Auteur Topic: [de Mol] Rob Dekay  (gelezen 137278 keer)

Offline MoLingo

  • Forumlid
  • 你懷疑我是鼹鼠嗎?
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #460 Gepost op: 16-02-2020, 13:45:14 »
Rob gaat het nog lastig krijgen met Miljuschka op zijn huid. Hoe ze "gaat het Rob?" vraagt na de executie van Claes is niet alleen maar om hem een hart onder de riem te steken. Ze zoekt terecht meer achter de emoties van Rob heb ik het idee. ;D
Rob doet gewoon een Patrickje (na de touwbrugopdracht 2011 aflevering 04). Laten zien dat het je wel wat doet en wat clichés ophoesten, terwijl de rest je aandachtig aan het bestuderen is.  ::rofl::
罗本是卧底! (Rob dus!)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #461 Gepost op: 16-02-2020, 13:47:10 »
Hoe vaak is het al voorgekomen dat de mol bij de laatste 2 overblijft om een rood scherm te zien? Je maakt het een mol al moeilijk tijdens die executie, maar als je nog met 2 overblijft (met andere woorden: iedereen is gefocust op jullie) en je weet dat de andere een rood scherm heeft, is die reactie nog duizend keer moeilijker te spelen. Je drijft als productie de mol een beetje in het nauw.

Offline MoLingo

  • Forumlid
  • 你懷疑我是鼹鼠嗎?
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #462 Gepost op: 16-02-2020, 13:52:43 »
Hoe vaak is het al voorgekomen dat de mol bij de laatste 2 overblijft om een rood scherm te zien? Je maakt het een mol al moeilijk tijdens die executie, maar als je nog met 2 overblijft (met andere woorden: iedereen is gefocust op jullie) en je weet dat de andere een rood scherm heeft, is die reactie nog duizend keer moeilijker te spelen. Je drijft als productie de mol een beetje in het nauw.
Maar ja, Rob heeft maar een keer zijn scherm gezien? Als hij weinig in die situatie komt valt dat ook weer te veel op, niet?
罗本是卧底! (Rob dus!)

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #463 Gepost op: 16-02-2020, 13:54:40 »
Hoe vaak is het al voorgekomen dat de mol bij de laatste 2 overblijft om een rood scherm te zien? Je maakt het een mol al moeilijk tijdens die executie, maar als je nog met 2 overblijft (met andere woorden: iedereen is gefocust op jullie) en je weet dat de andere een rood scherm heeft, is die reactie nog duizend keer moeilijker te spelen. Je drijft als productie de mol een beetje in het nauw.

Dit was ook al in me opgekomen ja. Verder blijft hij over met zijn maatje Claes... dan maak je het Rob al helemaal moeilijk toch als hij de mol is? Hij weet dan eigenlijk al dat zijn maatje eruit ligt voordat hij het ziet gebeuren, wat het nog moeilijker maakt om een pokerface te behouden lijkt mij...

Anderzijds vond ik wel dat Rob er erg vreemd bijzat toen hij als laatste over was samen met Claes zoals al vaker is gezegd. Hij keek Claes niet eens aan terwijl Claes dat wel deed.. alsof hij al wist dat Claes eruit lag. Hij reageerde echter wel zenuwachtig op dat Buddy door was leek het (toen moesten alleen Leo, hij en Claes nog hun scherm zien), dus misschien was hij wel oprecht enorm gespannen. Ik weet het niet zo goed met Rob, tijdens de vorige executie waarin hij zijn scherm kreeg te zien zat hij er ook niet bepaald rustig bij.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #464 Gepost op: 16-02-2020, 13:56:51 »
Hij bewoog zijn been ook steeds op en neer. Leek me wel natuurlijk over te komen, zou ik ook doen als ik erg zenuwachtig was. Maarja op basis daarvan iemand afstrepen ga ik niet doen. Heb vooralsnog meer molvibes bij Nathan dan bij Rob.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #465 Gepost op: 16-02-2020, 15:27:50 »
Dat hij als mol niet op de goede plek staat, snap ik. Dat hij voorstelt zelf te gaan cashen niet. Hij mag dan later van mening veranderen, maar op dat moment stond hij al in de startblokken... Het had hem net zo schuldig gemaakt aan de 500 van Mil èn aan die van Claes. Ik kan dat niet plaatsen.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #466 Gepost op: 16-02-2020, 15:46:09 »
Maar ja, Rob heeft maar een keer zijn scherm gezien? Als hij weinig in die situatie komt valt dat ook weer te veel op, niet?
Maar dat maakt het juist extra moeilijk. Als hij de Mol is zou je hem toch liever een paar keer laten oefenen?

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #467 Gepost op: 16-02-2020, 16:02:52 »
Maar dat maakt het juist extra moeilijk. Als hij de Mol is zou je hem toch liever een paar keer laten oefenen?
Of hij blijkt er niet zo goed in te zijn en hebben ze hem gespaard. Nu zien we Rob allemaal als iemand met een droevige blik in zijn ogen zonder al te veel expressie.

Wat me ook nog opviel in de Kennersopdracht is dat Rob drie keer anderen verdacht probeert te maken: toen er een storing was op de telefoon tussen Leonie en Buddy zei hij dat alleen kon als een van de twee op een knop drukte. Maar het kan heel goed de redactie zijn geweest die een storing veroorzaakte, zodat Rob dit kon zeggen. Leonie had het veel te druk binnen om met de telefoon te gaan mollen en Buddy wilde graag weten wat Leonie te vertellen had. Beide geen motief, ook als ze de mol zijn niet.
Tweede moment is als hij zegt dat de tekening totaal niet klopt, en hij vraagt waarom de namen niet zijn opgeschreven die hij doorgaf. Terwijl als hij direct gevraagd wordt waar namen hingen, hij vaag en geërgerd antwoordt dat hij dat al heeft gezegd. En indirect maakt hij Nathan heel verdacht doordat die met foute envelop terugkwam.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2020, 16:26:44 door Run »

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #468 Gepost op: 16-02-2020, 18:44:11 »
Ik heb heel lang op Rob gezeten maar ik krijg een beetje een Stine Jensen gevoel.
En jullie weten allemaal in welke aflevering zij afviel. Aankomende aflevering zet ik mijn punten dus niet in op Rob... Hoop dat dat een goede beslissing is  :-\\.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #469 Gepost op: 16-02-2020, 19:17:44 »
Maar dat maakt het juist extra moeilijk. Als hij de Mol is zou je hem toch liever een paar keer laten oefenen?
En Rik had vorig seizoen soms problemen met het behouden van een pokerface, kan ook een reden zijn om oogcontact tussen Rik en Rob te minimaliseren.  :D

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #470 Gepost op: 16-02-2020, 19:55:03 »
En Rik had vorig seizoen soms problemen met het behouden van een pokerface
Dat heeft ie nog steeds. Bij de executie van Tina vond ik het het duidelijkst.  :\'(

Maar ik denk dat Rob al eerder een groen scherm heeft gezien. Dat kan bijna niet anders.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #471 Gepost op: 16-02-2020, 20:57:40 »
Ik krijg heel erg een Stine/Simone-gevoel bij Rob.

Ik kan prima volgen waarom de verdenkers in deze tunnel duiken. Echter... De aanzet geven tot gokken bij het theeservies, kiezen voor de kleine en behendige Buddy als laatste bij de vazen (terecht), betrokken bij het vinden van twee letters die potentieel geld opleveren op de markt, aanbieden om te cashen bij Vakwerk.

Het getuigt van lef als de Mol (alleen al deze rekensom is heel grofweg al rond de 3000 euro waard) steeds zo zou gokken zijn eigen gebrek aan overtuigingskracht of het heeft stiekem veel weg van een kandidaat, die goed kiest, maar de groep niet meekrijgt.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #472 Gepost op: 16-02-2020, 21:18:21 »
Als inmiddels overtuigd Robtunnelaar kan ik wel een poging wagen:

De aanzet geven tot gokken bij het theeservies
Die geef ik je, dit is best onmols. Enige dat ik kan bedenken is hetzelfde als het volgende puntje. mogelijk dacht hij: er gaat tóch wel voor het servies gekozen worden. Maar toegegeven: vrij zwakke argumentatie...

kiezen voor de kleine en behendige Buddy als laatste bij de vazen (terecht)
Ik denk dat als je kan aanvoelen dat een keuze tóch al gemaakt wordt, is het als mol goed als jij daar de credits voor kan opstrijken. Ik denk dat de keuze voor Buddy voldoende voor de hand ligt dat de groep daar toch wel op was uitgekomen.

betrokken bij het vinden van twee letters die potentieel geld opleveren op de markt
Het gaat in die opdracht niet om de letters, maar om de enveloppen. De letters wel vinden, maar de enveloppen niet, is juist mols.
Die koeienletters voorbijlopen, dat is verdacht.

aanbieden om te cashen bij Vakwerk.
Dat kan evengoed zijn om méér geld te voorkómen :)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #473 Gepost op: 16-02-2020, 21:28:39 »
Ok. Fair points.

Wat ik er vooral aan overhoud, is dat ik kan tunnelen waar ik wil. Het servies en het gokken, daar geldt voor Mil hetzelfde. Dat is niet het sterkste. Wat vakwerk betreft... Daar had ze moeten cashen als Mol, maar het was ook vol in beeld geweest (zeker nu Claes weg is). 

Citaat
aanbieden om te cashen bij Vakwerk.
Dat kan evengoed zijn om méér geld te voorkómen

Top! Echt. Want die gaat voor Mil niet op.

Echter, waarom pas later Mil laten cashen en niet andersom. Mil... Cashen. En als dat niet lukt het zelf doen? Het duidt een beetje op gebrek aan voorkennis om eerst zelf te gaan. Zo van... Ik sta toch verkeerd. En daarna Mil nog even testen.


Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #474 Gepost op: 16-02-2020, 22:12:54 »
Wat ik er vooral aan overhoud, is dat ik kan tunnelen waar ik wil.
Euh, ja... Dat klopt...

Dingen zijn voor meerderlei uitleg vatbaar. Volgens mij is dat de bedoeling. Dingen die maar op 1 manier uit te leggen zijn, zijn te risicovol in een socialemediatijdperk waarin als één iemand iets ontdekt, het de potentie heeft iedereens kijkplezier te bederven. Dus ja: het móet wel meerduidig zijn, anders werkt het spel niet.

Het is de bedoeling dat we overal naartoe kunnen redeneren, en dat we pas in aflevering 10 weten wie de mol is. Als we het al in aflevering 6 weten, is de rest minder leuk.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #475 Gepost op: 16-02-2020, 22:33:32 »
Ik ben volledig van Nathan af en kom maar hier even bivakkeren.  ::rofl::

Rob is de mol omdat:
- Bij het begin van het meetlint staan bij Voice mol een veel betere molpositie is dan de telefoons vinden. Wanneer je namelijk wanneer je de telefoon vindt zegt dat je een meter naast de oorspronkelijke vindplek de telefoon hebt gevonden, kloppen vervolgens alle overige metingen ook niet meer (aangezien verder gemeten wordt vanaf de foute plek die jij dan aangeeft). Het foute getal, 91, was het tweede getal dat werd genoemd en de overige drie getallen waar het telefoonnummer van Rik uit bestond klopten gewoon. Dit suggereert dus dat de plek waarop de telefoon gelegen zou moeten hebben juist is aangewezen (en Buddy en Nathan dus niet verantwoordelijk zijn voor deze fout), wat betekent dat er maar een iemand is waardoor het fout kan zijn gegaan.. en dat is Rob, want die stond aan het begin van het meetpunt met het meetlint in zijn handen.
- Bij Vak werk wil Rob Mil naar voren schuiven om te cashen, wat -500 had opgeleverd. Verder gaat hij nooit op de juiste positie staan en is hij tevreden met 1040 euro cashen terwijl er maximaal 2500 euro verdiend had kunnen worden. Bovendien denk ik dat de mol bij deze opdracht 500 euro waard wilde zijn in plaats van 10 euro, want zo heb je meer invloed op de hoogte van het eindbedrag aangezien je dan zelf ervoor kan zorgen dat je fout staat en dit de pot 490 euro kost. Als je 10 euro waard bent ben je dat op iedere plek waard en heeft jouw positie dus geen invloed op de hoogte van het te winnen bedrag.
- Bij Alles kenners zijn er zoals al op meer plekken gepost is sterke aanwijzingen gevonden dat Rob op plekken geweest is in het dorp die hij niet heeft doorgegeven aan de groep.. en verder geeft hij weinig informatie door ondanks dat hij net op tijd het dorp uit is... Daarnaast ging hij op eigen initiatief als eerste het dorp verkennen.. Dit maakt het aannemelijk dat er enveloppen zijn verwisseld/verduisterd door Rob, al helemaal omdat Nathan mingeld pakte ondanks dat hij de juiste enveloppen (in beeld) pakte en de locatie van geldenvelop Lukie4 nooit is gevonden.

Verder zijn er ook voldoende verdachte acties van Rob te benoemen uit vorige afleveringen met als hoogtepunt het verkeerd oplezen van wat op zijn kaartje stond als verkeersleider bij Verkeer(d) waar hij wederom naar zijn sleutelpositie greep.. dit was ook erg mols en opvallend.

Voorlopig zit ik hier wel even comfortabel dus denk ik.  ;D

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #476 Gepost op: 16-02-2020, 22:56:30 »
Hahah eerst helemaal overtuigd van Nathan en anti-Rob en nu helemaal overtuigd van Rob en is hij opeens ook heel verdacht in de voorgaande afleveringen terwijl je toen nog zo op Nathan zat ::)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #477 Gepost op: 16-02-2020, 23:00:47 »
 ::rofl::

Ik sta het dichtst bij de Nathan tunnel nog steeds. Deze voelt toch ook niet helemaal lekker

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #478 Gepost op: 16-02-2020, 23:08:40 »
Hahah eerst helemaal overtuigd van Nathan en anti-Rob en nu helemaal overtuigd van Rob en is hij opeens ook heel verdacht in de voorgaande afleveringen terwijl je toen nog zo op Nathan zat ::)

Anti-Rob ben ik nooit geweest hoor. ;) Ik dacht gewoon niet dat hij het was, maar in principe houd ik van alle kandidaten bij wat ik wel/niet verdacht aan hen vind en aangezien Rob ook verdachte dingen deed en ik hem deze aflevering al erg verdacht vond voordat dorpgate bekend werd is het dan niet moeilijk om de overstap te maken.  ;D

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #479 Gepost op: 16-02-2020, 23:29:15 »
Anti-Rob ben ik nooit geweest hoor. ;) Ik dacht gewoon niet dat hij het was, maar in principe houd ik van alle kandidaten bij wat ik wel/niet verdacht aan hen vind en aangezien Rob ook verdachte dingen deed en ik hem deze aflevering al erg verdacht vond voordat dorpgate bekend werd is het dan niet moeilijk om de overstap te maken.  ;D

::rofl::
Misschien moet je je eigen posts eens teruglezen. Al je bijdragen ademen Nathan is de mol en Rob vooral niet. Grootste voorbeeld is je post in het molduel-topic, alles voor Nathan als mol en alles tegen Rob.

Daarnaast zei je vandaag nog dit:

Nathan was natuurlijk weer heerlijk verdacht deze aflevering bij eigenlijk wel alle opdrachten.  ;D
Die hint in de oplossing van Vakwerk uit Moltalk vind ik trouwens gaaf! Kan me nu haast niet voorstellen dat Nathan niet de mol is, al helemaal in combinatie met de cijfers die Rik deze aflevering uitbeeldde met zijn vingers..

Toen vanmiddag opeens twijfelen en nu omgeslagen. Puur vanwege de dorpgate terwijl die niet sluitend is. Toegegeven hij is sterk, maar niet zo sterk als toen tegen Kees, Klaas en Inge. Niet sterk genoeg om al het mols gedrag van Nathan uit de voorgaande afleveringen weg te vagen.