dit te vergezocht en zit ik er te diep in?  ???

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #617 Gepost op: 16-02-2020, 01:39:08 »
Oei door verkleinen de letters niet meer leesbaar maar de hint is helder

Ook in hint topic
« Laatst bewerkt op: 16-02-2020, 09:20:15 door Heinz, Reden: Reactie op verwijderd bericht verwijderd »

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #618 Gepost op: 16-02-2020, 02:37:03 »
Gave hint FS. Vond die 5 (V) en 1 (I) -> VI (Voetbal Inside) ook wel sterk

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #619 Gepost op: 16-02-2020, 05:55:47 »
Hoei. Voor mij is de tunnel flink aan het verzakken eerlijk gezegd. Hij wordt wel verdacht gemaakt door de regie en in zijn biechten heeft hij leuke molteksten. Maar eigenlijk zijn elke opdracht Rob, Buddy en Nathan verdacht maar Rob het meest. Zal mijn ideeën in het molduel plaatsen (want raar om hier Rob meer te verdenken dan Nathan).