Auteur Topic: [kandidaat] Nathan Rutjes  (gelezen 132136 keer)

Offline Crysus101

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #920 Gepost op: 7-03-2020, 22:19:54 »
Deze ongelofelijk geniepige blik.. er schuilt iets achter deze pretoogjes.

Nathan is de mol.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #921 Gepost op: 7-03-2020, 22:23:51 »
Kijk, als Nathan de mol is zou ik dat geweldig vinden.

Als het toch Rob is, dan is dat een giga anticlimax.

Dus ik wil voor Nathan gaan. Al wil ik het misschien te graag?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #922 Gepost op: 7-03-2020, 23:36:56 »
Zou het geen bak zijn als dat waar hij het over heeft van de laseropdracht (dat hij denkt dat Rob de mol is omdat hij dat niet heeft gezien - en dus volgens Nathan aan de andere kant stond omdat het niet te missen was), dat dat juist aan de kant van de mol was en dus door geen enkele kandidaat kan zijn gezien!

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #923 Gepost op: 7-03-2020, 23:41:37 »
Non verbaal zegt alles dat Nathan de mol is. Die handen in de zakken. De handen over mekaar en ten slotte die grijns. Nathan is de mol en hij is zo T rots als een paradijsvogel. ::bravo::

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #924 Gepost op: 7-03-2020, 23:46:53 »
Bij Lezen en Schrijven verdiende hij 250 euro terwijl een wandeling door het park ook een optie was en dat hem geen verdenkingen had opgeleverd. Bij Kettingreacties verdient hij 250 euro door 30 seconden voor tijd binnen te fietsen terwijl hij makkelijk net te laat had kunnen zijn en 0 euro had kunnen verdienen zonder erg verdacht te zijn.. en nu knalt hij bij Richtingsgevoel ook 500 euro in de pot terwijl er maar achter een deur geld zat. Ik ga ervan uit dat dat bedrag gewoon is verdiend, want als het bedrag dat de mol verdiende niet meetelde had Rik dat net als bij Mol laser wel gezegd denk ik.

Tja, hij heeft nu dus al in totaal 1000 euro onnodig in de pot geknald... waardoor ik me niet kan voorstellen dat hij toch de mol is. Jammer, maar tegelijkertijd vind ik het ook fijn om hem nu definitief te kunnen strepen.

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #925 Gepost op: 8-03-2020, 00:12:08 »
Cijferkunst. Biecht Nathan dat hij dit nooit meer zou vergeten. Hij maakt twee keer groots een X gebaar. 2x10=20...

En zijn stap opzij als het duidelijk is dat het de finale is en dat hij klapt voor de kandidaten.
« Laatst bewerkt op: 8-03-2020, 00:14:11 door Mosquito »
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #926 Gepost op: 8-03-2020, 00:14:59 »
Ik zou het graag willen, maar de Mol is nog nooit niet ontmaskerd. Dus het zal anticlimax Rob zijn en Nathan zal gewoon een fanatieke teamspeler blijken.

Sowieso als Nathan de Mol is, vind ik zijn verdenking nu op Rob maar raar. Hij heeft al die tijd gespreid op Mil, Leo en Buddy, dan blijf je toch gewoon consistent als Mol en ga je voor Mil of Buddy. Dat staat mooier voor de montage dan de 3 v 1, die het nu lijkt te zijn.


Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #927 Gepost op: 8-03-2020, 00:38:21 »
Bij Lezen en Schrijven verdiende hij 250 euro terwijl een wandeling door het park ook een optie was en dat hem geen verdenkingen had opgeleverd. Bij Kettingreacties verdient hij 250 euro door 30 seconden voor tijd binnen te fietsen terwijl hij makkelijk net te laat had kunnen zijn en 0 euro had kunnen verdienen zonder erg verdacht te zijn.. en nu knalt hij bij Richtingsgevoel ook 500 euro in de pot terwijl er maar achter een deur geld zat. Ik ga ervan uit dat dat bedrag gewoon is verdiend, want als het bedrag dat de mol verdiende niet meetelde had Rik dat net als bij Mol laser wel gezegd denk ik.

Maar waarom zegt Rik dan niet gewoon meteen wat ze met de opdracht verdiend hebben? Het heeft geen enkel nut dit uit te stellen als de opbrengst van de mol net zo zwaar telt als die van de kandidaten.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #928 Gepost op: 8-03-2020, 00:42:32 »
Maar waarom zegt Rik dan niet gewoon meteen wat ze met de opdracht verdiend hebben? Het heeft geen enkel nut dit uit te stellen als de opbrengst van de mol net zo zwaar telt als die van de kandidaten.

Misschien omdat het dan voor de kandidaten heel duidelijk was geweest dat Rob de mol is? 
Dat dachten ze sowieso allemaal al wel natuurlijk, maar hij was de enige die niets heeft verdiend... en misschien wilde de productie daar ook niet te veel de nadruk op leggen zodat er nog ruimte was voor twijfels.
Als hetgeen wat de mol verdiende uiteindelijk niet mee blijkt te tellen maar ze dit bewust verzwegen hebben in tegenstelling tot bij Mol laser zou ik dat persoonlijk nogal flauw vinden.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #929 Gepost op: 8-03-2020, 00:45:28 »
Ik zou het graag willen, maar de Mol is nog nooit niet ontmaskerd. Dus het zal anticlimax Rob zijn en Nathan zal gewoon een fanatieke teamspeler blijken.

Sowieso als Nathan de Mol is, vind ik zijn verdenking nu op Rob maar raar. Hij heeft al die tijd gespreid op Mil, Leo en Buddy, dan blijf je toch gewoon consistent als Mol en ga je voor Mil of Buddy. Dat staat mooier voor de montage dan de 3 v 1, die het nu lijkt te zijn.

Maar stel dat Nathan kandidaat is, dan is het misschien nog wel veel vreemder dat 'ie in de laatste aflevering, bij de finaltest, ineens van Buddy en Mil af zou stappen.. Puur omdat leonie eruit ging en hij verbaasd leek daarover? Twee van zijn drie verdachten zouden er dan nog inzitten, op wie hij het helemaal tot de finale heeft geschopt, en op basis van een paar opdrachtjes nu zou hij ineens een 100% u-turn maken en op Rob stemmen? Dat is ook niet logisch...

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #930 Gepost op: 8-03-2020, 00:52:33 »
Ik geloof nog wel in de theorie dat de mol niet ontmaskerd wordt dit seizoen en dat het Nathan is ::jaja::. Wel met grote twijfel uiteraard, maar dood of de gladiolen!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #931 Gepost op: 8-03-2020, 02:39:41 »
ik ga mee met dennis denk. alles of niks!
chipsverslaafde <3

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #932 Gepost op: 8-03-2020, 06:34:37 »
Alles wijst toch nog steeds op Nathan.

Bij de finaletest is hij de enige die zijn eigen fout (hij heeft op de glazen brug 70, geen 75 dus stopt verkeerde kokers in de kist van Rob) benadrukt en toeschrijft aan Rob die 'iets' verkeerd gedaan zou moeten hebben. Met de eerste en enige keer nogal fel "Ik ben toch niet gek" waar hij normaal iedereen en alles elke fout vergeeft en fouten bij zichzelf zoekt. Als tweede noemt hij dat hij aan Rob heeft gevraagd "Heb jij dat zilveren kastje gezien" bij de laseropdracht en Rob dat niet gezien heeft. On-moge-lijk volgens Nathan. Het gaat om een grauw-grijs kot waar allemaal camouflage netten aan hangen, dat is toch geen zilveren kastje? Daarbij is al genoemd, absurd dat hij Rob negen afleveringen niet verdenkt maar nu ineens vol overtuigd is van Rob als zijn Mol.

Verder. In de eerste opdracht krijgt Nathan plots de sleutelrol toegekend. Het zou logischer zijn om op Mil en hun eigen antwoord te vertrouwen, in plaats daarvan geeft hij het antwoord weg aan de twee die hij én het minste vertrouwd en waarvan hij heeft gezien da die moeilijk stonden te doen.

De foodtruck probeert hij zonder ogenschijnlijk idee de fooftruck in de fik te steken met de gril, bedenkt hij het idee van de worst en zet Rob we achter de gril. We zien Nathan dan wel zijn best doen maar hij lijkt niemand een QR code te laten scannen, dus geen transacties.

De opdracht met de kistjes pakt helemaal raar uit. Nathan heeft als enige geen enkele interactie met de mol maar krijgt tweemaal dezelfde standaard zin dat hij moet kiezen voor een. Na zijn vraag om bevestiging duurt het zelfs wel even voor de zin de tweede keer herhaald wordt, terwijl hij met de telefoon staat te rommelen. (Zoekt hij het knopje die de ene in geprogrammeerde zin herhaald?). Hij is de enige waarbij het geld niet is verdeeld maar in de eerste kamer ligt. Als hij kandidaat is, zou de mol hem wel een oor aan naaien, hij zou als enige met één verkeerde gok klaar zijn. Doet hij niet, hij vertrouwd de mol en de gehele mensheid namelijk tomeloos, vertrouwd hij gewoon zichzelf? Iedereen wordt vanuit molview. vanuit het raam met versiersels gefilmd, behalve Nathan.

In de finaletoespraak lijkt Rik gewoon te zegen dat Nathan de mol is. Hij zegt: Dit is toch niet coachen van een sportman? Dit is coachen van de mol." Die laatste zin wordt als statement uitgesproken, alsof dat waar is. Nathan knikt nog even van ja.

De enige reden voor mij om te twijfelen zou zijn dat de finale verdenkingen meestal de mol verklappen en het forum geloof ik altijd goed zit en nu op Rob zit. Maar toch, alles vertelt mij dat het Nathan moet zijn en daarom de finale zo raar aangepast is. Volgende week zien we dat Nathan de mol is en moeten de drie kandidaten nog een aanvullende vraag beantwoorden om de winnaar te bepalen?

Enfin, anders ga ik maar compleet de pottenbak in met deze tunnel  ::rofl::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #933 Gepost op: 8-03-2020, 08:30:05 »
Maar stel dat Nathan kandidaat is, dan is het misschien nog wel veel vreemder dat 'ie in de laatste aflevering, bij de finaltest, ineens van Buddy en Mil af zou stappen.. Puur omdat leonie eruit ging en hij verbaasd leek daarover? Twee van zijn drie verdachten zouden er dan nog inzitten, op wie hij het helemaal tot de finale heeft geschopt, en op basis van een paar opdrachtjes nu zou hij ineens een 100% u-turn maken en op Rob stemmen? Dat is ook niet logisch...

Nathan zal vorige week ook al op Rob hebben gestemd na het kokerincident op de brug. En eerder ook al na het lasergamen.

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #934 Gepost op: 8-03-2020, 08:54:41 »
twee punten die bij Nathan ovielen dit seizoen
- hij kreeg wel heel vaak een sleutelrol toebedeeld, ook in deze laatste aflevering weer.
- in de 2 opdrachten tegen de mol (laseropdracht en de opdracht waar ze bakjes moedten kiezen in de laatste aflevering)  was Nathan elke keer heel snel klaar met de opdracht. het is ook lastig om tegen jezelf (als mol zijnde) te spelen, dus denk dat dit zo kort mogelijk moet duren.
Nathan is de mol...denk ik

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #935 Gepost op: 8-03-2020, 09:08:40 »
Nathan zal vorige week ook al op Rob hebben gestemd na het kokerincident op de brug. En eerder ook al na het lasergamen.

Dus als Nathan kandidaat is, dan heeft hij de verdenking op Rob vooral op basis van zijn eigen onhandigheid: op de brug zelf 75 in plaats van 70 rekenen, en een stalen schot in u-vorm nogal ongelukkig omschrijven als een zilveren kastje.
 ::rofl::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #936 Gepost op: 8-03-2020, 09:12:04 »
Haha, misschien wel. Of er heeft meer gespeeld. Dat Rob hem als bondgenoot heeft laten vallen zal Nathan ook wel aan het denken hebben gezet. Ik hoop dat ie wint. :D

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #937 Gepost op: 8-03-2020, 10:01:39 »
De opdracht op de brug zal Nathan in de richting van Rob gestuwd hebben, ik denk dat hij de laatste test spreidde over Leonie en Rob. Overigens vind ik het onmols van Nathan om slechts €500 in te zetten in de laatste opdracht.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #938 Gepost op: 8-03-2020, 10:10:20 »
De opdracht op de brug zal Nathan in de richting van Rob gestuwd hebben, ik denk dat hij de laatste test spreidde over Leonie en Rob. Overigens vind ik het onmols van Nathan om slechts €500 in te zetten in de laatste opdracht.

Past bij zijn karakter. Hopelijk de winnaar.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #939 Gepost op: 8-03-2020, 10:23:44 »
Misschien omdat het dan voor de kandidaten heel duidelijk was geweest dat Rob de mol is? 
Dat dachten ze sowieso allemaal al wel natuurlijk, maar hij was de enige die niets heeft verdiend... en misschien wilde de productie daar ook niet te veel de nadruk op leggen zodat er nog ruimte was voor twijfels.
Als hetgeen wat de mol verdiende uiteindelijk niet mee blijkt te tellen maar ze dit bewust verzwegen hebben in tegenstelling tot bij Mol laser zou ik dat persoonlijk nogal flauw vinden.

Buddy heeft toch ook niets verdiend? Hij pakte 500 en liet 1000 liggen. Dus 1500 uit de pot en 500x2 = 1000 er in. Buddy verliest zelfs 500. Of begrijp ik de opdracht niet? :P