Auteur Topic: [kandidaat] Nathan Rutjes  (gelezen 132044 keer)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #780 Gepost op: 25-02-2020, 06:43:30 »
De blik van Nathan bij de executie is veel zeggend. Voor het rode scherm kijkt hij tot twee maal toe naar Rob. Nathan is de mol of heeft de mol gezien. De korte interactie tussen Rob en Nathan op dat moment is heel duidelijk, ze weten wie de mol is. Nathan's reactie op het groene scherm ('Had ik je ook wel kunnen zeggen-blik').

Dat zou ik sterk naar Rob vinden verwijzen als Nathan niet zo zou spreiden bij de test. Kan me niet voorstellen dan hij glashard zou moeten liegen van de regie om een test 100% misleidend te laten zijn voor de kijker. Maar idd. wat zonderling dat hij Rob bijna gerust lijkt te willen stellen.

Offline jokeJD

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #781 Gepost op: 25-02-2020, 10:49:47 »
Wat me opviel aan de beurt van Nathan bij de lasergame, was dat er (voor mij) duidelijk beelden tussen zaten die los opgenomen zijn voor het mooie shot. Bij hem had ik echt het gevoel dat hij samen met een regisseur en cameraman mooie actiebeelden aan het maken was. En echt raar hoe onbeschermd hij rondhuppelde zonder afgeschoten te worden

(Bij Rob was dit misschien ook met dat gekke gedoe met de hoed en het waterflesje. Maar dat vind ik zo maf dat ik het negeer)

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #782 Gepost op: 25-02-2020, 10:55:44 »
Blip postte deze in het lasergame topic, maar hij is zo mooi dat hij hier ook hoort:

Interessante muziekkeuze tijdens het lasergamen. In de tabel hieronder staat welk nummer we horen tijdens de verschillende schietsessies en uit welke film deze komt.



Wat opvalt is dat we bij Nathan het nummer Demonstration horen. Is dat wat we bij hem zien? Een demonstratie, omdat hij de mol is en dus geen tegenstander heeft? Hij is tevens de enige wiens muziek uit een film komt waarin de hoofdrolspeler een geheim agent speelt: iemand die niet ontmaskerd wil worden. De personages uit de films van de andere kandidaten hebben een schuttersberoep waarbij dat niet het geval is.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #783 Gepost op: 25-02-2020, 16:31:52 »
Wat me trouwens ook nog op is gevallen bij Nathan is dat hij op Riks aankondiging dat men gaat lasergamen tegen de mol niet echt reageert.
Dat terwijl hij in het molboekje zei dat hij uitkeek naar de opdrachten omdat hij ooit een opdracht gezien had waar kandidaten laat in de avond met lasers een fort moesten bewaken en hij op dat moment ontzettend graag een van de kandidaten wilde zijn.

Dan zou je toch wel iets meer een reactie van hem verwachten als hij kandidaat is en hij niet weet dat deze opdracht eraan zit te komen?  ;D


Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #784 Gepost op: 25-02-2020, 16:41:39 »
Had inderdaad ook meer de reactie verwacht zoals die in zijn biechten. Of zoals Buddy

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #785 Gepost op: 25-02-2020, 17:39:22 »
Toevallig vanmiddag nog gekeken...

De reactie van Nathan interpreteer ik toch heel anders.
Hij staat in spanning af te wachten wat er nu weer komt en bij de mededeling van Rik schiet hij vol verwachting met zijn hoofd naar voren en kijkt heel verrast.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #786 Gepost op: 25-02-2020, 17:56:42 »
Zoals ik al een keer eerder ergens heb getikt lijkt Nathan het spel (de opdrachten) het meest serieus van alle kandidaten te nemen. Hij is geconcentreerd en wil ze (liefst met het team) tot een goed einde brengen. Hij wil ver komen in het spel, maar doet dat minder door te sturen en te nepmollen. Dit kan ook zijn geconcentreerde en weinig uitbundige reactie hier verklaren.

Dit verklaart mogelijk ook het theepotmoment. Hij is geconcentreerd op het spel en moet als penningmeester de knoop doorhakken (of iemand van "gokken" gaat om terwijl we dat niet zien) en neemt de veilige optie: 1500 euro voor de pot.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #787 Gepost op: 25-02-2020, 22:31:58 »
Zoals ik al een keer eerder ergens heb getikt lijkt Nathan het spel (de opdrachten) het meest serieus van alle kandidaten te nemen. Hij is geconcentreerd en wil ze (liefst met het team) tot een goed einde brengen. Hij wil ver komen in het spel, maar doet dat minder door te sturen en te nepmollen. Dit kan ook zijn geconcentreerde en weinig uitbundige reactie hier verklaren.

Dit verklaart mogelijk ook het theepotmoment. Hij is geconcentreerd op het spel en moet als penningmeester de knoop doorhakken (of iemand van "gokken" gaat om terwijl we dat niet zien) en neemt de veilige optie: 1500 euro voor de pot.
::jaja::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #788 Gepost op: 25-02-2020, 23:47:23 »
Wat zijn al die 3en nou eigenlijk deze afl?

Opdracht 1 : Rik stelt 3 vragen (antwoord 7- 3- 3 wat 13 is = M)

Opdracht 2: Nathan draagt vest 3

Opdracht 3: Alle foto’s waar Nathan op moest staan zijn foto’s met 3 chinezen

🤷‍♀️


Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #789 Gepost op: 26-02-2020, 06:52:13 »
Zoals ik al een keer eerder ergens heb getikt lijkt Nathan het spel (de opdrachten) het meest serieus van alle kandidaten te nemen. Hij is geconcentreerd en wil ze (liefst met het team) tot een goed einde brengen. Hij wil ver komen in het spel, maar doet dat minder door te sturen en te nepmollen. Dit kan ook zijn geconcentreerde en weinig uitbundige reactie hier verklaren.

Dit verklaart mogelijk ook het theepotmoment. Hij is geconcentreerd op het spel en moet als penningmeester de knoop doorhakken (of iemand van "gokken" gaat om terwijl we dat niet zien) en neemt de veilige optie: 1500 euro voor de pot.

Dat zou ik prima kunnen geloven ware het niet dat hij dan wel vreemde beslissingen neemt. Op de markt bij fotograferen van geldbedragen, kent hij de instructies en loopt abrupt weg zodra hij hoort dat medespelers meerdere foto's met een toestel willen laten maken. Hij laat Leonie hoofd kastje zijn terwijl hij al toegeeft dat hij wel verwacht had dat Leonie het niet alleen af zou kunnen. Als hij het spel mag verdelen op de parkeerplaats, zou je als fanatieke kandidaat Johan niet met zijn ochtendhumeur en chaotisch handelen op een sleutelpositie zetten. Of meegaan in de pendelbus om bij de volgende sleutelkast weer uit te stappen. Of voortdurend de porto bezet houden met een hoop onzin. In de taxi laat hij zich heerlijk gaan en doet geen enkele moeite om serieus met de opdracht bezig te zijn. In de fabriek slaat hij her en der auto's helemaal over en vind dat hilarisch. De laatste foto opdracht laat hij zien een grandioos geheugen te hebben maar doet zijn foto's fout. En waarom wil een fanatieke kandidaat in hemelsnaam geen waaiers bekijken al is het maar een kleine kans dat je toevallig de naam van de mol gaat zien?

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #790 Gepost op: 26-02-2020, 15:35:29 »
Dat zou ik prima kunnen geloven ware het niet dat hij dan wel vreemde beslissingen neemt. Op de markt bij fotograferen van geldbedragen, kent hij de instructies en loopt abrupt weg zodra hij hoort dat medespelers meerdere foto's met een toestel willen laten maken. Hij laat Leonie hoofd kastje zijn terwijl hij al toegeeft dat hij wel verwacht had dat Leonie het niet alleen af zou kunnen. Als hij het spel mag verdelen op de parkeerplaats, zou je als fanatieke kandidaat Johan niet met zijn ochtendhumeur en chaotisch handelen op een sleutelpositie zetten. Of meegaan in de pendelbus om bij de volgende sleutelkast weer uit te stappen. Of voortdurend de porto bezet houden met een hoop onzin. In de taxi laat hij zich heerlijk gaan en doet geen enkele moeite om serieus met de opdracht bezig te zijn. In de fabriek slaat hij her en der auto's helemaal over en vind dat hilarisch. De laatste foto opdracht laat hij zien een grandioos geheugen te hebben maar doet zijn foto's fout. En waarom wil een fanatieke kandidaat in hemelsnaam geen waaiers bekijken al is het maar een kleine kans dat je toevallig de naam van de mol gaat zien?

 ::jaja::

Verder is die messteek in Robs rug ook compleet out of character.


Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #791 Gepost op: 26-02-2020, 23:30:22 »
Toevallig vanmiddag nog gekeken...

De reactie van Nathan interpreteer ik toch heel anders.
Hij staat in spanning af te wachten wat er nu weer komt en bij de mededeling van Rik schiet hij vol verwachting met zijn hoofd naar voren en kijkt heel verrast.
Hij is volgens mij in spanning, ziet het groene scherm, realiseert zich dat hij de juiste Mol in het vizier heeft.

De blik naar Rob kan betekenen dat ook Rob de mol gezien heeft of dat hij Rob als mol gezien heeft.

Waarom zowel Rob als Nathan geen vrijstelling aan elkaar willen geven is duidelijk. Als beide de mol gezien denken te hebben, dan wil je graag de bevestiging in het scherm van de ander zien. Dat verklaart mogelijk de knipoog naar Rob.

Ik speculeert verder in het spoiler-topic.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #792 Gepost op: 27-02-2020, 07:02:32 »
::jaja::
Verder is die messteek in Robs rug ook compleet out of character.

Ook dat ja  ::jaja::

Ben heel erg benieuwd of en hoe dit de verdenkingen van de kandidaten onder elkaar heeft opgeschud en of kandidaten Nathan gaan verdenken of juist nog harder aan hun visies vasthouden.

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #793 Gepost op: 27-02-2020, 08:36:14 »
Als Rob en Nathan allebei weten wie de mol is, is het bondje zinloos. ze zijn vanaf nu keiharde concurrenten. Nathan had niets met Mil en probeert wanhopig meer te weten te komen over Mil door een bondje.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #794 Gepost op: 27-02-2020, 08:38:19 »
Hij is volgens mij in spanning, ziet het groene scherm, realiseert zich dat hij de juiste Mol in het vizier heeft.

De blik naar Rob kan betekenen dat ook Rob de mol gezien heeft of dat hij Rob als mol gezien heeft.

Waarom zowel Rob als Nathan geen vrijstelling aan elkaar willen geven is duidelijk. Als beide de mol gezien denken te hebben, dan wil je graag de bevestiging in het scherm van de ander zien. Dat verklaart mogelijk de knipoog naar Rob.

Ik speculeert verder in het spoiler-topic.
Volgens mij hebben we het hier over een ander moment.
Mijn reactie ging over de uitleg van Rik vóór de lasereopdracht.

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #795 Gepost op: 27-02-2020, 08:46:32 »
Volgens mij hebben we het hier over een ander moment.
Mijn reactie ging over de uitleg van Rik vóór de lasereopdracht.
Ander moment inderdaad.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Online MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #796 Gepost op: 27-02-2020, 10:49:55 »
Als Rob en Nathan allebei weten wie de mol is, is het bondje zinloos. ze zijn vanaf nu keiharde concurrenten. Nathan had niets met Mil en probeert wanhopig meer te weten te komen over Mil door een bondje.
Volgens mij heeft juist nu een bondje zin. In de finale zijn er 3 kandidaten en 40 vragen waarvan een aantal gaat over de identiteit van de Mol. Hiervoor heb je antwoorden nodig uit de vragenlijst die iedereen van tevoren in moet vullen. Als ze beiden van elkaar weten wat ze hebben ingevuld kunnen ze deduceren wat de Mol heeft ingevuld.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #797 Gepost op: 28-02-2020, 05:33:30 »
In het extra beeldmateriaal als hij met Mil op een kamer aan het praten is, zegt hij dat hij let op posities, dus wie stapt als hoeveelste in de bus. Dat is een rare opmerking eigenlijk, immers spoor je daar geen mol mee op. Komt bovenop wat we eerder al hebben gemeld hier, dat Nathan helemaal geen verdachte acties noemt maar een eind weg speculeert. Met Rob zou hij wel speltactieken hebben uitgewisseld maar die hebben we nog nooit gezien of gehoord.

Vind het steeds opvallender hoe hij als enige in 20 seizoenen de mol het voor elkaar krijgt geen enkele verdachte actie of mols gedrag te benoemen, bij niemand op verdachte acties in te gaan en gezien biechten en praatjes niets weg te geven over wie hij nu verdenkt. Wat dat aangaat speelt hij al het hele seizoen volkomen solo.

Denk in elk geval dat Mil en Buddy zich daarom in Nathan vergissen. Ze lijken te denken dat ze hem eruit gaan werken door verkeerde informatie te voeren en lijken stomverbaasd als Nathan geen rood maar een groen scherm ziet na de rode kaart. Mil en Buddy hebben dan weer Nathan steeds in het vizier gehad tot halverwege, dan stappen ze er ineens vanaf. Zouden ze nu niet terug naar hem gaan kijken?


Online Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #798 Gepost op: 28-02-2020, 06:19:53 »
In het extra beeldmateriaal als hij met Mil op een kamer aan het praten is, zegt hij dat hij let op posities, dus wie stapt als hoeveelste in de bus. Dat is een rare opmerking eigenlijk, immers spoor je daar geen mol mee op. Komt bovenop wat we eerder al hebben gemeld hier, dat Nathan helemaal geen verdachte acties noemt maar een eind weg speculeert. Met Rob zou hij wel speltactieken hebben uitgewisseld maar die hebben we nog nooit gezien of gehoord.

Vind het steeds opvallender hoe hij als enige in 20 seizoenen de mol het voor elkaar krijgt geen enkele verdachte actie of mols gedrag te benoemen, bij niemand op verdachte acties in te gaan en gezien biechten en praatjes niets weg te geven over wie hij nu verdenkt. Wat dat aangaat speelt hij al het hele seizoen volkomen solo.
Ik vind het niet zo gek om tegen een medekandidaat te zeggen dat je op posities let. Dat is een algemeen iets, dat doet iedereen i.v.m. de test. Hij houdt zijn kaarten daarmee tegen de borst, hij heeft immers ook geen bondje met haar. Ik had het verdachter gevonden als hij tegen haar had gezegd dat hij die en die verdacht om die en die reden.
Overigens zegt hij in de biecht soms toch wel iets over wat hij verdacht vindt, bv. bij Alles Kenners. 'Het is natuurlijk fantastisch dat Mil met 5 zandkokers terugkomt. Maar waarom die anderen dan met veel minder?'. En niet alles wat iemand in de biecht zegt, haalt de uitzending. Ik geloof zeker dat hij met Rob speltactieken heeft uitgewisseld, dat wordt immers door beiden bevestigd. Dat we daar niets van terugzien in de uitzending, is misschien wel bewust gedaan om de indruk te wekken dat Nathan eigenlijk een solist is het allemaal niet zo goed in de gaten heeft. (Want die kokers van Mil waren natuurlijk verdacht van Mil, en niet van de anderen).
En dan: als Nathan de Mol is, zou de productie hem er dan niet op attent maken dat hij regelmatig ook eens iets zinnigs over de anderen moet zeggen? Nu zie je hem zelfs als Nathan-verdenker blijkbaar als iemand die ondanks dat hij geen idee heeft test na test overleeft, en dat beeld is toch onwenselijk als hij de Mol is?
« Laatst bewerkt op: 28-02-2020, 06:49:04 door Newbie2 »

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #799 Gepost op: 28-02-2020, 16:30:42 »
Ik ben na aflevering 7 geswitcht van Rob naar Nathan. Ik kom mij dus in deze tunnel vestigen. ;D

Er werd een aantal pagina's terug gezegd hoe de mol geïnstrueerd is voor de executie, als hij moet optreden als productieassistent. Dat kan heel goed gebeurd zijn rond de lasergame. Daar werden de kandidaten natuurlijk allemaal apart gehouden, zodat ze niet zien wie er steeds niet bij is en zo. En daar kunnen ze hem hebben uitgelegd hoe ze het gaan doen, welke tekens ze gaan geven, enz.

Ja, ik ga vol in deze tunnel zitten, haha!  ::jaja::