Auteur Topic: [kandidaat] Nathan Rutjes  (gelezen 132539 keer)

Offline Kingkonggun15

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #940 Gepost op: 8-03-2020, 11:25:29 »
ik denk 100% dat nathan de mol is, zou echt geweldig zijn

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #941 Gepost op: 8-03-2020, 11:58:42 »
Alles wijst toch nog steeds op Nathan.

Bij de finaletest is hij de enige die zijn eigen fout (hij heeft op de glazen brug 70, geen 75 dus stopt verkeerde kokers in de kist van Rob) benadrukt en toeschrijft aan Rob die 'iets' verkeerd gedaan zou moeten hebben. Met de eerste en enige keer nogal fel "Ik ben toch niet gek" waar hij normaal iedereen en alles elke fout vergeeft en fouten bij zichzelf zoekt. Als tweede noemt hij dat hij aan Rob heeft gevraagd "Heb jij dat zilveren kastje gezien" bij de laseropdracht en Rob dat niet gezien heeft. On-moge-lijk volgens Nathan. Het gaat om een grauw-grijs kot waar allemaal camouflage netten aan hangen, dat is toch geen zilveren kastje? Daarbij is al genoemd, absurd dat hij Rob negen afleveringen niet verdenkt maar nu ineens vol overtuigd is van Rob als zijn Mol.

Verder. In de eerste opdracht krijgt Nathan plots de sleutelrol toegekend. Het zou logischer zijn om op Mil en hun eigen antwoord te vertrouwen, in plaats daarvan geeft hij het antwoord weg aan de twee die hij én het minste vertrouwd en waarvan hij heeft gezien da die moeilijk stonden te doen.

De foodtruck probeert hij zonder ogenschijnlijk idee de fooftruck in de fik te steken met de gril, bedenkt hij het idee van de worst en zet Rob we achter de gril. We zien Nathan dan wel zijn best doen maar hij lijkt niemand een QR code te laten scannen, dus geen transacties.

De opdracht met de kistjes pakt helemaal raar uit. Nathan heeft als enige geen enkele interactie met de mol maar krijgt tweemaal dezelfde standaard zin dat hij moet kiezen voor een. Na zijn vraag om bevestiging duurt het zelfs wel even voor de zin de tweede keer herhaald wordt, terwijl hij met de telefoon staat te rommelen. (Zoekt hij het knopje die de ene in geprogrammeerde zin herhaald?). Hij is de enige waarbij het geld niet is verdeeld maar in de eerste kamer ligt. Als hij kandidaat is, zou de mol hem wel een oor aan naaien, hij zou als enige met één verkeerde gok klaar zijn. Doet hij niet, hij vertrouwd de mol en de gehele mensheid namelijk tomeloos, vertrouwd hij gewoon zichzelf? Iedereen wordt vanuit molview. vanuit het raam met versiersels gefilmd, behalve Nathan.

In de finaletoespraak lijkt Rik gewoon te zegen dat Nathan de mol is. Hij zegt: Dit is toch niet coachen van een sportman? Dit is coachen van de mol." Die laatste zin wordt als statement uitgesproken, alsof dat waar is. Nathan knikt nog even van ja.

De enige reden voor mij om te twijfelen zou zijn dat de finale verdenkingen meestal de mol verklappen en het forum geloof ik altijd goed zit en nu op Rob zit. Maar toch, alles vertelt mij dat het Nathan moet zijn en daarom de finale zo raar aangepast is. Volgende week zien we dat Nathan de mol is en moeten de drie kandidaten nog een aanvullende vraag beantwoorden om de winnaar te bepalen?

Enfin, anders ga ik maar compleet de pottenbak in met deze tunnel  ::rofl::

Ik geniet altijd van jouw analyses, top job  ::ok::

Nathan zal vorige week ook al op Rob hebben gestemd na het kokerincident op de brug. En eerder ook al na het lasergamen.

Ok, zou kunnen. Het was mij zelf nog niet eerder opgevallen dat Nathan Rob noemde in testbiechten, maar zal het nog eens terugkijken. Blijft het raar dat hij zo ver gekomen was door op Mil en Buddy ook te spreiden, en dat met die kandidaten er nog in hij die u-turn maakt (hij kan weinig mols gedrag hebben gezien van Rob bij dat lasergamen), maar dat doen ze allemaal dit seizoen  :)
« Laatst bewerkt op: 8-03-2020, 12:04:03 door Nat007 »

Offline Mol-Cooper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hey!
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #942 Gepost op: 8-03-2020, 12:41:13 »
Ik ga dan toch voor Nathan als Mol. Ik heb eigenlijk alle afleveringen op Rob gezeten maar hij wordt zo erg verdacht door iedereen vanaf de eerste afleveringen al dat kan niet in seizoen 20 en dat is (bijna) nog nooit gebeurd en Nathan wordt door niemand verdenkt het zou gewoon de perfecte mol zijn. Mijn mol is dus Nathan!
Hallo! Hello! Bonjour! 你好! Hej! Hei! გამარჯობა! Γεια! Aloha nui! Dia duit! Halló! Halo! Ciao! こんにちは! Сәлем! 안녕! Xin chào! Merhaba! Salaan! Hola! Olá!

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #943 Gepost op: 8-03-2020, 12:42:16 »
Buddy heeft toch ook niets verdiend? Hij pakte 500 en liet 1000 liggen. Dus 1500 uit de pot en 500x2 = 1000 er in. Buddy verliest zelfs 500. Of begrijp ik de opdracht niet? :P

Als ik het me goed herinner zette Buddy 1500 in en vond hij 2 briefjes van 500, die worden verdubbeld dus dan won hij 2000 - 1500 = 500 euro.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #944 Gepost op: 8-03-2020, 12:54:39 »
De opdracht met de kistjes pakt helemaal raar uit. Nathan heeft als enige geen enkele interactie met de mol maar krijgt tweemaal dezelfde standaard zin dat hij moet kiezen voor een. Na zijn vraag om bevestiging duurt het zelfs wel even voor de zin de tweede keer herhaald wordt, terwijl hij met de telefoon staat te rommelen. (Zoekt hij het knopje die de ene in geprogrammeerde zin herhaald?). Hij is de enige waarbij het geld niet is verdeeld maar in de eerste kamer ligt.

Weer die 1 die bij Nathan terugkomt.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #945 Gepost op: 8-03-2020, 13:47:05 »
Gemiddeld verdien je 0 euro, welk bedrag je ook kiest.

Als je 1500 inzet, ligt er 1500 verdeeld over de bakjes. Als je puur willekeurig kiest, vind je gemiddeld gezien de helft van dit bedrag: 750 euro, wat vervolgens verdubbeld wordt tot 1500 euro. Gemiddeld gezien 0 winst.

Als je 1000 [500] euro inzet, ligt er 1000 [500] euro verdeeld, gemiddeld vind je de helft: 500 [250], keer 2 is 1000 [500] euro. Gemiddeld gezien 0 winst.

Meer risico nemen voor dezelfde gemiddelde uitkomst is niet verstandig, dus een laag bedrag is kan als niet verdacht gezien worden, een hoog bedrag is verdacht. Maar ik snap het "alles of niets" gevoel zo vlak voor de finale wel, dus ik weet niet in hoeverre we iets af kunnen leiden aan de keuze voor het bedrag. Ik vind Nathan wel een keuze maken die past bij de rest van zijn speelstijl tot nu toe: zekerheid. 250 euro pakken in het park, 1500 euro pakket bij het servies.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Elin

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #946 Gepost op: 8-03-2020, 14:19:02 »
https://youtu.be/VKckBSXRJpk

36:28 een man met wit tshirt en mogelijk masker loopt ver achter Rob voorbij. Nathan draagt een soortgelijk wit shirt.

Bij elke kandidaat is een begluur shot te zien.   39:22  Miljuschka
43:21  Buddy
34:24 Rob

Enkel Nathan heeft niet zo'n shot want hij kan zich niet van veraf bekijken.

De titel is Richtingsgevoel, als ze dat juist hadden gehad zagen ze Nathan voorbij lopen want dan keken ze in zijn richting.

Offline Revolution93

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #947 Gepost op: 8-03-2020, 15:15:11 »
Vanuit de Rob tunnel (waarbij Nathan wensmol is) heb ik toch een vraag aan de Nathan tunnelaars:

Het is hier eerder ook al genoemd maar Nathan heeft meerdere keren geld gepakt/binnengehaald op momenten waar het totaal onverdacht geweest was om dit niet te doen. (zie parkopdracht, het wel/niet binnenfietsen) Hoe verklaren jullie dat Nathan dat geld niet gewoon heeft laten liggen als mol? Het is niet 200 euro die hij hiermee binnenhaalt voor vertrouwen, het is met elkaar rond de 1000 euro. Is dat niet te veel als mol zijnde?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #948 Gepost op: 8-03-2020, 15:33:20 »
Als ik het me goed herinner zette Buddy 1500 in en vond hij 2 briefjes van 500, die worden verdubbeld dus dan won hij 2000 - 1500 = 500 euro.

Het werd toch alleen verdubbeld als ze het ingezette bedrag terugvonden? Dus bij Buddy 500 uit de pot.

Als je 1500 inzet en 1000 terugvindt wordt je vondst niet verdubbeld

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #949 Gepost op: 8-03-2020, 15:42:39 »
Het werd toch alleen verdubbeld als ze het ingezette bedrag terugvonden? Dus bij Buddy 500 uit de pot.

Als je 1500 inzet en 1000 terugvindt wordt je vondst niet verdubbeld

Volgens mij is het zo dat het bedrag wat ze inzetten over 6 kamers wordt verdeeld door de mol. De kandidaat mag 3 kamers bezoeken. Dat betekend dus dat hij 50% kans heeft om het ingezette geld terug te vinden. Vervolgens wordt het bedrag wat wordt gevonden verdubbeld. Eigenlijk is het dus puur gokken.

Aangezien de ronde van de mol niet meetelt valt hier heel weinig uit af te leiden.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #950 Gepost op: 8-03-2020, 15:46:22 »
Ah ik moet t nog n x kijken denk  ::rofl::

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #951 Gepost op: 8-03-2020, 16:03:35 »
Het idee spookt nu wel door mijn hoofd dat op het moment dat Rob de Mol is, de productie het weg heeft gegeven als een anti-climax, omdat iedereen op hem zit. Ik denk dat ze makkelijk hadden kunnen kiezen voor vage, twijfelachtige biechten. Biechten waarin iedere kandidaat besproken wordt. Nu is het rechttoe rechtaan, hier is de Mol en dit waren zijn Mollenacties. Is het niet de taak van aflevering 10 om dat uit te leggen?

Nogmaals, het zou zo'n grote afknapper geweest zijn als Rob Dekay de Mol blijkt te zijn, dat ik echt begin te geloven dat de tactiek van de twintigste Mol is geweest om door niemand verdacht te worden. Door soms onnodig geld te pakken, maar wellicht nog veel meer geld geblokkeerd te hebben. Het is mogelijk in een spel waarin ieders hoofdverdachte een aflevering geleden uit het spel vloog.

Hiermee kan de Mol een nieuw standaard zetten voor toekomstige Mollen. De Mol kan onnodig 250 euro oppakken, zolang hij maar weet dat de andere kandidaten niks hebben gepakt. De Mol kan 250 euro binnenfietsen, zolang hij weet dat dat het enige bedrag is dat binnenkomt.

Ik geloof dat alleen Mol Nathan dit seizoen nog tot een mooi einde kan maken (of Buddy), maar Rob als passieve Mol, dat zal veel kijkers terneergeslagen achterlaten.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #952 Gepost op: 8-03-2020, 16:11:39 »
Heb genoten van Nathan dit seizoen. Denk en hoop ook dat hij de mol is.
Voor wie het leuk vindt, zie mn videoupload van Nathans molacties en z'n leuke gozert acties :)



En hier een korte playlist met al Nathans molacties:
https://www.youtube.com/playlist?list=PLeXffK8R0Qx6pVR6UW702LNwgshGR22Ol


Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #953 Gepost op: 8-03-2020, 16:13:04 »
Het idee spookt nu wel door mijn hoofd dat op het moment dat Rob de Mol is, de productie het weg heeft gegeven als een anti-climax, omdat iedereen op hem zit. Ik denk dat ze makkelijk hadden kunnen kiezen voor vage, twijfelachtige biechten. Biechten waarin iedere kandidaat besproken wordt. Nu is het rechttoe rechtaan, hier is de Mol en dit waren zijn Mollenacties. Is het niet de taak van aflevering 10 om dat uit te leggen?


Ja helemaal eens en ik ga er daarom ook vanuit dat t in ieder geval niet Rob is. Het zou anders echt heel ernstig anti climax zijn en dat hebben ze in mijn herinnering nog nooit op deze manier gedaan dus nu voor t jubileum zullen ze dat echt niet zo doen.
Ik zit echt heel best in deze tunnel maar Mil of Buddy mogen t ook zijn

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #954 Gepost op: 8-03-2020, 16:47:01 »
Nog een hersenspinsel.

Ik vraag me af waarom er vier kandidaten in deze finale nodig waren? Iedere opdracht kon in theorie gespeeld worden met drie kandidaten. En het is wel algemeen bekend dat Rick de samenstelling van drie kandidaten in de finale prefereert. Het had niet zo hoeven zijn. Dus waarom dan toch voor die vier gaan? Ik dacht eerst dat ze in aflevering 9 een van de twee verliezers bekend zouden maken, want dan zou de aflevering nog een functie hebben. Dat is echter niet gebeurd.

Maar wat maakt dat deze finale wel met vier gespeeld moest worden? De verdenkingen jegens de correcte Mol! Het is zo dat iedere extra afvaller ook voor extra informatie zorgt. Iedere verdachte minder is meegenomen en zo zou de Mol op het nippertje toch nog ontmaskerd kunnen worden. Binnen deze samenstelling is dat niet het geval. En dat pleit heel erg voor Nathan als Mol.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #955 Gepost op: 8-03-2020, 16:49:27 »
Rick prefereert (de dynamiek van) een finale met vier, zei hij vorig jaar in de podcast.

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #956 Gepost op: 8-03-2020, 16:58:38 »
Bij mijn weten heeft hij juist het tegenovergestelde gezegd. Wel dat hij graag in de finale aflevering vier kandidaten heeft staan, omdat die dan nog nut heeft.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #957 Gepost op: 8-03-2020, 17:10:37 »
Rick over met vier in de finale: "Vind ik eigenlijk om heel eerlijk te zijn het allerleukste formule. Het houdt 9 veel frisser. En er zit een heel ander dynamiek met vier dan met drie kandidaten erin." (Uit de podcast van 17/02/2019)

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #958 Gepost op: 8-03-2020, 17:40:30 »
Staat er nou een foutje in de laatste test?
Je ziet Mil aanklikken dat de mol een stok ter waarde van 450 euro koos bij Porseleinen Kamer. De opties die aangeklikt konden worden waren 350, 450 en 750 euro. Mil en Rob kozen 450, Nathan 250 (net teruggekeken, dat is zeker) en Buddy 750. Oeps.  ::rofl::

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #959 Gepost op: 8-03-2020, 17:56:26 »
Ik geniet altijd van jouw analyses, top job  ::ok::

Ok, zou kunnen. Het was mij zelf nog niet eerder opgevallen dat Nathan Rob noemde in testbiechten, maar zal het nog eens terugkijken. Blijft het raar dat hij zo ver gekomen was door op Mil en Buddy ook te spreiden, en dat met die kandidaten er nog in hij die u-turn maakt (hij kan weinig mols gedrag hebben gezien van Rob bij dat lasergamen), maar dat doen ze allemaal dit seizoen  :)

Dankjewel!  ::regenboog::

Nathan noemt geen enkele keer Rob trouwens, pas in aflevering 9 ineens. Dat kan gemanipuleerd zijn natuurlijk maar heb niet veel knipjes kunnen ontdekken.

Vanuit de Rob tunnel (waarbij Nathan wensmol is) heb ik toch een vraag aan de Nathan tunnelaars:

Het is hier eerder ook al genoemd maar Nathan heeft meerdere keren geld gepakt/binnengehaald op momenten waar het totaal onverdacht geweest was om dit niet te doen. (zie parkopdracht, het wel/niet binnenfietsen) Hoe verklaren jullie dat Nathan dat geld niet gewoon heeft laten liggen als mol? Het is niet 200 euro die hij hiermee binnenhaalt voor vertrouwen, het is met elkaar rond de 1000 euro. Is dat niet te veel als mol zijnde?

Hebben we het eerder in dit draadje wel uitgebreid over gehad. Het gaat om 250 bij de waaiers en 250 bij het fietsen. Beide opdrachten waar 1500 niet is binnen gehaald, Nathan wel verdenkingen van hem weg haalde en hij de opdrachten daarna sleutelposities kreeg met de mogelijkheid weer (flink) geld uit de pot te houden.

Heb genoten van Nathan dit seizoen. Denk en hoop ook dat hij de mol is.
Voor wie het leuk vindt, zie mn videoupload van Nathans molacties en z'n leuke gozert acties :)



En hier een korte playlist met al Nathans molacties:
https://www.youtube.com/playlist?list=PLeXffK8R0Qx6pVR6UW702LNwgshGR22Ol



Leuk gedaan!  ::bravo::

Ook als hij de mol niet is, heb ik zo heerlijk gelachen dit seizoen door hem. Kan de taxi-opdracht honderd keer bekijken. En ook die droge dat niemand naar hem hoeft te kijken, want hij heeft alles goed gedaan   ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 8-03-2020, 17:59:58 door cinner »