Auteur Topic: [kandidaat] Nathan Rutjes  (gelezen 132513 keer)

Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #660 Gepost op: 22-02-2020, 10:23:38 »
Het spijt me dat ik jullie bubbel moet doorprikken, maar dat zou betekenen dat alle molacties en gedragingen van de voren al zijn uitgedacht, wat de spontaniteit en creativiteit uit het programma zuigt. Zou je dat willen?

Elk jaar ligt er een plan van aanpak. Dusja, wat dat bertreft.

Of het uiteindelijk kan door omstandigheden is altijd dan afwachgen.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #661 Gepost op: 22-02-2020, 11:21:07 »
Het spijt me dat ik jullie bubbel moet doorprikken, maar dat zou betekenen dat alle molacties en gedragingen van de voren al zijn uitgedacht, wat de spontaniteit en creativiteit uit het programma zuigt. Zou je dat willen?

Oh, dat dit al deels gebeurt geloof ik zeker.. vind het namelijk moeilijk om me voor te stellen dat Merel de 3 molacties die zij buiten beeld uitvoerde spontaan bedacht heeft. Oud mol Klaas heeft ook bevestigd dat de productie suggesties doet/tips geeft voor mogelijke molacties. ;)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #662 Gepost op: 22-02-2020, 11:27:17 »
Ik vind de hint bij de spreuk van Claes goed gevonden maar bij de rest is dit gewoon tunnelredeneren. Molacties staan niet van tevoren vast, alleen al omdat je niet van te voren weet hoe iets zal lopen. De uitleg bij de spreuken van anderen is afhankelijk van hoe de kandidaten reageren, zoals “ze geven Nathan het vertrouwen bij Alles kenners”, daarom zie ik die niet als potentiële hints.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2020, 11:52:06 door Mollenmania »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #663 Gepost op: 22-02-2020, 11:33:53 »
Als je lang genoeg doortunnelt kan je elke spreuk elke tunnel inpraten

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #664 Gepost op: 22-02-2020, 11:39:30 »
Er staat veel vast ja. En omdat het in het begin van het seizoen wordt gezegd kunnen ze het Nathan toch ook gewoon meegeven als "words to live by" Het zijn bijna allemaal vrij algemene dingen die absoluut meer op onze positivo slaan dan op een van de andere deelnemers; anderen doen groeien, vriendelijkheid, op de achtergrond etc

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #665 Gepost op: 22-02-2020, 11:52:08 »
...als ik zo een hint op mijn Mol probeer toe te passen is het eerste dat ik doe de hint proberen toe te passen op de andere kandidaten... als ik dan net zo ver kom streep erdoor...

Offline Overalsterretjes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #666 Gepost op: 22-02-2020, 12:11:32 »
Weet niet of dit al een keer voorbij is gekomen, of dat het iets is, maar ik zag dat Nathan op instagram een aantal van zijn widm posts heeft getagt met #opzoeknaarbowser
Bowser is uit het Super Mario spel.
Hoezo op zoek naar Bowser?  ???

Online Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #667 Gepost op: 22-02-2020, 12:16:47 »
Weet niet of dit al een keer voorbij is gekomen, of dat het iets is, maar ik zag dat Nathan op instagram een aantal van zijn widm posts heeft getagt met #opzoeknaarbowser
Bowser is uit het Super Mario spel.
Hoezo op zoek naar Bowser?  ???

Bowser is altijd de eindbaas & degene die roet in het eten gooit. En de mol is dat uiteindelijk ook ;)

Offline Overalsterretjes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #668 Gepost op: 22-02-2020, 12:24:18 »
Bowser is altijd de eindbaas & degene die roet in het eten gooit. En de mol is dat uiteindelijk ook ;)

Aha, dank je!  ::ok::

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #669 Gepost op: 22-02-2020, 12:43:18 »
Ik vind de hint bij de spreuk van Claes goed gevonden maar bij de rest is dit gewoon tunnelredeneren. Molacties staan niet van tevoren vast, alleen al omdat je niet van te voren weet hoe iets zal lopen. De uitleg bij de spreuken van anderen is afhankelijk van hoe de kandidaten reageren, zoals “ze geven Nathan het vertrouwen bij Alles kenners”, daarom zie ik die niet als potentiële hints.

Nee, geen tunnelredeneren, maar meer redeneren van iemand die ‘t spoor bijster is en ook maar wat probeert.  ;)
Sommige molacties staan van tevoren wél vast. Mol George kreeg zelfs voorafgaand aan de opnames waterski-les voor een molactie.

Maar goed, ook zonder mijn toevoegingen vind ik de hint van Blip sterk genoeg om nu ook Nathan serieus mee te nemen in mijn verdenkingen.

Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #670 Gepost op: 22-02-2020, 12:45:16 »
BAM, Ik heb je te pakken Mol!

Nu al zin in.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #671 Gepost op: 22-02-2020, 13:39:21 »
Met welke reden zou Nathan dan in het voorstelfilmpje als in het molboekje tegen de kijker hebben gelogen hierover? In het leven buiten WIDM staan er weinig zo integer bekend als Nathan. Overigens heeft hij een nogal strikte opvoeding gehad, in dat licht gezien is het niet zo vreemd.

Dat Mil intelligent is en iets wel of niet iets ziet, kan onmogelijk onmols zijn voor Nathan. (Net als dat het niet onmols was voor Thomas dat Diederik alles met Thomas deelde, bij hem op de kamer sliep en Thomas niet verdacht). Hooguit kan je als mols zien dat Nathan de verdenkingen van Mil af heeft kunnen schudden (of denken dat dat niet is gebeurd).
Voordoen alsof ie het programma goed kende. Had wellicht het idee dat als je uitverkoren wordt voor een programma als dit en dan zeggen dat je het nooit gezien hebt niet zo sociaal wenselijk is. Tijdens het programma komt hij erachter dat dit voor meer kandidaten geldt. Lijkt me geloofwaardiger dan dat er hele molacties achter deze discrepantie tussen voorstelfilmpje en extra beelden met Mil zitten.

Blip gaf nog een in mijn ogen schitterende mogelijke hint naar Nathan. Namelijk:

"<knip>

Mijn 2 cent hierbij: de spreuken sluiten allemaal aan bij Nathan en als hij de mol is, zijn moltactiek. Ze zouden er dus op uitgezocht kunnen zijn.
Mooi gevonden, maar dat lijkt me wel heel lastig uitvoerbaar. het is een selectie van bestaande spreuken, dus je moet 10 spreuken kunnen selecteren die overeenkomen met zijn molstijl. Die spreuken worden geselecteerd voor de kandidaten aan de opdrachten beginnen. Nathan moet daarna dus alle afleveringen bezig zijn met mollen, wat al moeilijk genoeg is, maar dan ook nog op zo'n manier dat het matcht met 10 verschillende spreuken. Dat lijkt me onhaalbaar. En ik denk dat als je naar andere kandidaten gaat kijken je ook een hoop spreuken op hun acties van toepassing vindt.

Horoscoopuitleg.  ::rofl:: Ben ik wel een beetje met je eens, daarom zei ik ook dat het discutabel is. ::jaja:: Maar omdat er 1 spreuk duidelijk aan Nathan te linken is, heb ik een poging gedaan om ze allemaal naar hem te linken. Wat is er mooier dan een hint aan het begin van het programma die pas in de loop van de serie duidelijk wordt?  ;)

<knip>

Ik ga ervan uit dat elke Mol van
Heb ik zelf inderdaad ook aan gedacht, maar ik ben niet zeker of de Chinese tekens nou echt ‘verdraaide woorden’ zijn...  :-\\

Er staat een filmpje op youtube met Wouter en Klaas van Kruistum, erg interessant om de gedachten van een oud-mol te horen. Wat eruit blijkt is dat bijna niks gaat zoals je van tevoren verwacht. Het is vooral improviseren.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2020, 14:36:19 door Daisy, Reden: Citaat ingekort tbv leesbaarheid forum en berichten samengevoegd »

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #672 Gepost op: 22-02-2020, 18:52:50 »
Als je lang genoeg doortunnelt kan je elke spreuk elke tunnel inpraten

Dit is het enige correcte antwoord.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #673 Gepost op: 22-02-2020, 19:38:01 »
Maar die spreuken hebben we toch helemaal niet nodig om te zien dat Nathan de mol is. Ik krijg de kriebels van reacties als: 'Ja, er wijzen toch al heel wat hints naar Rob, Rob zal de mol zijn'. Serieus? Zolang er geen Kees of Klaas-hint aankomt, mogen er nog duizenden zogenaamde 'hints' komen aanlopen, de mol ga je toch niet op dubbelzinnige hints gaan bepalen?

Kijken we puur naar de opdrachten en gedragingen moet je toch gaan concluderen dat enkel Rob en Nathan nog in aanmerking komen voor het molschap, maar Nathan it is!

Offline Mol-Cooper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hey!
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #674 Gepost op: 22-02-2020, 19:56:57 »
Weet niet of dit al een keer voorbij is gekomen, of dat het iets is, maar ik zag dat Nathan op instagram een aantal van zijn widm posts heeft getagt met #opzoeknaarbowser
Bowser is uit het Super Mario spel.
Hoezo op zoek naar Bowser?  ???
Verdacht daar kom ik nu ook pas achter haha.
Hallo! Hello! Bonjour! 你好! Hej! Hei! გამარჯობა! Γεια! Aloha nui! Dia duit! Halló! Halo! Ciao! こんにちは! Сәлем! 안녕! Xin chào! Merhaba! Salaan! Hola! Olá!

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #675 Gepost op: 22-02-2020, 20:02:00 »
Heb niet voor niets toegevoegd dat de spreukjes kunnen slaan op Nathan's karakter en als hij de mol is, moltactiek. We zien hem vertrouwen winnen, het goede doen, positief reageren op het negatieve etcetera. Als er iets in de spreukjes zit (en dat is natuurlijk niet gezegd), dan sluiten ze allemaal het beste aan bij Nathan. In aflevering 10 stik makkelijk uit te leggen en gewoon een leuk dingskie.

Voordoen alsof ie het programma goed kende. Had wellicht het idee dat als je uitverkoren wordt voor een programma als dit en dan zeggen dat je het nooit gezien hebt niet zo sociaal wenselijk is. Tijdens het programma komt hij erachter dat dit voor meer kandidaten geldt. Lijkt me geloofwaardiger dan dat er hele molacties achter deze discrepantie tussen voorstelfilmpje en extra beelden met Mil zitten.

Niemand hier verbindt er 'hele molacties' aan. Het is hooguit een wit leugentje om zijn vertrouwen wekkende imago hoog te houden zodat er bij iets mols niet snel gedacht wordt dat het moltactiek is maar een foutje van iemand die het programma ook niet best kent. Enfin, we zullen het niet eens worden verder.

Citaat
Mooi gevonden, maar dat lijkt me wel heel lastig uitvoerbaar. het is een selectie van bestaande spreuken, dus je moet 10 spreuken kunnen selecteren die overeenkomen met zijn molstijl. Die spreuken worden geselecteerd voor de kandidaten aan de opdrachten beginnen. Nathan moet daarna dus alle afleveringen bezig zijn met mollen, wat al moeilijk genoeg is, maar dan ook nog op zo'n manier dat het matcht met 10 verschillende spreuken. Dat lijkt me onhaalbaar. En ik denk dat als je naar andere kandidaten gaat kijken je ook een hoop spreuken op hun acties van toepassing vindt.

Hij hoeft niet in die stijl tien mollenstreken uit te halen. De spreukjes beschrijven mooi het karakter en de insteek van de mol. Met zo'n uitgesproken karakter en ik weet niet hoeveel spreukjes, is dat vrij makkelijk te doen.

Citaat
Er staat een filmpje op youtube met Wouter en Klaas van Kruistum, erg interessant om de gedachten van een oud-mol te horen. Wat eruit blijkt is dat bijna niks gaat zoals je van tevoren verwacht. Het is vooral improviseren.

Ja dat hebben meer mollen aangegeven. Molacties mislukken ook wel eens hopeloos.

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #676 Gepost op: 22-02-2020, 20:12:37 »
Zolang er geen Kees of Klaas-hint aankomt, mogen er nog duizenden zogenaamde 'hints' komen aanlopen, de mol ga je toch niet op dubbelzinnige hints gaan bepalen?

Ik denk dat iedereen vooral zelf moet weten waarop ze hun Mol bepalen. Of dat nou aan de hand van gedrag is, of aan de hand van hints, verdenkingen, hoeveelheid ingebracht geld of iets anders.
Dit forum is ervoor om daarover van gedachten te wisselen en te discussiëren, maar het lijkt me niet nodig om denigrerend te doen over een bepaalde methode.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #677 Gepost op: 22-02-2020, 21:30:59 »
Ik dacht dat hij af ging vallen na alle Leonie verdenkingen van de rest  ::oink::

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #678 Gepost op: 22-02-2020, 22:15:18 »
Bijna mijn mol eruit... Ik vroeg me wel af waarom Rik met Nathan begon. Ik denk toch dat Buddy en Mil op de verkeerde mol zitten Leonie. Misschien vliegt Leonie eruit en wisselen ze nog van mol. Of één van hen is zelf de mol ???.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #679 Gepost op: 22-02-2020, 22:19:45 »
Bijna mijn mol eruit... Ik vroeg me wel af waarom Rik met Nathan begon.

Omdat de productie wil dat ze allemaal doorgaan vanwege iets wat ze daarvoor bedacht hebben.

Je moet dan dus wel de mol als eerste nemen zodat die degene met t rode scherm een groene kaart kan geven.

Doe je dat niet loop je het risico dat iemand anders rood pakt en Mil aanwijst