Auteur Topic: [kandidaat] Nathan Rutjes  (gelezen 132134 keer)

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #880 Gepost op: 2-03-2020, 17:34:48 »
Helder betoog cinner! Het deed me denken aan de opdracht waarbij Jan geld verdiende toen hij dat ook makkelijk had kunnen laten, in die opdracht met de sterrenkijkers. Toen schreef ik hem ook bijna daar om af.
Ik vind ook vooral de tijd opmerkelijk, als hij zo hard fietst, de dichtstbijzijnde fietsen heeft en toch maar net binnen de tijd binnen is, wat heeft hij dan in de tussentijd gedaan? Fietsen verplaatsen zou idd kunnen.

De Nathan-tunnel ben ik nog niet uit hoor, maar ik twijfel wel nog steeds heel erg. Het is nu echt 50-50.

Dit geeft me toch nog hoop.  ;D Maar alsnog had ik van Nathan verwacht dat hij onderhand toch iets opzichtiger zou mollen als hij het is.. je zag Jan tegen het einde aan ook steeds brutaler worden, die dook in aflevering 8 het water in om een koker met mingeld te pakken voor de neus van de groep. Er moet wel een terechte winnaar zijn en ik vrees dat die er niet gaat zijn als Nathan de mol is omdat niemand hem nu ooit nog gaat verdenken.
Ik sluit nog niet uit dat hij het is maar die wetenschap trekt me toch weg van Nathan.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #881 Gepost op: 2-03-2020, 18:02:53 »
Dit geeft me toch nog hoop.  ;D Maar alsnog had ik van Nathan verwacht dat hij onderhand toch iets opzichtiger zou mollen als hij het is.. je zag Jan tegen het einde aan ook steeds brutaler worden, die dook in aflevering 8 het water in om een koker met mingeld te pakken voor de neus van de groep. Er moet wel een terechte winnaar zijn en ik vrees dat die er niet gaat zijn als Nathan de mol is omdat niemand hem nu ooit nog gaat verdenken.
Ik sluit nog niet uit dat hij het is maar die wetenschap trekt me toch weg van Nathan.

Als de winnaar fout zit uiteindelijk vind ik het nog steeds een terechte winnaar. Die persoon heeft toch meer vragen goed beantwoord dan de rest. De mol erbij ontdekken is een leuke bijkomstigheid, maar het gaat om de test.



Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #882 Gepost op: 2-03-2020, 18:46:54 »
Dit geeft me toch nog hoop.  ;D Maar alsnog had ik van Nathan verwacht dat hij onderhand toch iets opzichtiger zou mollen als hij het is.. je zag Jan tegen het einde aan ook steeds brutaler worden, die dook in aflevering 8 het water in om een koker met mingeld te pakken voor de neus van de groep. Er moet wel een terechte winnaar zijn en ik vrees dat die er niet gaat zijn als Nathan de mol is omdat niemand hem nu ooit nog gaat verdenken.
Ik sluit nog niet uit dat hij het is maar die wetenschap trekt me toch weg van Nathan.

Ja eens, hij moet ten minste één verdenking gaan krijgen. Hopelijk komt er een finale met 3 en valt het kwartje bij iemand die dan nog over is. Net zoals Edo Dennis pas echt door had toen Patrick af viel. Maar ik heb het idee dat Nathan veel sterker vertrouwd wordt dan Dennis destijds als je quotes hoort als hoeden opeten als hij het is etc. Trekt inderdaad weg van de Nathan-tunnel. Maar ook weer er bij want waarom zien we dan zo duidelijk dat Nathan vertrouwd wordt... omg

Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #883 Gepost op: 2-03-2020, 19:17:24 »
Zoals ik nu t zie lijkt mij alleen Mil die, wanneer Nathan de Mol is, die stap gaat maken. Echter heb je de opzichtige vriendschap, dusik steek er mn handen niet voor in t vuur

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #884 Gepost op: 3-03-2020, 00:23:44 »
Nathan maakt van 70 euro 75 euro op de glazen brug (als hij een koker opent zie je dat daar 70 euro in zit.. later zegt hij tegen Rob dat hij 75 euro heeft en wordt het getal 70 niet door hem genoemd. Hij heeft ook niet geruild met iemand voordat hij voor het eerst 75 euro hardop zegt).
Vervolgens zegt hij tegen Rob dat hij zijn code heeft. Aangezien hij beweerde dat hij kokers met de bedragen 75, 25, 110 en 10 euro erin had neem ik dan aan dat hij bedoelde dat Robs code 110 + 75 + 25 = 210 was.
De koker die hij niet goed had onthouden zat dus in die combinatie die hij Rob aanleverde. Vervolgens is hij helemaal verontwaardigd dat Robs kistje geen geld oplevert, want hij wist toch echt zeker dat hij Rob de juiste combinatie kokers had aangeleverd... Vermoedelijk was het dus Nathans schuld dat hier geen geld werd verdiend.

... Ja. Dit soort dingen maken het toch wel moeilijk voor mij om deze tunnel achter mij te laten. Zo'n stom foutje als dit dat 210 euro kost past toch niet helemaal bij zijn imago als fanatieke kandidaat.  ::rofl:: Al helemaal omdat we bij Scherp Stellen in aflevering 7 zagen dat hij best een redelijk geheugen heeft... en hij moest ogenschijnlijk maar 4 bedragen onthouden.  ::)

Offline sherlock

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #885 Gepost op: 3-03-2020, 03:00:31 »
Ja, ik vind dat Nathan op vreemde momenten geld binnen haalt. Toch zit ik al vanaf de eerste aflevering door 2 momenten op Nathan.
Hij probeert Mil in de vrachtwagen te overtuigen van de foute parkeerplek, een fout welke goed verkoopbaar is na afloop.

Maar het meest opvallende moment, en dat laat me nog steeds niet los, is in de opdracht op de markt.
Op een gegeven moment start een discussie over het wel of niet meerdere foto's met 1 camera mogen maken. Nathan staat hier bij aanvang van de discussie op de voorgrond, maar weet niet hoe snel hij weg moet komen. Dit is voor mij op 2 manieren gek:
1. Een mol wil hier niet opvallen, het is een moment dat de betrokken kandidaten na afloop van de opdracht zullen herinneren. Zeggen dat meerdere foto's mogen, zet je jezelf na afloop van de opdracht mee in de schijnwerpers, maar zeggen dat het niet mag kan zorgen voor meer geld in de pot. Een behoorlijk dilemma in je eerste opdracht als mol.
2. Een kandidaat zou hier nooit bij weglopen. Het is de eerste echte opdracht. Dan wil je weten wie wat zegt om in ieder geval iets aan info te hebben om je eerste test op te kunnen baseren.

Op 34:30

« Laatst bewerkt op: 3-03-2020, 13:54:13 door sherlock »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #886 Gepost op: 3-03-2020, 06:55:17 »
Er is door het seizoen heen ook veel focus gelegd op de afvallers en of zij tunnelvisie hadden en op het feit dat volgens velen Nathan de mol niet kan zijn. Tunnelvisie wil zeggen dat je alleen nog op je mogelijke mollen let waardoor je bij anderen geen molacties meer ziet. Zou daarom de nadruk er zo op gelegd zijn? De enige reden dat niemand Nathan ook maar wantrouwt, ook al heeft hij het helemaal verkeerd gedaan, is omdat ze hem niet als Mol zien. Bijna omgekeerde tunnelvisie. Niemand heeft hem als mol dus niemand ziet wat hij mogelijk verkeerd doet. Of valt het op dat Nathan voortdurend als eerste dingen mag doen of beslissen. Of van de groep sleutelposities krijgt.

Om terug te komen op de foto opdracht waarbij ik veel lees dat Nathan bij goede foto's betrokken zou zijn. Dat denk ik niet omdat:

- Drie Chinezen met een fototoestel zet Nathan alle kandidaten erbij
- Vier Chinezen met een post-it zegt hij correct dat Leonie en Rob erbij moeten en hij niet, maar verbeterd niet dat er drie Chinezen op de foto komen ipv vier die nodig zijn.
- Vier Chinezen met een porseleinen bord met een bloem in het midden, maakt hij van dat Rob en Nathan erbij zouden moeten, zet meer dan vier Chinezen neer maar zet er maar drie op de foto.
- Hij zegt juist dat er Drie Chinezen door een luik moeten maar laat weg dat Buddy en Leonie erbij moeten ("Doe maar drie Chinezen" zegt hij). Verder is hij bij die foto niet eens meer in de buurt.
- Hij laat Rob bamboe fotograferen zonder (3) Chinezen en weerhoudt Mil er enigszins van om Rob te corrigeren.
- Voor de groepsfoto met het ijsje laat hij 3 Chinezen weg maar die redden ze toch al niet.
- De enige foto die hij goed zegt: drie Chinezen met een stropdas en Nathan, vindt hij de stropdassen niet.

Hij is dus alleen bij foute foto's betrokken en geen een goede.

Dit geeft me toch nog hoop.  ;D Maar alsnog had ik van Nathan verwacht dat hij onderhand toch iets opzichtiger zou mollen als hij het is.. je zag Jan tegen het einde aan ook steeds brutaler worden, die dook in aflevering 8 het water in om een koker met mingeld te pakken voor de neus van de groep. Er moet wel een terechte winnaar zijn en ik vrees dat die er niet gaat zijn als Nathan de mol is omdat niemand hem nu ooit nog gaat verdenken.
Ik sluit nog niet uit dat hij het is maar die wetenschap trekt me toch weg van Nathan.

Als hij de mol is, heeft hij heel opzichtig gemold. Hij heeft in Alles Kenners dan plus geld weggegooid en -500 euro terug gestopt. Dat moet risicovol geweest zijn in de groep met twee kandidaten die in dat geval oprecht overtuigd waren dat de twee enveloppen echt, echt, echt juist moesten zijn. (waarschijnlijk Nathan niet verdacht omdat Buddy spreidde op Rob en Rob spreidde op Buddy of ze zichzelf zijn gaan wantrouwen dat ze een foutje hebben gemaakt omdat Nathan het niet zou kunnen zijn.)

Overigens verwacht ik dat Mil nu toch eens terug komt op haar gedachte dat Nathan de mol niet kan zijn. Een gedachte die ze pas na aflevering 6 kreeg. De eerste vijf afleveringen wist ze zeker dat hij het was. Denk dat Rob op Mil gaat zitten. En Buddy afvalt omdat Mil niet zoveel meer deelt als ze doet voorkomen.

Of ik zit helemaal verkeerd en er luistert hier noot meer iemand naar me  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 3-03-2020, 06:57:57 door cinner »

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #887 Gepost op: 3-03-2020, 07:16:24 »
- De enige foto die hij goed zegt: drie Chinezen met een stropdas en Nathan, vindt hij de stropdassen niet.

Mollen zijn dan ook een prooi voor dassen, dus Nathan kijkt wel uit... ::rofl::
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #888 Gepost op: 3-03-2020, 12:55:24 »
Omdat Nathan in mijn ogen de enige '20e seizoen-waardige' Mol is blijf ik op hem stemmen; zo geniaal als hij wat mij betreft de best mol ever (is -ie ook eindelijk eens af van dat 'altijd poeslieve vergevingsgezinde altijd positief ingestelde persoon' - imago  ;) ) Alle andere molkandidaten zouden wmb in elk ander seizoen 'prima' mol kunnen zijn, maat niet dit 2020 jubileum.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #889 Gepost op: 3-03-2020, 12:59:27 »
Ja hij is de enige echte jubileummol. Kan me ook bijna niet voorstellen dat ze voor n ander zouden gaan.

 ::love::

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #890 Gepost op: 3-03-2020, 22:26:10 »
Het compliment in verkeer(d) wat ie de groep geeft " het begint met een t en eindigt op rots" is bij mij altijd blijven hangen
Nu ik dat filmpje van de ontknoping nadert zie, en hoe ze dan met zn 4en bij rik staan, moet ik denken aan:
Het begint met t(hee?) en eindigt op (een) rots.

Lijkt toch wel een ( uitgehakte) rots toch?

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #891 Gepost op: 3-03-2020, 23:39:14 »
Lijkt toch wel een ( uitgehakte) rots toch?

Ja, dit zijn de Longmen grotten en de beelden zijn inderdaad uit de rotsen gehakt.  ::jaja::

https://www.rondreis.nl/blog/bestemmingen/de-grotten-van-longmen-in-china/

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #892 Gepost op: 3-03-2020, 23:44:54 »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #893 Gepost op: 4-03-2020, 00:33:35 »
Het compliment in verkeer(d) wat ie de groep geeft " het begint met een t en eindigt op rots" is bij mij altijd blijven hangen
Nu ik dat filmpje van de ontknoping nadert zie, en hoe ze dan met zn 4en bij rik staan, moet ik denken aan:
Het begint met t(hee?) en eindigt op (een) rots.

Lijkt toch wel een ( uitgehakte) rots toch?

Nathan's eerste biecht begon met Trommelen. Toch?

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #894 Gepost op: 4-03-2020, 06:19:42 »
- De enige foto die hij goed zegt: drie Chinezen met een stropdas en Nathan, vindt hij de stropdassen niet.

Mollen zijn dan ook een prooi voor dassen, dus Nathan kijkt wel uit... ::rofl::

 ::rofl::

Het compliment in verkeer(d) wat ie de groep geeft " het begint met een t en eindigt op rots" is bij mij altijd blijven hangen
Nu ik dat filmpje van de ontknoping nadert zie, en hoe ze dan met zn 4en bij rik staan, moet ik denken aan:
Het begint met t(hee?) en eindigt op (een) rots.

Lijkt toch wel een ( uitgehakte) rots toch?
Nathan's eerste biecht begon met Trommelen. Toch?

Mooi gevonden!

In zijn eerste biecht/eerste verschijning zegt hij "Bam, bam, bam,bam ... bam" En daarna nogal vreemd "Toen zag ik het plaatje"

Ja hij is de enige echte jubileummol. Kan me ook bijna niet voorstellen dat ze voor n ander zouden gaan.

 ::love::

Dát!

Maar ook dat je bij hem écht subtiel verdachte dingen ziet vanaf aflevering 1. Op de markt bij de foto opdracht, staat hij aandachtig te luisteren en te kijken naar het gesprek rond een tablet. En de seconde dat Jayke zegt 'maar we mogen toch maar een foto per telefoon maken' draait Nathan zich compleet om en loopt supersnel weg. Terwijl hij nota bene degene is die in de biecht de instructie doorgeeft dat het maar 1 foto per telefoon/persoon mag zijn. En zo is er volgens mij elke aflevering iets in beeld wat subtiel is maar waarmee hij iets verstierd of niet voorkomt.
« Laatst bewerkt op: 4-03-2020, 08:27:46 door Heinz, Reden: Berichten samengevoegd »

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #895 Gepost op: 4-03-2020, 07:52:36 »
Nathan's eerste biecht begon met Trommelen. Toch?

Nog beter ::ok::

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #896 Gepost op: 4-03-2020, 08:05:25 »
De letter 'T' is de twintigste letter.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #897 Gepost op: 4-03-2020, 10:51:55 »
De letter 'T' is de twintigste letter.

Het wordt al mooier.
Nu denk ik ineens : Teamplayer. Nathan gaat voor het T(ea)M.
T op z'n engels uitgesproken, eindigend op M : Twintigste Mol?  :)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #898 Gepost op: 4-03-2020, 12:20:10 »
Net voor de theepot opdracht ging Nathan "the (e) pot" beheren.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #899 Gepost op: 4-03-2020, 14:14:34 »
- ..- -. -. . .-.. ...- .. ... .. .









grapje ;)