Auteur Topic: [kandidaat] Nathan Rutjes  (gelezen 132107 keer)

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #860 Gepost op: 1-03-2020, 10:23:40 »
Inderdaad, vorige week kwamen er hele andere letters uit, het lijkt dus vooral een kwestie van goed puzzelen tot er uit komt wat je er in wil zien. Ik zit met anderhalf been in de Nathan tunnel hoor maar ik geloof er niets van dat ze dit zo doen.




Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #861 Gepost op: 1-03-2020, 10:27:58 »
Het kan best een hint zijn. Ja, het is arbitrair waar je een serie afbreekt, maar als het precies kán uitkomen voor Nathan en voor de overige kandidaten allemaal niet, dan kan het best een hint zijn. Ik heb alleen geen zin en tijd om dit na te gaan dus geen idee of dat zo is.  ::ok::

En in de verste verte niet een Klaas-hint, natuurlijk. Al is 't alleen al omdat je al een externe sleutel moet vinden (morse) om de code te kraken...

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #862 Gepost op: 1-03-2020, 10:33:25 »
Morsehints zullen altijd dubieus zijn, want de manier waarop hier de letters worden gevormd, is niet de manier waarop morse werkt.
Je hebt bij morse ook nog te maken met letter- en woordscheidingen om duidelijk te maken welke tekst er verzonden wordt en dat is hier totaal genegeerd.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #863 Gepost op: 1-03-2020, 10:38:29 »
Beetje jammer dat het nu wel de wereld in wordt gebracht als harde waarheid. Dat plus de RTL boulevard hint op Nathan maakt het wel heel knus in de Nathan tunnel.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #864 Gepost op: 1-03-2020, 10:42:07 »
Stel nou dat Nathan niet de Mol is maar alleen maar alle opdrachten zijn uiterste best heeft gedaan, zich nooit verdacht heeft willen maken en altijd eerlijk is geweest. Dan moet het wel een hele vreemde ervaring voor hem zijn dat ie nu hoofdverdachte van de kijkers is. ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 1-03-2020, 10:43:44 door Heinz »

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #865 Gepost op: 1-03-2020, 10:46:24 »
Beetje jammer dat het nu wel de wereld in wordt gebracht als harde waarheid. Dat plus de RTL boulevard hint op Nathan maakt het wel heel knus in de Nathan tunnel.
Er worden elk seizoen 'hints' als waarheid naar buiten gebracht. Met de populariteit van het programma + (sociale) media is dat gewoon niet tegen te houden. Ik weet niet, vind het niet echt storend. Als je er zelf niet in gelooft, prima, maar is toch niet per se erg dat anderen het wel als onomstotelijk bewijs behandelen?

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #866 Gepost op: 1-03-2020, 11:16:35 »
Een aflevering om te lachen en ook heel emo. Zou bijna naar Nathan willen overstappen om die zo grappige manier van het fiets spel, waarbij Milouska juist meer leek te mollen door Buddy verkeerde kant op te sturen. Die opmerkingen van Nathan in beeld ook ::rofl::

Rob is de laatste drie vier keer helemaal niet blij. Maar kan gewoon onder de indruk zijn en mogelijk zeer zwaar gehad als mol.

Nathan word de verliezer,  Mil wint en Rob is de mol. Buddy stopte bij een weg naar huis.

Het geld van tweede kistje was bijna binnen door Buddy en Nathan als hij niet de mol is was wel naief om te denken dat Rob dat wel even doet.

Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #867 Gepost op: 1-03-2020, 11:24:25 »
"Er kan er maar 1 de mol zijn. Er kan er maar 1 winnaar zijn. Dus er zullen mensen moeten sneuvelen."

Nathan, Nathan, Nathan. Wat wil je ons zeggen.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #868 Gepost op: 1-03-2020, 11:28:05 »
Stel nou dat Nathan niet de Mol is maar alleen maar alle opdrachten zijn uiterste best heeft gedaan, zich nooit verdacht heeft willen maken en altijd eerlijk is geweest. Dan moet het wel een hele vreemde ervaring voor hem zijn dat ie nu hoofdverdachte van de kijkers is. ::rofl::

hij is zoals viv.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #869 Gepost op: 1-03-2020, 14:19:25 »
Opdracht 1 was inderdaad raar voor Nathan als mol. Geld binnen halen voor vertrouwen was ook niet nodig want iedereen zit fout op dit moment. Dus dat is wel questionable. Los van dat ik nog vast zit in de nathantunnel ::hypocriet::.

Opdracht 2 was geen geld te verdienen dus hebben we niets aan, en opdracht 3 heeft eigenlijk iedereen een foute actie begaan. Lastig...
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #870 Gepost op: 1-03-2020, 14:20:26 »
Na de exit van Leonie ga ik verhuizen naar de Nathan-tunnel! Ik ben overtuigd!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #871 Gepost op: 1-03-2020, 14:41:22 »
Wel toevallig dat Nathan wéér als eerst zijn scherm te zien krijgt.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #872 Gepost op: 1-03-2020, 14:46:10 »
Wel toevallig dat Nathan wéér als eerst zijn scherm te zien krijgt.

En meteen riep als eerste willen fietsen en als eerste mocht beginnen aan tafel

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #873 Gepost op: 1-03-2020, 20:17:32 »
ja, en vervolgens molt ie niet als fietser, maar is de enige die geld binnen haalt. rob, mil en buddy kunnen hier wel gemold hebben.

wie wat doet in de tweede opdracht is weinig relevant voor het vinden van de mol. de mol heeft hier niks te winnen en zal kandidaats proberen te ogen. schijn van het weggeven van een vrijstelling wil je dan vermijden.

derde opdracht was nathan niet molser dan de rest.

ik snap wel waarom hij niet meer het meest verdacht wordt op het forum.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #874 Gepost op: 1-03-2020, 21:27:05 »
Aaaaaahhhh lastig.. Ik wil gewoon zo graag dat Nathan de mol is, en veel afleveringen was hij ook het verdachtst vond ik zelf. maar dan nu toch weer als enige geld bij de fietsopdracht binnenbrengen.. Lastig.

Ik kijk de afleveringen terug en het valt me wel op dat Nathan altijd bijna hetzelfde op de foto staat: heel wijdbeens, handen in de zakken of zij of over elkaar geslagen, altijd op de achterste rij. Steeds bijna dezelfde houding. Kan toeval zijn, maar ik hoop dat er iets achter steekt (maar zou even niet weten wat  ::rofl:: ). Of zou dat een typische voetbalhouding zijn.

Edit: Misschien als we de lijn van de stand van de armen en benen van Nathan volgen, dat deze steeds een M vormen.
« Laatst bewerkt op: 2-03-2020, 00:18:26 door Nat007 »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #875 Gepost op: 1-03-2020, 23:40:00 »
Opdracht 1 wringt, maar ga me toch in deze tunnel zetten. De rest is het gewoon niet.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #876 Gepost op: 2-03-2020, 06:32:10 »
Vind het onbegrijpelijk dat zoveel mensen opdracht 1 aflevering 8 vinden wringen of Nathan puur onmols vinden.

Alleen al het feit dat hij de kortste route krijgt en als een bezetene fietst, kan het niet anders dan hij tijd over heeft om ergens gebakken rijst met kip te gaan eten. Hij had makkelijk de laatste fiets moeten halen of veel eerder terug moeten zijn. (Waarom ik denk dat de afstanden kleiner zijn dan lijken, heb ik in de opdracht topic weg gezet). Hij geeft de indruk dat hij met Buddy en Leonie ook wordt aangehouden door de politie terwijl hij een heel andere kant op is gestuurd en gereden. We zien hem als enige bovendien niet in beeld, is hij wel aangehouden door de politie of staat hij met de regie een fiets voor Leonie of Buddy te verplaatsen? We zien dat hij al bij het meer is en Rob vertelt dat hij nog twee keer links moet. Nathan zegt ja maar we zien dat hij twee keer rechts moet of al aan de goede kant van het meer rijdt. Toch komt hij binnen waar Rob hem verwacht. Oftewel Nathan is daar aan het trollen om op het laatste moment binnen te komen, wellicht om van de regie door te krijgen dat de anderen echt niet binnen gaan komen dus hij wel 250 binnen kan fietsen. Over het geheel belt hij veel met Rob waardoor hij Rob bezet houdt en Mil met de andere twee fietsers blijft zitten.

En ja, hij haalt 250 euro binnen. Maar van de 1600 euro, er komt dus 1350 euro niet binnen. Als we zien wat andere mollen soms binnen hebben gehaald om niet ontdekt te worden, is dit een schijntje.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #877 Gepost op: 2-03-2020, 14:49:24 »
Dat klopt allemaal, maar iedereen (ook onhandige kandidaten) doet (doen) soms dingen fout en lijken daardoor mols. Het punt met Nathan is niet zozeer, dat hij niet de Mol zou kunnen zijn. Ik vind echter de momenten waarop hij wel geld pakt opmerkelijk. Een aantal keren als het eigenlijk niet hoeft omdat hij alleen is en alle anderen ook precies 0 verdienen.

- Waaiers
- Vazen
- (Fietsen)

Dat zijn van die dingen waar hij eigenlijk alleen is of individueel iets moet doen en gerust kan kiezen voor een andere optie dan geld. Vertrouwen winnen lijkt helemaal niet nodig, omdat hij (zo lijkt het) niet erg verdacht wordt.

Pas in een groep gaat het mis. Daardoor vraag ik me af of hij wel de Mol is. Pas als er externe factoren (lees: anderen) in het spel komen verdient hij minder. Daardoor lijkt het (maar niets is... I know) alsof niet hij, maar iemand anders de storende factor is.

Dat kan tactiek zijn, maar ik blijf het bijzonder vinden.

Offline MolstopperNL

  • Forumlid
  • Ik ben de mol. Ik ben de mol.
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #878 Gepost op: 2-03-2020, 16:46:10 »
Zou een mol een fout toegeven? Op de brug zegt hij tegen de groep. Ik heb het verkloot ik dacht dat ik de code had. Misschien als hij aanvoelt dat de groepsdynamiek het toelaat, maar ik weet het niet.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #879 Gepost op: 2-03-2020, 17:22:36 »
Helder betoog cinner! Het deed me denken aan de opdracht waarbij Jan geld verdiende toen hij dat ook makkelijk had kunnen laten, in die opdracht met de sterrenkijkers. Toen schreef ik hem ook bijna daar om af.
Ik vind ook vooral de tijd opmerkelijk, als hij zo hard fietst, de dichtstbijzijnde fietsen heeft en toch maar net binnen de tijd binnen is, wat heeft hij dan in de tussentijd gedaan? Fietsen verplaatsen zou idd kunnen.

De Nathan-tunnel ben ik nog niet uit hoor, maar ik twijfel wel nog steeds heel erg. Het is nu echt 50-50.