Auteur Topic: [de Mol] Rob Dekay  (gelezen 137228 keer)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #500 Gepost op: 17-02-2020, 15:57:37 »
En Claes was misschien de laatste kandidaat bij wie hij niet op zijn hoede hoefde te zijn. Het lijkt me als mol echt heavy om die laatste rondes te spelen.
Rob en Claes hadden ook privé dingen gedeeld en deelden een kamer.

Moet je kijken ook hoe Rob erbij staat als Claes eerst Leonie en Miljuschka omhelst ipv hem.  :\'(

Benieuwd of Rob zich een beetje kan herpakken. Mil zat al op hem, maar na deze episode vol denk ik. Leo zou ook zo maar naar hem kunnen switchen.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #501 Gepost op: 17-02-2020, 17:05:59 »
Oftewel Lukie4 is waarschijnlijk weggehaald of omgewisseld voor Tunnelgraver. 

Zou een hele eer zijn als ik (mijn envelop) deel uitmaak van deze mollenstreek!   :D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #502 Gepost op: 17-02-2020, 17:20:33 »
Zou een hele eer zijn als ik (mijn envelop) deel uitmaak van deze mollenstreek!   :D
Wellicht ook nog in de laatste aflevering genoemd! “En wat doet de mol hier met Lukie4 en met Tunnelgraver???’

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #503 Gepost op: 18-02-2020, 05:14:49 »
Nah, Rob heeft altijd al een resting sad face gehad.
Kijk vooral ook de beelden terug. Je ziet hem echt zichtbaar verdrietiger worden. Als ik tijd heb maak ik vandaag een gif  ::joehoe::
...óf niet!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #504 Gepost op: 18-02-2020, 11:58:17 »
Kijk naar Rob tijdens de executie. Iemand afstrepen op basis van louter de executie is gevaarlijk, maar dit vond ik wel heel veel negatieve molpunten voor Rob.

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #505 Gepost op: 18-02-2020, 12:01:55 »
Kijk naar Rob tijdens de executie. Iemand afstrepen op basis van louter de executie is gevaarlijk, maar dit vond ik wel heel veel negatieve molpunten voor Rob.
Hij is ook al erg verdrietig voordat Claes of hijzelf zijn scherm gezien heeft. Hij kan Claes niet eens aankijken, terwijl die op zijn beurt júist oogcontact zoekt. Ik zou 'm zéker op basis van deze executie niet wegstrepen...

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #506 Gepost op: 18-02-2020, 12:27:28 »
Kijk naar Rob tijdens de executie. Iemand afstrepen op basis van louter de executie is gevaarlijk, maar dit vond ik wel heel veel negatieve molpunten voor Rob.

Waarom negatieve molpunten? Ik vond het juist mols. Schuldgevoelens.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #507 Gepost op: 18-02-2020, 12:30:51 »
Waarom negatieve molpunten? Ik vond het juist mols. Schuldgevoelens.

Kijk naar Rob tijdens de schermen. Vanaf dat de executie begint tot en met Claes rood krijgt. Dat zijn geen schuldgevoelens omdat hij weet dat Claes rood gaat krijgen, dat is stress.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #508 Gepost op: 18-02-2020, 12:49:12 »
Ik snap perfect dat Rob zeer verdacht wordt, hij is samen met Nathan de enige die ik niet streepbaar vind.

Als hij het is, doet hij het heel goed zeker qua verdachtheid binnen de groep.

Er zijn 2 zaken die ik echter niet kan verklaren als hij de mol is:
- willen gokken bij theeservies, wat +1200 had kunnen opleveren (zeker aangezien de stemming 4-4 was en het dus simpel was geweest om een 5-3 stemming ervan te maken)

- Het feit dat hij bij de app-verdenkingen ruim bovenaan staat nu (30%, 7% meer dan Nathan).  De voorbije 2 weken (na aflevering 5 en 6) stond hij ook al bovenaan. Ik denk niet dat dit al eerder gebeurd is de voorbije jaren (zelfs niet met de klaashint). Zouden ze het dan nu, in het jubileumseizoen dan nu zo duidelijk maken?
klaar voor de strijd

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #509 Gepost op: 18-02-2020, 13:08:58 »
Ik denk dat Rob als Mol een risico nam met het willen gokken dat goed voor hem uitpakte. Voorstellen dat het servies "het duurste servies van de hele straat is" is best extreem en mogelijk verwachtte Rob dat hij te weinig medestanders hierin zou vinden voor de beslissing gokken. Ik heb de discussie nog eens teruggekeken en nu hoorde ik ook dat Rob - terwijl er nog veel twijfel is over gokken - handen wil zien, waarop Mil dit overstemt met "wie zegt we houden het geld?". Het zou goed kunnen dat Rob juist handen wilde zien voor gokken en hoopte dat dit er - terwijl er dus nog veel twijfel was - te weinig zouden zijn.

Vervolgens is er gelijkspel en drukt Rob niet door. Maar achteraf zegt hij wel meteen dat hij denkt dat ze hier een kans hebben laten liggen. Wanneer blijkt dat het servies inderdaad meer waard was dan 1500 zegt Rob (extra beelden) dat hij blij was dat Nathan een beslissing nam maar dat hij het wel goed zag want China = gokland. Door en Nathan en zichzelf een schouderklopje te geven maakt ie zichzelf erg onschuldig en onverdacht.

Wat betreft de verdenkingen: de andere finalisten gaan nog wel stijgen in percentage, dat zie je altijd gebeuren.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #510 Gepost op: 18-02-2020, 13:12:06 »
Ik snap perfect dat Rob zeer verdacht wordt, hij is samen met Nathan de enige die ik niet streepbaar vind.

Als hij het is, doet hij het heel goed zeker qua verdachtheid binnen de groep.

Er zijn 2 zaken die ik echter niet kan verklaren als hij de mol is:
- willen gokken bij theeservies, wat +1200 had kunnen opleveren (zeker aangezien de stemming 4-4 was en het dus simpel was geweest om een 5-3 stemming ervan te maken)

- Het feit dat hij bij de app-verdenkingen ruim bovenaan staat nu (30%, 7% meer dan Nathan).  De voorbije 2 weken (na aflevering 5 en 6) stond hij ook al bovenaan. Ik denk niet dat dit al eerder gebeurd is de voorbije jaren (zelfs niet met de klaashint). Zouden ze het dan nu, in het jubileumseizoen dan nu zo duidelijk maken?

Ja, dat zit mij ook niet lekker inderdaad. Maar tegelijkertijd wordt Nathan gewoon door niemand van de kandidaten meer verdacht lijkt het wel (zelfs weinig verdachte mollen als Jan en Thomas werden in dit stadium van het spel nog wel door iemand verdacht bij de test)... en Mil, iemand die ik als winnares/finalist zie, heeft Nathan volledig losgelaten als verdachte en zit nu op Rob. Rob zie ik ook als finalist en die zit ook niet op Nathan...

Voor Nathan zijn verder weer de volgende tegenargumenten:
- Afgaan bij Beeld en Geluid (als mol heb je liever invloed over het spel tot aan het einde, anders kan je niet meer saboteren).
- Hij is bij Vak werk nog steeds penningmeester (waarom wil je als mol met voorkennis als enige €10 waard zijn terwijl je de meeste invloed hebt over je eigen positie in het spel en je daarmee alleen als je €500 waard bent geld uit de pot weet te houden?). Hij is al penningmeester sinds aflevering 3, waarom heeft hij die positie niet al afgestaan voor Vak werk als hij de mol is? Ook opvallend is dat Rob altijd heeft aangegeven niet de penningmeester te willen zijn..
- €250 kiezen bij Lezen en schrijven (dit is ook vreemd voor een kandidaat en het kan een actie van de mol zijn om goodwill te kweken, maar voor een mol is €250 pakken hier ook onnodig..).

Deze acties leveren bij elkaar genomen uiteindelijk geen €1200 euro op nee wat het theeservies wel op had geleverd... maar evengoed zitten die acties me ook dwars. De rest is het in mijn ogen sowieso niet. Dat Rob in de landelijke verdenkingen hoog staat baart me ook zorgen, maar Nathan stond na aflevering 4 ook even ruim bovenaan daarin en nu staat hij duidelijk op plek 2 dus we hebben hoe dan ook een mol die veel en al vroeg wordt verdacht bij het grote publiek.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #511 Gepost op: 18-02-2020, 13:15:22 »
Verder bij het theeservies lijkt Leonie verantwoordelijk voor het vinden van beide kopjes en is Rob (zoals vele andere kandidaten behalve Johan) tegen het kiezen van het kannetje omdat de kleur niet juist zou zijn. Dit is één kort zinnetje dat totaal niet opvalt terwijl we van andere kandidaten duidelijker zien dat ze tegen het kiezen van het kannetje zijn.

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #512 Gepost op: 18-02-2020, 15:25:11 »
Ik ben de eerste aflevering aan het terugkijken, en er viel me nu iets op.

Rob zegt, voorafgaand aan de eerste test, als hij met z’n molboekje in ‘t park zit: “Eerste test is de executie.”

Hoezo, ‘eerste test is de executie’?  ??? Voor hem als Mol? Tot dan toe was hij nog niet getest en kon hij lekker opgaan in de chaos, maar nu moet hij toch echt toneel gaan spelen? Wat bedoelt hij hiermee?  ???

Edit: Na zo’n 15 keer terugluisteren denk ik nu dat hij ook kan zeggen: “Eerste test, eerste executie.” Zou wel logischer zijn.  ::rofl::
Het lijkt voor mij nu een beetje op ‘hoor je Yanny of Laurel’ (of is de jurk blauw of goud  ::rofl::) Wat horen jullie?
« Laatst bewerkt op: 18-02-2020, 15:31:27 door Iris_77 »

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #513 Gepost op: 18-02-2020, 16:43:17 »
Verder bij het theeservies lijkt Leonie verantwoordelijk voor het vinden van beide kopjes en is Rob (zoals vele andere kandidaten behalve Johan) tegen het kiezen van het kannetje omdat de kleur niet juist zou zijn. Dit is één kort zinnetje dat totaal niet opvalt terwijl we van andere kandidaten duidelijker zien dat ze tegen het kiezen van het kannetje zijn.

Klopt. Toch blijft voor mij het theeservies een mindere opdracht voor Rob als Mol. Niet dat ik hem daarom wegstreep, maar hier zit wel een deel van mijn twijfel (te inactief en daarna willen gokken)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #514 Gepost op: 18-02-2020, 16:45:58 »
Snap ik. Het punt hield mij tegen om al eerder naar Rob over te stappen. (En misschien wel terecht en krijg ik er nog spijt van dat ik het toch gedaan heb. :P)

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #515 Gepost op: 18-02-2020, 16:46:59 »
Snap ik. Het punt hield mij tegen om al eerder naar Rob over te stappen. (En misschien wel terecht en krijg ik er nog spijt van dat ik het toch gedaan heb. :P)

Vind het argument van de Rob-verdenkers (waartoe ik ook behoor) ook niet heel sterk dat hij dat deed 'om de discussie aan te zwengelen en de reacties van de anderen te peilen.' Hij had makkelijk zijn mond kunnen houden. Maar goed, zoals elk jaar zijn er zaken die zowel voor als tegen je spreken als Mol. Alleen gaat het hier natuurlijk wel om een substantieel bedrag, een verschil van €1200,-. Dat is geen kattenpis.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #516 Gepost op: 18-02-2020, 16:51:29 »
Wat ook nog kan is dat de Mol hier geen voorkennis had maar dat lijkt me erg onwaarschijnlijk. (Het enige voordeel voor de Mol zou dan zijn dat ie wat spontaner over zou komen maar het grote nadeel dat ie niet goed zou kunnen saboteren en dat is nou net z'n taak.)

Offline Tim579

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #517 Gepost op: 18-02-2020, 16:55:09 »
Ik zit dus met het volgende dillema: Rob word erg verdacht gemaakt in de montage. Zou dit niet een gevalletje Stine zijn? Of heeft iemand een tegenargument want dan hoor ik die graag!

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #518 Gepost op: 18-02-2020, 16:59:28 »
Ik zit dus met het volgende dillema: Rob word erg verdacht gemaakt in de montage. Zou dit niet een gevalletje Stine zijn? Of heeft iemand een tegenargument want dan hoor ik die graag!

Bij elke kandidaat kun je wel iets vinden waardoor je vindt dat hij/zij verdacht gemaakt wordt in de montage. Als er wordt ingezoomd op gemiste kokers bij de mollotenopdracht (meerdere kandidaten), op de sleutel bij de parkeeropdracht (Buddy), op de verkeerde route bij precies diezelfde opdracht (Rob), het voorbijlopen van het vraagteken (Nathan) etc. etc. Ik denk dat de productie haar best doet om dat zo goed als mogelijk in evenwicht te houden.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2020, 17:02:10 door RICKDEMOL »
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #519 Gepost op: 18-02-2020, 17:03:07 »
beste molloten, vanwege verblijf in afrika met super onbetrouwbare wifi niet mogelijk alles te volgen. zo jammer. heb wel de pool in kunnen vullen, nog steeds op rob. kan het nu alleen niet verder onderbouwen. tot over een paar weken. veel spelplezier gewenst.