Auteur Topic: [kandidaat] Nathan Rutjes  (gelezen 132582 keer)

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #640 Gepost op: 19-02-2020, 07:30:03 »
Ok je kan positivo zijn maar dit gaat wel erg ver.
Noooouuuu. Ik zal dit interview met Nathan nooit vergeten.  ::rofl:: oude positivo. Dit gaat allemaal over een moment waarop z'n ploeg met 9 man kwam te staan. Als je dan zo positief kan blijven.. ;)

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #641 Gepost op: 19-02-2020, 07:33:39 »
Ik denk dat ze bewust een beetje een andere weg zijn ingeslagen in de montage. Ze zetten alle serieuze molkandidaten van tijd tot tijd verdacht neer, omdat de kijker blijkbaar is gaan afleiden dat degene die juist weinig aandacht krijgt in de montage qua verdacht gedrag vaak de mol bleek te zijn.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #642 Gepost op: 19-02-2020, 08:01:08 »
En dan zijn opmerking in zijn biecht na Voice Mol “we kregen zelfs een compliment van Rik!”  ::rofl::

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #643 Gepost op: 19-02-2020, 08:02:14 »
Als hij de mol is kunnen de verwijzingen naar ploeg en team natuurlijk ook het productieteam zijn waarmee hij samenspeelt...

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #644 Gepost op: 19-02-2020, 08:54:53 »
Zou n leuke zijn ja  ::rofl::

Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #645 Gepost op: 19-02-2020, 22:17:43 »
Elke keer als ik opdrachten terugkijk zak ik verder deze tunnel in haha.

Of het nu het mingeld is bij de beelden. Chaos in de taxi wat Rob probeert te weerhouden. Bij de trucks overruled worden door Mil, maar alles fout willen doen. De keus voor 250 euro terwijl je als kandidaat de mol kan ontdekken. Activiteit bij het zoeken van telefoons.

Maar het belangrijkste het servies, zn attitude en spanning. Niet des Nathans.

En ach, dan vergeet ik nog zoveel. En geen zogenoemde ++ kunnen geven als kandidaat. Prachtgozer en een potentiele epische Mol. Nee, ik zit hier goed.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #646 Gepost op: 20-02-2020, 05:26:20 »
Noooouuuu. Ik zal dit interview met Nathan nooit vergeten.  ::rofl:: oude positivo. Dit gaat allemaal over een moment waarop z'n ploeg met 9 man kwam te staan. Als je dan zo positief kan blijven.. ;)

Ja gewoon absurd. Maar daarom valt het toch extra op dat hij zo koeltjes tot soms zelfs met het gezicht als een oorwurm kan kijken als iets is mislukt? Je zou gewoon meer reactie verwachten van Nathan die altijd zijn emoties rond strooit. Is het geen schrik, dan het overdreven positieve. Maar we zien beiden niet. (En idd., als hij kandidaat is, waarom zou hij zichzelf dan niet verdacht willen maken?).

Zou het ook wel schitterend vinden. Hij wordt zo vertrouwd dat hij de sleutelpositie van Alles Kenners kado krijgt en niemand hem verdenkt als er 500 euro mingeld in de envelop zit. Dat is zelfs voor een kandidaat wel knap.

Ook raar, hij vist niet bij anderen en geeft duidelijk zelf weinig weg. Hij let erg op maar we zien nooit of hij iets verdachts gezien heeft.

Vind hem sowieso veel leuker dan ik van te voren had gedacht. Dat hij met Rob in die taxi zit is zó hilarisch. De "We hadden een hele goede tactiek. Géén tactiek." bij de letter opdracht. En de biecht dat hij gewoon even wat te drinken pakt en heerlijk vrolijk zit te kletsen. Dat zie je gewoon nooit bij de biechten  ::rofl::

« Laatst bewerkt op: 20-02-2020, 05:42:53 door cinner »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #647 Gepost op: 21-02-2020, 05:34:20 »
Extra beelden met Nathan. Waarin erg opvalt dat hij of tegen de kijker heeft gelogen over dat hij WIDM zo vaak gekeken heeft vanaf zijn jeugd of - dat ligt meer voor de hand - dat hij liegt tegen Mil dat hij nooit gekeken zou hebben. Iets gemeen hebben wekt vertrouwen en hij heeft het voor elkaar gekregen van nummer een verdachte Mils lijstje naar de minst verdachte te gaan.

Ik denk dat we in de extra beelden zien dat het een bewuste leugen betreft waardoor kandidaten sommige dingen minder snel verdacht vinden/hem nog makkelijker vertrouwen. Rob geeft hem in de eerste aflevering (extra beeldmateriaal) zelfs heel sympathiek tips hoe Nathan het beste kan spelen met zijn troef waarbij Nathan over komt alsof hij amper weet dat hij in een spel zit. Met Mil wordt de suggestie gewekt dat hij de finale niet haalt en door Mil en Buddy wel uit het spel gewerkt zal worden. Dat strookt niet met wat we volgens mij feitelijk zien, dat hij enorm veel oplet en observeert. Het werkt wel, in aflevering 6 hoeft hij niets te doen maar krijgt hij de sleutelpositie zo naar zich toegegooid. En telkens als er iets mislukt, lijkt niemand dat verdacht te vinden omdat het om Nathan gaat.

Wat mij verder op valt is dat hij niet alleen in groepsbeelden als enige verstopt staat en zit achter andere kandidaten - iets waar hij moeite voor lijkt te doen en de mol opereert onopvallend, uit het zicht - maar dat we hem ook amper horen. Zo lijkt het alsof hij telkens maar in een groep terecht komt en zelf daar geen invloed op heeft, iets wat doorgaans erg onmols wordt gezien. Maar bij de porseleinopdracht is het niet Buddy die met Nathan op stap wil maar hoor je heel zachtjes dat Nathan direct Buddy mee vraagt. In de letteropdracht lijkt het op het eerste gezicht dat Johan wel met Nathan wil en Nathan het prima vindt maar kijk je ingespannen, dan die zie je volgens mij dat Nathan eerst de aandacht van Johan trekt en hem daarna ietsje mee opzij van de groep trekt zodat er geen derde bij komt (en Johan was de enige die je met een bakfiets in een straat kan laten staan om zelf ergens anders je gang te kunnen gaan).

Zolang hij er niet uit vliegt, zit ik hier diep verankerd in de Nathan tunnel denk ik  ::tandpastasmiley::

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #648 Gepost op: 21-02-2020, 18:12:07 »
Extra beelden met Nathan. Waarin erg opvalt dat hij of tegen de kijker heeft gelogen over dat hij WIDM zo vaak gekeken heeft vanaf zijn jeugd of - dat ligt meer voor de hand - dat hij liegt tegen Mil dat hij nooit gekeken zou hebben. Iets gemeen hebben wekt vertrouwen en hij heeft het voor elkaar gekregen van nummer een verdachte Mils lijstje naar de minst verdachte te gaan.

Ik denk dat we in de extra beelden zien dat het een bewuste leugen betreft waardoor kandidaten sommige dingen minder snel verdacht vinden/hem nog makkelijker vertrouwen. Rob geeft hem in de eerste aflevering (extra beeldmateriaal) zelfs heel sympathiek tips hoe Nathan het beste kan spelen met zijn troef waarbij Nathan over komt alsof hij amper weet dat hij in een spel zit. Met Mil wordt de suggestie gewekt dat hij de finale niet haalt en door Mil en Buddy wel uit het spel gewerkt zal worden. Dat strookt niet met wat we volgens mij feitelijk zien, dat hij enorm veel oplet en observeert. Het werkt wel, in aflevering 6 hoeft hij niets te doen maar krijgt hij de sleutelpositie zo naar zich toegegooid. En telkens als er iets mislukt, lijkt niemand dat verdacht te vinden omdat het om Nathan gaat.

Wat mij verder op valt is dat hij niet alleen in groepsbeelden als enige verstopt staat en zit achter andere kandidaten - iets waar hij moeite voor lijkt te doen en de mol opereert onopvallend, uit het zicht - maar dat we hem ook amper horen. Zo lijkt het alsof hij telkens maar in een groep terecht komt en zelf daar geen invloed op heeft, iets wat doorgaans erg onmols wordt gezien. Maar bij de porseleinopdracht is het niet Buddy die met Nathan op stap wil maar hoor je heel zachtjes dat Nathan direct Buddy mee vraagt. In de letteropdracht lijkt het op het eerste gezicht dat Johan wel met Nathan wil en Nathan het prima vindt maar kijk je ingespannen, dan die zie je volgens mij dat Nathan eerst de aandacht van Johan trekt en hem daarna ietsje mee opzij van de groep trekt zodat er geen derde bij komt (en Johan was de enige die je met een bakfiets in een straat kan laten staan om zelf ergens anders je gang te kunnen gaan).

Zolang hij er niet uit vliegt, zit ik hier diep verankerd in de Nathan tunnel denk ik  ::tandpastasmiley::
Het is juist erg duidelijk vanaf het begin dat hij tegen de kijker loog over dat ie widm vaak gezien had. (16 jaar en een soepstengel van je ouders "mogen", nee sorry, slechte leugen).

Wat ik ook onmols vind is dat Mil zoveel met Nathan optrekt en niet zozeer qua bondje, maar op persoonlijk vlak. Ik schat Mil hoog in qua intelligentie en mensenkennis. En dat zijn juist van Nathan als mol is afgestapt verteld mij dat hij het wss niet is, of dat iig Mil dat denkt.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #649 Gepost op: 21-02-2020, 18:53:35 »
Het is juist erg duidelijk vanaf het begin dat hij tegen de kijker loog over dat ie widm vaak gezien had. (16 jaar en een soepstengel van je ouders "mogen", nee sorry, slechte leugen).

Wat ik ook onmols vind is dat Mil zoveel met Nathan optrekt en niet zozeer qua bondje, maar op persoonlijk vlak. Ik schat Mil hoog in qua intelligentie en mensenkennis. En dat zijn juist van Nathan als mol is afgestapt verteld mij dat hij het wss niet is, of dat iig Mil dat denkt.

Als ik het mij goed voor de geest haal, vertelde Nathan over een laseropdracht in een fort als eerste herinnering aan WIDM. Dit was S2 in Schotland, het lijkt me niet dat iemand die dit nog nooit gezien heeft als voorbereiding S2 zou kijken.

En er zijn al vaker intelligente mensen geweest die zich hebben laten inpakken door de mol
Aaf verdacht al vanaf het begin Susan maar is er vanaf gestapt doordat ze Susan te lief vond
Cecile verdacht Klaas zeer lang, maar is er vanaf gestapt
Diederik ( één van de intelligenste mensen van Nederland) heeft zich door Thomas laten inpakken.

Wil niks zeggen denk ik
klaar voor de strijd

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #650 Gepost op: 21-02-2020, 19:38:15 »
Als ik het mij goed voor de geest haal, vertelde Nathan over een laseropdracht in een fort als eerste herinnering aan WIDM. Dit was S2 in Schotland, het lijkt me niet dat iemand die dit nog nooit gezien heeft als voorbereiding S2 zou kijken.

En er zijn al vaker intelligente mensen geweest die zich hebben laten inpakken door de mol
Aaf verdacht al vanaf het begin Susan maar is er vanaf gestapt doordat ze Susan te lief vond
Cecile verdacht Klaas zeer lang, maar is er vanaf gestapt
Diederik ( één van de intelligenste mensen van Nederland) heeft zich door Thomas laten inpakken.

Wil niks zeggen denk ik
Hij zal het vast wel een keer voorbij hebben zien komen, of wat voorbereid hebben, maar die soepstengel was echt een raar verhaal en nu hij zegt dat hij het idd nooit keek vind ik dat prima geloofwaardig.

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #651 Gepost op: 21-02-2020, 20:40:46 »
Laat die soepstengel eens met rust joh.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #652 Gepost op: 21-02-2020, 20:51:07 »


Je bent nooit te oud voor soepstengels  :P ::rofl::

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #653 Gepost op: 22-02-2020, 06:30:53 »
Het is juist erg duidelijk vanaf het begin dat hij tegen de kijker loog over dat ie widm vaak gezien had. (16 jaar en een soepstengel van je ouders "mogen", nee sorry, slechte leugen).

Met welke reden zou Nathan dan in het voorstelfilmpje als in het molboekje tegen de kijker hebben gelogen hierover? In het leven buiten WIDM staan er weinig zo integer bekend als Nathan. Overigens heeft hij een nogal strikte opvoeding gehad, in dat licht gezien is het niet zo vreemd.

Citaat
Wat ik ook onmols vind is dat Mil zoveel met Nathan optrekt en niet zozeer qua bondje, maar op persoonlijk vlak. Ik schat Mil hoog in qua intelligentie en mensenkennis. En dat zijn juist van Nathan als mol is afgestapt verteld mij dat hij het wss niet is, of dat iig Mil dat denkt.

Dat Mil intelligent is en iets wel of niet iets ziet, kan onmogelijk onmols zijn voor Nathan. (Net als dat het niet onmols was voor Thomas dat Diederik alles met Thomas deelde, bij hem op de kamer sliep en Thomas niet verdacht). Hooguit kan je als mols zien dat Nathan de verdenkingen van Mil af heeft kunnen schudden (of denken dat dat niet is gebeurd).

 

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #654 Gepost op: 22-02-2020, 06:39:26 »
Blip gaf nog een in mijn ogen schitterende mogelijke hint naar Nathan. Namelijk:

"Claes krijgt van Rik de volgende wijsheid te horen: "Zij die weten, spreken niet. Zij die spreken, weten niet."

Als Rik de kandidaten vraagt of ze kiezen voor wijsheid of geluk, geven ze allemaal antwoord. Behalve Nathan, die wijst slechts naar de gelukspoort zonder iets te zeggen. Zij die weten - de mol dus - spreekt niet? Zij die spreken, weten niet...wie de mol is?"
https://www.wieisdemol.com/forum/2020/?topic=68465.msg2248436#msg2248436

Iris_77 vulde deze in mijn ogen heel mooi aan met:
"Nu ik erover nadenk...er zijn wel meer spreuken die op Nathan (zouden kunnen) slaan.  ::vergroot::

Tina: Vriendelijkheid in woorden wekt vertrouwen. -> Dit heeft Nathan dus voor elkaar gekregen. Hij blijft steeds de vriendelijke, leuke vent en dat resulteerde erin dat hij bij ‘Alles Kenners’ het vertrouwen van de groep kreeg om op de (volgens hun) sleutelpositie te komen.

Leonie: De wijze (= de Mol) houdt zich op de achtergrond, maar staat in werkelijkheid vooraan. -> Nathan bemoeit zich nooit veel met de groepsindelingen, maar door penningmeester te worden kreeg hij wel een sleutelrol bij ‘Verkeer(d)’

Cleas: Zij die weten spreken niet, zij die spreken, weten niet. -> Zie de post van Blip

Johan: Zonder zelf kleiner te worden, kun je anderen doen groeien. -> Nathan heeft al een paar keer laten blijken dat hij trots is op de groep.

Jaike: De wijze (= de Mol) streeft nooit naar het grote, op die manier kan hij grote dingen doen. -> Nathan die de €1500,- pakt bij ‘Theepot’? Hij streeft niet naar het volledige bedrag, wat toch weer een mooi bedrag uit de pot is voor de Mol.

Rob: Voorkom het moeilijke door het makkelijke te doen. -> Hij kiest bij ‘Porseleinen Kamer’, tegen de afspraken in, voor de makkelijke stok in plaats van de moeilijke.

Miljuschka: De wijze (= de Mol) kent zichzelf, maar toont zichzelf niet. -> Slaat natuurlijk op elke Mol, maar zoals ergens al is genoemd, is Nathan verdacht vaak niet helemaal in beeld bij de groepsopstellingen (toont zichzelf niet). Daarnaast liegt hij over dat hij nog nooit een aflevering van WIDM heeft gezien, en misschien over wel meer dingen.
(...)
Buddy: Met verdraaide woorden kun je van alles bereiken, maar door juist te handelen kun je anderen overvleugelen.
Anita: Reageer zelfs op een onintelligente behandeling intelligent.
Nathan: Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis." https://www.wieisdemol.com/forum/2020/?topic=68465.msg2248648#msg2248648

Mijn 2 cent hierbij: de spreuken sluiten allemaal aan bij Nathan en als hij de mol is, zijn moltactiek. Ze zouden er dus op uitgezocht kunnen zijn.


Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #655 Gepost op: 22-02-2020, 07:32:51 »
Inderdaad, Cinner. Ook in mijn ogen mooi gevonden mogelijke hints door Blip en Iris_77.
Met jouw aanvulling kan ik het helemaal eens zijn.

Op de door Blip geplaatste foto valt me bovendien de zelfverzekerde uitdrukking van Nathan op. Zo van: het spreekt vanzelf, en dat weet jij ook wel, beste Rik, dat ik voor geluk kies.


De wijze (de Mol) kiest vanzelfsprekend -woordeloos- voor geluk, want wijs/wetend is ie al.


En zojuist las ik hier dat hij als 'varken' de sleutel kiest van het jaar van het zwijn.

« Laatst bewerkt op: 22-02-2020, 07:42:40 door Marisa »

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #656 Gepost op: 22-02-2020, 08:51:18 »
Ik vind de uitleg die Iris geeft erg mooi gevonden, maar 't voelt voor mij eerlijk gezegd ook een beetje als een horoscoopuitleg  ::hypocriet:: Eigenlijk alleen de uitleg voor de spreuken 'zij die weten, spreken niet' en 'de wijze kent zichzelf, maar toont zichzelf niet' vind ik mogelijk voor hint vatbaar. Bovendien: het zijn spreuken uit de eerste opdracht, de uitleg bevat situaties die men nooit van tevoren had kunnen weten ;)

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #657 Gepost op: 22-02-2020, 08:59:30 »
Wow! Ik zie dit zo in afl 10 zitten! Goed gevonden  ::vergroot::

Nog even een aanvulling: Buddy: Met verdraaide woorden kun je van alles bereiken, maar door juist te handelen kun je anderen overvleugelen. Zou kunnen slaan op dat hij niet voor de waaiers (verdraaide woorden) kiest maar voor de €250. Hij heeft daar volgens mij behoorlijk wat verdenkingen van zich afgeworpen.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2020, 09:10:04 door suuuus »

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #658 Gepost op: 22-02-2020, 09:49:14 »
Het spijt me dat ik jullie bubbel moet doorprikken, maar dat zou betekenen dat alle molacties en gedragingen van de voren al zijn uitgedacht, wat de spontaniteit en creativiteit uit het programma zuigt. Zou je dat willen?

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #659 Gepost op: 22-02-2020, 10:15:24 »
Ik vind de uitleg die Iris geeft erg mooi gevonden, maar 't voelt voor mij eerlijk gezegd ook een beetje als een horoscoopuitleg  ::hypocriet:: Eigenlijk alleen de uitleg voor de spreuken 'zij die weten, spreken niet' en 'de wijze kent zichzelf, maar toont zichzelf niet' vind ik mogelijk voor hint vatbaar. Bovendien: het zijn spreuken uit de eerste opdracht, de uitleg bevat situaties die men nooit van tevoren had kunnen weten ;)

Horoscoopuitleg.  ::rofl:: Ben ik wel een beetje met je eens, daarom zei ik ook dat het discutabel is. ::jaja:: Maar omdat er 1 spreuk duidelijk aan Nathan te linken is, heb ik een poging gedaan om ze allemaal naar hem te linken. Wat is er mooier dan een hint aan het begin van het programma die pas in de loop van de serie duidelijk wordt?  ;)

Voor wat betreft je laatste opmerking, dat is m.i. niet helemaal waar. Ik ga ervan uit dat er een draaiboek is, waarin alle opdrachten al uitgewerkt zijn (evt. met een plan B, mocht de situatie anders zijn dan van tevoren gedacht of wanneer er een persoon meer/minder is).
De opdrachten met het theeservies en ‘Porseleinen Kamer’ stonden dan ook vast, en de Mol is dan makkelijk te instrueren wat hij daar moet doen om het overeen te laten komen met de spreuk.

Voor de overige punten komt het aan op zijn Moltactiek. Dat is makkelijk, door dicht bij zichzelf te blijven; de vriendelijke, positieve persoon zijn die groepsbelang en geld belangrijker vindt dan zijn eigen belang. Daarmee wek je vertrouwen, waardoor je de kandidaten zover krijgt dat ze jou de penningmeester laten zijn en jou de sleutelpositie geven.
Als voorbeeld: Leonie was bij Verkeer(d) toch wel een beetje verontwaardigd dat nou net Nathan als penningmeester de verdeling mocht maken, in afl. 6 stuurt ze er zelf op aan dat hij op de sleutelpositie komt. Zijn tactiek werkt dus.  ;)
Daarbij; de tactiek die hij heeft, is eigenlijk alleen handig als hij de Mol is. Als hij een kandidaat is, en hij kómt in de finale, zal de andere kandidaat in de finale vrijwel zeker voor de 3e persoon kiezen als Mol. Hij kan dan alleen nog de winnaar worden als hij én de goede Mol heeft én de test sneller maakt dan kandidaat 2. Nathan lijkt me intelligent genoeg om dit te beseffen...

Het spijt me dat ik jullie bubbel moet doorprikken, maar dat zou betekenen dat alle molacties en gedragingen van de voren al zijn uitgedacht, wat de spontaniteit en creativiteit uit het programma zuigt. Zou je dat willen?

Ik ga ervan uit dat elke Mol van tevoren wel bedenkt hoe hij/zij het spel wil spelen en wat zijn/haar tactiek zal zijn. In geval van Nathan is dat de vriendelijke, positieve en fanatieke kandidaat spelen. Dus ja; gedragingen zullen vaak al van tevoren uitgedacht zijn door de Mol.

En het gaat om 10 spreuken, dus 10 situaties; het is niet zo dat dan álle molacties al van tevoren uitgedacht zijn, dus het laat zeker ruimte voor creativiteit en spontaniteit. Maar ik denk wel dat de Mol voorkennis krijgt van alle opdrachten en daarbij evt. ook mogelijke molacties.
In het geval van het theeservies; élke Mol zal hier de opdracht krijgen (of zelf kunnen bedenken) dat er voor het geld gegaan moet worden en niet voor het gokken.

Nog even een aanvulling: Buddy: Met verdraaide woorden kun je van alles bereiken, maar door juist te handelen kun je anderen overvleugelen. Zou kunnen slaan op dat hij niet voor de waaiers (verdraaide woorden) kiest maar voor de €250. Hij heeft daar volgens mij behoorlijk wat verdenkingen van zich afgeworpen.

Heb ik zelf inderdaad ook aan gedacht, maar ik ben niet zeker of de Chinese tekens nou echt ‘verdraaide woorden’ zijn...  :-\\
« Laatst bewerkt op: 22-02-2020, 10:24:23 door Iris_77 »