Auteur Topic: [de Mol] Rob Dekay  (gelezen 137215 keer)

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #480 Gepost op: 16-02-2020, 23:56:57 »
::rofl::
Misschien moet je je eigen posts eens teruglezen. Al je bijdragen ademen Nathan is de mol en Rob vooral niet. Grootste voorbeeld is je post in het molduel-topic, alles voor Nathan als mol en alles tegen Rob.

Daarnaast zei je vandaag nog dit:

Toen vanmiddag opeens twijfelen en nu omgeslagen. Puur vanwege de dorpgate terwijl die niet sluitend is. Toegegeven hij is sterk, maar niet zo sterk als toen tegen Kees, Klaas en Inge. Niet sterk genoeg om al het mols gedrag van Nathan uit de voorgaande afleveringen weg te vagen.

Dat laatste klopt, maar inmiddels heb ik een ander perspectief gekregen op die zogenaamde Moltalk hint en denk ik wel dat je die oplossing op meerdere manieren kunt interpreteren. ;) Dat de penningmeester het laagste bedrag was wist ik toen ik dat zei bijvoorbeeld nog niet. Na de aflevering heb ik ook nog even wat tijd nodig meestal om alle nieuwe informatie te laten bezinken (en soms komt er later nog nieuwe informatie bij, zoals uit de podcast of dorpgate dus) en inmiddels denk ik niet meer dat dit per se een hint naar Nathan moet zijn. Mensen kunnen van gedachten veranderen of tot nieuwe inzichten komen. Verder heb ik nergens gezegd dat ik nu vind dat Nathan geen verdachte acties had deze aflevering of in de vorige afleveringen (al vind ik hem nu toch wel minder verdacht, omdat ik dus de nieuwe informatie uit de aflevering even heb laten bezinken). Ook laat ik mijn molkeuze liever niet afhangen van hints.

Verder heb ik voor zover ik me herinner alleen gezegd dat ik Nathan verdachter vond in aflevering 5 dan Rob, maar ik heb ook gezegd dat Rob ook verdachte acties had en ik benadrukte dat Rob wel als molstrategie had kunnen hebben dat hij veel onbenullige letters zocht bij Lettergreep alhoewel ik dat zelf niet dacht. Voor de rest heb ik echt niet zo veel over Rob gezegd hoor.  ::rofl:: Voordat dorpgate bekend was postte ik al in het molduel dat ik hem in aflevering 6 verdachte acties vond hebben en dat ik dacht dat zowel hij als Nathan de mol kon zijn.

Dat ik soms stellig kan zeggen dat ik ergens van overtuigd ben betekent niet dat dat niet kan veranderen wanneer ik daar goede redenen voor zie. ;) En ik post op het forum ook niet mijn gehele gedachteproces.. Vorig jaar dacht ik verder eerst ook dat Merel de mol echt niet was en dat is toch heel anders geëindigd uiteindelijk.  ;D

Maar goed.. misschien moeten we deze discussie maar even privé voortzetten als daar behoefte aan is, want dit hoort tenslotte niet echt thuis in het Rob topic.  ::rofl::




 


Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #481 Gepost op: 17-02-2020, 02:21:12 »
Rob gaat het nog lastig krijgen met Miljuschka op zijn huid. Hoe ze "gaat het Rob?" vraagt na de executie van Claes is niet alleen maar om hem een hart onder de riem te steken. Ze zoekt terecht meer achter de emoties van Rob heb ik het idee. ;D
Ja, finale met Rob, Buddy en Mil.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #482 Gepost op: 17-02-2020, 05:31:51 »
Net als Saskiaax95 ben ik van de Nathan tunnel nu naar de Rob tunnel verhuisd. Maar omdat ik Nathan zo verdacht vond, ben ik de eerste aflevering terug gaan kijken om te bekijken of ik van Rob iets gemist had. Er vielen me wat kleine dingen op.

In opdracht 1 bij de muur met de tekens, zien we iedereen met het kaartje in de hand de muur afspeuren. Behalve Rob! Die zien we alleen op de achtergrond als we Nathan druk zien zoeken. Rob loopt heel gericht langs de muur alsof hij weet waar hij heen gaat, zonder omhoog te kijken en met zijn hand in zijn zak.

We weten dat er bij de opdracht veel meer gevonden is dan ingeschat. Rob ging als een van de laatste. Is hem ingefluisterd dat hij voor de zwarte vrijstelling moest gaan en zien we daarom van Rob alleen de spreuk en verder niets (en is zijn sleutel 'afgeschermd').

Bij het eten start Rob een gesprek over de troeven. Het komt er wat moeilijk uit allemaal en hij liegt dat hij een joker heeft en wil weten of er zwarte vrijstellingen zijn (iets wat logisch niemand hem gaat vertellen). Opvallend is hier vooral dat hij de leugen van de joker dagen later nog weet en in stand houdt. Als Johan de joker in de bus laat zien, zegt Rob daar iets over. En vertelt iedereen Rob dat de vrijstellingen veel dunner want van plastic zijn. Het feit dat hij dagen later er aan denkt de leugen in stand te houden, doet vermoeden dat het een voorbereide mol leugen is.

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #483 Gepost op: 17-02-2020, 08:45:08 »
Hahah eerst helemaal overtuigd van Nathan en anti-Rob en nu helemaal overtuigd van Rob en is hij opeens ook heel verdacht in de voorgaande afleveringen terwijl je toen nog zo op Nathan zat ::)
Dit is ook wel hoe een tunnel werkt, toch? De eerste afleveringen voelde ik niet veel voor Rob als mol, terwijl hij de laatste twee afleveringen voor mij nummer 1 is... Als je dan achteraf terugkijkt vallen je ook andere dingen op. Confirmation bias is een mooi iets ;)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #484 Gepost op: 17-02-2020, 09:25:36 »
Puur vanwege de dorpgate terwijl die niet sluitend is.

Wat is dorpgate? Waar kan ik daar meer over lezen?
(Een zoekfunctie op dit forum zou trouwens wel handig zijn!)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #485 Gepost op: 17-02-2020, 09:34:52 »
Wat is dorpgate? Waar kan ik daar meer over lezen?
(Een zoekfunctie op dit forum zou trouwens wel handig zijn!)
Die is er: https://www.wieisdemol.com/forum/2020/?action=search
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #486 Gepost op: 17-02-2020, 09:40:56 »
Je bent om te zoenen!   ::hug::

Dankjewel!
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #487 Gepost op: 17-02-2020, 09:42:14 »
Ik heb medelijden met de makers dat wij en ook de gewone kijkers al door hebben dat Rob de mol is. Voor de makers zou het mooi zijn als Nathan en Buddy in finale komen zo dat een beetje twijfel kan ontstaan.

Online JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #488 Gepost op: 17-02-2020, 09:53:23 »
Ik heb medelijden met de makers dat wij en ook de gewone kijkers al door hebben dat Rob de mol is. Voor de makers zou het mooi zijn als Nathan en Buddy in finale komen zo dat een beetje twijfel kan ontstaan.
Ik denk dat de makers alleen maar aan het lachen zijn. 50% van het forum op de verkeerde mol  :P
« Laatst bewerkt op: 17-02-2020, 10:54:48 door Jacco's »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #489 Gepost op: 17-02-2020, 10:52:56 »
Ik denk dat de makers alleen maar aan het lachen zijn. 50% van het forum op de verkeerde mol!

Ja, degenen die op Nathan en Mil zitten. 
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tomahawk9

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #490 Gepost op: 17-02-2020, 11:01:45 »
Wat is dorpgate?

Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #491 Gepost op: 17-02-2020, 11:05:22 »
Ik denk dat de makers alleen maar aan het lachen zijn. 50% van het forum op de verkeerde mol  :P

Dus ook 50% goed..  ;)

Dat is niet lachwaardig.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #492 Gepost op: 17-02-2020, 11:47:35 »
Wat is dorpgate?

Op de vorige pagina had ik het daarover in mijn Rob is de mol omdat post.. dorpgate is dat uit de beelden blijkt dat Rob op plekken in het dorp is geweest die hij voor de rest heeft verzwegen, waaronder de ruimte waar Rat hing (wat hem extra verdacht maakt aangezien hij graag als eerste naar binnen wilde, Nathan mingeld pakte en Rob dus enveloppen heeft kunnen verwisselen en de envelop Lukie4 nooit gevonden is).

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #493 Gepost op: 17-02-2020, 13:06:02 »
Ik denk dat de makers alleen maar aan het lachen zijn. 50% van het forum op de verkeerde mol  :P
Wel meer, aangezien Rob de mol niet is!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #494 Gepost op: 17-02-2020, 14:19:55 »
Sorry als het al tot in den treuren besproken is, maar wanneer Leonie een groen scherm krijgt en het dus tussen hem en Claes gaat, lijkt Rob oprecht verdrietig. Ik kan even geen gifje maken maar je ziet zijn lip goed pruilen. Volgens mij voelt hij als Mol de bui al hangen, dat zijn maatje eruit gaat. Hij kan zijn tranen al bijna niet inhouden, maar moet nog wachten tot het rode scherm echt komt.

Je kunt ook beredeneren dat hij als kandidaat weet dat óf hij óf zijn maatje er uit gaat, maar volgens mij reageer je dan alsnog eerder zenuwachtig dan verdrietig. Oordeel zelf :\'(
...óf niet!

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #495 Gepost op: 17-02-2020, 15:03:56 »
Nah, Rob heeft altijd al een resting sad face gehad.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #496 Gepost op: 17-02-2020, 15:15:48 »
Ik zag ook weinig opluchting toen het scherm van Claes rood werd. Emotie bleef gelijk, misschien zelfs iets erger.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #497 Gepost op: 17-02-2020, 15:17:20 »
Vooral het niet aankijken van Claes is opvallend. Duidt op schuldgevoel. Interessant momentje zeker

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #498 Gepost op: 17-02-2020, 15:38:32 »
En Claes was misschien de laatste kandidaat bij wie hij niet op zijn hoede hoefde te zijn. Het lijkt me als mol echt heavy om die laatste rondes te spelen.

Ik zie steeds meer redenen waarom hij als eerste wilde: niet alleen om enveloppen te verwisselen, ook om een belangrijke envelop weg te halen - Lukie4 ! Als je dat als tweede of derde doet, is er het risico dat een persoon eerder die envelop al heeft gezien, dan kan je hem niet meer weghalen.

Heb net nog eens gekeken, Lukie4 wordt tijdens de intro van Rik vertoond als hangende aan een groen geruiten hek. Daar komt als enige Claes zichtbaar langs, daar ziet hij een envelop maar dat is niet Lukie4 maar Tunnelgraver. Oftewel Lukie4 is waarschijnlijk weggehaald of omgewisseld voor Tunnelgraver. 

Opvallend bij Rob is verder dat hij wel zegt ‘aan de deur hangt Heinz’ en in een raamkozijn ‘Tristan’ maar hij zegt niet of dat links, of rechts is als hij binnenkomt. Hij stelt meteen daarop een vraag: willen jullie dat ik doorga of terugkom? Waarmee hij voorkomt dat er vragen worden gesteld waar de namen precies hangen. Als hij terugkomt, ziet hij dat de namen niet in de kamer opgeschreven zijn en vraagt waarom dat niet is gebeurd. ??? Omdat hij dat niet gezegd heeft natuurlijk! Als Claes daarna vraagt waar precies de namen hingen, zegt hij: ja, dat heb ik net uitgelegd! In een raamkozijn en op een deur. Oftewel er moet nog iemand naartoe om uit te vissen waar de namen precies hingen. Buddy doet dat. Dat leidt tot tijdverlies want Buddy kan ondertussen niet ergens anders kijken. Dat Buddy Rob controleert wijst erop dat hij hem verdenkt.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2020, 16:31:19 door Run »

Online JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #499 Gepost op: 17-02-2020, 15:51:31 »
Wel meer, aangezien Rob de mol niet is!
Ik zal het bericht aanpassen:
De makers lachen zich kapot, want 87,6% van het forum zitten op de verkeerde mol.