Auteur Topic: [kandidaat] Nathan Rutjes  (gelezen 132583 keer)

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #680 Gepost op: 22-02-2020, 22:22:49 »
Omdat de productie wil dat ze allemaal doorgaan vanwege iets wat ze daarvoor bedacht hebben.

Je moet dan dus wel de mol als eerste nemen zodat die degene met t rode scherm een groene kaart kan geven.

Doe je dat niet loop je het risico dat iemand anders rood pakt en Mil aanwijst
Ik geloof er nog niet zo in, maar wel goed om in de gaten te houden komende aflevering. Misschien zit er iets in dat met vijven gespeeld moet worden. Echter... waarom doe je die opdracht dan niet vandaag?
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #681 Gepost op: 22-02-2020, 22:31:05 »
Ik geloof er nog niet zo in, maar wel goed om in de gaten te houden komende aflevering. Misschien zit er iets in dat met vijven gespeeld moet worden. Echter... waarom doe je die opdracht dan niet vandaag?

Even afwachten inderdaad. De productie heeft volgens mij sowieso bij opdrachten altijd een plan B liggen. Kan hier net zo goed zo zijn. Plan A is dan iedereen door en Plan B een afvaller of vice versa.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #682 Gepost op: 22-02-2020, 22:54:23 »
Nathan zei dat Rob in hun bondje een aantal keren voor zichzelf koos ipv voor hen beiden.

Als mol weet je dat natuurlijk.

in het extra beeldmateriaal van afl. 1 zat Rob al tegen Nathan te liegen

iemand merkte toen al op dat Nathan teleurgesteld reageerde toen Rob loog over z'n zwarte vrijstelling

https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/item/dezelfde-bloedgroep-extra-video/
vanaf 2:48


Lijkt me dat Nathan als mol ook dichtbij zichzelf blijft en dus niet onnodig liegt. Tuurlijk had ie een reden nodig, maar dit was een prima reden. En waar.

De vraag is of je dat als kandidaat ook zo snel echt weet of iemand liegt. Natuurlijk moet je Nathan als kandidaat ook niet onderschatten, maar het lijkt wel alsof ie feiten dropt hier...  maakt geen enkel voorbehoud. Verdacht.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #683 Gepost op: 22-02-2020, 22:56:13 »
Ja idd. De mol is echt zooo Nathan  ::rofl::

Echt alles wijst er op  ::jaja::

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #684 Gepost op: 22-02-2020, 23:09:30 »
Ik blijf Nathan ook heel verdacht vinden.  ::rofl::
Mister positive deed toch verdachte dingen bij alle 4 de opdrachten... maar gewantrouwd worden door de groep? Ho maar! Dat an sich is al heel verdacht.  ::rofl::

Maar dan is er ook nog Rob en die envelop bij Alles Kenners (en al zijn overige verdachte acties)... het blijft lastig.  ???

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #685 Gepost op: 22-02-2020, 23:49:25 »
Alleen bij Nathan liet Rik drie vingers zien bij de linker kaart (groen) en vier vingers bij de rechter kaart (rood). Nathan wist dus welke kaart hij moest pakken én wie hij door moest laten gaan. Bij alle anderen gebeurde het tonen van de kaarten niet op die manier.

Ik blijf in deze tunnel. All-In  ::jaja::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #686 Gepost op: 22-02-2020, 23:53:38 »
Ja Nathan was hier even productieassistent .. ik neem aan dat er gewoon links of rechts is afgesproken

Ik zit hier ook prima  ::jaja::

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #687 Gepost op: 22-02-2020, 23:56:39 »
Superverdacht weer.. Maar toch was ik bang dat hij eruit zou vliegen.  ??? Ik twijfel nog wel of hij echt de mol is (Mil-tunnel) maar wat zou het fantastisch zijn.  ::bravo::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #688 Gepost op: 23-02-2020, 00:47:33 »
Alleen bij Nathan liet Rik drie vingers zien bij de linker kaart (groen) en vier vingers bij de rechter kaart (rood). Nathan wist dus welke kaart hij moest pakken én wie hij door moest laten gaan. Bij alle anderen gebeurde het tonen van de kaarten niet op die manier.

Ik blijf in deze tunnel. All-In  ::jaja::

Bij Rob was het ook. Weliswaar iets minder lang en minder duidelijk, maar ‘t was er wel...


Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #689 Gepost op: 23-02-2020, 00:59:22 »
En hoe hebben ze Nathan dan verteld aan wie hij de groene kaart moest geven? Er is zo goed als geen overlegtijd tussen mol en crew.

En waarom zou hier per se niemand mogen afvallen? Nu heb je weer 2 afvallers in 1 aflevering nodig om t te laten uitkomen qua aantal afleveringen (zou wat zijn als Nathan en Rob er dan beiden uit gaan  ::rofl::)

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #690 Gepost op: 23-02-2020, 01:10:21 »
Hmmm, na de laseropdracht teruggekeken te hebben denk ik toch dat ik hier wellicht terug kom..
Je ziet Nathan gewoon een paar keer meerdere seconden achter elkaar vol in het schietveld van de mol staan zodat het heel makkelijk zou moeten zijn voor de mol om hem te raken, maar dat doet die niet omdat...? Kandidaten die ook maar even vol in het schietveld van de mol gingen staan (Buddy, Mil) werden tenslotte wel vrij snel afgeschoten... En andere kandidaten werden meermaals bijna geraakt door de mol terwijl ze zich probeerden te verschuilen, of zelfs wanneer zij zich verscholen hielden (Leonie).. En alleen in Nathans beurt raakt de mol geen enkel lampje, terwijl dat in andere beurten makkelijk lijkt te gaan? Ik vind het contrast met Nathans beurt en die van de andere kandidaten.. groot, erg groot, verdacht groot.  ::rofl:: Daarnaast valt het ook op dat je alleen in Nathans beurt slechts de mol van veraf gefilmd ziet worden en dat je alleen in zijn beurt niet een silhouet van de mol kan zien.. je ziet in zijn beurt alleen wat rode lichtjes die dan het pak van de mol moeten voorstellen ergens in de verte.
Ook is het raar dat de mol nauwelijks op Nathan schiet in Nathans beurt en dat de enige laserstralen van de mol die we zien in Nathans beurt - in tegenstelling tot de schoten van de mol in andere beurten - er ver naast zijn.  ::rofl::

Verder vind ik het inderdaad ook vreemd dat Nathan als eerste een envelop van Rik pakken mag en dat hij opeens zijn bondje met Rob laat vallen om een flutreden en voor Mil kiest.  ::rofl:: Hij blijft de ene vreemde actie na de andere vreemde actie doen... en hier zou prima een molse verklaring achter kunnen zitten.

Het kan wel goed zo zijn dat ik toch nog bij Rob blijf of weer terug wissel naar Rob, want hij heeft ook vreemde dingen gedaan. Maar de mol was in zijn beurt wel even goed als in de andere beurten (op die van Nathan na dan...)....

Edit: ik heb die opdracht nu al meerdere keren bekeken, en ik kan er hoe ik het ook wend of keer niets anders uit halen dan dat Nathans beurt erg afwijkt van de andere beurten.  ::) So Nathan it is then?  ;D
« Laatst bewerkt op: 23-02-2020, 01:59:23 door Saskiaax95 »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #691 Gepost op: 23-02-2020, 01:41:35 »
Welcome back  ::joehoe::

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #692 Gepost op: 23-02-2020, 01:55:35 »
In de laatste aflevering zien we dus dat Nathan geknipt wordt door Leonie die zijn matje als scalp neemt, en een zwaar tafelende Rob die een hoed probeert te veroberen? Nog iets?  >:D
'Ook een fijne dag verder...’

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #693 Gepost op: 23-02-2020, 06:07:52 »
Nathan wordt brutaler en meer afwijkend (precies als Rik vertelde). Bij de wagentjesopdracht doet Nathan tussendoor niets behalve grapjes maken. Nu was daar bij niemand echt iets mols te zien. Maar super vreemd dat Rob degene is die falende Buddy een hart onder de riem steekt en mister positivo, vreugde en team spirit Nathan plots zijn tong kwijt is of staat te dagdromen over de voor hem belangrijke laseropdracht die avond ;)

De laseropdracht heeft Saskiaax95 al beschreven. Welkom terug in de tunnel  ::bravo:: Wat ik ook opvallend vond is de voetbal terminologie. Zeker, hij is nu eenmaal ex-voetballer en trainer maar zou je als kandidaat in een wilde laseropdracht daarin zo uitdrukkelijk vervallen? Hij haalt als enige 200 euro binnen. Dat kan ook, immers telt de bijdrage van de mol niet mee. Er is alleen maar geld uit de pot verdwenen.

De foto opdracht start Nathan meteen goed door de eerste de beste foto niet alleen 3 Chinezen met een camera te verzamelen maar iedereen op de foto te verzamelen. Er zijn wel pogingen hem te stoppen maar hij dendert lachend en overtuigd door en geeft niemand de kans meer foto's te maken om later alsnog over te soebatten. De stropdassen geeft hij bij voorbaat vast op, die zijn toch vast niet te vinden. Zes rondjes om een dichte zaak in te komen waar hij - dat heeft Mil toch wel juist - de borden niet van de muur af had kunnen halen, verspilt lekker veel tijd. Dan maar met teveel Chinezen en kandidaten op de foto zonder dat de borden zichtbaar zijn en doorrrr. Wat doet de mol toch goed zijn best. Hij maant in de laatste minuten zelfs iedereen aan tot rennen naar een plein, toch geen tijd genoeg meer om iedereen te verzamelen en een lekker ijsje te schenken voor op de foto.

Rob die ineens vier bamboestokken wil fotograferen - toegegeven, Rob deed hier eveneens alles verdacht fout - en Nathan vindt er niets van. Met een laat maar waaien gebaar komt er een mooie bamboe foto die niets oplevert. Bij elkaar 1100 euro uit de pot gehouden, de mollerige penningmeester is dik tevreden.

Bij de test geeft Nathan alweer geen verdenkingen, zoals hij dat het hele seizoen al opvallend niet doet. Sterker, hij spreidt alsof ze nog aan het begin van het seizoen zitten. Extra opvallend dat hij er niet uitvliegt. Zijn groene kaart geeft hij niet in teamspirit en verbondenheid aan zijn bondgenoot Rob want Rob heeft volgens Nathan spel tactisch dingen gedaan die voor Rob goed waren maar voor de Mol eh .. Nathan niet. Dat hij als eerste moet en wellicht Mil moet behoeden voor uitschakeling zou kunnen. Al weten we niet zeker of er per se vijf mensen moesten blijven, wellicht wordt dat volgende week meer duidelijk.

In zijn eindbiecht blijkt dan nog dat het 'alles voor de ploeg' is aangepast in 'allemaal solo flyers'. En dat geeft volgens mol Nathan helemaal niets.

En hoe hebben ze Nathan dan verteld aan wie hij de groene kaart moest geven? Er is zo goed als geen overlegtijd tussen mol en crew.

In beeld lijkt het allemaal snel na elkaar. Maar op verschillende momenten dit seizoen is door kandidaten en afvallers verteld hoe absurd lang ze bij alles moesten wachten. Claes verteld zelfs dat zijn executie het tergend langzaam verliep omdat ze voortdurend moesten stoppen, ergens anders moesten gaan staan wachten etc. Bovendien is er geen lang gesprek nodig. Dat er een spel voor vrijstellingen aan de executie zou hangen, zal van te voren besproken zijn. Er hoeft alleen nog door gegeven worden wie er groen moet krijgen. Nets makkelijker om dat ergens tussen opnames van de testen, mogelijk opnames van biechten en de executie te doen.


Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #694 Gepost op: 23-02-2020, 08:13:35 »
Bij Rob was het ook. Weliswaar iets minder lang en minder duidelijk, maar ‘t was er wel...

Je hebt gelijk, die heb ik gemist  ::schaam::

Offline Gerhardt78

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #695 Gepost op: 23-02-2020, 08:28:51 »
Je hebt gelijk, die heb ik gemist  ::schaam::

Dat sluit een gecoördineerde actie met Nathan niet uit. Zou zelfs (beredenerend vanuit de tunnel) logisch zijn. Rik doet zijn handen nog een keer zo vreemd zodat het niet té obvious is bij Nathan.

Ik weet inmiddels alles mijn tunnel in te slepen, haha.  :)

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #696 Gepost op: 23-02-2020, 09:04:07 »
Ik ben om  ::zwaai:: Was er al iemand koffie aan 't zetten?

Offline Mollestant

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #697 Gepost op: 23-02-2020, 09:36:49 »
In het extra beeldmateriaal van 20 februari heeft Nathan een gesprek met Mil.... Als ik dit nu terug kijk met de laatste executie in mijn achterhoofd dan lijkt het wel op Nathan Mil zit te polsen of ze naar huis wilt gaan of niet.... Alsof dat gesprek doorslaggevend is of hij een rode kaart of groene kaart zal trekken.

Daarbij is het voor Molthan wel fijn om in deze laatste periode er een soul mate bij te hebben die hem totaal niet verdenkt..

En helemaal grappig is omdat Mil op camera zegt: het liefste zou ik met Nathan en buddy in de finale staan, maar dat gaat natuurlijk niet.

Nou, dat gaat dus wel... Want Nathan is de Mol (alleen zitten mil en buddy op de verkeerde, dus gaan ze geen finale halen :)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #698 Gepost op: 23-02-2020, 10:18:02 »
Nathan die heel serieus vraagt wat Post-its zijn. Hij wist het echt niet.

Offline Kimi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #699 Gepost op: 23-02-2020, 10:22:48 »
Ik weet niet of deze al is genoemd, omdat ik meestal het Forum vermijdt  ::rofl::.
Nathan is mijn schot-voor-de-boeg mol maar ik twijfelde later toch. Wat mij opvalt is dat bij het lasergamen, alle kandidaten starten met een rode 'overlay'. Alles oogt in de eerste paar seconden in ieder geval rood, behalve bij Nathan ::vergroot::. Excuus als deze als is genoemd.
Soms is't gewoon nie makkelijk.