Auteur Topic: [de Mol] Rob Dekay  (gelezen 137244 keer)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #180 Gepost op: 1-02-2020, 18:04:16 »
Nee toch, hij heeft hem nog steeds. Misschien komt die vanavond goed van pas.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #181 Gepost op: 1-02-2020, 20:16:16 »
De argumenten tegen Rob als mol wegen op dit moment zwaarder dan de pro Robs.

Welke dan?

Ik heb heel veel argumenten voor Rob als mol en bijna niks tegen, behalve de discussie naar gokken brengen bij het theeservies.

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #182 Gepost op: 1-02-2020, 21:53:35 »
In opdracht 2 is het Rob die zich als enige in zijn positie heeft gemanoeuvreerd, door te zeggen dat hij niet kan rijden in alles behalve een automaat. Toch wel handig als je een scenario voor ogen hebt als Mol.

Daarbij vermeldt hij dat de Mol saboteert met de porto's, waarna de montage suggereert dat het een van de autobestuurders is. Dat kan echter evengoed Rob zijn geweest die na zijn actie even de focus op anderen legt.

Maar wat me het meeste frappeert is dat Rob nooit wordt genoemd in een testbiecht. Is het dan weer zo'n jaar waarin de Mol zich zo goed verdekt heeft opgesteld in de groep dat niemand hem verdenkt? Leonie benoemde het vorige aflevering nog, wat voor een onwetende speler die Rob is. Bijna alsof de kijker hem ook niet serieus moet nemen.

Maar ja, na deze aflevering... zou het best kunnen dat Rob de anderen 'Misleid' (zonder 't').

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #183 Gepost op: 1-02-2020, 21:56:15 »
Rob draait straatnamen om? In MolTalk behandeld 
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #184 Gepost op: 1-02-2020, 21:56:41 »
In opdracht 2 is het Rob die zich als enige in zijn positie heeft gemanoeuvreerd, door te zeggen dat hij niet kan rijden in alles behalve een automaat. Toch wel handig als je een scenario voor ogen hebt als Mol.
Volgens mij was het Johan(?) die direct zei 'nou er is in ieder geval één iemand die niet rijdt', dus ik denk dat t bij de groep bekend is dat hij 'niet' kan rijden?

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #185 Gepost op: 1-02-2020, 22:03:56 »
Heel veel dingen vielen mij op bij Rob. Nu helaas geen tijd om alles op te sommen....Maar zeeeeeer verdacht dat hij zoveel vazen omstoot, maar dat niet in beeld wordt gebracht hoe die vaas wordt omgestoten. Dat voelt voor mij als.....dat ziet u in aflevering 10.
Meer L

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #186 Gepost op: 1-02-2020, 22:05:09 »
Rob zei dat hij alleen met een automaat kon rijden. Dat is wel manoeuvreren ja.  ::ok:: En tadaa: hij stond op de ideale plek volgens mij.

Mijn verdenkingen gaan tot nu toe alle kanten op, maar wie weet is dit toch de juiste tunnel.  ;)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #187 Gepost op: 1-02-2020, 22:07:41 »
Heel veel dingen vielen mij op bij Rob. Nu helaas geen tijd om alles op te sommen....Maar zeeeeeer verdacht dat hij zoveel vazen omstoot, maar dat niet in beeld wordt gebracht hoe die vaas wordt omgestoten. Dat voelt voor mij als.....dat ziet u in aflevering 10.
Ik ben benieuwd naar je bevindingen! Ik zit het meest op Rob, maar vroeg me af of veel vazen omgooien niet te obvious was.

Rob draait straatnamen om? In MolTalk behandeld

Ja, wtf! inderdaad!! Hij las de straten in een andere volgorde dan op het kaartje staat. Geen van de kandidaten weet niet, dus als nepmol heeft dit geen zin. Foutje van de productie om het kaartje in beeld te laten?
« Laatst bewerkt op: 1-02-2020, 22:09:42 door Heinz, Reden: berichten samengevoegd »

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #188 Gepost op: 1-02-2020, 22:12:03 »
Ik ben benieuwd naar je bevindingen! Ik zit het meest op Rob, maar vroeg me af of veel vazen omgooien niet te obvious was.
Eens, lijkt too obvious, daarentegen lijkt hij ook nog niet echt verdacht te worden door de groep en kan dit derhalve doen. Ook bij de parkeeropdracht lijkt (kan ook montage ding zijn) de meeste verdenking en irritatie richting Johan te zijn, en dat hij niet zo moet mollen. Terwijl volgens mij juist Rob niet reageert, en zaken verkeerd benoemd. Maar net zoals hierboven beschreven, ik zit vanaf dag 1 in de Rob tunnel en word tegelijk ook nog stevig aan het twijfelen gebracht....
Meer L

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #189 Gepost op: 1-02-2020, 22:19:50 »
Die vazen dat is een inhaalactie. Zoals Newbie al zei: Rob is twee molkansen ontnomen. Door electricien Claes en door Johan die zich snel in de control room manoeuvreerde bij de landkaarten. Stoom afblazen en op stoom komen.

Offline Elf-11

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #190 Gepost op: 1-02-2020, 22:21:58 »
Ik vind het opvallend dat Rob net voor de kistjes route zijn zwarte vrijstelling met 2 mensen deelde. Waarom? Om de waarde van Jokers te verminderen?

Opvallend...

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #191 Gepost op: 1-02-2020, 22:27:12 »
Ik vind het opvallend dat Rob net voor de kistjes route zijn zwarte vrijstelling met 2 mensen deelde. Waarom? Om de waarde van Jokers te verminderen?

Opvallend...

Waarmee de kans, volgens die redenatie, groter wordt dat de kandidaten voor geld kiezen. Onmols dan toch?

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #192 Gepost op: 1-02-2020, 22:29:52 »
Waarmee de kans, volgens die redenatie, groter wordt dat de kandidaten voor geld kiezen. Onmols dan toch?
Ik dacht daardoor meteen, mmmmmm dan gaat men dus voor de groepsvrijstellingen. Mol heeft hier denk ik wel (in opdracht van de productie) voor groepsvrijstelling gekozen.
Meer L

Offline Elf-11

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #193 Gepost op: 1-02-2020, 22:49:26 »
Die vazen dat is een inhaalactie. Zoals Newbie al zei: Rob is twee molkansen ontnomen. Door electricien Claes en door Johan die zich snel in de control room manoeuvreerde bij de landkaarten. Stoom afblazen en op stoom komen.

Bij de kaarten opdracht was de beste positie voor de mol volgens mij in een wagentje dan een kaart vinden vasthouden en de juiste plek niet vinden... aangezien het alles of niets was.

Bij de dam kon hij onder het oog van Cleas lastiger ongemerkt mollen.

Het mis leiden van auto’s door volgorde van straten door elkaar te gooien vind ik wel heel subtiel als je niet ontdekt wilt worden  door de andere kandidaten. Als de doorgeven straten wel kloppen zal je de volgorde minder snel onthouden.

Het is wel besproken in moltalk maar de acties van Rob hebben veel minder aandacht gekregen van de productie in de aflevering dan die van Johan... terwijl positie en impact vergelijkbaar was.

En ik weet niet of het slim is als mol iom te delen dat je een zwarte vrijstelling hebt met het oog op de vrijstellingsroute ja er was nu 1000 euro in de pot?!
Maar door het juist op dat moment te delen beïnvloed hij wel deze opdracht. En waarom hij als Kandidaat 4 afleveringen lang een zwarte vrijstelling in zijn tuinbroek heeft zitten verbaasd me...

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #194 Gepost op: 1-02-2020, 22:52:12 »

En ik weet niet of het slim is als mol iom te delen dat je een zwarte vrijstelling hebt met het oog op de vrijstellingsroute ja er was nu 1000 euro in de pot?!
Maar door het juist op dat moment te delen beïnvloed hij wel deze opdracht. En waarom hij als Kandidaat 4 afleveringen lang een zwarte vrijstelling in zijn tuinbroek heeft zitten verbaasd me...

Dit is zeer vreemd en opvallend idd

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #195 Gepost op: 1-02-2020, 22:53:51 »
Aan de andere kant, als hij zoveel informatie vergaard dan weet hij waarschijnlijk ook dat niemand op dat moment een vrijstelling of joker had.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #196 Gepost op: 1-02-2020, 22:56:00 »
Aan de andere kant, als hij zoveel informatie vergaard dan weet hij waarschijnlijk ook dat niemand op dat moment een vrijstelling of joker had.
Ja dit. Ik denk dat de kandidaten van elkaar denken dat niemand nog iets heeft. Je kunt je nog wel afvragen of je het mols vindt dat ie 'm in de eerste aflevering niet heeft ingezet, maar ik vind 't niet raar dat ie 'm daarna nooit heeft ingezet. Beter wanneer je zeker weet dat er wel weer dingen in 't spel. zijn..

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #197 Gepost op: 1-02-2020, 22:57:41 »
Lastige ja, dat laten zien van de zwarte vrijstelling. Ik kan dat niet echt mols framen. De zwarte vrijstelling kon sowieso de groepsvrijstelling niet onklaar maken, dus het helpt niet om mensen daarvoor te laten kiezen ipv het geld. Het kan er wel voor zorgen dat mensen juist geld kiezen, omdat het jokers minder waard maakt. Dat is onmols.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #198 Gepost op: 1-02-2020, 23:10:53 »
Ja dit. Ik denk dat de kandidaten van elkaar denken dat niemand nog iets heeft. Je kunt je nog wel afvragen of je het mols vindt dat ie 'm in de eerste aflevering niet heeft ingezet, maar ik vind 't niet raar dat ie 'm daarna nooit heeft ingezet. Beter wanneer je zeker weet dat er wel weer dingen in 't spel. zijn..

Precies dit. In aflevering 1 was er al een zwarte vrijstelling ingezet, en sindsdien is er geen joker of vrijstelling meer ingezet / in het spel gekomen. En aangezien je er wel van uit kunt gaan dat bijna iedereen zijn troeven in aflevering 1 inzet om te voorkomen dat je als eerste afvalt, is de kans ook gewoon klein dat iemand nog iets heeft. Hij kan zijn zwarte vrijstelling dus prima bewaren.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #199 Gepost op: 1-02-2020, 23:11:24 »
Ik meld me in de Rob-tunnel. Hij is erg sturend in de groep, wordt nooit genoemd als verdachte, zet telkens het spel op scherp (door naar informatie te vissen en te stoken). Vandaag viel hij mij erg op: hij koos min of meer zijn positie bij de auto-opdracht, was letterlijk een olifant in de porseleinkast door 3 vazen om te stoten en stookte een paar mensen op met de mededeling nog een zwarte vrijstelling te hebben. Heel verdacht!